Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19063)

Vierailija
17361/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senhän takia minut täällä tarinankertojaksi nimitettiinkin, kun elämäni jonkun mielestä oli niin ihmeellistä ettei se voi olla totta! No nytpä olen alkanut sitä itsekin arvostamaan.

Kyllä, hiustenleikkauksessa ei vaihdettu rahaa. Naapureiden kanssa ollaan aika lailla sydänystäviä. Vietetään yhteisiä peli-iltoja, lainataan juttuja, tehdään palveluksia puolin ja toisin. Onko outoa?

Yhtä outoa kuin se, että sukujuhlat voivat olla vaikka minkälaiset, ja alkaa Suomen kesässä vaikka klo 16 illalla? Ja juhlapaikka on jonkun kotiaitta järven rannalla sijaitsevalla hevostilalla? Ja juhlissa voidaan istua vilteillä nurmikolla? Tai vaikka makaillakin? Elämä voi kuulkaa olla monenlaista, ja vähän sellaistakin miten siihen suhtautuu.

Mutta ruoka-asiaan. Ei kulunut syömisiin yhtään ei.

Etten enempää ärsytä en varmaan kerro loppuyöstä ystävien mökin ulkotulilla puuta

Sisältörikasta elämää viettävä ei tällaiseen satasen ketjuun kirjottele.

Sinulle siis sisältörikas elämä = isot ruokalaskut? Selevä, mikäpäs siinä jos ruoka on ainoa asia, jota elämässään arvostaa 😂.

Vierailija
17362/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt 2 ruisleipää tuorejuustolla, kalkkunaleikkeleellä, kurkulla ja tomaatilla. Iso kahvikuppi kauramaidolla ja vitamiiniporetabletti vesilasissa. Herään siis tosi myöhään ja menen myöhään nukkumaan myös.

Kohta teen illallissalaatin, jonka sisältöä en vielä tiedä. Salaattia, kurkkua, tomaattia, salaattijuustoa laitan ainakin.

Illalla popparipussi koska leffa. Jos jää nälkä niin ehkä jogurttia tai leipää. Pinaattilettuja olisi myös ja toki kaurapuuroainekset ja pakastimessa marjoja.

Uskon että menee noin 100€/kk mutta olen tosi pienikokoinen nainen, joka ei paljoa liiku koska synnynnäinen nilkkavika. Veriarvot on hyvät, tai ainakin 2 kuukautta sitten oli ja olen aina syönyt yhtä kevyesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17363/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en kirjoittelisi? Terveisiä sinulle konsertista, oli hyvä. Olen yksin asuva ihminen, kastelin juuri kasvit ja hoidin lemmikit. Nyt istun tässä auringonpaisteessa ja kirjoittelen.

Ketjun otsikko kiinnosti, kun se on nyt elämäntilanteeni omasta tahdostani. Täällä on kiva kuulla miten muut syövät, ja huomata miten monia erilaisia ajatuksia ruuasta ihmisillä onkaan. Usein valitettavasti aika kapeakatseisia.

Nyt  juodaan kylmää vettä!! 

Tarinankertoja 

Vierailija
17364/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahotonta. Lounaat tekee 75e per viikko eli 300e menee pelkästään lounaisiin.

M55

Vierailija
17365/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahotonta. Lounaat tekee 75e per viikko eli 300e menee pelkästään lounaisiin.

M55

No käyt varmaan töissä niin sulla on varaa maksaakin. Mä oon työtön omasta halustani koska haluan käyttää kaiken aikani videopelaamiseen verkkareissa kotona, niin mulle kelpaa lounaaksi ihan se Pirkka luomu kasvishernekeitto 1,49€. Tai joku -40% valmissalaatti mitä meidän lähikaupassa on päivittäin lukuisia vaihtoehtoja. Ja jos ei olisi niin ihan pelkät ruisleivät kasviksilla tai nuudelipussi kasviksilla kävisi lounaaksi tai päivälliseksi. Syön 2 kertaa päivässä. Niin en tosiaan syö lihaa, niin edes hyötyisi mennä jonnekin buffet lounaaseen syömään pelkkää salaattia 15€:n edestä joka päivä kun halvemmallakin saa ravintoa.

M40

Vierailija
17366/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M55

Onko sulla luetunymmärtämisen vaikeuksia? Otsikossa kysyttiin, että ketkä pystyvät syömään 100€:lla kuussa ja mitä he syövät. Kukaan ei ole kysynyt, paljon juuri sinulla menee rahaa lounaisiin.

17367/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etten enempää ärsytä en varmaan kerro loppuyöstä ystävien mökin ulkotulilla puutarhan keskellä lempeässä kesäillassa musiikin soidessa ja naurun raikuessa koiranpentua pusutellen...

Tuo kyllä on aika lailla täydellisen juhlaillan kuvaus.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
17368/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos,  Ske; se oli! Niitä iltoja/ öitä joita voi sitten marraskuussa muistella.

Vierailija
17369/19063 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun jaan tarvitse käydä lounaalla syömässä lautasellinen 15€ maksavaa ruokaa. Joisin kuitenkin vettä.

Rahaa mulla on 150k ylimääräistä ja lisää tulee joka vuosi, mutta käyn silti kerran vuodessa ainoastaan synttäreinäni ravintolassa kun kutsut ( ja maksan) myös perheeni ja ystäväni.

Haluan tehdä omat ruokani ja peruslounas mulla maksaa 1€ eikä tarvitse pynttääntyä ravintolaan.

Vierailija
17370/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö, pottuja ja perunoita

Vierailija
17371/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan sisäfilepaketti 300g maksoi 3€. Siitä riittää kolmelle päivää.

Lisäksi ruisleipää tomaatilla ja kaurapuuroa margariinilla syön päivässä 0,50€ edestä.

Maustamattoman jogurtin 1l ostin K-sovelluksella 1€, siitä riitää 4 päiväksi ja lähimetsästä löytyy mustikoita ilmaiseksi. (Ostin itseasiassa kaksi noita tarjousjogurtteja).

Kanan kanssa syön riisiä, perunaa, porkkanaa, kesäkurpitsaa, makaronia, pakastepapuja, pakastekasviksia, sipulia yms. vaihdellen noin 1€ edestä per päivä.

Seuraavat 3 päivää mun ruokailut maksaa 2,75€. Juomaksi runsaasti vettä näillä helteillä. Mietin 3 päivän päästä mitä ostan sitten kaupasta lisäksi jo olemassa olevien tuotteiden lisäksi ja katson tarjouksia.

Ps. Jos joka päivä söisi 2,75€ se olisi 82,50€/kk. En usko että on mahdotonta pysyä 100€/kk budjetissa jos voi syödä mitä vain eikä nirsoile. Ei pidä ostaa ruokaa huvikseen vaan ainoastaan tarvittavien ravintoaineiden takia. Tunnesyöminen on tunnetusti sairaus.

Vierailija
17372/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Mä aattelin syödä nyt nälkääni jäätelöä. Jos ei löydy jäätelöä pakastimesta, niin syön jäisiä viinimarjoja. Eikös ne ole sama asia?

Minä kävin sittarissa eilen täydentämässä jätskivarastoja, ostin kaksi pakettia tuutteja. Näillä pärjää ehkä pari päivää. Yhdestä paketista (6 kpl/paketti) saa jo melkein päivän ateriat, ja hintaa kokonaiset alle 90 senttiä. Juuri söin lounaaksi 2 tuuttia, naminami.

Diabetesta odotellessa. Halpaa on juu, mutta mikä arvo onkaan omalla terveydellä? 

Odota keskenäsi. Jäätelö ei aiheuta diabetestä. Mikään makea ei aiheuta diabetestä.

Niinpä. Heikko on täällä ihmisten tietämys siitä mikä tuonkin sairauden aiheuttaa.

Vierailija
17373/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 eurolla yksinäinen ihminen saa useamman viikon ruoat kuulemma .olen kuullut jostakin mutta epäilen vahvasti tuota väitettä.

Vierailija
17374/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 eurolla yksinäinen ihminen saa useamman viikon ruoat kuulemma .olen kuullut jostakin mutta epäilen vahvasti tuota väitettä.

Kokoomuslaisena tuo varmaan onnistuu?

Vierailija
17375/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Mä aattelin syödä nyt nälkääni jäätelöä. Jos ei löydy jäätelöä pakastimesta, niin syön jäisiä viinimarjoja. Eikös ne ole sama asia?

Minä kävin sittarissa eilen täydentämässä jätskivarastoja, ostin kaksi pakettia tuutteja. Näillä pärjää ehkä pari päivää. Yhdestä paketista (6 kpl/paketti) saa jo melkein päivän ateriat, ja hintaa kokonaiset alle 90 senttiä. Juuri söin lounaaksi 2 tuuttia, naminami.

Diabetesta odotellessa. Halpaa on juu, mutta mikä arvo onkaan omalla terveydellä? 

Odota keskenäsi. Jäätelö ei aiheuta diabetestä. Mikään makea ei aiheuta diabetestä.

Niinpä. Heikko on täällä ihmisten tietämys siitä mikä tuonkin sair

Millä tavalla heikkolaatuinen ja epäterveellinen ruokavalio ei aiheuta sairauksia?

Vierailija
17376/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edelleen joku luulee, että heikkolaatuinen ja epäterveellinen ruokavalio on halpaa tai kallista? On kyse siitä, valitseeko tarpeeksi lautaselleen kasviksia ja vähärasvaista proteiinia. Se on aivan sama onko se kasvis kilohinnaltaan halvin sipuli ja porkkana vaiko kalleinta laatua ja joku kauden ulkopuolella oleva kallis kaali. Jotkut jopa käyttävät aivan turhaa kermaa ruoanlaitossa, mikä ei todellakaan ole tarpeellista tai terveellistä. Sen voi korvata vaikka lorauksella halvinta maitoa, jos ei muka voi olla ilman.

Vierailija
17377/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ei myöskään osaa arvioida, ostettiinko se kana tarjouksesta vai toisesta kaupasta kolme kertaa kalliimmalla. Sairauksia tulee jos käyttää kallista röökiä ja alkoholia, eikä liiku, eikä syö tarpeeksi kasviksia. Myös geenit vaikuttaa. Edullinen ruoka ei vaikuta sairauksiin mitenkään.

Vierailija
17378/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olisi pitänyt kai ostaa sitten se mansikkalaatikko 38 eurolla kun tänään oli taas 42,90. Ilmeisesti siinä on se alesauma, jos ja kun ovat päivän muhineet laatikossaan ja sitten ei viedä kylmätiloihin enää yöksi, vaan myydään vitosen halvemmalla?

Käyn vielä huomenna tutkimassa illalla asiaa...

-winner-

Vierailija
17379/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti saa jos käy ruokajonossa tai sienestämässä/marjastamassa ja on vähäruokainen sekä valmis joustamaan ruoassa jos prioriteetti on jossain muussa, vaikka siinä oman hevosen tallimaksuissa tai uuden XBoksin hankinnassa. Aika pitkälti kyse valinnoista. Kukaan ei voi valita kaikkea. Jopa maailman rikkain mies voi sairastua syöpään, vaikka söisi kalleinta ja terveellisintä ravintolaruokaa oman privaattikokin tekemänä joka päivä.

Vierailija
17380/19063 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edelleen joku luulee, että heikkolaatuinen ja epäterveellinen ruokavalio on halpaa tai kallista? On kyse siitä, valitseeko tarpeeksi lautaselleen kasviksia ja vähärasvaista proteiinia. Se on aivan sama onko se kasvis kilohinnaltaan halvin sipuli ja porkkana vaiko kalleinta laatua ja joku kauden ulkopuolella oleva kallis kaali. Jotkut jopa käyttävät aivan turhaa kermaa ruoanlaitossa, mikä ei todellakaan ole tarpeellista tai terveellistä. Sen voi korvata vaikka lorauksella halvinta maitoa, jos ei muka voi olla ilman.

Nyt laskeskeltiin, että jäätelöstä saa useamman aterian halvalla. Eli se ateria oli nimenomaan pelkkää jäätelöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi