Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Kommentit (19067)
Kampin Pimu kirjoitti:
Että jouluvaloina pääkalloja 💀😄 Tuoda-tuoda... Mä suosin vähän perinteisempiä, tähtiä tms.
Mutta asiaa maksamakkarasta. Sitäkin oli Lidlissä tarjouksessa ja ostin pitkästä aikaa.
Kertokaa mulle ihmiset hyvät miten sen levitätte leivälle! Ja suljette.
Kaikenlaiset konstit on kokeiltu: viipalointi terävällä veitsellä, kaivelu teelusikalla pötkön sisältä, tursotus ulos kuoresta. Aina yhtä sottua!
Ja sit sen jonkinlainen sulkeminen ennen jääkaappiin laittoa. Tämä on iso pötkylä. Sellaisen pienemmän suljin tunkemalla munakupin avoimeen päähän mutta tähän isompaan pötkylään se ei mene.
T. nim. Hermot menee
No, kun talossa oli neljä varhaisteiniä/teiniä, niin pääkallot oli enemmän kuin sopivia joulukoristeita.
Maksamakkaran kanssa itse toimin niin, että leikkaan tositerävällä veitsellä sen pään auki - siten, että se päämuovi jää kuitenkin kunnolla kiinni siihen loppuun kuoreen (yleensä sen saumakohdan jätän leikkaamatta). Näin siinä on se kansi, ja se on kiinni sillä "saranalla", jonka se leikkaamaton kohta muodostaa. En purista tai puserra sitä makkarapötköä, vaan hillitysti työnnän sieltä umpinaisesta päästä tasaisesti, jolloin se maksamakkara liukuu siinä kuoressa esiin. Siitä sitten leikkaan viipale kerrallaan ns. siistejä viipaleita. Kun olen ottanut makkaraa tarpeeksi, nin varovasti työnnän sillä leikkausveitsen lappeella sitä makkaraa taas sisäänpäin siihen kuoreen, ja käännän sen kannen siihen päälle suojaksi. Se kun on ohutta joustavaa muovia, niin sen saa laitettua siihen niin, että se menee sen kuoren sisäpuolelle, ei silleen päällipuolelle.
Pitäisi tehdä video tuosta, ei tuota kirjoitettuna voi kukaan tajuta.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sanoo ihminen, joka vetelee viikosta toiseen suklaata, sipsiä, einestä, roskaruokaa 😂😂😂🤣🤣🤣🤣
"Missään tutkimuksissa ei olla saatu selville että nämä halvat raaka-aineet olisivat parempia terveydelle kuin perinteiset. Muutenhan lihoaminen olisi loppunut, mutta päinvastoin lihoaminen on vain kiihtynyt viime vuosikymmeninä."
Terveellinen hyvä ruoka ei ole sama asia kuin laihduttava ruoka!! 🤦🏻🤦🏻 Vetelet nyt täysin tietämättömänä ja asioista ymmärtämättömänä yhtäläisyys merkkejä ja suoria johdannaisuuksia asioitten välille, joilla ei ole niin suoranaista yhteyttä toisiinsa. "
Mistä sinä tiedät mitä minä syön? Suklaata ja sipsejä en syö kuin tarjouksesta, ja niitä ei ole montaa vuosien mittaan.
Tänään söin esim. jauhelihakeittoa (tarjousjuurekset & peruna), maitoa, ja voi
Vierailija kirjoitti:
Jos maitoa ei tarvitse juoda, miksi rikollisille vankilassa tungetaan maitoa monta kertaa päivässä naaman eteen? Lisäksi jokaisella aterialla on liha- tai kalaruokaa (ei ikinä pelkkää kasvisruokaa) sekä iltapalalla aina proteiinirahkaa tai maitosuklaavanukasta. Mutta kotona, normaalit ihmiset ei saisi noita syödä?
En tiedä, missä vankilassa olet istunut, mutta siellä missä minä olen käynyt syömässä, ruokana oli joo ns.liharuokaa. Halvimmasta makkarasta tehtyä makkarakastiketta tai muuta vastaavaa, ja keitinperunat oli aina kuorittu. Koska ne vangit ei enää osaa kuoria kuorineen keitettyjä perunoita! Mitään proteiinirahkoja ei ollut, mutta ihan tavallista banaanirahkaa kyllä. Tavallisessa rahkassa on yleensä saman verran proteiinia kuin niissä ns. proteiinirahkoissa, mutta puuttuu ne keinotekoiset makeutusaineet. Omilla rahoillaan saavat tietenkin ostaa mitä haluavat, Prismassa ostoksilla käydessään ostavat lähinnä paistopistetuotteita, karkkeja, tupakkaa ja nuuskaa.
(suomalaiset vangit pääsevät tietyssä vaiheessa opettelemaan ulkomaailmassa elämistä, ja siihen kuuluu myös kaupassakäynti; vangeista isolla osalla on sen verran haasteita ihan perustaitojen kanssa, että kaupassakäyntikin voi olla vaikeaa, eikä vain siksi, ettei ole koskaan oppinut maksamaan mistään, vaan ihan siksi, ettei osaa lukea, mitä purkin/pussin kyljessä lukee, kun se vaatii 10sek keskittymisen)
Kampin Pimu kirjoitti:
Että jouluvaloina pääkalloja 💀😄 Tuoda-tuoda... Mä suosin vähän perinteisempiä, tähtiä tms.
Mutta asiaa maksamakkarasta. Sitäkin oli Lidlissä tarjouksessa ja ostin pitkästä aikaa.
Kertokaa mulle ihmiset hyvät miten sen levitätte leivälle! Ja suljette.
Kaikenlaiset konstit on kokeiltu: viipalointi terävällä veitsellä, kaivelu teelusikalla pötkön sisältä, tursotus ulos kuoresta. Aina yhtä sottua!
Ja sit sen jonkinlainen sulkeminen ennen jääkaappiin laittoa. Tämä on iso pötkylä. Sellaisen pienemmän suljin tunkemalla munakupin avoimeen päähän mutta tähän isompaan pötkylään se ei mene.
T. nim. Hermot menee
Minäkin ostin sitä Lidlistä, siinä pitää olla tuollainen pyöreä voiveitsi levittämiseen. Sen pötkön voi laittaa tyhjään leipämuovipussiin, ettei sotke paikkoja. Ja jos tuo maksamakkarapötkö on pitkä, se pitää leikata jossakin vaiheessa poikki, että pääsee käsiksi siihen jäljelläolevaan maksamakkaraan helposti. Näillä nikseillä pitäisi onnistua. En käytä muuten enää voita leipiin, riittää tuo maksamakkarakerros.
T. Lidl-mies
"Nii ja yksi on tuo juominen. En voi kuin ihmetellä ihmisiä, jotka ei juo vettä vaan kittaa epäterveellisiä mehuja ja limuja ja maitoa janojuomana. Aikuiset ihmiset... Jos oikeasti olet yhtään lukenut mitään tieteellistä tekstiä ravitsemuksesta niin tietäisit, että vesi on se terveellinen vaihtoehto. Mehut sisältää paljon sokeria ja se on todella epäterveellistä niin hampaille kuin kaikelle muullekin terveydelle. Olkoonkin mistä tahansa marjasta. Maitoakaan ei tarvitse aikuisen ihmisen juoda säännöllisesti/päivittäin. Poikkeuksellisen suuri maidon juonti Suomessa on maitomeijerin aggressiivisen markkinoinnin ja aivopesun tuotosta."
Mustaherukkamehu on terveellistä, se sisältää paljon C-vitamiinia ja fenolisia yhdisteitä (mm. antosyaaneja), joilla on erilaisia terveysvaikutuksia, kuten syövänvastaisia vaikutuksia.
"Anthocyanin-rich black currant extract suppresses the growth of human hepatocellular carcinoma cells"
Maidossakin on ravintoaineita, kalsiumia, D-vitamiinia, ja muitakin, kunhan ei vain rasvatonta maitoa juo. Vedessä ei ole mitään ravintoaineita, liian laihaa minun makuuni.
T. Lidl-mies
Varmaan olen kertonutkin, että mun maidonjuontini loppui, kun ei enää juotu tilamaitoa. Mä tykkään maidosta kyllä monessa muodossa, mutta se kaupan maito maitona ei vaan oo sama asia.
Taisin saada alkuviikon työreissusta jonkun lenssun, niveliä särkee. Hyvähän se on tietty viikonloppu sairastaa. En taida tehdä mitään monimutkaisia sapuskoita...
Tänään olen syönyt aamulla sämpylän (välissä kinkkuviipale ja salaattia, levitettä) ja teetä. Olisko... 0,30?
Lounaana palaverien välissä oli soijajukurttia chiansiemenillä ja myslillä, sekä työnantajan tarjoamaa kaakaota. 0,20€?
Päiväruokana oli pasta carbonaraa, tai sanotaanko pasta carbonarasta innoituksen saanut ruokalaji: spagettia, pekonia,valkosipulia, juustoraastetta ja kananmunia (ja suolaa ja pippuria). Mitähän tuo olisi maksanut, (2,65€ pekoni+0,70€ spagetti+0,60€ kananmunat +0,30€ juustot + pari senttiä mausteet 4,30€). Jaettuna viidelle hengelle alle euron per nuppi. Jälkiruuaksi jätskiä (ilmainen) tai munkki ("ilmainen").
Noiden lisäksi olen hörppinyt urakalla teetä ja syönyt mandariinejä. Kaikkinensa laskin, että tänään on mun syömisiin mennyt kaksi euroa.
"työnantajan tarjoamaa kaakaota. "
Maidosta saa myös hyvää kaakaota, jota myös juon. Vesi+kaakao maistuu kyllä pahalle. Pastörointi on hyvä asia, sillä lehmänmaidossa voi olla mikrobeja, raakamaidossa on niitä enemmän.
T. Lidl-mies