Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19142)

Vierailija
15741/19142 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffapäivä kotona. Ruisleipiä ja paahtoleipiä olen syönyt. Nyt vielä 0,50€ maksava voin makuinen popcornpussi Lidlistä. Illalla viel leipää jos jaksaa. Alle 1€ päivä.

Onko leffapäivä joku tekosyy laiminlyödä normaali syöminen kokonaan? Eihän tässä ole yhtään kunnon ateriaa tai kasviksia, ei minkäänlaista proteiinia. Ei ihme että olo on vetelä eikä muuta jaksa kuin lojua sohvalla tuijottamassa leffoja, jos syöminen on noin yksipuolista.

Ei yksi sunnuntaipäivä tarkoita koko elämää. Sunnuntaisin mulla leffa- ja lepopäivä puolison kaa, silloin ei syödä lihaa eikä urheilla. Venytykset kyllä tehtiin normaalisti. Yleensä myös paastoan pyhäpäivän mutta tänään oli poikkeus ja päätin vähän herkutella koska saatiin hyviä uutisia. Ei tosin muutenkaan syödä punaista lihaa mutta kasviksia menee paljon. Kauppareissu aina maanantaisin niin saa tuoreita kasviksia. Oltais normaalisti tehty tänään kasvissmoothiet paastopäivänä mutta syötiin viimeiset sellerit ja muut tuoreet eilen niin siksikin nyt vaan leipää ja teetä.

Vierailija
15742/19142 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kanastakin saa mautonta tai jopa pahaa, jos ei osaa tai viitsi vaivautua tekemään kunnolla. Minähän en edes maistele* itsetekemiäni kanaruokia, mutta saan niistä aina kehuja. Opettelemalla olen opetellut maustamaan oikein, en juurikaan käytä valmiiksi marinoituja tuotteita. Ihan sama tofun kanssa, tai soijarouheen, tai vaikka hernissuikaleiden kanssa. Niitä pitää opetella käyttämään oikein, maustamaan oikein.

Ei tofua voi vain heittää pannulle! Senkin opin kantapään kautta. Samoin kuin sen, että ei niitä soijarouheita TODELLAKAAN liotella ennen ruokaan lisäämistä.

Ja joo, ei mun kokkaukset aina mee ihan nappiin, mutta sellainen tilanne on ehkä kerran vuodessa. Yleensä vain olen tehnyt liian vähän ruokaa, kun olen kuvitellut, että ei tästä nyt oikein kukaan varmaan tykkää, kun on tofua/soijaa/papuja/kikherneitä/kasviksia, ja sitten se pannu on nuoltu tyhjäksi, että onko lisää?

Ehkä tää meidän nuoriso omaa minulta

Kanan perusmaku on silti neutraali, mutta kaikissa soijatuotteissa on jo valmiiksi tympeä maku, koskee niin esim. tofua kuin soijajogurttiakin. Kai tuon tympeän maun saa piiloon, kun ruokaan lätkii tarpeeksi kaikenaisia mausteita, mutta itse pidän aika neutraalin makuisesta ruuasta. Ehkä kaikki ei sitten tätä tympeää makua maista ja tofu yms. jakaa siksi paljon mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15743/19142 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofun perusmaku maistuu omaan suuhun ainakin jotenkin pilaantuneelta, hiivamaiselta ja tunkkaiselta, jos ei tietäisi miltä sen kuuluu maistua niin miettisi varmaan että ruoka on mennyt jo aikoja sitten vanhaksi. Kiinalaisessa buffetissa tofuruuat on kyllä hyviä omaankin makuun, valmistusprosessi on varmaan aika eri kuin markettitofuissa.

Vierailija
15744/19142 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä pystyisi syömään maustamatonta kanaa, aivan liian mitäänsanomatonta. Kyllä pitää olla hyvät mausteet ja paljon chiliä, että saa edes nieltyä sen kanan palasen.

Toisaalta en pidä muutenkaan mistään maustamattomasta ruoasta, en tofustakaan ilman oikeita mausteita. En kuivasta salaatista enkä vedessä keitetystä pastasta. En syö edes keitettyä perunaa sellaisenaan vaan lisään aina vähintään ketsuppia tai margariinia.

Vierailija
15745/19142 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ikinä pystyisi syömään maustamatonta kanaa, aivan liian mitäänsanomatonta. Kyllä pitää olla hyvät mausteet ja paljon chiliä, että saa edes nieltyä sen kanan palasen.

Toisaalta en pidä muutenkaan mistään maustamattomasta ruoasta, en tofustakaan ilman oikeita mausteita. En kuivasta salaatista enkä vedessä keitetystä pastasta. En syö edes keitettyä perunaa sellaisenaan vaan lisään aina vähintään ketsuppia tai margariinia.

Harva pelkkää perunaakaan sellaisenaan kuivana syö, yleensä ruuassa on joku kastike tai vastaava ja salaatissa muitakin ainesosia. Kanaankin sentään yleensä heitetään suolaa ja pippuria tai jotain yrttejä, mutta ei kaikki todellakaan pidä mistään tulisesta ruuasta.

15746/19142 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vankka mielipiteeni on, että soija on eläinrehua ja tofu maistuu juuri siltä miltä se näyttääkin eli styroxilta! Aivan sama kuka tekee ja miten maustaa.

Luojalle kiitos sittemmin osoittautui, että olen allerginen koko moskalle.

Kaikki soijatuotteet on kaiken lisäksi ultrprosessoituja ja lennätetty näille leveysasteille maapallon toiselta puolen. 

Kampin Pimu

15747/19142 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pasta pitäisi keittää ellei vedessä? 😮

Kampin Pimu

Vierailija
15748/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän viikon lounaina on makaronilaatikkoa (n. 60 c/annnos) ja sienipiirakkaa (n. 1€/annos).

15749/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijan osalta kannattaa muistaa, että Suomeen tuotavat ihmisravinnoksi käytettävät soijatuotteet on pääosin kasvatettu Euroopassa ja valmistettu Euroopassa.

Lihantuotantoon käytettävä soija sen sijaan tulee rapakon takaa joko USAsta tai Etelä-Amerikasta (lähinnä täältä). Lihantuotanto kuluttaa suurimman osan maailman soijantuotannosta, ja nimenomaan tämä rehusoija on se, jonka takia Amazoniakin hakataan nurin. Rehusoija tuodaan rahtilaivoilla, se ei lennä pätkääkään. Ei elintarvikesoijakaan kyllä Euroopassa lentele mihinkään, ihan kumipyörillä tai raiteilla se kulkee.

Jos haluaa vähentää soijan ympäristövaikutuksia, pitää vähentää lihansyöntiä. Tai ostaa lihaa, jonka tuotannossa ei ole käytetty soijarehua.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
15750/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sen verran vielä että aina kun käyn "hyvissä" ravintoloissa niin mulla on tapana tilata RUOKAA, Ei tofua!🤮

Miten voit sitten sanoa, että se on pahaa? Oletko  joskus kaupasta ostanut ja heittänyt öljyyn pannulle eri mausteiden kanssa ja todennut, että onpa pahaa? Eihän se ole edes ruokaa sellainen kokkaus, missä ei ole päätä eikä häntää. En minäkään tykkää syödä kananmunaa, ellei sitä keitetä tai paisteta oikein tai käytetä vaikka leivonnaisen joukossa muiden raaka-aineiden kanssa. On pelkästään aika pahaa juotuna mukista. En silti yökyläilee jos joku kertoo syövänsä joskus kananmunaa.

No olisinkohan vaikka joskus maistanut, mieti nyt vähän😅

Ja eikö täälä saa esittää mielipiteitä mistään asioista ollenkaan? 

Kehua saa mutta eri mieltä ei saa olla.

Vierailija
15751/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffapäivä kotona. Ruisleipiä ja paahtoleipiä olen syönyt. Nyt vielä 0,50€ maksava voin makuinen popcornpussi Lidlistä. Illalla viel leipää jos jaksaa. Alle 1€ päivä.

Kuivaa leipää ilman rasvaa tai päällisiä...

Ai että kuulostaa ihanalta leffapäivältä😆

Vierailija
15752/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voit puhua noin halveksivasti ihmisistä. Et tiedä ihmisten elämän tilanteita. Ei kaikilla ole terveyttä, eikä kaikilla ole mahdollista edes saada töitä,tehdä työtä,vaikka semmoinen onni jostain löytyisi.

Paljon on ihmisiä eri tilanteissa. On myös erittäin pienellä eläkkeellä eläviä. Opiskelijoita, joilla ei ole varakasta vanhempaa, vanhempia tukemassa! 

Vierailija
15753/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillähän menee hyvin, kun omasta puutarhasta jo saatte todella paljon terveellistä ruokaa ja mies kalastaa terveellistä kalaa.

Harvalla on noin hyvin oikeasti. 

Vierailija
15754/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä pasta pitäisi keittää ellei vedessä? 😮

Hän tarkoitti varmaan pastaa sellaisenaan eli vain vedessä keitettynä, ilman mitään mausteita ja lisämakua.

Vierailija
15755/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertokaa nyt, miten siitä tofusta saa oikeasti sitten maukasta ruokaa, niin ettei se maistu ja tunnu suussa lähinnä kengänpohjalta?

Vierailija
15756/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sen verran vielä että aina kun käyn "hyvissä" ravintoloissa niin mulla on tapana tilata RUOKAA, Ei tofua!🤮

Miten voit sitten sanoa, että se on pahaa? Oletko  joskus kaupasta ostanut ja heittänyt öljyyn pannulle eri mausteiden kanssa ja todennut, että onpa pahaa? Eihän se ole edes ruokaa sellainen kokkaus, missä ei ole päätä eikä häntää. En minäkään tykkää syödä kananmunaa, ellei sitä keitetä tai paisteta oikein tai käytetä vaikka leivonnaisen joukossa muiden raaka-aineiden kanssa. On pelkästään aika pahaa juotuna mukista. En silti yökyläilee jos joku kertoo syövänsä joskus kananmunaa.

Miksi sitten pitää inttää, jos joku ei tofusta tykkää? Kyllä se kirjoittaja on sitä kokeillut ja tietää ettei ollut omaan makuun. Ei kaikki pidä sanoista ruuista, tai välttelee soijaa esim. ekologisista tai allergisista syistä tai vain siksi ettei halua syödä omaan makuunsa pahaa ruokaa. 

Vierailija
15757/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kertokaa nyt, miten siitä tofusta saa oikeasti sitten maukasta ruokaa, niin ettei se maistu ja tunnu suussa lähinnä kengänpohjalta?

Ihan kaikilla tavoilla. Yksi hyvä keino on pakastaa se ensin, sitten sulattaa, prässätä neste pois, marinoida haluamallaan tavalla ja paistaa kuutioina rapeaksi (pannu, uuni, airfryer). Pakastaminen muuttaa rakennetta ja tekee tofuun ilmataskuja.

Tykkään myös raastaa tofun karkeiksi suikaleiksi ja paistaa sitä pannulla rapeahkoksi ja tehdä vaikka ananasmehu-chili-tyyppisen glazen. En tiedä mikä se on suomeksi, semmoinen tahmea kastike 😅. Tai vaikkapa texmex-tyypinen mauste ja tacojen/burritojen täytteeksi jotka imevät marinadin aivan eri tavalla.

Tai tofun voi surauttaa blenderillä tomaattiseen pastakastikkeeseen kermaisuutta ja proteiinia antamaan. Silloin sitä ei edes huomaa eikä maista.

Tai voi leikata paksummiksi viipaleiksi, maustaa haluamallaan tavalla, pyritellä vaikka pankomuruissa, paistaa rapeaksi ja laittaa burgerin väliin.

Tai savustettua tofua, taas mieluiten pakastamisen jälkeen, kuutioina pyttipannuun, tulee lihaisa maku savustuksesta ja rakenne pakastamisesta.

Instagramissa esimerkiksi tili Fitgreenmind tekee aivan superhelppoja ja hyviä tofureseptejä :).

Vierailija
15758/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko leffapäivä joku tekosyy laiminlyödä normaali syöminen kokonaan? Eihän tässä ole yhtään kunnon ateriaa tai kasviksia, ei minkäänlaista proteiinia. Ei ihme että olo on vetelä eikä muuta jaksa kuin lojua sohvalla tuijottamassa leffoja, jos syöminen on noin yksipuolista.

Syövätkö kaikki muka aina joka päivä niin täydellisesti ja tasapainoisesti? Itse en ainakaan, olen eri kirjoittaja mutta kyllä mulla on päiviä jolloin syön esim. vain paahtoleipää voilla ja juustolla. Aamulla, iltapäivällä ja illalla. En muuta. Ja arvaa mitä, ei kerro mitään mun normaalista ruokavaliosta tai terveydestä.

Vierailija
15759/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövätkö kaikki muka aina joka päivä niin täydellisesti ja tasapainoisesti? Itse en ainakaan, olen eri kirjoittaja mutta kyllä mulla on päiviä jolloin syön esim. vain paahtoleipää voilla ja juustolla. Aamulla, iltapäivällä ja illalla. En muuta. Ja arvaa mitä, ei kerro mitään mun normaalista ruokavaliosta tai terveydestä.

Aika monella päivään kuuluu kyllä aamiainen, lounas, mahdollisia välipaloja, ehkä päivällinen ja iltapala. En keksi missä tilanteessa söisin pelkkää leipää ja skippaisin päivän pääateriat, kun yleensä pääruokaa on valmiiksi kaapissa. Aamiaiseksi söisin ehkä paahtoleipää, mutta tuntuisi jo oudolta vetää seuraavallakin aterialla samaa leipää eikä sillä kyllä koko päivää jaksaisi.

Vierailija
15760/19142 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku sitten syö pelkkää leipää jonain päivänä? Eikö kaapissa ole muuta ja rahat on täysin loppu vai mistä tämä johtuu? Aika erikoista syömistä tämä on, vaikka muina päivinä söisikin monipuolisemmin. Itse kaipaan ainakin raikkaita kasviksia/hedelmiä joka päivä eikä pelkkä leipä oikein tunnu kunnon aterialta, mutta riippuu varmaan myös päivän fyysisestä aktiivisuudestakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi