Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19142)
Tarinankertoja täällä. En ole viitsinyt kirjoittaa, koska minua ei uskottu koskaan. Syön todella hyvin ja sadan euron pintaan kuussa koska muu ei ole mahdollista. Ei yhtään haittaa tehdä keittoja, joissa linssejä tai soijaa proteiininlähteenä, ja syödä 5-6 päivää samaa ruisleivän kanssa. Käyttää kauden kasviksia ja hedelmiä, ja syödä elääkseen.
Uskomatonta oli myös laaja sukulais- ja ystäväpiiri, jossa tarjotaan ja annetaan ja vaihdellaan ruokaa.
Siispä on pakko kertoa eilisestä!!
Söin aamupalaksi yhden banaanin. Sitten lähdin ystävän kuskiksi ison kaupungin sairaalaan.
Perinteisesti hän tarjosi minulle " kyytipalkaksi" ruuat. Olimme pizzapuffassa, jossa söin upean salaattilautasellisen kaikkea mahdollista, sekä muutaman katkarapu-tonnikalapizzaslaissin ja limaa. Juttelimme tosi kauan, ja sitten jaksoimme taas syödä; jälkiruokapehmistä kastikkeella, suolapähkinöillä ja popcornilla, churroja ja irtokarkkia.
Paluumatkalla poikkesin pyynnöstä sukulaisen luona. Siellä tarjottiin turkkilaista jogurttia ja espanjalaisia tuoreita mansikoita. Mukaan työnnettiin kilon verran lakkoja pakasteesta ( heidän poimimiaan ).
Että näin syön satasella kuussa. Arki erottuu näistä poikkeuspäivistä.
Ai niin, Tarinankertoja ruokapäivä siis 15snt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20g juustoa on huimat kaksi viipaletta juustoa.
Kalorit tällä määrällä on huikeat 65-70 kcal.
Ainoastaan läskit laskee kaloreita :D Kannattaa mennä laihdutuspalstalle jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20g juustoa on huimat kaksi viipaletta juustoa.
Kalorit tällä määrällä on huikeat 65-70 kcal.
Ainoastaan läskit laskee kaloreita :D Kannattaa mennä laihdutuspalstalle jos kiinnostaa.
2 juustosiivua ei ole aikuisen eikä edes lapsen tasapainoinen ateria, miksi kukaan järkevä ihminen söisi nälkäänsä noin onnettoman määrän yhtään mitään. Anorektikot toki erikseen.
Ketjun tuntien kohta alkaa puolustelu, että olihan siellä 20 g juustosiivujen alla sittenkin leipää ja voita ja päällä kasviksia, kuka nyt pelkkää juustoa söisi...
Kyllä minä saatan syödä jääkaapista vaikka 2 siivua juustoa jos nälkä yllättää. Toki syön varmasti päivän aikana jotain muutakin, alan vaikka pastaa keittämään ketsupin kaveriksi tms. Onko kukaan sanonut että syö koko päivän aikana 2 juustoviipaletta eikä mitään muuta? Jos näin on niin olen kateellinen, sillä halvaksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä saatan syödä jääkaapista vaikka 2 siivua juustoa jos nälkä yllättää. Toki syön varmasti päivän aikana jotain muutakin, alan vaikka pastaa keittämään ketsupin kaveriksi tms. Onko kukaan sanonut että syö koko päivän aikana 2 juustoviipaletta eikä mitään muuta? Jos näin on niin olen kateellinen, sillä halvaksi tulee.
Mikä ateria tämä 2 juustosiivua sitten on? Välipalaksikin lähinnä liian heppoinen, menee lähinnä napostelusta, kun nälkä ei siirry noin pienellä määrällä kuin hetkeksi pois. Kyllä välipalojen ideanakin on että nälkä pysyy poissa edes pari tuntia.
Mä en usko näihin satasella kuussa syöjiin, paitsi tollasiin, joita suku ja kaverit vie pizzabuffaan ja tarjoaa. Satasella ei saa oikein mitään ja en edes syö juurikaan lihaa. N kerran kuussa syön jauhelihaa, jos olen löytänyt punalapulla. Muuten linssejä, kik-herneitä, tofua jne. Perunoita, porkkanoita, parsakaalia, kananmunia. En voi syödä gluteenia, joten mitään halpismakaroneja en voi vetää enkä tavallisia leipiä. Hedelmiä ostan, jos on hävikkisatseja ja joskus puolalaisia omenoita. Kahvikupin juon aamulla, kahvit ostettu 3.95 tarjouksista. Muutoin juon teetä. Mutta ruokakauppaan menee 300/kk, vessapaperit mukana tuossa.
Jauheliha 9,73e/kg-tekee viikon ruoat tuosta. Broilerisuikale maustamaton 9,63e/kg- tekee viikon ruoat tuosta. Kuivat herneet 1,90e/kg-tekee monta kattilallista soppaa tuosta ja lisää porkkanaa, jauhelihaa/kinkkua/pekonia/sipulia tms oman maun mukaan. Puuroja,pähkinöitä,siemeniä,papuja,linssejä,juureksia,kaalia,hedelmiä eri tavoin käytettyinä-saa monenlaista valmistettua. Leipoo itse leivät ja pullat jos tarvitsee, näkkileipääkin voi valmistaa ihan itse. Juuston voi tehdä itse, ricottatyyppisen juuston tekeminen on todella yksinkertaista,samoin viilin tekeminen itse on maailman yksinkertaisin toimenpide. Idätys ja versottaminen on helppoa ja myös todella terveellistä syötävää versot. Ei ihmisen tarvitse käyttää paljon rahaa ruokiinsa, jos on aikaa tehdä itse ja vähän käyttää päätään/etsii tietoa ja reseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ateria tämä 2 juustosiivua sitten on? Välipalaksikin lähinnä liian heppoinen, menee lähinnä napostelusta, kun nälkä ei siirry noin pienellä määrällä kuin hetkeksi pois. Kyllä välipalojen ideanakin on että nälkä pysyy poissa edes pari tuntia.
Mistäs minä tietäisin mikä idea on syödä 20g juustoa kerralla. Kaveri on kyllä illan istujaisissa varannut ihan 100g juustoa per ruokailija kun maistelimme eri viinejä, mutta kaikki eivät toki juustoja edes halunnut syödä. Jos joku haluaa syödä 2 viipaletta niin syökööt? Samalla rahalla saisi tosin 4 puurolautasellista margariinilla ja itsekerätyillä puolukoilla ja mustikoilla, niin voi sitten itse miettiä kumpi pitää nälkää paremmin poissa. Toisaalta olen itse huomannut, että vaikka nälkä kurnisi niin vaikka ei söisi mitään, niin lopulta nälän tunne menee kokonaan ohi ja olo on ihan hyvä. Ei saisi antaa mielihaluille valtaa ja syödä nälkäänsä mitä roskaa milloinkin. Pitäisi odottaa, että pääsee kotiin tekemään sen kasvispitoisen aterian eikä ostaa vain bussimatkan varrelta jotain suklaapatukkaa tai trippimehua siirtämään nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko näihin satasella kuussa syöjiin, paitsi tollasiin, joita suku ja kaverit vie pizzabuffaan ja tarjoaa. Satasella ei saa oikein mitään ja en edes syö juurikaan lihaa. N kerran kuussa syön jauhelihaa, jos olen löytänyt punalapulla. Muuten linssejä, kik-herneitä, tofua jne. Perunoita, porkkanoita, parsakaalia, kananmunia. En voi syödä gluteenia, joten mitään halpismakaroneja en voi vetää enkä tavallisia leipiä. Hedelmiä ostan, jos on hävikkisatseja ja joskus puolalaisia omenoita. Kahvikupin juon aamulla, kahvit ostettu 3.95 tarjouksista. Muutoin juon teetä. Mutta ruokakauppaan menee 300/kk, vessapaperit mukana tuossa.
Tiesithän että melkein puolet suomalaisista asuu maalla ja on omat omenapuut ja perunaviljelmät? Jopa minulla joka asun Espoossa on 2 omenapuuta ja 4 marjapensasta. Suurin osa myös kalastaa ja marjastaa, moni myös metsästää. Omasta lapsuusperheessä kaikki kalastaa, sienestää ja marjastaa. Eikö kukaan pysty syömään mitenkään edullisesti? Tosin tietääkseni Ainoastaan eläkeläisisäni syö välillä punaista lihaa, myös kanaa syödään aika harvoin kukaan. Kalaa ja kasviksia sitäkin enemmän ja kaikki terveitä, liikunnallisia ja menestyneitä elämässä. Onpa ikävä lukea täällä köyhistä ihmisistä, joiden elämä menee hukkaan.
Täydelliset kasvispihvit tuli. Tulin vain kehumaan kun täällä arvostetaan proteiini ja kasvispitoista ruokaa. Eli laitoin kananmunaa, porkkanaraastetta, perunaraastetta, kaaliraastetta, kesälurpitsaraastetta, sipulisilppuja ja soijarouhetta. Pähkinöitä ja chilirouhetta rapsiöljyyn pannulle ja letut pannulle. Täydellistä! Voisi varmaan paistaa air fryerissa tai uunissa myös. Kyytipojaksi salaattia tai makaronia tai vaikka molempia. Myös sweet chili kastiketta löytyy. Juomaksi vettä tai maitoa. Törkeän hyvää! Mausteeksi laitoin pihveihin ihan suolaa, pippuria, paprikajauhetta, inkiväärijauhetta ja valkosipulimaustetta. Oisko 1 pihvin hinta sit joku 0,10€? Makaroniannos 0,05€ ja salaatti varmaan 0,20€.
No niin, maaliskuu takanapäin. Mulla alkoi kotiruokakulut nousta laiskottelun johdettua valmisuokien ostamiseen. Päätin maaliskuun puolivälissä parantaa tapojani ja ryhdyin kokkailemaan itse. Se ei enää koko maaliskuuta pelastanut, mutta vähän se tietysti auttoi.
Kotiruoka, maaliskuu 143,36. Ravintola-aterioita seitsemän.
Kotiruoka, helmikuu 133,16. Ravintola-aterioita kolme.
Kotiruoka, tammikuu 160,08. Ravintola-aterioita yksi.
Säästötavoite hieman ylittynyt kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
No niin, maaliskuu takanapäin. Mulla alkoi kotiruokakulut nousta laiskottelun johdettua valmisuokien ostamiseen. Päätin maaliskuun puolivälissä parantaa tapojani ja ryhdyin kokkailemaan itse. Se ei enää koko maaliskuuta pelastanut, mutta vähän se tietysti auttoi.
Kotiruoka, maaliskuu 143,36. Ravintola-aterioita seitsemän.
Kotiruoka, helmikuu 133,16. Ravintola-aterioita kolme.
Kotiruoka, tammikuu 160,08. Ravintola-aterioita yksi.
Säästötavoite hieman ylittynyt kuitenkin.
Kampin Pimun selonteko siis tämä. Mun piti ensi kirjautua ulos (?!), sitten sisään että nimimerkki näkyi. Outoa.
Kampin Pimu
Jos pitäisi päättää 2 tuotetta, mitä saisi ainoastaan syödä koko loppuelämän ajan niin itselläni se olisi kananmuna ja porkkana. syön niitä muutenkin joka päivä ja vain vähän perunaa, papuja, ruisleipää ja soijarouhetta lisäksi. Ihmettelen ihmisiä, keillä pitää olla aina jääkaappi täynnä roskaa. Ok no on mullakin öljy ja suola käytössä, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi päättää 2 tuotetta, mitä saisi ainoastaan syödä koko loppuelämän ajan niin itselläni se olisi kananmuna ja porkkana. syön niitä muutenkin joka päivä ja vain vähän perunaa, papuja, ruisleipää ja soijarouhetta lisäksi. Ihmettelen ihmisiä, keillä pitää olla aina jääkaappi täynnä roskaa. Ok no on mullakin öljy ja suola käytössä, mutta kuitenkin.
No kyllä noilla pärjää, mutta aloittelevana ravitsemustietäjänä niin suosittelen kuitenkin lisäämään vielä pari erilaista kasvista ruokavalioon, esimerkiksi tomaattimurska, sipuli ja kaali. Kesäisin voi keräillä myös voikukkia ja syksyllä kannattaa sienestää ja marjastaa. Ilmaisia omenia saa melkeinpä mistä vain syksyisin. Mutta oikeassa olet, että länsimaalainen ruokakulttuuri hirvittää. Ja kamalat terveysongelmat, jotka johtuu huonosta ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne tuotteet ei muiden mielestä ole sitä roskaa? Aika moni kaipaa vaihtelevampaa ruokavaliota kuin paria ainesosaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän että melkein puolet suomalaisista asuu maalla ja on omat omenapuut ja perunaviljelmät? Jopa minulla joka asun Espoossa on 2 omenapuuta ja 4 marjapensasta. Suurin osa myös kalastaa ja marjastaa, moni myös metsästää. Omasta lapsuusperheessä kaikki
No jos elät koko vuoden 2 omenapuun ja 4 marjapensaan antimilla, niin hieno homma. Suurimmalla osalla nämä kotipihan kasvit ei juuri kauppalaskua hetkauta suuntaan eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän että melkein puolet suomalaisista asuu maalla ja on omat omenapuut ja perunaviljelmät? Jopa minulla joka asun Espoossa on 2 omenapuuta ja 4 marjapensasta. Suurin osa myös kalastaa ja marjastaa, moni
No jos elät koko vuoden 2 omenapuun ja 4 marjapensaan antimilla, niin hieno homma. Suurimmalla osalla nämä kotipihan kasvit ei juuri kauppalaskua hetkauta suuntaan eikä toiseen.
No jos syöt ruokavaliota täydentääksesi marjoja ja hedelmiä joka tapauksessa, niin mieti paljonko esimerkiksi niitä 100 kiloa maksaa kaupasta ostettuna.
Ja miksi kukaan söisi pelkkää kova rasvaista juustoa nälkäänsä? Kyllä silloin pitäisi tehdä ihan ruisleipä ja laittaa se juusto siihen jos sellaisen on tyhmänä kaupasta ostanut.