Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19065)

17341/19065 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä oli horina jostain jäätelöstä? Ei kukaan täysjärkinen aikuinen syö päivässä pelkkää jäätelöä.

Olet oikeassa. Jäätelöön pitää lisätä purkillinen valkosipulisillejä.

-winner-

nam?

Ehkä kuitenkin lime-inkiväärisillejä?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
17342/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Mä aattelin syödä nyt nälkääni jäätelöä. Jos ei löydy jäätelöä pakastimesta, niin syön jäisiä viinimarjoja. Eikös ne ole sama asia?

Minä kävin sittarissa eilen täydentämässä jätskivarastoja, ostin kaksi pakettia tuutteja. Näillä pärjää ehkä pari päivää. Yhdestä paketista (6 kpl/paketti) saa jo melkein päivän ateriat, ja hintaa kokonaiset alle 90 senttiä. Juuri söin lounaaksi 2 tuuttia, naminami.

Diabetesta odotellessa. Halpaa on juu, mutta mikä arvo onkaan omalla terveydellä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17343/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelmenit 5e/kg+tuorejuusto 1e=herkkua 5päivää. Töissä pari sämpylää n. 40c kappale.

Vierailija
17344/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Mä aattelin syödä nyt nälkääni jäätelöä. Jos ei löydy jäätelöä pakastimesta, niin syön jäisiä viinimarjoja. Eikös ne ole sama asia?

Minä kävin sittarissa eilen täydentämässä jätskivarastoja, ostin kaksi pakettia tuutteja. Näillä pärjää ehkä pari päivää. Yhdestä paketista (6 kpl/paketti) saa jo melkein päivän ateriat, ja hintaa kokonaiset alle 90 senttiä. Juuri söin lounaaksi 2 tuuttia, naminami.

Diabetesta odotellessa. Halpaa on juu, mutta mikä arvo onkaan omalla terveydellä? 

Odota keskenäsi. Jäätelö ei aiheuta diabetestä. Mikään makea ei aiheuta diabetestä.

Vierailija
17345/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertojalla on ihmeteltävän usein sukujuhlia tai muuten on syömässä jonkun luona. Tukanleikkuu naapurissa tietty ilmaiseksi, plus banaani. 

Anneli Toijalan kirjassa oli mummo, joka meni ikäistensä ihmisten hautajaisiin ihan pokkana. Ei siis tuntenut vainajaa, mutta luki kuolinilmoituksista jos oli hautajaisista mainittu. Sitten antoi ymmärtää, että oli Hilman tai Kallen joku vanha ystävä. Sai hyvät syömiset, kakkukahvit ja usein vielä kotiin viemistä. Myös juttuseuraakin. 

Tunnen myös erään naisen joka "hyvästä sydämestään" käy yksinäisten vanhojen ihmisten luona. Ja kuinka ollakkaan, usein vierailu sattuukin juuri ruoka- tai kahviaikaan. 

Näinhän sitä saa monilla tavoin ruokabudjetin pieneksi. 

Vierailija
17346/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Jos sitä muutaman päivän vuodessa elääkin lähinnä jäätelöllä, niin ei siitä heti diabetesta napsahda.

Vierailija
17347/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Jos sitä muutaman päivän vuodessa elääkin lähinnä jäätelöllä, niin ei siitä heti diabetesta napsahda.

Aika hällä väliä asenne tässä ketjussa muutenkin ruokien suhteen, eineslihapullia lapsille monta kertaa viikossa jne.. Ei se satanen taida oikeasti riittää kauhean pitkälle, jos on tarkoitus syödä ihan oikeita aterioita eikä korvata ruokia jäätelöllä.

Vierailija
17348/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kaustisen sanoin "'''''''''''''''''''''''''''''''''' :DDD

Täytyy tarkkailla vaan horisonttia, ettei sinne ilmesty merirosvolaiva ja ne tuu syömään mun pizzaa!

-winner-

Nyt musta lippu liehumaan....

Sateenkaarilippu riittää.

-winner-

17349/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Kaustisen sanoin "'''''''''''''''''''''''''''''''''' :DDD

Täytyy tarkkailla vaan horisonttia, ettei sinne ilmesty merirosvolaiva ja ne tuu syömään mun pizzaa!

