Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19053)

Vierailija
17461/19053 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alehamsterin heinäkuun ostoksia:

Re Pomodoro Pizza Perle di mozzarella e Pomodorini mozzarellapizza 380g, kana-pekoniwrap, korpela ylikypsä palvikylkipala 300 g, kylmäsavustettu pororouhe 100 g, coop maalaishyytelö 400 g, 2 coop esipaistettuhapanjuuri-siemenpatonki 250 g, tamminen luomu savusaunapalvi 180 g, grillivalmis mac and cheese, kultamuna luomu s/m6, mandariini-hunaja kermajugurtti, kaprisperunasalaatti, pinaattikalarulla ja skånen perunat, pitaleipä 320 g, hevosen kylmäsavupaisti 80 g, abu fuad kebab 250 g, castelli ricotta 250 g, valio kormakastike 380 g. Nämä 60 % yht. 27,18 e.

Hevikkilaatikko 2 e: jääsalaatti, rucolaa, kesäkurpitsa, kurkku, mansikoita, luumuja. Leipomopussi 2 e: lihis, lihapasteija, croissant, lepuska, 2 karjalanpiirakkaa.

Tarjous/normaalihinta: sipulinippu, paprikamix, ruukkupersilja, tomaatti 1,8 kg, coop peperoni 300/140 g, kermaviili, jääsalaatti, froosh mangosmoothie 250 ml, pirkka kesäporkkana kg. Nämä yht. 10,80 e, kaikki yht. 41,98 e.

Näin kuumalla ei oikein jaksa alkaa mitään varsinaista ruokaa tekemään vaan ennemmin mennään helpoimman kautta. Tomaattikasviskeittoa, tomaattisipulisalaattia, palvikylkeä ja mac and cheese, kormakastikkeeseen pakastimesta kypsää grillikanaa. Patongin ja pizzan ehdin tehdä ennen helteiden alkua, savusaunapalvia ja sitä kesäkuun ritarijuustoa myös uuniin paistumaan, halkaisen siis patongin ja täytän ennen paistoa. Ricottasta levitettä, kebab-pitaleivät vielä syömättä.

17462/19053 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä alehamsterin heinäkuun ostoksia:

Re Pomodoro Pizza Perle di mozzarella e Pomodorini mozzarellapizza 380g, kana-pekoniwrap, korpela ylikypsä palvikylkipala 300 g, kylmäsavustettu pororouhe 100 g, coop maalaishyytelö 400 g, 2 coop esipaistettuhapanjuuri-siemenpatonki 250 g, tamminen luomu savusaunapalvi 180 g, grillivalmis mac and cheese, kultamuna luomu s/m6, mandariini-hunaja kermajugurtti, kaprisperunasalaatti, pinaattikalarulla ja skånen perunat, pitaleipä 320 g, hevosen kylmäsavupaisti 80 g, abu fuad kebab 250 g, castelli ricotta 250 g, valio kormakastike 380 g. Nämä 60 % yht. 27,18 e.

Hevikkilaatikko 2 e: jääsalaatti, rucolaa, kesäkurpitsa, kurkku, mansikoita, luumuja. Leipomopussi 2 e: lihis, lihapasteija, croissant, lepuska, 2 karjalanpiirakkaa.

Tarjous/normaalihinta: sipulinippu, paprikamix, ruukkupersilja, tomaatti 1,8 kg, coop peperoni 300/140 g, kermaviili, jääsalaatti, froosh mangosmoothie 250 ml, pirkka kesäporkka

Vissiin alkaa pää olla helteen pehmittämä, kun luin tuosta mm. esipakastettu hapanjuuri-siemenpatonki, pinaattilankarulla...

Tässä näkee hyvin sen eron, mitä eri paikkakunnilla on. Minun lähikaupunkini Prismassa tai S-marketeissa on erittäin harvoin punalaputettuna esim. poroa tai alatoopia. Leipomopusseissa on täällä lähinnä sämpylöitä ja erilaisia ruisleipäversioita (siis sellaisia, joissa on siemeniä, rouheita jne, eiperusruisleipiä).

Toisaalta - olen taas jo pari kk saanut noita jämien jämä- tuotteita, joten en kyllä valita. Taas on muuten vapaaehtoisvuoroa loppuviikko, pitäisi opetella instakuvausta ja kaikenlaista muuta eksoottista.

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17463/19053 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kuulu krapulat tai ranskalaiset kaikkien elämään. Jos haluaa syödä kunnollista ruokaa ja pitää terveydestään huolta joka päivä niin kyllä se maksaa. En laiminlöisi ikinä kehoani noin.

