Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19951)

Vierailija
19081/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ennen töihin menoa tein pizzaa pitkästä aikaa. 1,70 alessa oli taikinapohja Lidlissä, ostin 2 kpl ja kun on niin pieni tuo mun pöytäuuni, niin sen pellille ei mennyt kuin noin puolikas taikinasta eli siis 4 pizzaa tulee noista. Päälle laitoin pakastimesta löytyneitä kanakuutioita ja katkarapuja, sekä 2 kananmunaa, juustoa, tomaattipyreepurkin ja silppusin punasipulia ja ripaus oreganoa. Hyvin jaksoi tehdä duunit.

Tämän annoksen mussutus kestänee vielä tämänkin päivän. Ehkä laitan vielä voita päälle ;DDDDD

-winner-

Vierailija
19082/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ske- raasua, ehkä se tarttui..Anteeksi! Se paistinpannukuumehan tarttui sinusta minuun...

Isänpäivä, mutta oma isä ei elä enää, eikä myöskään jälkikasvuni isä. Ajatuksin käyn heidän luonaan, ei enää aterioita eikä kakkuja.

Ensi viikon ruokia suunnittelen, mutten millään viitsisi tehdä. Keskiviikkona on lounastus "ulkona" ystävän kanssa.

Pakastimet ja varastot pullottavat edelleen..

- tarinankertoja-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19083/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankilan ruokalistat ovat nähtävillä kaikille. Leijona cateringin sivuilla. Kyllä siellä on tarjolla pepperonipaellaa, paneroituja kalapihvejä ja kirjolohipylryköitä ja niitä proteiinirahkoja myös. Helsingin vankilassa on tänään ollut ruokana mm. pippurista härkäpataa ja proteiinirahkaa. Huomenna on ruokalistalla lihapyöryköitä tomaattikastikkeessa ja makkarakeittoa ja banaanijogurttia. Toki on tuoreet salaatit ja kasvikset ja leivät ja maidot ja mehut ja puurot ja hedelmät myös.

Ja saavat päivärahaa, jolla voivat ostaa karkkia, sipsiä, valmispitsoja, lihapiirakoita, nuuskaa, rahkoja, tonnikalaa jne. myös.

19084/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään kadehdi vankien ruokailuja tai päivärahoja, sen verran olen sitä elämää päässyt seuraamaan. Onneksi ihan vaan työni puolesta 🤣 Leijona Cateringkin on jonkin verran tuttu...

No joo.

Menossa päivän toinen tai kolmas finrexin, kaminassa tuli ja hömppäohjelmat pyörii telkassa. Ainoa, joka on valittanut tänään palvelusta (tai sen vajauksista) on yksi kissoista.

Aamupäivällä elättelin toiveita, että olisi olo parantunut ja piristynyt päivällä, no ei oo. Tää on jotain vakavaa, kun ei oo nälkäkään.

Huomenna ajattelin (jos pidän työpäivän) tehdä nopeasti vaan makaronilaatikon ja kaalisalaattia, kun on sitä punakaalia. Jos oon kipeä, niin joku muu saa tehdä edelleen ruuan. Vaikka burritoja? jos haluavat päästä helpolla.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
19085/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se hyvä, että vangit opettelisivat itse tekemään ruokaa myös. Saavat kyllä päivittäin tehdä ja ostaa kaikki raaka-aineet, mutta kuka viitsii jos valmiiksi ja ilmaiseksi saa sitä härkäpataa ja lohikeittoa.

Enemmän ärsyttää, että saavat heti lääkärin ja personal trainerin ja psykologi ja päihdehuollon palvelut jne. Heti kun haluavat, ja itse en saa hammaslääkäriin aikaa mitenkään. Ei ole ikinä nähtävissä 3kk sisään yhtäkään aikaan omalle paikkakunnalle. Lisäksi, että mulla ei ole varaa lapselleni tarjota bändiharrastusta. Vuokrata treenitilaa ja maksaa soittimet ja opetusta jne. vankilassa istuva tuttu hehkutti just Skypessä kuinka olivat just tilanneet jotkut superkalliit uudet bassokitarat treenisalille ja niiden soittovalmentaja on älyttömän taitava ja joku ihan kuuluisa jopa. Kertoi saaneensa kans vapaapäivät vankilasta joulun pyhiksi ja ehdotti että vois silloin nähä.

Vierailija
19086/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin huvikseni noita ens viikon Helsingin vankilan ruokalistoja jos saisi sieltä jotain idiksiä omaan ruokailuun. Mutta mikä hitto on kalaa chili-juustokastikkeessa ja karamelli-kahvi proteiinivanukasta :DD Samaan aikaan meidän koulussa on lapsille ruokana ohrasuurimopuuroa. Ja Jorvin sairaalassa on valkopapukeittoa. Attendon hoivakodissa sentään punajuuripihviä ja perunasosetta.

Vierailija
19087/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske, jos olet kipeä eikä sulla ole nälkä, niin miksi alat muille väsäämään jotain makaroonilaatikkoa? Eikö sulla ollut mies ja jotain jo teini-ikäisiä lapsia, luulis että nekin osaavat joskus itselleen sen makaronilaatikon, jauhwlihakeiton tai vaikka pastaa tehdä. Tosi outo työnjako teillä. Oma mies ei päästäisi mua kipeänä sohvalta todellakaan mihinkään keittiöön vaan toisi soppaa ja lämmintä mehua sohvalle ja kävisi kaupassa ostamassa jotain herkkuja ja kurkkupastilleja.

19088/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä! Eikö ne eläkään vedellä ja leivällä 😮😁

Kampin Pimu

Vierailija
19089/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerro toki, miksi voi olisi terveellistä"

Ei se mikään terveystuote ole, pidän sen terveysvaikutuksia lähinnä neutraalina. Rasva on ravintoa siis. Ja maistuvaa sellaista. Ongelma on että ei margariinikaan mikään terveystuote ole, maistuu myös huonommalle kuin voi. En tiedä miten sitä nykyään valmistetaan, mutta aikaisemmin oli transrasvat ja muovi ongelma margariinissa. Nykyään se tehdään varmaan rypsiöljystä, mikä sekään ei ole mikään terveystuote. Roomalaiset eivät rypsiä viljelleet antiikin aikana, koska sitä pidettin sopimattomana ravinnoksi (lievästi myrkyllistä), mutta lamppuöljyksi se kelpasi Keskiajalla. Nykyään kasvinjalostuksen ansiosta on saatua rypsin myrkyllisyyttä vähennettyä, mutta ei voi luottaa siihen että se olisi tervellistä, vain oliiviöljy taitaa kasviöljyistä olla hyvä, mutta se on nykyään kallista.

T. Lidl-mies

19090/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalle ostoskerralle on listalla muun muassa näkkileipää. Viimeksi ostin Lidlistä ruotsalaista Leksands jälkiuunikolmionäkkileipää ja erinomaisen hyväähän se on. Hintakin - 1,99/9,95 kg - on kohtuullinen verrattuna K-Supermarketin hintaan 2,39/11,95 kg. Tätä myydään 200 gramman paketissa.

Mitä näkkileipää teillä syödään? Suosittele! Ainoa rajoitus on se, että paketti ei saa olla hirmuisen suuri. Lidlissäkin on myynnissä - ehkä edullisemmin - valtavan kokoinen kiekko näkkäriä mutta kun ei se mahdu mulla minnekään.

Naapurikaupassa, siis siellä K-Supermarketissa näyttäisi olevan Pirkan täysjyvärukiinen näkkileipä 400g 2,75/6,88 kg. Kannattaisiko poiketa?

Hups, olin pihalla. Kampin Pimu siis pohtii näkkäreitä.

Sattuu sitä näköjään paremmissakin piireissä 😆

Meillä syödään sitä näkkileipää, mikä sattuu olemaan tarjouksessa, ja niitä isoja paketteja, joten vähän olen huono ehdottelemaan. Yksi hyvä, mutta ei edullinen, näkkileipä on vaasan pieni pyöreä, sen kilohinta on jotain 8€-10€ välillä kaupasta riippuen. Ne muut kuin perusmaut on jotain 12€/kg. Nyt on ollut pidemmän aikaa wasa sport- näkkäriä, se on 550g iso paketti 1,99€ (tarjoushintoja, vuorotellen Tokmannilla ja Cittarissa). Mutta siis se on se tosi-iso paketti.

No niin, tänään tuli sitten maistettua Lidlin edullisempi näkkäri tuotemerkintään MyllyKivi. 400 gramman paketti maksoi 2,49 eli kilohinnaksi se tekee 6,23. Ihan yhtä hyvää kuin Leksands (9,95 kg).

Kampin Pimu

Vierailija
19091/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva vaan, että rikolliset saavat työssä käyvien veronmaksajien rahoilla karamelli-kahvi proteiinivanukasta, mutta jos tottuvat ravintolan valmiisiin aterioihin ja proteiinivanukkaisiin vankilassa, niin paluu normaaliarkeen voi olla vähän hankalaa, kun sen rahan pitäisi riittää ylläpitämään yhtä laadukasta ruokavaliota. Voi mennä sormi suuhun, että mistä se kala siihen chili-juustokastikkeeseen ilmestyy ja valmiiksi pesty ja pilkottu halloumisalaatti ja miten ne tehdään ja kuka pesee tiskit. Ei osata itse tehdä ruokaa eikä saarioisen lätty ole tarpeeksi hienoa. Helpompi vaan ostaa huumeita rahalla tai varastaa.

Pitäisi olla pakolliset ruoanlaittokoulutukset vangeille ja pääsisivät opettelemaan sitä rahan käyttöä. Että ostaako perunaa 3kg vai pienen karkkipussin. Nyt heidän ei tarvitse opetella mitään kun saavat kaikki 2 700 kaloria ruoasta jo valmiiksi ja ammattikokin tekemänä, ja herkkuja ja röökiä voi sit ostaa ite kaupasta. Ja joku muu tiskaa ja kuorii perunat ja vie biojätteet ja roskat.

Vierailija
19092/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin huvikseni noita ens viikon Helsingin vankilan ruokalistoja jos saisi sieltä jotain idiksiä omaan ruokailuun. Mutta mikä hitto on kalaa chili-juustokastikkeessa ja karamelli-kahvi proteiinivanukasta :DD Samaan aikaan meidän koulussa on lapsille ruokana ohrasuurimopuuroa. Ja Jorvin sairaalassa on valkopapukeittoa. Attendon hoivakodissa sentään punajuuripihviä ja perunasosetta.

Ohrasuurimopuuro on ihan huippuhyvää! Ja käsittääkseni ihan suosittu ruoka siellä vieläkin. Vanhuksia tosin käy sääli, heidän sapuskat kun on oikeasti aika onnettomia ja annoksia vieläpä rajoitetaan.

Vierailija
19093/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Mitä! Eikö ne eläkään vedellä ja leivällä 😮😁

Ei kait kukaan elä. Vaikka noita aina aterioiden yhteydessä onkin tarjolla. Thaimaan vankiloissa riisiä on joka aterialla, niin kuin leipää Suomessa. Sillä voi sitten säädellä sitä omaa ravinnontarvetta esim. Paljon bodaava ottaa 3 leipää ja vain telkkaria vankilassa katsova 0-1 leipää. Mutta onhan se vähän outoa, että linssikeittoa ja valkopapukeittoa tarjoillaan päiväkodeissa, kouluissa, lukiossa, sairaalassa ja vanhainkodeissa, mutta vangeille ei tarjota yhtäkään kasvisruokaa pääateriana. Aina on lihaa. Eikö se lihan suositus ollut max. 350g viikossa eli 50g per ateria. Ja voisi jättää ne leikkeleet myös tarjoamatta. Ne voisi ostaa sitten erikseen omalla rahalla, jos haluaa. Eikö tässä kaikkien pitäisi alkaa syömään ympäristöystävällisemmin niin miksei tämä päde vankeihin? Pelätäänkö että suuttuvat jos joskus lounaalla olisikin joskus vain kasvispyöryköitä tai linssikeittoa? Alkaisivatko tappamaan toisiaan ja vartijoita?

Vierailija
19094/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohrasuurimopuuro on ihan huippuhyvää! Ja käsittääkseni ihan suosittu ruoka siellä vieläkin. Vanhuksia tosin käy sääli, heidän sapuskat kun on oikeasti aika onnettomia ja annoksia vieläpä rajoitetaan.

Kaveri on töissä yöhoitajana vanhainkodissa ja sanoo ettei siellä ikinä ole ylijäämäruokaa kun tulee töihin, ja puuttuu puolet tarvikkeista mitä ruokalistoilla on luvattu esim. Tuore hedelmä ja viili. Ja toki rajoitetaan syömistä ja juomista, kun eihän se ole kivaa että muistisairaat heräilee yöllä koko ajan vessaan ja kakkailevat minne sattuu ja hoipertelevat käytävillä etsien vessaa. Myös vaipanköyttö on siellä rajoitettu kuulemma 1 per päivä per asukas.

Vierailija
19095/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite oon lukenut että lapset tykkäävät kasvisruoasta mutta niiden outo ulkonäkö joskus estää maistamasta ja siksi ei sit sitä syödä. Mutta makaroonilaatikon voisi helposti tehdä soijarouheesta ja kasvispyörykät myös.

Mutta luulis vankien olevan vain iloisia jos saisivat kasvisruokaa ja ne pepperonipaellat ja lohiruoat annettaisiin heidän lapsilleen ja vanhemmille sinne kouluihin ja vanhainkoteihin. Kun eivät he ole pitämässä huolta perheestään ja tekemässä heille ruokaa kun istuvat vankilassa. Että edes yhteiskunta huolehtisi heidän perheenjäsenistään kun itse eivät voi. Itse ainakin söisin mielelläni puuroa vaikka viikon putkeen jos tietäisin, että rakkaani saisivat sen sijaan niitä jauhelihapihvejä ja härkäpataa.

Vierailija
19096/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla tuli käytyä vain lidlissä parina päivänä. Huomasin, että meilläkin oli nyt Emilia kahvi n. puolitoista euroa (tähän osti ollut euron enemmän), mutta kahden paketin rajoituksesta huolimatta kaik ol männy... Eipä siinä, on mulla tuolla saatuna vaaleaa juhlamokkaa ja presidenttiä useampi paketti. Pitää nyt juoda nuo "huonommat" kahvit pois, kun vanhimmasta mennyt jo kesällä päiväys :D. 

Ostokset: hapankorppua, ruisleipä 4kpl/pkt, 2 purjoa, perunaa 600g, kurkku, satsuma 1,5kg, kyssäkaalia 2kpl, granaattiomena 2 kpl, Vilmariini -levite, ruokakerma 2dl, maitojuoma 1l, Bon gelati suklaajäätelöpuikot 8kpl/pkt.   Yht. 21,69 euroa.

Tähän mennessä marraskuun ruokaostokset 42,25e.

Ruoaksi tein keskiviikkona suolaisen piirakan perunapohjalla. Täytteeksi salaattijuustoa, parsa- ja kukkakaalia, tonnikalaa, kermamunaseos. Tuosta tuli 4 isoa annosta. Eilen tein muutaman annoksen sosekeiton purjosta, perunasta ja valkoisista pavuista. Tänään laitoin uuniin perunaa, porkkanaa, kukka- ja parsakaalia, näitä riittää huomiseksikin. Sekä uunimunakas 8 kananmunaa, 2dl ruokakermaa, salaattijuustoa, parsa- ja kukkakaalia ja purjoa. Tuo oli yllätysveto itseltäni, kun en yleensä edes tykkää munaruuista. Ei vaan tehnyt oikein mitään mieli, ja tuo oli helppo, nopea ja useamman päivän setti. 

-Säästäjä

Vierailija
19097/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankien ruoka-aineet päivässä maksaa 10€ päivässä ja logistiikkakulut siihen päälle 5€ eli yhteiskunnalle vaan 15€ päivässä. Mutta siis pelkät ne liharuoat ja vanukkaat maksaa vaan 10€ päivässä mikä on vaan 300€ kuukaudessa. Sillä saa noi perus puurot, leivät, rahkat ja kotiruokaa. Saman verran menee kotonakin tulevaisuudessakin jos ite aina tekee noi 2 lämmintä ateriaa päivässä eli 300€/kk ilman herkkuja.

Vierailija
19098/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vankila nyt mikään ravintola sentään ole. Puuro, leipä ja keittoruoka olisi ihan riittävä ja itse voisivat tehdä loput ruoat itse ja ostaa ne sieltä kaupasta (vanha nimitys kanttiini). Mutta ehkäpä sitä kannattaa alkaa tekemään rikoksia niin saisi joka päivä 2 eri lämmintä liharuokaa ja karamelli-kahvi proteiinivanukasta :D Oon muutenkin köyhä työtön ja makaan vaan yksin himassa, niin sama se että maksaisin siellä sellissä ja kattoisin telkkaria. Tänään olen syönyt eilistä soijarouhe-kaalikeittoa ja hapankorppuja. Sitä riittää vielä huomiseksikin.

Vierailija
19099/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikohan säästää ruokakuluissa sillä, että istuu vankilassa?

Siellä ainakin olisi sitten aikaa öyhöttää ja roikkua koko päivä Vauvassa sotkemassa yhteiskuntajårjestystä.

-winner-

Vierailija
19100/19951 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jonkin verran tutkinut noita vankilaruokia, niin on ihan laadukkaan kuuloista. Esim kana on usein rintafilettä eikä siis aina vaan broilerin paistisuikaletta. Ja tällä viikolla oli kalaruokaa tarjolla maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona. 3 kalan kalakeittoa, sitruunaista lohivuokaa ja rapeaa kalaleiketta ja tartarkastiketta. Sen lisäksi toki muut ruoat esim.  pippurista härkäpataa, uunimakkaraa jalapenosalsalla ja tikka masala kanakastiketta + basmatriisiä jne.