Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19675)

19641/19675 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänään pussillisen päärynöitä taisivat olla 2e kilo ja heräte ostoksena tämän Pirkan First choice Colan ei minusta maistu kyllä mitenkään erikoiselta.

Entisessäni työpaikassani oli eräs henkilö joka ei koskaan syönyt työpaikalla mitään koko työpäivän aikana eikä edes juonut kahvia taukohuoneessa. Hän oli kyllä hoikkakin.

Mutta se mietitytti usein mitä hän syö kotona ja miten aina jaksoi olla 8h töissä ilman ruokaa.

Satunnaisesti saattoi juoda jotain limsaa.

Ei varsinainen säästö keino olla noin pitkiä aikoja olla syömättä..

Vierailija
19642/19675 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Ostin tänään pussillisen päärynöitä taisivat olla 2e kilo ja heräte ostoksena tämän Pirkan First choice Colan ei minusta maistu kyllä mitenkään erikoiselta.

Entisessäni työpaikassani oli eräs henkilö joka ei koskaan syönyt työpaikalla mitään koko työpäivän aikana eikä edes juonut kahvia taukohuoneessa. Hän oli kyllä hoikkakin.

Mutta se mietitytti usein mitä hän syö kotona ja miten aina jaksoi olla 8h töissä ilman ruokaa.

Satunnaisesti saattoi juoda jotain limsaa.

Ei varsinainen säästö keino olla noin pitkiä aikoja olla syömättä..

Kuulostaa syömishäiriöltä tai sosiaalisten tilanteiden pelosta eli syöminen muiden ihmisten seurassa ahdistaa/pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
19643/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo pätkän, mutta huomasin taas kirjautumisen pudonneen pois.

Mutta siis.

Viikko on mennyt vanhojentanssien häsläyksessä, kuskaamista sun muuta. Ruuat ovat olleet sitten pikaruokia, eli nopeasti valmisteltavia; curryä, wokkityyppistä tai sit uuniin laitettavaa kanaa tms.

Ja yhdellä kertaa olen keittänyt sitten jättiannokset riisiä, spagettia tai makaroonia, niin on ollut aina jääkaapissa valmiina ottaa jotain ruokaaruokaa.

Lasagnesta riitti useammalle päivälle, se oli hieman kuivahkoa, kun laitoin liikaa makarooneja (kun ei ollut niitä lasagnelevyjä), joten oli hyvä, että oli sitä juustokastiketta lisätä joka annokseen...

Eilen paistoin lettuja, letunpaisto on helppo konsti lämmitellä näin kylmällä ilmalla!

Nyt on aika hyvin kaikki jämät syöty jääkaapista, joten voisi jotain oikeaakin ruokaa välillä tehdä. Toisaalta on kuulunut kommentteja, että hodarit olis kivoja...

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19644/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri  Citymarketin tarjouslehden näköjään siellä alkaa huomenna euron päivät.

Tarjoukset olivat pettymys.

En osta mitään

19645/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai on aina eväiden teko päivä töihin.

Teen meal prep tyylillä eväät aina.helppo ottaa aamulla eväsrasia laukkuun mukaan + välipala (hedelmä) kun tulen kotiin töistä ruoka on jo valmiina rasiassa odottamassa.

katsoin minäkin tuon citymarketin tarjouslehden en taida mennä niille jääkaapissa on tarpeeksi ruokaa ensi viikolle pärjään koko viikon.

19646/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän voisin vielä listata omat tämän talven edulliset suosikit:

Keitetty ohra lisäkkeenä ( paketista riittää koko kuukaudeksi) ja kotimaisuus plussaa.

Nyt talvella veriappelsiinit ja päärynät ( edullisia ja parempia kun karkit) makean makunsa ansiosta.

Tuore purjo salaatteihin yksi iso purjon varsi 50-80cent yhdestä  varresta syö monta päivää.

Punajuuret hyviä näin talvella ja kun maustaa vielä yrteillä.

19647/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain törmäsin peltileivän ohjeeseen, ja koska pakastimessa on tällä hetkellä vain ruisleipää ja paahtoleipää, niin päätin leipasta sen ohjeen mukaan. Ei ehkä parasta mahdollista, tuli pannukakkumaista. Ihan hyvää, mutta ei leipämäistä. (taikinan tuli siis kaurahiutaleita, munia ja piimää). Ei jatkoon.

Sen kanssa syötäväksi tein jääkaapista löytyneestä makaroonista tonnikala-pastasalaatin (makaroonia, tonnikalaa, omenaa, maustekurkkua, miniluumutomaatteja, majoneesia ja sinappista salaatinkastiketta). Vielä on optiona tehdä illalla hodareita, koska pakastimessa on nakkeja ja leipäkorissa hodarisämpylöitä. Ne valmiit hodarisämpyläthän kestää ikuisuuden...

Vierailija
19648/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen meal prep tyylillä eväät aina.helppo ottaa aamulla eväsrasia laukkuun mukaan + välipala (hedelmä) kun tulen kotiin töistä ruoka on jo valmiina rasiassa odottamassa.

katsoin minäkin tuon citymarketin tarjouslehden en taida mennä niille jääkaapissa on tarpeeksi ruokaa ensi viikolle pärjään koko viikon.

Mitä eväsruokaa ihan konkreettisesti teit?

19649/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron päivillä olisi Polar-juustot (se 350g paketti) 3€, se on edullinen - täällähän oli palstalla ketju siitä, kuinka leipäjuusto on kallista (lopulta kyse oli kai sydänystävällistä merkin höylättävästä juustosta). Sport-näkkileipä (iso paketti) on kaksi euroa. Pienet maustepurkit eurolla (ihan ok tarjous).  Einespizzoja eurolla. Ja tietenkin hedelmiä ja vihanneksia eurolla. Olisko kaali 1€/kg, omenat ja appelsiinit euron kilo myös?

Juustoja voisi hakea, mutta muuten ei ollut mitään houkuttelevaa.

19650/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eväsruokaa ihan konkreettisesti teit?

keitin ohraa 

Tein salaattia halvoista kauden kasviksista 

Tarjous broileria 

Siinä ne taisivatkin olla

saan tuosta juuri sopivasti ma-pe annokset.

Mittaan kaiken tarkasti desimitalla ja myös käytän vaakaa.

mahani on tottunut pieniin annoksiin ja tuolla ruokamäärällä myös pysyn kylläisenä.

Jos tekee mieli karkkia saatan syödä 100% tummaa suklaata palan. Levy kestää ikuiseen koska noin vahvaa suklaata on ainakin itselleni vaikea syödä kerralla.

19651/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan nössö, kun en tykkää yhtään tummasta suklaasta. Kai siinä on taustalla lapsuudentraumoja venäjäntuliaisista 70-luvulla, ne suklaat oli hirveitä. Mutta siis ihan mikä tahansa tumma suklaa on pahaa, olipa se sitten kuinka hienoa ja laadukasta tahansa missäpäin Eurooppaa vaan. Ongelmani ei siis rajoitu suomalaiseen tarjontaan...

Se olisi kauhean terveellistä ja silleen, mutta ei vaan pysty.

19652/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa mitä tonnikalaa mieluiten käytätte.

Kierrätän nyt kuivamuonavarastojani ja kaikki tonnikala meni pastakastikkeeksi. Koska se on helppo ja ja hyvin säilyävä tuote, menee se tietysti täydennyslistalle.

Nyt mulla oli jemmassa Tokmannin Priima -merkkistä tarjouksesta kolme purkkia viisi euroa 185/140 grammaa 1,67 per purkki eli puhdas tonnikala valutettuna 11,90 kilo (mitähän ihmettä ma olen ajatellut sen ostaessani). Tämä osoittautui paljon kalliimmaksi kuin toiset jemmassa olleet Lidlin Nixe tonnikalat 160/112 grammaa 0,78 per purkki ja valutettuna 6,96 kilo!

Nämä molemmat siis olivat tonnikalahiutaleita öljyssä.

Osa tonnikalasta voisi olla veteen säilötty koska öljyä sipulin ja muiden vihannesten kuullottamiseen ei niin paljon mene.

Kerro siis mielestäsi hintalaatusuhteeltaan hyvä tonnikalasäilyke.

Kampin Pimu

19653/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Mä olen ihan nössö, kun en tykkää yhtään tummasta suklaasta. Kai siinä on taustalla lapsuudentraumoja venäjäntuliaisista 70-luvulla, ne suklaat oli hirveitä. Mutta siis ihan mikä tahansa tumma suklaa on pahaa, olipa se sitten kuinka hienoa ja laadukasta tahansa missäpäin Eurooppaa vaan. Ongelmani ei siis rajoitu suomalaiseen tarjontaan...

Se olisi kauhean terveellistä ja silleen, mutta ei vaan pysty.

Siitä on toooosi kauan kun olen suklaata ostanut mutta mä tykkäsin - tosiaan vain palanen kahvin kanssa- ihan vaan tummasta Taloussuklaasta joka muinoin oli edullisinta suklaata. Nyttemmin on sekin "pahe" jäänyt, ja tokkopa se mitään edullistakaan enää ole - millään mittarilla.

Kampin Pimu

Vierailija
19654/19675 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kg nautaa, perunat pellosta ja pari kalaa käy onkimassa jokaviikko niin pääsee 100€/kk

19655/19675 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Kertokaapa mitä tonnikalaa mieluiten käytätte.

Kierrätän nyt kuivamuonavarastojani ja kaikki tonnikala meni pastakastikkeeksi. Koska se on helppo ja ja hyvin säilyävä tuote, menee se tietysti täydennyslistalle.

Nyt mulla oli jemmassa Tokmannin Priima -merkkistä tarjouksesta kolme purkkia viisi euroa 185/140 grammaa 1,67 per purkki eli puhdas tonnikala valutettuna 11,90 kilo (mitähän ihmettä ma olen ajatellut sen ostaessani). Tämä osoittautui paljon kalliimmaksi kuin toiset jemmassa olleet Lidlin Nixe tonnikalat 160/112 grammaa 0,78 per purkki ja valutettuna 6,96 kilo!

Nämä molemmat siis olivat tonnikalahiutaleita öljyssä.

Osa tonnikalasta voisi olla veteen säilötty koska öljyä sipulin ja muiden vihannesten kuullottamiseen ei niin paljon mene.

Kerro siis mielestäsi hintalaatusuhteeltaan hyvä tonnikalasäilyke.

Olen ostanut Lidl tonnikalaa ja myös joskus prismasta.

Näissä on mielestäni edullisimmat.

Joskus törmäsin sanaan vonnikala se paljastui vegaaneksi tonnikalaksi.

19656/19675 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee herkästi finnejä jos liikaa herkuttelen .

Myös kärsin vatsa ongelmista vatsa menee herkästi sekaisin. Epäilen ibs ärtynyttä suolta.

Mutta se on pysynyt tasa-painossa kun olen tehnyt eväät töihin koska tiedän mitä syön.

Harvemmin tekee mieli tämän vaivan takia ravintolaan syömään.

19657/19675 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin tonnikala on kallista. Tai no, kaikki tonnikala on nykyään kallista. Purkkien koko on pienentynyt ja hinta noussut. Hinta ei ole noussut ihan hirveästi, mutta koska ne purkit on pienempiä, kilohinta on tuplaantunut...

Koskee kaikkia kauppaketjuja (Lidlin tilanteesta en tiedä!)

Ja Coopin tonnikala on syötävää, mutta Rainbow'n oli hyvää. Jos ymmärrätte eron.

Pirkkaa olen ostanut, kun se oli hyvässä tarjouksessa (plussakortilla).

Vierailija
19658/19675 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Pirkka tonnikalaa vedessä , viimeisin tarjous 3,50  2prk. Kilohinta ei ole halvin, silti 15, 20/ kg , mutta laatu on hyvä ja pyydystys jättää delfiinitkin polskimaan.

Mielelläni käyttäisin kotimaista kalaa, mutta sen hinta onkin vasta huima! Monista asioista ruuissa en kuitenkaan halua tinkiä, siispä olen pienentänyt annokssia.

Vierailija
19659/19675 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertoja tuon siis kirjoitteli.

Lauantaina aamulla kotona aleviili ja alebanaani. Kilpailukatsomossa ystävän evääksi tekemä juustopuikula ja vettä, itse pilkoin meille evääksi appelsiinit.

Nuorison luona sipulikeittoa ja ale-ale juustoleipiä ( uunissa).  Runebergintorttua en enää jaksanut, kun siellä oli tehty höyrykypsennettyjä hillotäytteisiä pullia, joiden päälle laitettiin voisulaa ja kaakaojauhetta. Maku oli sata kertaa parempi kuin ulkonäkö!

Iltaan tuli yllätysmomentti, kun siirryimme vielä ystävän sukulaisnuoren jääkiekko- ottelua katsomaan. Vedellä meni loppuilta. Alle 3e jäi päivä, eikä kukaan olisi jaksanut mitään ravintoloita, mitä joku täällä ajatteli paremmaksi vaihtoehdoksi.

Sipulikeitto oli mielestäni syötävää, voi kyllä mennä vuosia kunnes teen uudestaan. Aikuislapsi tykkäsi kovasti, puolisonsa ei niinkään. Ystävä tykkäsi.

Vierailija
19660/19675 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntai oli lepopäivä puuhakkaan viikon jälkeen.

Söin tonnikalapastavuokaa, ketsuppia ja porkkanaraastetta. Pakastin lopun annoksina.

Runebergintortun reunapaloja ( pellille siis tehdyn), muiden maksamat aineet; maitoa sen kanssa

Veriappelsiini.

- tarinankertoja-