Ei sinun tarvitse! Mä olen bailannut sitten sunkin edestä sekä Suomessa että ulkomailla ja jatkan samaa rataa :DD Krapulat joo menee nukkuessa rannalla vaan vettä juoden, eikä tosiaan tee mieli mitään terveys-kaura-hiutaleita vaan illalla pelkästään pitsa tai ranet :D Ja on huikea elämä ollut, vaikka olenkin kehoani laiminlyönyt! Nää muistot pysyy onneks aina pääkopassa :D Paaarty time!!!

Vierailija
17464/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..edellistä mietin, että oletko varma että muistot pysyy siellä pääkopassa? Olen hyvinkin läheltä muutamankin bailaajan matkaa seurannut, ja kun 50v ylittyy, voi sieltä kaikkea kadota. Mutta tärkeintä on elää elämäänsä niin ettei tarvitse katua!

Nautitaan elämästä kaikki omalla tavallamme.

Minulla meni eilen 50e ruokaostoksiin. 5kg mansikoita, kilo herneitä ja kilo perunoita.

Muut syömiset täysruisleipää, levitettä , rahka. Noin 1e. Joku halusi tietää tarkkaan mitä kauppaan mene kuukaudessa. Kokeillaan sitäkin laittaa tänne, vaikka elokuussa.

Joku taas oli sitä mieltä,  että suuressa perheessä yhden ruokakulut tulevat pienemmiksi kuin yksinasujan? En ymmärrä.  Asun yksin ja voin itse päättää mitä ostan/ mitä ruokia teen. Minulla on pakastin, missä säilyttää ruokia.  Voin esimerkiksi ostaa vaikka kilon tarjousjuuston. Syödä leivän päällä juustoa, tehdä juustoisen salaatin , juustomunakkaan, lämpimiä voileipiä, gratinoituja kasviksia. Sitten kun "juustokausi" on ohi, raastan lopun juuston  pusseihin pakasteeseen, mistä voin sitä käyttää tarvittaessa.

Tarinankertoja 

17465/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kuulu krapulat tai ranskalaiset kaikkien elämään. Jos haluaa syödä kunnollista ruokaa ja pitää terveydestään huolta joka päivä niin kyllä se maksaa. En laiminlöisi ikinä kehoani noin.

Ei sinun tarvitse! Mä olen bailannut sitten sunkin edestä sekä Suomessa että ulkomailla ja jatkan samaa rataa :DD Krapulat joo menee nukkuessa rannalla vaan vettä juoden, eikä tosiaan tee mieli mitään terveys-kaura-hiutaleita vaan illalla pelkästään pitsa tai ranet :D Ja on huikea elämä ollut, vaikka olenkin kehoani laiminlyönyt! Nää muistot pysyy onneks aina pääkopassa :D Paaarty time!!!

Go girl, go! 👍

Kampin Pimu

Vierailija
17466/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella sekavasti ilmoitettu kulut. Väkisinkin tulee mieleen, että osa häivyttää ihan ihmeellisellä kikkailulla ruokakulut todellisuutta huomattavasti pienemmäksi kuin ne onkaan. 25 euroa per viikko ei riitä millään sekä kotivaran ylläpitoon että päivittäiseen ja riittävän monipuoliseen syömiseen. 

No kerro nyt sinä minkä verran sinulla kuluu ruokaostoksiin kuukausittain. Sinäkin vain väistelet ja venkoilet sen vastauksen kanssa.

En tiedä mihin kommenttiin tuolla viittaat. Mutta miksi kotivaraakin ei voisi ostaa tuolla summalla? Minulla esim on tähän mennessä mennyt heinäkuussa 30 euroa ruokakauppaan. Osa tämänkin summan ostoksista on sellaisia, että jää jotain sinne kotivaraankin tai ei tule käytetyksi heinäkuussa. Loppukuun aikanakaan ei tarvits

Suolaisen piirakan pohja keitetyistä perunoista? Voisitko laittaa siitä tähän reseptin :)

Vierailija
17467/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

google: lyttyperunapiirakka löytää ohjeita

-eri-

17468/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eselliselle: Olen eri, enkä edes tiedä mihin viestiin viittaat mutta tässä:

Piirakkapohja pelkistä perunoista:

1 kg puikulaperunoita

50 g voita sulatettuna

1 tl sormisuolaa

1/2 tl muskottipähkinää

muutama rouhaisu mustapippuria myllystä

1. Keitä pestyt  perunat kuorineen kypsiksi suolatussa vedessä.

2. Voitele halkaisijaltaan n. 26 cm kokoinen piirakkavuoka sulatetulla voilla. Nosta perunat kuorineen piirakkavuokaan. Mausta sormisuolalla, mustapippurilla ja muskottipähkinällä.

3. Murskaa perunat piirakkavuokaan painamalla perunoita esimerkiksi lasilla. Painele pohja myös reunoille. Voitele pohja lopulla sulatetulla voilla. Paista 200 asteessa 10 minuuttia.

Täytteeksi sopii vaikkapa sienet,  jauheliha, kinkku, kasvikset tai lohi. Täytteen ainekset kaadetaan esipaistetun pohjan päälle. Paistetaan 200 asteessa 30 minuuttia. 

Kampin Pimu

Vierailija
17469/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

42,90 oli laatikko mansikoita... edelleen

-winner-

Jeps, menin sitten ilta-aleteorialla eilen klo 21 kauppaan ja niinhän siellä tyttö laittoi silloin just 5 kg laatikon hinnan 39 euroon, jolla tein kaupat. Tänään tosin tietysti tuttu soitti, että olisi kypsiä mansikoita pellossa, tuukko poimimaan...

Johon mä sit tietty sanoin: En... Tuun.

Että nyt taitaa sitten tulla loppuvuoden mansikat ilmaiseksi.

-winner-

Vierailija
17470/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen päivä:

Kaurapuuro, margariini ja mustikat lähimetsästä 0,10€

Kanaa 100g 1€

Pasta/riisi 500g 0,30€

Kasviksia 500g 1€

Omena/banaani 0,20€

Ruisleivät kalkkunaleikkeleellä, kurkulla ja tomaatilla 0,30€

Päivässä menee noin 2,90€ eli kuukaudessa 87€. Joskus saatan leipien sijaan syödä popparipussin tai toisen lämpimän ruoan korvata pelkästään nuudelipussilla tai vaikka letuilla ja jäätelöllä. Limuja tai mehuja en juo. Joskus maustan veden esim. Kurkkuviipaleilla tai mustikoilla tai sitruunalla.

Vierailija
17471/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella sekavasti ilmoitettu kulut. Väkisinkin tulee mieleen, että osa häivyttää ihan ihmeellisellä kikkailulla ruokakulut todellisuutta huomattavasti pienemmäksi kuin ne onkaan. 25 euroa per viikko ei riitä millään sekä kotivaran ylläpitoon että päivittäiseen ja riittävän monipuoliseen syömiseen. 

No kerro nyt sinä minkä verran sinulla kuluu ruokaostoksiin kuukausittain. Sinäkin vain väistelet ja venkoilet sen vastauksen kanssa.

En tiedä mihin kommenttiin tuolla viittaat. Mutta miksi kotivaraakin ei voisi ostaa tuolla summalla? Minulla esim on tähän mennessä mennyt heinäkuussa 30 euroa ruokakauppaan. Osa tämänkin summan ostoksista on sellaisia, että jää jotain sinne kotivaraankin tai ei tule käyt

Suolaisen piirakan pohja keitetyistä perunoista? Voisitko laittaa siitä tähän reseptin :)

Se on todella yksinkertainen :D : voidelluun piirakkapohjataan lytistetään keitettyjä perunoita. Voi käyttää joko kuorittuja tai kuorineen, itse tykkään enempi ensimmäisistä. Voi esipaistaa pohjan tai täyttää suoraan. Kannattaa vaan muistaa, ettei kovin vetistä täytettä laita, kerran nimittäin unohdin pakastepinaatin puristella :D. Netistä löytyy paljon ohjeita, kun googlaa esim lyttyperunapiirakka.

Vierailija
17472/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen päivä:

Kanaa 100g 1€

Pasta/riisi 500g 0,30€

Kasviksia 500g 1€

Omena/banaani 0,20€

Päivässä menee noin 2,90€ eli kuukaudessa 87€. Joskus saatan leipien sijaan syödä popparipussin tai toisen lämpimän ruoan korvata pelkästään nuudelipussilla tai vaikka letuilla ja jäätelöllä. Limuja tai mehuja en juo. Joskus maustan veden esim. Kurkkuviipaleilla tai mustikoilla tai sitruunalla.

No ei kaikki jaksa syödä näin. Ja sitäpaitsi toi kana-kasvis-pasta annos 550g x 2 on aika massiivinen annoskoko. Jos siihen päälle vielä aamupala, välipala ja iltapala. Mulle riittää ihan 1 x 350g annos lämmintä ruokaa päivässä.

Vierailija
17473/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoskoot joillakin täällä on kyllä hurjia. Itsellenikin riittää valmis salaatti 300g lounaaksi ja valmisruoka kaupasta 300g päivälliseksi. En syö edes näkkäriä noiden kanssa lisukkeena. Ei mitään puolta kiloa ruokaa per kerta.

Vierailija
17474/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoskoot joillakin täällä on kyllä hurjia. Itsellenikin riittää valmis salaatti 300g lounaaksi ja valmisruoka kaupasta 300g päivälliseksi. En syö edes näkkäriä noiden kanssa lisukkeena. Ei mitään puolta kiloa ruokaa per kerta.

No nämä taas on todella pieniä annoksia. Riittää ehkä jollekin joka ei harrasta mitään liikuntaa tai ei tee fyysistä työtä ja on todella pienikokoinen. Einekset on myös kalliita, mieluummin syö itsetehtyä ruokaa.

Vierailija
17475/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ette te sitten ainakaan kasviksia tai kuitua saa tarpeeksi. Lisäaineita tosin syötte sitten senkin edestä... Ei niitä valmisannoksia ole edes tehty käsittämään sitä koko lounasta/päivällistä, vaan se tulisi täydentää aina esim kasvilla tai kuidunlähteellä tms riippuen tietysti mikä se eines on (keitto, salaatti, kiusaus). 

Kuulostaa siltä, että olet niitä mammoja, jotka ovat pilanneet aineenvaihduntansa tuollaisella päättömällä kitudieetillä. Ja kauhistelet sitten kateellisena, jos ja kun joku uskaltaa syödä kunnollisia aterioita. 

Eri

Vierailija
17476/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nämä taas on todella pieniä annoksia. Riittää ehkä jollekin joka ei harrasta mitään liikuntaa tai ei tee fyysistä työtä ja on todella pienikokoinen. Einekset on myös kalliita, mieluummin syö itsetehtyä ruokaa.

Minulla aivotyöläisellä tulisi tuollaisesta lounaasta jo tunnin päästä ihan huutava nälkä 😂. Ehkä tällaisen ihmisen ei siis tarvitse pahemmin käyttää aivojakaan, kuhan vaan olla möllöttää 🤔.

Vierailija
17477/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen päivä:

Kanaa 100g 1€

Pasta/riisi 500g 0,30€

Kasviksia 500g 1€

Omena/banaani 0,20€

No ei kaikki jaksa syödä näin. Ja sitäpaitsi toi kana-kasvis-pasta annos 550g x 2 on aika massiivinen annoskoko. Jos siihen päälle vielä aamupala, välipala ja iltapala. Mulle riittää ihan 1 x 350g annos lämmintä ruokaa päivässä.

Ööö... No missähän tuossa väitettiin, että kaikkien muka pitäisi syödä näin? 🤦🏻

Vierailija
17478/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ei se tavallinen kaupan valmisruoka 300g sovi lounaaksi sellaisenaan? Pitääkö minun aina lostaa myös se valmissalaatti 300g vielä lisäksi, vai tehdä kotona salaatti erikseen muovirasiaan ja raahata se autossa töihin ja ottaa voikkuleipiä vielä mukaan sen kaupasta hakemani valmisruoan kanssa? No johan menee säätämiseksi. Kyllä usein myös se ravintolan lasagne tai risotto on kokonainen a la carte annos, ei tarvitse tilata erikseen Ceasar-salaattiannosta tai kasviswokkia kylkeen. Vai mitä jengi oikein tilaa ravintolasta? Pitseriastakin ostat aina sen kanasalaatin siihen lisäksi ja sult molemmat? Just just

Vierailija
17479/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kg kaurapuuro

Maito

Margariini

Perunaa

Porkkanaa

Banaania

1l vaniljajäätelöpakkaus (edullisin)

Maksalaatikkoa/ lihaperunasoselaatikkoa

Tonnikalaa

Kanasuikaleita

Omenaa

Näkkileipää

Hernaria

Nakkipaketti

Vierailija
17480/19053 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsa painaa keskimäärin 250g. Pitäisikö minun syödä siis kokonainen kesäkurpitsa lounaalla ja toinen kokonainen kesäkurpitsa päivällisellä, että saan tarpeeksi kasviksia ja kuituja? Ei mitenkään mahdu lautaselle, varsinkin jos olisi tarkoitus syödä lisäksi aterialla vielä muutakin.

Ja kyllä sitä itse kokatessa saa myös lisäaineita. Itse käytän ainakin paljon mausteita ja esimerkiksi kalakastiketta, soijakastiketta jne. Ei maistu ruoka miltään pelkällä öljyllä, suolalla ja pippurilla. Liekkö nuokaan terveellisiä jos niitä pitää lisätä joka ruokaa tosi paljon, että edes maistuu joltain. Ja ei kuivatut yrtit tai chilirouhe ole hyvää jos joku ehdottaa kuivamausteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi