Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19054)

Vierailija
17441/19054 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella sekavasti ilmoitettu kulut. Väkisinkin tulee mieleen, että osa häivyttää ihan ihmeellisellä kikkailulla ruokakulut todellisuutta huomattavasti pienemmäksi kuin ne onkaan. 25 euroa per viikko ei riitä millään sekä kotivaran ylläpitoon että päivittäiseen ja riittävän monipuoliseen syömiseen. 

No kerro nyt sinä minkä verran sinulla kuluu ruokaostoksiin kuukausittain. Sinäkin vain väistelet ja venkoilet sen vastauksen kanssa.

En tiedä mihin kommenttiin tuolla viittaat. Mutta miksi kotivaraakin ei voisi ostaa tuolla summalla? Minulla esim on tähän mennessä mennyt heinäkuussa 30 euroa ruokakauppaan. Osa tämänkin summan ostoksista on sellaisia, että jää jotain sinne kotivaraankin tai ei tule käytetyksi heinäkuussa. Loppukuun aikanakaan ei tarvitse ostaa kaupasta muuta kuin kasviksia ja hedelmiä. Ensi kuussa sitten tarvitsee täydentää kotivaraa

Tästä kiinnostaisi kyllä nähdä esimerkkejä. Ollaan puolivälissä kuuta ja jos on mennyt 30 euroa, niin 2 euroa per päivä josta miinus ne kotivararuuat. Mitä päivässä siis syödään?

Vierailija
17442/19054 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
17443/19054 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa käytetty rahaa ruokaan:

301,29 S-liikkeet (sis 4hlön pizzapuffakäynti)

410,80€ K-ryhmä (sis. mm. 2,6kg kasslerpaistin ja 4 pakettia (24plo) limuja)

23,41€ Tokmanni (sis kolme 10xsuklaapatukkapakettia)

Yhteensä siis 735,50€. Kesäkuussa meitä oli paikalla keskimäärin 5,5 henkeä (opiskelija oli pitkiä pätkiä kotona äidin lihapatojen ääressä) eli 133,73€/hlö. Tähän jos laskee vielä 20€/hlö ulkonasyömisiin, niin menee 150€/hlö/kk rikki.

Ostokset sisälsivät myös opiskelijalle ostamani ruokatarvikkeet, jotka hän siis vei kotiinsa, sekä juhannuksen alkoholipitoiset juomat nuorisolle. Minähän en holier than thou - meiningillä juurikaan juo.

Eli ei, ei onnistunut kesäkuussaKAAN alle satasella syöminen. Mites teillä arvostelijoilla, joilla ei riitä parisataa kuussa per henkilö - mites teillä kesäkuu meni?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
17444/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään tästä ketjusta. Mukavia vakiokirjoittajia ja ainakin itse uskon että ihmiset kertovat kulunsa ja ostoksensa/ilmaissaamisensa ihan oikein. Mukava vertailla omia menoja ja joskus saada hyviä ja halpoja ruokaideoita. 

Kateellisena luen ihmisten -60 prosentin löytöjä, itse löydän hyvin harvoin muuta kuin -30% leipä- tai pullapussin. Olen kasvissyöjä ja tuntuu että nuo parhaat alennukset osuvat lihatuotteille?

Esim S-kanavasta voi katsoa kaikki kuukauden ostokset jos haluaa tarkkaan laskea ja jaksaa erotella ruuat muista ostoksista.

Olen itse sinkku ja kuukaudessa menee noin 350e ostoksiin, mukana siis kaikkea muutakin kuin ruokaa. Jotakin tuotteita haen Lidlistä ja niistä en pidä kirjaa mutta muuten aika tarkkaan voisin laskea tuolta S-linkistä. 

Mukavaa kesää kaikille! Toivottavasti ketju jatkuu vielä pitkään.

Täällä on varsin runsaasti kaikenlaisia kasvissyöjien aletuotteita tarjolla useinkin, välillä jopa enemmän kuin lihatuotteita. Ostoksissani niitä harvoin näkyy, lähinnä vain tavallisia kasviksia ja keittoja joskus. Mutta on siis näiden salaattien ja kasvisten lisäksi myös vihiksiä, tofuja ja muita juustokorvikkeita, soijajugurtteja, muulihoja ja -leikkeleitä, falleroita yms. Täällä 60 % ale alkaa jo klo 18 eli enpä juuri koskaan S-marketista osta mitään vain 30 % alella. -alehamsteri

Vierailija
17445/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko edes verrata yksinasuvan 200 e ruokailuja 5 henkisen perheen ruokakuluihin n. 700 e? Isompi henkilömäärä antaa mielestäni enemmän anteeksi ruokakuluissa kun kulut jaetaan useamman pään kesken, osa syö päivisin koulussa yms.

Vierailija
17446/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä todella sekavasti ilmoitettu kulut. Väkisinkin tulee mieleen, että osa häivyttää ihan ihmeellisellä kikkailulla ruokakulut todellisuutta huomattavasti pienemmäksi kuin ne onkaan. 25 euroa per viikko ei riitä millään sekä kotivaran ylläpitoon että päivittäiseen ja riittävän monipuoliseen syömiseen. 

No kerro nyt sinä minkä verran sinulla kuluu ruokaostoksiin kuukausittain. Sinäkin vain väistelet ja venkoilet sen vastauksen kanssa.

En tiedä mihin kommenttiin tuolla viittaat. Mutta miksi kotivaraakin ei voisi ostaa tuolla summalla? Minulla esim on tähän mennessä mennyt heinäkuussa 30 euroa ruokakauppaan. Osa tämänkin summan ostoksista on sellaisia, että jää jotain sinne kotivaraankin tai ei tule käytetyksi heinäkuussa. Loppukuun aikanakaan ei tarvitse ostaa kaupasta muuta kuin kasviksia ja hedelmiä.

Tästä kiinnostaisi kyllä nähdä esimerkkejä. Ollaan puolivälissä kuuta ja jos on mennyt 30 euroa, niin 2 euroa per päivä josta miinus ne kotivararuuat. Mitä päivässä siis syödään?

Tänään ajattelin syödä eilen ostettuja kanafileitä ja samalla pellillisellä valmistuvan pussillisen grillikasviksia, yhden litran rasvatonta maitoa, pari-kolme tomaattia ja saatan maistaa alpenfest-jäätelöäkin, kuten meidän palstaylimysten ja -60% parempien ihmisten tuleekin.

Tosin syön näitä vasta 5-6 tunnin päästä eka kerran, koska olisihan se synti syödä esim. jotain kotivarapuuroa näin aamiaiseksi, koska joko mielenpahoitus, excelit tai sokerit pompsahtaa punaiselle ;D Terassille menen tästä 20 colan makuisen jääpalan kera, jotka eilen illalla laitoin pakasteeseen valmistumaan...

Aurinkoa kun täytynee ottaa taas tänään tässä kirjoittelun ohessa. Toistaiseksi se on vielä ilmaista ja aurinkovoide kertoimella 30 oli -30% Lidlissä, joten ehkä en pala vieläkään liikaa. Ylimyksillä pitäisi tietysti olla sellainen vampiristisen kalvakka ja kuulas iho, eikä mitenkään ruskehtava, mutta ehkä laitan Photoshopin filtterit sitten somen rusketuskuvia varten käyttöön...

Kylläpä on taas tänään paljon puuhaa, kuten huomaatte... Mites teillä muilla? Excelin taulukoita ja neuroottista stressaamista muiden ruokailuista ja kuinka ihmeessä joidenkin rahat riittävät?

-winner-

Vierailija
17447/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko edes verrata yksinasuvan 200 e ruokailuja 5 henkisen perheen ruokakuluihin n. 700 e? Isompi henkilömäärä antaa mielestäni enemmän anteeksi ruokakuluissa kun kulut jaetaan useamman pään kesken, osa syö päivisin koulussa yms.

Eihän täällä olekaan tarkoitusta antaa mitään yhteismitallisia kaikille juuri samanlaisena käyviä esimerkkejä tai ohjeita, vaan kukin kertoo niistä omista kokemuksistaan - mitä syö ja mihin hintaan. No, jotkuthan eivät sitten niistä omistaan mitään mainitse kunhan keskittyvät mäkättämiseen.

17448/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on taas tänään paljon puuhaa, kuten huomaatte... Mites teillä muilla? Excelin taulukoita ja neuroottista stressaamista muiden ruokailuista ja kuinka ihmeessä joidenkin rahat riittävät?

-winner-

Ylimyksellistä kalvakkaa ihoa tässä tavoittelen myös (kuulemma jos on taipumusta luomiin, on suurentunut ihosyöpäriski).

Kovasti kiireinen päivä on taas, exceleiden kanssa ja ilman. Aamulla käytin lenkillä koiran ja vanhemman sukulaisen, ennen kuin oli liian kuuma. No, kuuma tuli silti ja piti käydä uimassa. Sen jälkeen herättelin opiskelijan ja vein hänet junalle, ja otin matkan varrella muutaman instakuvan. Hirveän rankkaa tuollainen.

Nyt otin punkin pois kissalta ja annoin niille ruokaa. Seuraavaksi vaihdan biksut päälle, teen itselleni drinkin (vesimelonpaloja ja mansikoita jääkaapista ja vesimelonin makuista makuvettä) ja menen ottamaan aurinkoa. Tai siis siivoamaan vessaremontin jälkiä (laattojen leikkuujätteet jne). Iltapäivällä pitää muistaa hakea toinen vanhempi sukulainen kaupungista pois, täytynee laittaa puhelimeen muistutus.

Jos OIKEN reipas olisin, niin keräisin pihasta kimpun kukkia ja laittaisin ne tuohon ruokapöydän koristeeksi - en ajatellut syödä niitä. Tänään syödään jotain tortilla/burrito/kääryleitä, jääkaapin aarteita tacomausteilla ryyditettynä. Sopisikohan spagetti sinne täytteeksi...

Vierailija
17449/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä olekaan tarkoitusta antaa mitään yhteismitallisia kaikille juuri samanlaisena käyviä esimerkkejä tai ohjeita, vaan kukin kertoo niistä omista kokemuksistaan - mitä syö ja mihin hintaan. No, jotkuthan eivät sitten niistä omistaan mitään mainitse kunhan keskittyvät mäkättämiseen.

Onhan täällä myös ihmeellisen usein näitä "olin tänään vatsataudissa ja söin yhden jäätelön, päivän syömiset maksoi 20 senttiä"-tyylisiä viestejäkin aika usein. Ei näillä ole juurikaan mitään tekemistä normaalin arjen kanssa ellei sitten ole viikoittain vatsataudissa. 

17450/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan täällä myös ihmeellisen usein näitä "olin tänään vatsataudissa ja söin yhden jäätelön, päivän syömiset maksoi 20 senttiä"-tyylisiä viestejäkin aika usein. Ei näillä ole juurikaan mitään tekemistä normaalin arjen kanssa ellei sitten ole viikoittain vatsataudissa

(rattoisia hetkiä vietän pankin puhelinpalveluun jonottaessa)

Aika harvoin noita viestejä on, useinmiten on se anorektikko/tms joka syö joka toinen päivä ja silloinkin jääpaloja ja kuivaa paahtoleipää.

17451/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään tästä ketjusta. Mukavia vakiokirjoittajia ja ainakin itse uskon että ihmiset kertovat kulunsa ja ostoksensa/ilmaissaamisensa ihan oikein. Mukava vertailla omia menoja ja joskus saada hyviä ja halpoja ruokaideoita. 

Kateellisena luen ihmisten -60 prosentin löytöjä, itse löydän hyvin harvoin muuta kuin -30% leipä- tai pullapussin. Olen kasvissyöjä ja tuntuu että nuo parhaat alennukset osuvat lihatuotteille?

Esim S-kanavasta voi katsoa kaikki kuukauden ostokset jos haluaa tarkkaan laskea ja jaksaa erotella ruuat muista ostoksista.

Olen itse sinkku ja kuukaudessa menee noin 350e ostoksiin, mukana siis kaikkea muutakin kuin ruokaa. Jotakin tuotteita haen Lidlistä ja niistä en pidä kirjaa mutta muuten aika tarkkaan voisin laskea tuolta S-linkistä. 

Mukavaa kesää kaikille! Toivottavasti ketju jatkuu vielä pitkään.

Täällä on varsin runsaasti kaikenlaisia kasvissyöjien aletuotteita tarjolla useinkin, välillä jopa enemmän kuin lihatuotteita. Ostoksissani niitä harvoin näkyy, lähinnä vain tavallisia kasviksia ja keittoja joskus. Mutta on siis näiden salaattien ja kasvisten lisäksi myös vihiksiä, tofuja ja muita juustokorvikkeita, soijajugurtteja, muulihoja ja -leikkeleitä, falleroita yms. Täällä 60 % ale alkaa jo klo 18 eli enpä juuri koskaan S-marketista osta mitään vain 30 % alella. -alehamsteri

Muistaakseni jossain vaiheessa valitettiin, että kaikki alelaputetut on jotain kasvistuotteita, ettei ole mitään lihaa tms. Eiköhän tuokin johdu paljon paikkakunnasta ja asiakaskunnasta. Nyt kun oli noi surkeet kelit viime viikkoina, niin grillituotteita oli tuolla ruokajakelussa hyvin reippaasti. Varmasti on sitten ollut punalaputettunakin.

Paikallisessa Citymarketissa on usein vihannesosastolla punalaputettu niitä valmiiksipakattuja salaatteja, puolikkaita kaalinpäitä, lantunpaloja jne. Siellä ei ole mitään hävikkihevilaatikoita/pusseja, vaan ne irtovihannekset/hedelmät menee sitten suoraan poistoon tai jollekin maajussille.

Tällä viikolla saan ekat tomaatit ja kurkut kasvihuoneesta, pari pikkuruista paprikaa on jo kerätty. Sit ei tartte salaattiaineksia ostaakaan ennen syksyä!

(ja nyt uimaan, pankista vastattiin ja asiat on taas hetkeksi hoidettu...)

Vierailija
17452/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin lasken ruokakulut niin, että mitä syön päivässä ja siten kuukaudessa. Koska olisi harhaanjohtavaa ilmoittaa, että ruokakuluihin meni 0€ kesäkuussa kun olin mökillä. Tietenkin siellä on valmiiksi ostettua ruokaa. Sitten taas nälvittöiaiin, kun sanoisin että ruokaan meni poikkeuksellisesti 150€ joulukuussa, vaikka tammikuussa ruokalasku olisi 60€. Ostan varastoihin ruokaa kun halvalla löytyy.

Vierailija
17453/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähikaupassa Prismassa ei ole hyviä tarjouksia ja siksi pyöräilenkin toka lähimpään kauppaan pikku K-markettiin 7 km päähän useamman kerran viikossa, josta löytyy hylly, jossa aina paljon -40% tuotteita ympäri päivän. Eilenkin oli maitoa, kananmunaa, valmisruokia, herkkusieniä, kauheasti leipiä, salaattia yms. Prismasta haen vain jauhot, pakastekasvikset hammastahnan, vessapaperin jne. pakolliset pahat. Alle 100€ menee mutta en ole urheilija enkä mies.

Vierailija
17454/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin lasken ruokakulut niin, että mitä syön päivässä ja siten kuukaudessa. Koska olisi harhaanjohtavaa ilmoittaa, että ruokakuluihin meni 0€ kesäkuussa kun olin mökillä. Tietenkin siellä on valmiiksi ostettua ruokaa. Sitten taas nälvittöiaiin, kun sanoisin että ruokaan meni poikkeuksellisesti 150€ joulukuussa, vaikka tammikuussa ruokalasku olisi 60€. Ostan varastoihin ruokaa kun halvalla löytyy.

No eikös se mene myös niin että jos et ostaisi kesäkuussa yhtään mitään, niin kesäkuussa olisi silloin mennyt se nolla euroa. Hankalaksihan se menee, jos pitää lähteä arvioimaan aiemmin ostettujen tuotteiden hintoja sen mukaan mitä niitä sattuu käyttämään. Kun sitten jakaa vuoden ostoksiin käytetyn rahasumman tusinalla, niin saa sen keskimääräisen kuukausikulutuksen. Täällä nyt nälvitään joka tapauksessa. Taisi joku aikanaan vaatia sellaistakin laskentaa että tuote pitäisi laskea kuluksi sekä silloin kun sen ostaa ja myös silloin kun sen syö, ja syödessä vielä niin ettei se hankintahinta kelpaa vaan se hinta minkä se sillä hetkellä maksaa kaupassa. 

Vierailija
17455/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön niinä kuukausina kun haluan käyttää vain 100€ ruokaan. Silloin syön kaurapuuroa, ruisleipää, itsetehtyjä keittoja/laatikoita/salaatteja/pastoja yms. Nyt on mulla 1kg 1,19€ maksavia ranskanperunoita uunissa ja ne on mun tän päivän krapularuoka koska en jaksa noista sängystä tekemään mitäön muuta ruokaa :D

Sitten kun en jaksa 100€/kk niin saatan käyttää siihen vaikka 400€/kk mutta se sisältää kyllä jo WC-paperit, baareilut ja ravintolat. Joskus siis käytän rahaa ja joskus nuukailen.

Vierailija
17456/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön niinä kuukausina kun haluan käyttää vain 100€ ruokaan. Silloin syön kaurapuuroa, ruisleipää, itsetehtyjä keittoja/laatikoita/salaatteja/pastoja yms. Nyt on mulla 1kg 1,19€ maksavia ranskanperunoita uunissa ja ne on mun tän päivän krapularuoka koska en jaksa noista sängystä tekemään mitäön muuta ruokaa :D

Sitten kun en jaksa 100€/kk niin saatan käyttää siihen vaikka 400€/kk mutta se sisältää kyllä jo WC-paperit, baareilut ja ravintolat. Joskus siis käytän rahaa ja joskus nuukailen.

Sisältääkö sen 100 e budjetti myös alkoholia?

Vierailija
17457/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältääkö sen 100 e budjetti myös alkoholia?

Joo sisältää! Eiliset kännit tarjosi kyllä kaveri. Vietettiin hänen syntymäpäiviään ja itselläni menee rahaa koko päivänä 0€. Kyydinkin kotiin sain ilmaiseksi.

Vierailija
17458/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saispa itekin 2 päivän kyydit, kännit, ruoat ja krapulan 1,19€ maksavien ranskanperunoiden hinnalla. Itselleni ei kukaan ikinä halua tarjota mitään baarissa, oon varmaan niin ruma ja lihava. Siks menee 200€ per baarireissu.

Vierailija
17459/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulu krapulat tai ranskalaiset kaikkien elämään. Jos haluaa syödä kunnollista ruokaa ja pitää terveydestään huolta joka päivä niin kyllä se maksaa. En laiminlöisi ikinä kehoani noin.

Vierailija
17460/19054 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mihin kommenttiin tuolla viittaat. Mutta miksi kotivaraakin ei voisi ostaa tuolla summalla? Minulla esim on tähän mennessä mennyt heinäkuussa 30 euroa ruokakauppaan. Osa tämänkin summan ostoksista on sellaisia, että jää jotain sinne kotivaraankin tai ei tule käytetyksi heinäkuussa. Loppukuun aikanakaan ei tarvitse ostaa kaupasta muuta kuin kasviksia ja hedelmiä.

Kasvisruokaa. Linssimuhennosta, papupataa, hernekeittoa, risottoa, munakasta, uunijuureksia/-kasviksia ja kalapuikkoja/tofua valkopapudipillä, punajuurimustapapusosekeittoa, lämpimiä voileipiä tonnikalalla, suolaista piirakkaa pohja keitetyistä perunoista, riisinuudeleita tonnikalalla jne... Tuossa nyt joitain yleisiä lämpimiä ruokia. En tokikaan ole kaikkea noita syönyt nyt heinäkuussa, vaan esim linssimuhennosta teen kerralla reilun 3 litran satsin ja siitä saan moneksi päivää ruoan. 

Aamupalana ainakin 5 kertaa viikossa puuroa, johon sekaan soijarouhetta ja tilkka oliiviöljyä tai pellavansiemenrouhetta. Joskus (nykyään harvemmin) tuorepuuroa tai rahkaa marjoilla ja pellavansiemenrouheella. Iltapalana usein jotain leipää alesta/hapankorppua päällisineen tai hummusta tuoreiden kasvistikkujen kanssa. Välipalana hedelmiä/kasviksia, manteleita ja pähkinöitä. Tai pirtelö piimästä ja ylikypsistä banaaneista (on muuten parempaa kuin jätskipirtelö!). Nämä tulee nyt äkkiseltään mieleen.

Plus joka aamu kahvia ja iltaisin yleensä teetä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi