Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19302)
Kampin Pimu kirjoitti:
En ole kemisti mutta voin vilkaista... oikaista saa.
Mun tietääkseni homogenointi tarkoittaa maitorasvan pilkkomista mekaanisesti pienemmäksi. Homogenoinnin avulla estetään maitorasvan nouseminen maidon pinnalle. Tästä syystä maitopurkkia ei tarvitse ravistaa.
Maitoproteiini on taas eri asia.
Maitorasva ja -proteiinit ovat eri asioita, mutta homogenointi vaikuttaa molempien rakenteeseen. Nämä kulkevat myös yhdessä, koska homogenoinnissa rikotaan maidon rasvan luontainen kalvorakenne ja sen pinta-ala moninkertaistuu, ja esiin tullut "paljaaksi jäävä" kalvoton ala vetää itseensä proteiineja.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
En ole kemisti mutta voin vilkaista... oikaista saa.
Mun tietääkseni homogenointi tarkoittaa maitorasvan pilkkomista mekaanisesti pienemmäksi. Homogenoinnin avulla estetään maitorasvan nouseminen maidon pinnalle. Tästä syystä maitopurkkia ei tarvitse ravistaa.
Maitoproteiini on taas eri asia.
Maitorasva ja -proteiinit ovat eri asioita, mutta homogenointi vaikuttaa molempien rakenteeseen. Nämä kulkevat myös yhdessä, koska homogenoinnissa rikotaan maidon rasvan luontainen kalvorakenne ja sen pinta-ala moninkertaistuu, ja esiin tullut "paljaaksi jäävä" kalvoton ala vetää itseensä proteiineja.
Kiitos selventävästä vastauksesta. Lunttasin lisää tietoa Wikipediasta. Mielenkiintoista asiaa homogenoinnista.
Kampin Pimu
Onneksi on joulu! Kahvin ystäville on K-Supermarketeissa plussatarjouksena mm. mun Löfbergs lempparikahvia hintaan 3,99 puoli kiloa. Normaalihinta tälle on 7,99 eli puoleen hintaan lähtee. Avasinkin juuri viimeisen paketin. Ostorajoitus on taas kaksi pakettia mutta enköhän saa värvättyä kaverin tai kaksi kahvimuuliksi.
Kampin Pimu