-winner-

Nyt musta lippu liehumaan....

Sateenkaarilippu riittää.

-winner-

Käykö Tigerin kassi? Sen lisäksi löytyy vaan Iron Maidenin lippu (vain kerran käytetty harteilla konsertissa).

Aamupalana unikonsiemenbagel, välissä ituja ja kinkkuleikettä. Teetä+sokeria. Hedelmäsalaattia.

(paakelit imaisia, idut eilisestä satsista varmaan alle sentin arvosta, hedelmät eilisestä/edellisestä satsista, tuskin niidenkään hinnaksi tulee paria senttiä enempää).

Sit kun olin syönyt noi, totesin, että hummus sopisi paremmin itujen kanssa. Kunhan joku on saanut tyhjennettyä tiskikoneen, menen tekemään satsin hummusta. Voisi keittää porkkanoita sinne sekaan.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
17350/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Aika hällä väliä asenne tässä ketjussa muutenkin ruokien suhteen, eineslihapullia lapsille monta kertaa viikossa jne.. Ei se satanen taida oikeasti riittää kauhean pitkälle, jos on tarkoitus syödä ihan oikeita aterioita eikä korvata ruokia jäätelöllä.

Jos olet katsonut, miten jäätelön ja pizzan hinnat on nostettu parin vuoden takaisista tai jos hinta sama, niin kokoa on pienennetty litran paketeista 900g:hen tai 550g:stä 290g:hen, niin kyllä siinä pitää niidenkin kohdalla jo valintoja tehdä ja itse tuunata lisää suklaat ja sillit päälle. Kenties jopa pizzataikina tehdä itse.

Ainoa hyöty tulee silloin, kun käyt ostamassa ilta-alesta -60% tuotteen, joka on kilohinnaltaan sitten se edullisin kun alennusprosentti laskee kokonaiskustannuksen siedettävälle tasolle.

Mansikoita ei valitettavasti taida mitenkään saada tänäkään vuonna -60%:lla :/

-winner-

Vierailija
17351/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Kannattaa opetella ymmärtämään, että tässäkin ketjussa käy trolleja eikä kaikilla tähän vastanneilla  ole edes tarkoitus elää 100 ruokalaskulla/kk. Mutta tämä kun on kaikille avoin ja ilmainen ketju, niin kuinkas estät... Ei siid kannata uskoa kaikkea mitä lukee, ja sitä kriittistä lukutaitoa kannattaa sinunkin harjoitella. 

Vierailija
17352/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla puuroa ja kahvi ilman maitoa. Ei mitään muuta. Lounaaksi itsetehtyä soppaa ja leipä, vain voita päälle. Iltapäivällä leipä tai jugurttia tai jos rahatilanne ok niin kumpikin. Illalla perunaa ja jotain proteiini mikä alennuksessa. Ja siinä se. Mihinkään muuhun ei ole varaa. Ei hedelmiä tai marjoja vain vihanneksia siinä sopassa. Kun ei ole varaa niin ei ole.

Vierailija
17353/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla puuroa ja kahvi ilman maitoa. Ei mitään muuta. Lounaaksi itsetehtyä soppaa ja leipä, vain voita päälle. Iltapäivällä leipä tai jugurttia tai jos rahatilanne ok niin kumpikin. Illalla perunaa ja jotain proteiini mikä alennuksessa. Ja siinä se. Mihinkään muuhun ei ole varaa. Ei hedelmiä tai marjoja vain vihanneksia siinä sopassa. Kun ei ole varaa niin ei ole.

Ja miten niihin soppiin tulee? Tai mikä on se ylimalkaisesti sanottu proteiini. Kun vähän miettii noita asioita, niin kyllä sitä jää rahaan hedelmiinkin ja muihinkin kuin vaan soppavihanneksiin. 

Vierailija
17354/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä ruokavaliolla ei mene satasta kuussa. Maksimissaan 70€, ja sekin johtuu kahvista ja voista.

Vierailija
17355/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän takia minut täällä tarinankertojaksi nimitettiinkin, kun elämäni jonkun mielestä oli niin ihmeellistä ettei se voi olla totta! No nytpä olen alkanut sitä itsekin arvostamaan.

Kyllä, hiustenleikkauksessa ei vaihdettu rahaa. Naapureiden kanssa ollaan aika lailla sydänystäviä. Vietetään yhteisiä peli-iltoja, lainataan juttuja, tehdään palveluksia puolin ja toisin. Onko outoa?

Yhtä outoa kuin se, että sukujuhlat voivat olla vaikka minkälaiset, ja alkaa Suomen kesässä vaikka klo 16 illalla? Ja juhlapaikka on jonkun kotiaitta järven rannalla sijaitsevalla hevostilalla? Ja juhlissa voidaan istua vilteillä nurmikolla? Tai vaikka makaillakin? Elämä voi kuulkaa olla monenlaista, ja vähän sellaistakin miten siihen suhtautuu.

Mutta ruoka-asiaan. Ei kulunut syömisiin yhtään ei.

Etten enempää ärsytä en varmaan kerro loppuyöstä ystävien mökin ulkotulilla puutarhan keskellä lempeässä kesäillassa musiikin soidessa ja naurun raikuessa koiranpentua pusutellen...

Kyllä, elämäni on sisältörikasta ja ihanaa. Vähillä rahoillakin. Toisenlaistakin se on ollut.

Vierailija
17356/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Aika hällä väliä asenne tässä ketjussa muuten

Aika hällä väliä asenne sitä on todellisuus monilla ihmisillä, ihan sama meneekö ruokaa 100, 200, 400 tai vaikka 600 euroa kuukaudessa. 

Vierailija
17357/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senhän takia minut täällä tarinankertojaksi nimitettiinkin, kun elämäni jonkun mielestä oli niin ihmeellistä ettei se voi olla totta! No nytpä olen alkanut sitä itsekin arvostamaan.

Kyllä, hiustenleikkauksessa ei vaihdettu rahaa. Naapureiden kanssa ollaan aika lailla sydänystäviä. Vietetään yhteisiä peli-iltoja, lainataan juttuja, tehdään palveluksia puolin ja toisin. Onko outoa?

Yhtä outoa kuin se, että sukujuhlat voivat olla vaikka minkälaiset, ja alkaa Suomen kesässä vaikka klo 16 illalla? Ja juhlapaikka on jonkun kotiaitta järven rannalla sijaitsevalla hevostilalla? Ja juhlissa voidaan istua vilteillä nurmikolla? Tai vaikka makaillakin? Elämä voi kuulkaa olla monenlaista, ja vähän sellaistakin miten siihen suhtautuu.

Mutta ruoka-asiaan. Ei kulunut syömisiin yhtään ei.

Etten enempää ärsytä en varmaan kerro loppuyöstä ystävien mökin ulkotulilla puutarhan keskellä lempeässä kesäillassa musiikin soi

Sisältörikasta elämää viettävä ei tällaiseen satasen ketjuun kirjottele.

Vierailija
17358/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään söin edelleen valkosipuliperunoita ja tomaattisalsaa. Täysruisleivänpalan. Jogurtin ( tarjous 45snt). Eilen saadun mansikkalitran.

Nyt ilmaiskonserttiin, luultavasti en syö enää sen jälkeen. Alle 3 euron taas pääsi tarinankertoja.

Vierailija
17359/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös keitoisssa ja salaateissa on proteiinia. On kaali-kananjauhelihakeittoa tai hernekeittoa. Myös salaattiin lisätään usein vaikka tonnikalaa tai keitettyä kananmunaa tai papuja. Harvemmin mitään pihvejä erikseen ostellaan ja paistellaan. Makaroonisalaattiin lisätään myös kinkkusuikaleita yms. Ei niitä lihakimpaleita tarvitse olla mitään 100g per syöjä per annos. Tai sitten saa jo olla aika suurikokoinen bodari eikä niin kuin me, joiden urheilu koostuu lähinnä uimisesta, pihatöistä ja kävelyretkistä.

Vierailija
17360/19065 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä ruokavaliolla ei mene satasta kuussa. Maksimissaan 70€, ja sekin johtuu kahvista ja voista.

Kyllä liha tulee paljon kalliimmaksi kuin kahvi tai voi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän