Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19045)
Joo, no mulla tuo "vähemmän on enemmän" tilankäyttö on karsinut paljon tarpeettomia ostoksia, kun taas aiemmin oli enemmän vain hamstrausta se pakastimen käyttö ja ei vaan pystynyt syömään niin paljoa sieltä vastaavasti pois.
Nyt noin viikon annokset pakastelokerossa ja pyrin syömään sieltä myös pois jotain joka päivä.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Veljeni kuoltua lahjoitettiin täpötäysi arkkupakastin naapurille. Meni sujuvasti.
-tarinankertoja-
No tuo on varmasti ollut naapurille mieleen.
-winner-
"Sanoo ihminen, joka vetelee viikosta toiseen suklaata, sipsiä, einestä, roskaruokaa 😂😂😂🤣🤣🤣🤣
"Missään tutkimuksissa ei olla saatu selville että nämä halvat raaka-aineet olisivat parempia terveydelle kuin perinteiset. Muutenhan lihoaminen olisi loppunut, mutta päinvastoin lihoaminen on vain kiihtynyt viime vuosikymmeninä."
Terveellinen hyvä ruoka ei ole sama asia kuin laihduttava ruoka!! 🤦🏻🤦🏻 Vetelet nyt täysin tietämättömänä ja asioista ymmärtämättömänä yhtäläisyys merkkejä ja suoria johdannaisuuksia asioitten välille, joilla ei ole niin suoranaista yhteyttä toisiinsa. "
Mistä sinä tiedät mitä minä syön? Suklaata ja sipsejä en syö kuin tarjouksesta, ja niitä ei ole montaa vuosien mittaan.
Tänään söin esim. jauhelihakeittoa (tarjousjuurekset & peruna), maitoa, ja voisilmäpitkoa, koska oli tarjouksessa Lidlissä. Muuten juon välillä mustaherukkamehua, joka tehty aidoista marjoista, siihen voi laittaa myös hiilihappoa, jolloin saa marjalimua. Muuten syön leipää, juustoa, kurkkua, tomaattia, maksamakkaraa, mutta en koskaan leikkeleitä (liian kallista). Välillä syön myös saarioisten makaronilaatikkoa/perunalaatikkoa kun niitä löytyy välillä -50% tarjouksesta. Ei liene sekään mikään iso rikos, mitä tulee syömiseen. Välillä myös karjalanpaistia, jos löytyy tarjouksesta. Kananmunia. Budjettini on pieni, joten täytyy tyytyä siihen mitä löytyy.
Tuskin olet lukenut niin paljon ravintotutkimuksia kuin minä.. niitähän on tehty vaikka kuinka paljon, mutta mitään kiveen hakattua ei ole juuri löytynyt. Haittoja myös vaihtelevasti. Nimittäin eri ihmisille sopii erilainen ruokavalio.Esim. verensokerin nousu vaihtelee, koska se on hyvin yksilöllinen reaktio, johon vaikuttavat tekijät, kuten nautitun ruoan tyyppi ja määrä, stressi, sairaus, hormonit ja fyysinen aktiivisuus. Verensokerin nousun pituus ja korkeus voivat vaihdella ihmisten välillä ja jopa saman henkilön aterioiden välillä. Myös se miten paljon kertyy kiloja erilaisista ruokavalioista vaihtelee. Ainoa varma tapa laihduttaa on syödä mahdollisimman vähän ja harrastaa liikuntaa. Minä harrastan myös liikuntaa, pääasiassa juoksua pari kertaa viikossa.
T. Lidl-mies
Keskiviikkona
- pinaattivelliä, keitettyä kananmunaa
-Janssonin kiusausta
- Banaani, mandariinia
-tarinankertoja-
Mulla on taas sellainen muistikuva, että 80-luvulla oli omituinen rasvattomuusvillitys. Oli Kevyt linja -merkkistä jogurttia ja margariinia ja vaikka mitä. Niiden koostumus oli jotenkin oudon tahmea ja lisäaineita varmasti esikuvia enemmän. Silloinhan oli muutenkin jännä kuntoilu- ja laihdutusbuumi. Lukekaa vaikka sen ajan naistenlehtiä niin huomaatte.
-Vierailija (joka harvoin kommentoi mitään mutta käy sitäkin tiuhempaan lukemassa vinkkejä edullisiin ruokiin)