Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19065)
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Mä aattelin syödä nyt nälkääni jäätelöä. Jos ei löydy jäätelöä pakastimesta, niin syön jäisiä viinimarjoja. Eikös ne ole sama asia?
Mä söin eilen jäätelöä JA viinimarjoja. Ja tänään aion elää kaikin tavoin vaarallisesti ja istua tuntikausia täällä terassilla auringossa ultraviolettisäteilyssä ja syödä loput jäätelön ja viinimarjat. Ehkä laitan siihen vielä suklaakuorrutuksen sekaan.
-winner-
Suklaa ei oikein toimi kesällä kuin juuri jäätelössä tai jäätelön päällä. Etenkin kun nyt on tää 8 päivää kesää tai jotain.
Ukkosta odotellessa.
Laitoin suklaan pizzan päälle anjovisten, mozzarellan ja valkosipulin ja kurkkusalaatin kera. Saa nähdä, mitä tulee, irivstys vai nam!
Mutta syön varmasti kaiken ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Mä aattelin syödä nyt nälkääni jäätelöä. Jos ei löydy jäätelöä pakastimesta, niin syön jäisiä viinimarjoja. Eikös ne ole sama asia?
Mä söin eilen jäätelöä JA viinimarjoja. Ja tänään aion elää kaikin tavoin vaarallisesti ja istua tuntikausia täällä terassilla auringossa ultraviolettisäteilyssä ja syödä loput jäätelön ja viinimarjat. Ehkä laitan siihen vielä suklaakuorrutuksen sekaan.
-winner-
Suklaa ei oikein toimi kesällä kuin juuri jäätelössä tai jäätelön päällä. Etenkin kun nyt on tää 8 päivää kesää tai jotain.
Ukkosta odotellessa.
Laitoin suklaan pizzan päälle anjovisten, mozzarellan ja valkosipulin ja kurkkusalaatin kera. Saa nähdä, mitä tulee, irivstys vai nam!
Mutta syön varmasti kaiken ;D
-winner-
Jaska Jokusen sanoin "Good grief!"
Kiusa se on pienikin kiusa
S k e kirjoitti:
Minä kävin sittarissa eilen täydentämässä jätskivarastoja, ostin kaksi pakettia tuutteja. Näillä pärjää ehkä pari päivää. Yhdestä paketista (6 kpl/paketti) saa jo melkein päivän ateriat, ja hintaa kokonaiset alle 90 senttiä. Juuri söin lounaaksi 2 tuuttia, naminami.
Tarinankertoja kävi naapurissa syömässä aamupalaksi banaanin ja lähtee sitten sukujuhliin syömään..ärsyttääkö?
Ja niin, menin naapuriin hiustenleikkaukseen ja mun KÄSKETTIIN syödä banaani, jota heillä ei enää kukaan syö. Ei se ollut edes ylikypsä!!
Vierailija kirjoitti:
Tarinankertoja kävi naapurissa syömässä aamupalaksi banaanin ja lähtee sitten sukujuhliin syömään..ärsyttääkö?
Ja niin, menin naapuriin hiustenleikkaukseen ja mun KÄSKETTIIN syödä banaani, jota heillä ei enää kukaan syö. Ei se ollut edes ylikypsä!!
Ihmeellisiä juttuja täällä. Yleensä jollekin yksinkertaiselle annetaan tehtävä ja annetaan siitä banaani. Miksi palloilet palstalla jos olet menossa sukujuhliin. Kello on jo yli puolen päivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AIka pieniruokaisia nämä sinun aikuiset lapsesi tai se ukko, joka ei koskaan syö.
Kuka voisikaan olla pieniruokaisempi kuin ihminen, joka ei koskaan syö? 😄
Säästäähän siinä kun ei tarvitse ukkoa syöttää mutta teineille, joita on tuvallinen riittää 400 grammaa pakasteesta otettu broileri.
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
-winner-
Ukkosta odotellessa.
Laitoin suklaan pizzan päälle anjovisten, mozzarellan ja valkosipulin ja kurkkusalaatin kera. Saa nä
Jaska Jokusen sanoin "Good grief!"
Kaustisen sanoin "'''''''''''''''''''''''''''''''''' :DDD
Täytyy tarkkailla vaan horisonttia, ettei sinne ilmesty merirosvolaiva ja ne tuu syömään mun pizzaa!
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ukkonen käy päälle sukujuhlien aikaan!
Minä kävin sukulaisella tekemässä kaalipataa, enkä syönyt sitä! (hänellä alkaa olla jo hieman haasteita päivittäisissä asioissa, niin aamulenkin varrella pistäydyin tervehtimässä ja samalla sitten tehtiin yhdessä sitä kaalipataa, eipä siinä kauaa mennyt; tarjosi kyllä syömistä mutta en voinut syödä, kun siinä oli sipulia - OSAAN tehdä ruokaa, jossa on sipulia, en vain voi syödä sitä sitten). Taitaa tulla kohtapuoliin päiviini uusi rutiini, kun pitää mennä häntä "vahtimaan".
Meiltä saisi pätkis-tuutin, jota kukaan ei meillä halua syödä. Seuraava vieras joutuu uhrautumaan.
Kaustisen sanoin "'''''''''''''''''''''''''''''''''' :DDD
Täytyy tarkkailla vaan horisonttia, ettei sinne ilmesty merirosvolaiva ja ne tuu syömään mun pizzaa!
-winner-
Nyt musta lippu liehumaan....
Mun lapsille kelpaa ihan eineslihapullat ja pakastekasvis ja se halpis makaroni :) Tiedän, että halvalla ja laiskasti pääsee tekemällä noi vaan 10 minuutissa, mutta koska noudatetaan lautasmallia ja lisänä on leipää ja maitoa tarjolla, niin kokonaisuus ratkaisee. Ei kukaan syö pelkästään eineslihapullia ja makaronia vatsaansa täyteen. Kasvikset on pääosassa.
En todellakaan ala heille käsin mitään naudan vähärasvaisesta ja kalliista jauhelihasta mitään pikkypyöryköitä pyörittelemään :D On vähän muutakin tekemistä. Koulussa saavat sitten sitä ammattikeittäjän tekemää ruokaa ja voivat myös itse käydä kaupassa ja tehdä ruokaa jos haluavat. Meillä on keittiön pöydällä rahaa purkissa ja toinen purkki, jonne kuitit laitetaan. Voivat käydä ostamassa siis itse sitä kallista lihaa jos huvittaa ja opiskella itse kokkaamaan jos huvittaa. Mutta kyllä se tietokone vain kiinnostaa enemmän ja tän hetkinen halpa ruoka tai halvat brändit ja niiden maku kelpaa ihan hyvin. Kaupassa ei myydä myrkyllistä ruokaa, ja koska lautasesta aina puolet kasviksia niin sen rasvaisen lihapullan osuus on vain 1/4-osa. Jos siihen sairastuu tai menehtyy, niin sitten menehtyy oikeutetusti koska on liian heikko tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsille kelpaa ihan eineslihapullat ja pakastekasvis ja se halpis makaroni :) Tiedän, että halvalla ja laiskasti pääsee tekemällä noi vaan 10 minuutissa, mutta koska noudatetaan lautasmallia ja lisänä on leipää ja maitoa tarjolla, niin kokonaisuus ratkaisee. Ei kukaan syö pelkästään eineslihapullia ja makaronia vatsaansa täyteen. Kasvikset on pääosassa.
En todellakaan ala heille käsin mitään naudan vähärasvaisesta ja kalliista jauhelihasta mitään pikkypyöryköitä pyörittelemään :D On vähän muutakin tekemistä. Koulussa saavat sitten sitä ammattikeittäjän tekemää ruokaa ja voivat myös itse käydä kaupassa ja tehdä ruokaa jos haluavat. Meillä on keittiön pöydällä rahaa purkissa ja toinen purkki, jonne kuitit laitetaan. Voivat käydä ostamassa siis itse sitä kallista lihaa jos huvittaa ja opiskella itse kokkaamaan jos huvittaa. Mutta kyllä se tietokone vain kiinnostaa enemmän ja tän hetkinen halpa ruoka tai halvat brändit
Kyllä ne meilläkin menis sellaisenaan, mut mulla on tapana lisätä aterian kasvisten osuutta sillä, et teen tomaattimurskasta, sipulista, porkkanasta ja mitä nyt sattuu olemaan (selleri, palsternakka, lanttu, kesäkurpitsa tms) kastikkeen, jossa kiehautan ne lihapullat. Silloin on jo pelkässä kastikkeessa 2/3 kasviksia ja lautasmalli valmis. Meillä kyllä menee kasvisten määrä ylikin, koska ruualla on aina tuoretta vihannesta/kasvista myös. Leipää ruokapöydässä harvemmin on, sitä kuluu muutenkin niin paljon.
Ei kukaan syö aina makaronia, pakastekasviksia ja halvimpia eineslihapullia? Mitä väliä jos pari kertaa viikossa syö. Meillä ainakin noita myös syödään, mutta syödään välillä myös keitettyjä perunoita, porkkanaraastetta ja eines kalapuikkoja. En viitsi aina onkia niitä kaloja itse ja tehdä kalamassaa ennen sen leivittämistä ja paistamista. Ja Joskus heitän sen halvimman kananjauhelihapaketin pannulle ja heitän siihen tomaattimurskan ja mausteet joukkoon ja keitän riisin, jonne heitän herne-maissi-paprikapussin joukkoon. Joskus ostan kalkkunaleikkelettä ja pilkon sitä sen eines-wokin joukkoon, jossa lisäksi soijarouhetta kun ei huvita paistaa kanaa tai sitä ei satu olemaan. Mitä ihmeen valitusta nyt ettei lapsi saa syödä halvimpia HK:n lihapullia jos lautasmalli on oikea, eikä niitä popsita välipalaksi nälkään?
1kg kukkakaali-parsakaali-porkkana 2,05€, soijarouhetta/suikaleita 0,5dl 0,40€ tai jauhelihaa 120g 1€/ilmaisia onkiahvenia/100g tofua 0,60€ tms.
Pasta/peruna/riisi 500g 0,50€
2 ruisleipää, margariinia, juustoviipale ja kurkkua 0,50€
2 x Kaurapuuroa itsekerätyillä marjoilla ja kanelilla 0,20€
Omena 0,20€
Aika normaalisti syön jotenkin noin päivässä. Voi hyvin vaihdella proteiineja ja myös pakastekasviksia ja hiilaria ja leivän täytteitä ja hedelmää ja puuron päällisiä yms. Kilohinnaltaan halvin merkki sopii itselleni, asun yksin eikä kukaan arvostele mitä merkkejä kaupasta ostan. Osaan lukea kyllä sisällysluettelon ja vertailla eroja, enkä ole huomannut terveyteeni vaikuttavia eroja eri brändien kohdalla.
Normi hinta siis noin 4€ mutta pääsis 1€ halvemmalla jos itse ostaisi kausikasvikset ja jaksaisi pilkkoa kesäkurpitsat/porkkanat/sipulit yms. Mutta olen aika laiska enkä jaksa viedä biojätteitä tai muitakaan roskia kauheesti.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ala heille käsin mitään naudan vähärasvaisesta ja kalliista jauhelihasta mitään pikkypyöryköitä pyörittelemään :D On vähän muutakin tekemistä. Koulussa saavat sitten sitä ammattikeittäjän tekemää ruokaa ja voivat myös itse käydä kaupassa ja tehdä ruokaa jos haluavat. Meillä on keittiön pöydällä rahaa purkissa ja toinen purkki, jonne kuitit laitetaan. Voivat käydä ostamassa siis itse sitä kallista lihaa jos huvittaa ja opiskella itse kokkaamaan jos huvittaa. Mutta kyllä se tietokone vain kiinnostaa enemmän ja tän hetkinen halpa ruoka tai halvat brändit
Miksi lihan pitäisi olla juuri sitä kalleinta lihaa? Eikä se lihapullien pyöritys oikeasti kauaa vie. Onhan se vauvapalstailu toki niin paljon tärkeämpää tekemistä, ettei voi uhrata siitä 10 minuuttia ruoan valmistukseen 😉. Ja kaikista huvittavinta on, että kuvittelet kouluissa tarjottavan jotain itsetehtyä ammattilaisen laaturuokaa! 😂. Nykypäivänä ovat kuule hyvin pitkälti ultraprosessoitua sapuskaa.
Vanhemman tehtävä on kasvattaa lasta elämää varten ja opettaa myös sitä ruoan tekemistä! Vanhempien pitäisi kantaa vastuu ja asettaa rajat lapselleen, eikä vaan todeta, että se nyt tykkää vaan pelata 🙄. Voi elämän kevät.... Todennäköisesti leipäkin teillä on sitä vaaleeta pullamössöleipää, jota ei tulisi syödä lainkaan, ja se maitokin kannattaisi vaihtaa veteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä juttuja täällä. Yleensä jollekin yksinkertaiselle annetaan tehtävä ja annetaan siitä banaani. Miksi palloilet palstalla jos olet menossa sukujuhliin. Kello on jo yli puolen päivän.
Ai sinäkö tiedät heidän juhlien aikataulut ja välimatkat? Varmaankin jokin fiinimpi pukukoodikin siellä, vai? Mitäs muuta sieltä sun kristallipallosta näkyy?
Miksei tässä keskustelussa ole ollut pitkään aikaan mitään järkevää sisältöä? Eineslihapullia ja naapurista banaani, joopa joo.
Ja mitä oli horina jostain jäätelöstä? Ei kukaan täysjärkinen aikuinen syö päivässä pelkkää jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä oli horina jostain jäätelöstä? Ei kukaan täysjärkinen aikuinen syö päivässä pelkkää jäätelöä.
Olet oikeassa. Jäätelöön pitää lisätä purkillinen valkosipulisillejä.
-winner-
Tämän päivän 1,5€ jämienjämälaatikko:
1 valtavan iso puolikas kiinankaali
1 surullisen näköinen paksoi
1 coleslaw- pussi (sisältää kastikkeen)
1 salaattisekoituspussi
3 rasiaa ituja (ihan hyvän oloisia tällä kertaa)
5 pakettia wilhelmiä
6 kg perunoita (vanhoja, sopii perunamuusiin ja keittoon)
1 iso pussillinen porkkanoita, niistä naatit raksittu pois
1 pussillinen paistopisteen piirakoita (sulhaspiirakoita? riisipiirakoita)
1 pussillinen tomaatteja (hieman epämääräisiä, mutta voi pilkkoa pakkaseen)
1 päärynä
2 päärynäomenaa tai jotain
4 nektariinia
3 nahistunutta herkkisientä
Minusta tuo oli hyvä satsi. Mulla oli kauppalistalla perunoita, nyt voin vetää viivan sen yli. Meillä oli vielä jäljellä omenoita viimekertaisesta satsista, ja mansikoita. Tein jo ison annoksen hedelmäsalaattia, jääkaapissa oli myös viime viikon kokeiluna säilöttyä vesimelonin kuorta (se valkoinen osuus), joka toimii tuossa salaatissa säilykekirsikoiden tavoin. Keitin vielä sitruunamenu-hunaja-sokerilientä vähän siihen nesteeksi, kun ei nyt ollut muutakaan,
Huomenna taidan tehdä jonkin wokin, possua varmaan. Paksoita, edelliseltä kerralta jäljellä olevia paprikoita, kiinankaalia ja ehkä porkkanoita? Maanantaina sitten vaikka makkarakeittoa.
Eiköhän tässä päästä hyvin ensi viikkoa alkamaan.
Kuka voisikaan olla pieniruokaisempi kuin ihminen, joka ei koskaan syö? 😄