Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19274)

Vierailija
19261/19273 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiirehdin töitten jälkeen jo eilen cittariin halpojen banaanien perässä 0,99e/kg. Turhaan, koska se alkoikin vasta tänään. Noh, täyttelin sitten vähän kotivarastoja:

Voipapuja, ruskeita papuja ja kikherneitä kaikkia näitä 3 tetraa (tarj. 3kpl/2eur), kaurahiutaleita, tomaattimurskapurkki, maitorahka 500g ja k-menu tuutit 6 kpl.  Yht 9,08 euroa

Lidlissä on sama banaanitarjous, joten siellä piipahdin tänään. Banaaneja 1,7kg, turkkilainen jogurtti 1kg (-10%), porkkanaa ja perunaa 1kg  reissumies 12kpl ja Gelatelli jäätelötuutit 8kpl.   Yht 10,12 eur. 

Ilokseni huomasin, että Lidliin oli tullut nyt noita vaniljajäätelötuuttipakkauksia, 8kpl/1,19e. Ovat suhteessa ihan saman hintaisia kuin Cittarin vastaavat 6kpl/0,89e. 

-Säästäjä

Ainiin, ei passaa unohtaa omenoita! Niitä oli tuossa mukana 2 kpl. 😄

-Säästäjä 

Vierailija
19262/19273 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen herkuttelin salaatilla.  Pehtoorin salaatti oli tarjouksessa 1e, pakastimesta iloinen yllätys - 50% kutunjuusto, granaattiomenan ( 40snt) siemeniä CM-tarjous 2.59e/ kg, mustikoita, raastettua porkkanaa, tummaa ale-balsamicoa ( pullo jääkaapissa), tomaatti 2.90/ kg .Taas ravintolatason ruoka! Kutunjuuston paistan siivuina kuivalla pannulla.

Itse asiassa salaatin  makuyhdistelmät onkin vuosia sitten kopioitu ravintolan listalta. Granaattiomenan siemenet  ja tomaatti oma lisäys. Salaattia jäi täksi päiväksikin.

Eilen söin lisäksi vain leipää, maitoa ja levitettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19263/19273 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tarinankertoja-

Vierailija
19264/19273 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari kirjoittaa: "Ruoan hinta on noussut Suomessa 20 prosenttia vuosina 2022 ja 2023, eikä paluuta aiemmille tasoille ole luvassa."

"Ruoan hinta on asettunut Suomessa pysyvästi nykyiselle tasolle eikä luvassa ole paluuta muutaman vuoden takaiseen aikaan ennen inflaation kiihtymistä ja ruoan nopeaa kallistumista.'

"Ruoka maksaa Suomessa kaupassa enemmän kuin monessa muussa maassa."

Näin, mikä kerran menee ylös ei enää tule alas!

"Voittajana voi pitää kauppaa, sillä se on selvinnyt hintojen noususta paremmin kuin elintarviketeollisuus ja maatalous. Kaupat ovat pystyneet siirtämään kustannustensa kasvun hintoihin kuluttajien maksettavaksi."

Vierailija
19265/19273 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi hlevetti, 87.72€ Mennyt ruokiin jo tässä kuussa, kuitenkin onneksi viikonlopun ja ensiviikon ruuat on jo ostettuna. Pakkasessa ja kuivaapissa olisi kyllä ruokaa sen verran paljon tehtävänä ja valmiina ettei tälle vuodelle enää tarvitsisi kaupassa käydäkään. Silti silti näyttää ettei maagiseen 100€ tässä kuussa päästä. Tuskin edes tavoitteena olevaan alle 120€

19266/19274 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu siteerasi Hesaria tuossa ylempänä. Oli just kirjoitusaika mennyt umpeen kun huomasin pudonneeni ulos.

Kampin Pimu

Vierailija
19267/19273 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!

Nyt rupesi menemään tässä kämpässä sämpylät pelliltä kaupaksi kun erehdyin laittamaan sekaan kaakaojauhetta, kun ei ollut muutakaan makeaa laittaa.

Joskus se on vaan niin pienestä kiinni ;D

-winner-

19268/19273 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua!

Nyt rupesi menemään tässä kämpässä sämpylät pelliltä kaupaksi kun erehdyin laittamaan sekaan kaakaojauhetta, kun ei ollut muutakaan makeaa laittaa.

-winner-

Aika... eksoottista.

Kiusa se on pienikin kiusa

19269/19273 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluvalmistelut ei hirveästi edisty, kun koko talo on näköjään sairastupana. Köhinää pärskettä tuhinaa niiskettä pienten teinien... Meillä on joulutraditiona ollut joku tauti aina jouluna, nyt tää on vähän etuajassa.

Toissailtana syötiin kanaa ja riisiä (paistoin koipireisiä uunissa, riivin lihat ja tein kastikkeen kookosmaidolla ja vihonviimeisellä kiinankaalilla), eilen loput kanat ja kaikki mahdolliset jämälisäkkeet jääkaapista. Tänään oli paneroitua possunleikettä, kananuggetteja ja valkosipuliperunoita. Huomenna voisin tehdä kurpitsalettuja - mulla oli pakastimessa sellainen pakkaus rahkalettutaikinaa ("ilmainen"), missä oli kurpitsaa seassa, mutta mun tekemät on ehdottomasti parempia. Mutta tuli ne valmislettutaikinastakin syötyä. Sen myyntihinta oli jotain seitsemän euroa!!! itse teen noin 0,7litran taikinan (siis nestemäärä tuo) alle kolmella eurolla.

Aamu- ja iltapalat on lähinnä leipää pakastimesta ja pirkan metwurstia (oli tarjouksessa cittarissa). Ja banaania.

Vapaaehtoistyössä alkaa joulukiireet, ja naapurin mummoakin pitää auttaa näin joulun alla. EN tee joululaatikoita itse, ne saarioisten äitien tekemät on parempia (makuasioita, sisko väsää loorat ite).

Tänään on saunapäivä, aattelin vielä kaivella pakastimesta makkaraa iltapalaksi - ei sentään kiuasmakkaraa, mutta jos pannulla paistaisi.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19270/19273 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari kirjoittaa: "Ruoan hinta on noussut Suomessa 20 prosenttia vuosina 2022 ja 2023, eikä paluuta aiemmille tasoille ole luvassa."

"Ruoan hinta on asettunut Suomessa pysyvästi nykyiselle tasolle eikä luvassa ole paluuta muutaman vuoden takaiseen aikaan ennen inflaation kiihtymistä ja ruoan nopeaa kallistumista.'

"Voittajana voi pitää kauppaa, sillä se on selvinnyt hintojen noususta paremmin kuin elintarviketeollisuus ja maatalous. Kaupat ovat pystyneet siirtämään kustannustensa kasvun hintoihin kuluttajien maksettavaksi."

Näinhän siinä käy, koska ihmiset maksavat suunnilleen mitä tahansa ruuistaan. Lidl on myös viime vuosina ruvennut käyttäytymään huonosti asiakkaitaan kohtaan, hinnat ovat joiltakin osin kopioitu täysin Prismasta, kun Prisma nostaa hintojaan, niin Lidl seuraa perässä. Enää ei ole selvästi halvempaa Lidlissä monissa tuotteissa.

Sitten nämä Lidlin -50% alennukset, olen tarkkaillut näitä alennuksia kaupassani, kun aamulla tuotteita on rivi -20% alennuksessa, ja päiväys menee vanhaksi samana päivänä, ja menee sitten uudestaan kauppaan vaikka 4 tai 8 tunnin  kuluttua, niin ne ovat vain hävinneet! Ei kukaan osta näitä vain -20% alennuksessa, ja toisaalta näitä -50% alennuksia ei näy, niin ainoa mahdollisuus on ne että menevät suoraan hävikkiin, eikä -50% alennusta tule koskaan. Koskee erityisesti kalliimpia lihatuotteita.

Sitten Lidl muutti -30% alennukset vain -20%:iin, oliko aikaisemmin tänä vuonna, eihän -20% riitä mihinkään enää, kun kaikki kallistunut niin paljon.

Kirjoitin valituksen Lidlin asiakaspalveluun tästä typerästä Lidl-äpistä, itselläni ei ole älypuhelinta, enkä aio sellaista hankkia tarjousten vuoksi, joten voisivat tarjota tuollaisen bonuskortin, mitä muilla kaupoilla on, mutta mitään ei ole tietysti tapahtunut. Ei sitä yksin näihin epäkohtiin voi vaikuttaa, kun demokratiassa eletään. Sen vuoksi myös muiden on ostoskäyttäytymisellään näytettävä mikä on sopivaa ja mikä ei.

T. Lidl-mies

Vierailija
19271/19273 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua!

-winner-

Aika... eksoottista.

Kokeile itse. Sinne vaan sämpytaikinan sekaan pari-kolme ruokalusikallista, niin ei tarvii suklaamuffinsejakaan erikseen tehdä.

-winner-

Vierailija
19272/19273 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän siinä käy, koska ihmiset maksavat suunnilleen mitä tahansa ruuistaan. Lidl on myös viime vuosina ruvennut käyttäytymään huonosti asiakkaitaan kohtaan, hinnat ovat joiltakin osin kopioitu täysi

No onhan se maksettava, jos syödä meinaa! 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Tyyppi on jämähtänyt sinne menneisyyteen kun ei osaa mitään muuta ajatella kuin "silloin ennen vanhaan se maksoi sitä ja tää maksoi tätä" ja "silloin kun minä olin nuori mentiin suksilla kouluun talvet ja kesät". Tervetuloa tähän päivään vaan sullekin. 1900-luku meni jo. 

Vierailija
19273/19273 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No onhan se maksettava, jos syödä meinaa! 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Tyyppi on jämähtänyt sinne menneisyyteen kun ei osaa mitään muuta ajatella kuin "silloin ennen vanhaan se maksoi sitä ja tää maksoi tätä" ja "silloin kun minä olin nuori mentiin suksilla kouluun talvet ja kesät". Tervetuloa tähän päivään vaan sullekin. 1900-luku meni jo. "

Ei ole pakko. Kovan ja kurinalaisen säästämisen ansiosta olen päässyt samalle tasolle mitä maksoin ruuasta ennenkin vuosia sitten, Mutta se on vaatinut tietysti kurinalaisuutta ja omaa tekemistä. Enää ei voi mitään suklaata ostaa, paitsi tarjouksista, leipä on käytännössä halventunut, kun sitä saa -50% alennuksesta jatkuvasti. Liharuuista on joutunut tinkimään. Uutena muotona on tullut myös nettialennusruokakaupat. Pitää sopeutua uuteen, kuten sanoit.

T. Lidl-mies

Vierailija
19274/19273 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No onhan se maksettava, jos syödä meinaa! 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Tyyppi on jämähtänyt sinne menneisyyteen kun ei osaa mitään muuta ajatella kuin "silloin ennen vanhaan se maksoi sitä ja tää maksoi tätä" ja "silloin kun minä olin nuori mentiin suksilla kouluun talvet ja kesät". Tervetuloa tähän päivään vaan sullekin. 1900-luku meni jo. "

Ei ole pakko. Kovan ja kurinalaisen säästämisen ansiosta olen päässyt samalle tasolle mitä maksoin ruuasta ennenkin vuosia sitten, Mutta se on vaatinut tietysti kurinalaisuutta ja omaa tekemistä. Enää ei voi mitään suklaata ostaa, paitsi tarjouksista, leipä on käytännössä halventunut, kun sitä saa -50% alennuksesta jatkuvasti. Liharuuista on joutunut tinkimään. Uutena muotona on tullut myös nettialennusruokakaupat. Pitää sopeutua uuteen, kuten sanoit.

T. Lidl-mies

Mitä sun juttuja on lukenut niin se kova ja kurinalainen säästäminen tarkoittaa kaiken terveellisen pois jättämistä. Läheskään kaikki ei halua syödä niin huonosti ja silloin ennemmin maksaa siitä ruuasta sen mitä se maksaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi