Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19143)

Vierailija
15761/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin 4 täytteen pizza alesta 1,80e + kaksi kananmunaa. Kylläpä olemus eheytyi ja jaksaa taas vastailla hihhuleiden uskonongelmiin ;D

-winner-

Vierailija
15762/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffapäivä kotona. Ruisleipiä ja paahtoleipiä olen syönyt. Nyt vielä 0,50€ maksava voin makuinen popcornpussi Lidlistä. Illalla viel leipää jos jaksaa. Alle 1€ päivä.

Onko leffapäivä joku tekosyy laiminlyödä normaali syöminen kokonaan? Eihän tässä ole yhtään kunnon ateriaa tai kasviksia, ei minkäänlaista proteiinia. Ei ihme että olo on vetelä eikä muuta jaksa kuin lojua sohvalla tuijottamassa leffoja, jos syöminen on noin yksipuolista.

Ruisleivässä kylläkin on proteiinia. Että se siitä "ei minkäänlaisesta" 🙄...

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15763/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffapäivä kotona. Ruisleipiä ja paahtoleipiä olen syönyt. Nyt vielä 0,50€ maksava voin makuinen popcornpussi Lidlistä. Illalla viel leipää jos jaksaa. Alle 1€ päivä.

Onko leffapäivä joku tekosyy laiminlyödä normaali syöminen kokonaan? Eihän tässä ole yhtään kunnon ateriaa tai kasviksia, ei minkäänlaista proteiinia. Ei ihme että olo on vetelä eikä muuta jaksa kuin lojua sohvalla tuijottamassa leffoja, jos syöminen on noin yksipuolista.

Syövätkö kaikki muka aina joka päivä niin täydellisesti ja tasapainoisesti? Itse en ainakaan, olen eri kirjoittaja mutta kyllä mulla on päiviä jolloin syön esim. vain paahtoleipää voilla ja juustolla. Aamulla, iltapäivällä ja illalla. En muuta. Ja arvaa mitä, ei kerro mitään mun normaalista ruokavalio

Miksi joku sitten syö pelkkää leipää jonain päivänä? Eikö kaapissa ole muuta ja rahat on täysin loppu vai mistä tämä johtuu? Aika erikoista syömistä tämä on, vaikka muina päivinä söisikin monipuolisemmin. Itse kaipaan ainakin raikkaita kasviksia/hedelmiä joka päivä eikä pelkkä leipä oikein tunnu kunnon aterialta, mutta riippuu varmaan myös päivän fyysisestä aktiivisuudestakin.

No anna syödä. Ei se ole sinulta mitenkään pois. Sinä saat syödä niitä kasviksia ja hedelmiä ihan niin paljon kuin haluat. 

Vierailija
15764/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövätkö kaikki muka aina joka päivä niin täydellisesti ja tasapainoisesti? Itse en ainakaan, olen eri kirjoittaja mutta kyllä mulla on päiviä jolloin syön esim. vain paahtoleipää voilla ja juustolla. Aamulla, iltapäivällä ja illalla. En muuta. Ja arvaa

Tämä ensimmäinen kysyjähän ihmetteli, syökö muut muka joka päivä tasapainoisesti? Kunhan ihmettelin tuota leivänsyöntiä, en tunne ketään aikuista jonka mielestä olisi normaalia syödä koko päivä pelkkää leipää. Ehkä joku lapsi voisi syödä, jos saisi itse päättää, mutta silloinkin aikuisen tehtävä on tarjota sitä monipuolisempaa ruokaa. Tai sitten jossain flunssassa tai muussa taudissa jos ruoka ei maistu tai ei ole kykenevä kokkaamaan niin ymmärtää tämän leipäpäivän.

Vierailija
15765/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko näitä leipä/paasto/popparipäiviä satasen ruokavaliolla kuukaudessa joutuu viettämään? Viikottain?

Vierailija
15766/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alehamsterin maaliskuun loput ostokset:

butter chicken 400 g, hevosen kylmäsavupaisti 100 g, ulkokanojen munia m10, kevytmaito ltr, korpela kypsä palvikylkipala 300 g, kalapihvit ja herneperunamuussi, kreik. Jugurtti 200 g, coop creme fraiche 500 g, ohrarieska 500 g, rahka-mangokeitto 150 g. Nämä 60 %, yht. 12,58 e.

leipomopussi 2 e: 2 pestokierrettä, karjalanpiirakka, perunapiirakka, lepuska

Tarjous/normaalihinta: 2 purjoa, peruna kg, suikalejuureksia 250 g, 3 pkt röstivåhveli, worchesterhire kastike. Nämä yht. 16,35 e. Kaikki yht. 30,93 e. Kuun alusta yht. 104,44 e. (edelliset s.772)

Tällä viikolla teen pitkästä aikaa lettuja. Röstivohvelit olivat tarjouksessa kympillä 3 pakettia, täällä normaalihinta 5,99 pkt. Testaan ehkä yhden paketin ensin ja sitten toiset pääsiäisenä alkupalaksi. Lisäksi käytin yhden hirvenjauhelihapaketin, josta tein jauhelihakeiton ja sitten toisesta puolikkaasta nachopeltisoossin mihin laitoin myös papuja tomaattikastikeessa ja salsapurkin. Sitä soossia jäi yhden annoksen verran yli, lämmitin sen sitten lounaaksi keitetyn perunan ja creme fraichen kanssa.

Vierailija
15767/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko näitä leipä/paasto/popparipäiviä satasen ruokavaliolla kuukaudessa joutuu viettämään? Viikottain?

Jos haluaa, niin vaikka joka päivä. Jos taas ei halua, niin ei yhtään. 

Vierailija
15768/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövätkö kaikki muka aina joka päivä niin täydellisesti ja tasapainoisesti? Itse en ainakaan, olen eri kirjoittaja mutta kyllä mulla on päiviä jolloin syön esim. vain paahtoleipää voilla ja juustolla. Aamulla, iltapäivällä ja illalla. En muuta. Ja arvaa mitä, ei kerro mitään mun normaalista ruokavalio

Meillä hyvin rankat urheilut päivittäin 6 kertaa viikossa. Sunnuntaina paastotaan eikä silloin syödä vaan annetaan kokonaisvaltaisesti kropan levätä. Ruoan ahmiminen ei lepuuta kroppaa eikä suolistoa. 6 x viikossa syödään runsaasti kasviksia ja täysipainoisia aterioita. 1 päivä paastotaan, silloin kun kerrankin löhöillään vaan sohvalla ja katsotaan elokuvia/sarjaa, ja koiran ulkoilutuksien lisäksi tehdään vain venytykset ja tietokoneella firman laskutukset. Ketä ihmeessä täällä voi kiinnostaa meidän jutut noin paljon? Syö sinä miten sinä haluat ja urheile rajusti vaan joka päivä. Me ei.

Vierailija
15769/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse en syö lämmintä ruokaa kuin ehkä pari kertaa kuukaudessa. Yleensä leipää ja salaatteja. Välillä pastasalaatteja. Ihan syön alle 100€/kk vaikka pastan ja hernarin syönti tulisi ehkä halvemmaksi.

Vierailija
15770/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövätkö kaikki muka aina joka päivä niin täydellisesti ja tasapainoisesti? Itse en ainakaan, olen eri kirjoittaja mutta kyllä mulla on päiviä jolloin syön esim. vain paahtoleipää voilla ja juustolla. Aamulla, iltapäivällä ja illalla. En muuta. Ja arvaa

Minkä lajin urheilijan kannattaa paastota viikottain? En ole ikinä kuullutkaan, että joku rankasti urheileva paastoaisi joka viikko. Mikä tässä oikein on tavoitteena?

15771/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä alehamsterin maaliskuun loput ostokset:

butter chicken 400 g, hevosen kylmäsavupaisti 100 g, ulkokanojen munia m10, kevytmaito ltr, korpela kypsä palvikylkipala 300 g, kalapihvit ja herneperunamuussi, kreik. Jugurtti 200 g, coop creme fraiche 500 g, ohrarieska 500 g, rahka-mangokeitto 150 g. Nämä 60 %, yht. 12,58 e.

leipomopussi 2 e: 2 pestokierrettä, karjalanpiirakka, perunapiirakka, lepuska

Tarjous/normaalihinta: 2 purjoa, peruna kg, suikalejuureksia 250 g, 3 pkt röstivåhveli, worchesterhire kastike. Nämä yht. 16,35 e. Kaikki yht. 30,93 e. Kuun alusta yht. 104,44 e. (edelliset s.772)

Tällä viikolla teen pitkästä aikaa lettuja. Röstivohvelit olivat tarjouksessa kympillä 3 pakettia, täällä normaalihinta 5,99 pkt. Testaan ehkä yhden paketin ensin ja sitten toiset pääsiäisenä alkupalaksi. Lisäksi käytin yhden hirvenjauhelihapaketin, josta tein jauhelihakeiton ja sitten toisesta puolikkaasta nachopeltisoossin

Kun olet testannut ne röstivåhvelit, niin kerrotko tulokset? En ole löytänyt noin halvalla niitä, ja tuntuu vähän hassulta maksaa raastetusta perunasta kuusi euroa paketti...

-60% tuotteiden keskihinta oli 1,3€, aika hyvä saldo tänään ;-)  (olen hukannut hymiöt, etsin ne takaisin jossain vaiheessa, hieman ongelmia tietokoneen kanssa...)  Onko tuo leipomopussi ihan leipomosta, vai onko se joku kaupan leipäosaston hävikkipussi?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
15772/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku palsta lääkäri diagnosoida 

Minulla tulee maitotuotteista maha kipeäksi ja mahan kivut kestävät monta päivää jos erehdyn syömään maitotuotteita tähän lisänä tulee aina hirveä ripuli.

Olen kokeillut myös laktoosittomia tuotteita ei ole auttanut.

Vierailija
15773/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä tiedät mitä sen leivän päällä on? Esim juusto on proteiinia ja kurkku kasvista. Voipi olla vaikka jokin leikkele ja tomaattikin vielä! Alkaa kilpailla terveellisyysellä sun normaalin syömisen kanssa.

Vierailija
15774/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosia kuljetetaan hirveän pitkiä matkoja Euroopan halki maasta toiseen päätyen esim Italiaan teurastamoon. Monet esim Puolasta ja matka todella pitkä. Ovat ilman vettä ja ruokaa kesäisin kuumissa tai talvisin kylmissä rekoissa. Monet huonokuntoisia ja jos hevonen kaatuu tuollaisessa niin se jää muiden jalkoihin. Lisäksi kuljetuksessa tulee aina vammoja. Monet hevoset lyövät päänsä metallisiin tankoihin yms.

Näin, vaikka joku aina sanoo, että jokainen eläin kärsii tuollaisissa kuljetuksissa ja täälläkin siat ja lehmät kokevat saman niin kuitenkin Suomi on pieni maa ja teurasmatkat täällä vielä inhimillisiä. Näin vaikka hevosista pidän muutenkin niin tavallaan tässä on tämä inhimillinen puoli myös mukana ja totuus asioihin. Itse en syö lihaa lainkaan. 

World horse welfare on esim kuvannut videoita aiheeseen ja teurasmatkat jopa yli 2000 km.

Pahoittelen samalla viestiäni ja en halua aiheuttaa ikävää mieltä muille. 

Vierailija
15775/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku sitten syö pelkkää leipää jonain päivänä? Eikö kaapissa ole muuta ja rahat on täysin loppu vai mistä tämä johtuu? Aika erikoista syömistä tämä on, vaikka muina päivinä söisikin monipuolisemmin. Itse kaipaan ainakin raikkaita kasviksia/hedelmiä joka päivä eikä pelkkä leipä oikein tunnu kunnon aterialta, mutta riippuu varmaan myös päivän fyysisestä aktiivisuudestakin.

Olen eri, mutta saatan hyvin viikonloppuna elää noin, kun teinit ei oo kotona. Ruuanlaitto on mulle pakollinen paha, jota saan tehdä arkisin ihan tarpeeksi, noi nuoret on pohjattomia, usein syövät kaksi lämmintä ruokaa päivässä, kouluruuan lisäksi. Ensin kun tulevat koulusta ja toisen kun tulevat illalla treeneistä. Itse syön eri tavalla kuin nuo kasvavat ja treenaavat, joille uppoaa paljon erilaisia pastoja ja reilusti kanaa, ja myös lihaa. Itse en syö punaista lihaa ollenkaan ja harvoin kanaakaan, ainoastaan kalaruuat yhteisiä ja joskus syövät myös samaa kasvisruokaa kun minäkin. Pärjään oikein hienosti ilman mitään raikkaita kasviksia ja hedelmiä päivän, kurkkua saatan laittaa juuston kanssa leivän päälle ja ämpärillinen kahvia päivän mittaan, niin olen hyvin tyytyväinen.

Vierailija
15776/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku palsta lääkäri diagnosoida 

Minulla tulee maitotuotteista maha kipeäksi ja mahan kivut kestävät monta päivää jos erehdyn syömään maitotuotteita tähän lisänä tulee aina hirveä ripuli.

Olen kokeillut myös laktoosittomia tuotteita ei ole auttanut.

Kokeile seuraavaksi maidotonta ruokavaliota, ei pelkästään laktoositonta. Ja pidempi aika kuin pari päivää, ainakin pari viikkoa, että vatsasi rauhoittuu. Jollei auta, niin seuraavaksi viljat pois, korkeintaan gluteenitonta kauraa.

Vierailija
15777/19143 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua syödä paljon. Muut syökööt jos huvittaa. Sipsipussi on kestänyt 3 viikkoa ja vieläkin yli puolet jäljellä. En ahmi tai himoitse ruokaa. Syön silloin kun tulee nälkä, mutta leipä tai puuro tai joku vastaava riittää. Toisaalta voin syödä mitä vaan  - ei allergioita tai onjokkiruokia. Eli syön vaikka 20g juustoa sellaisenaan kerralla jos on menossa vanhaksi ja alkaa olemaan jo nälkä.

Vierailija
15778/19143 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20g juustoa on huimat kaksi viipaletta juustoa.

Vierailija
15779/19143 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorit tällä määrällä on huikeat 65-70 kcal. 

Vierailija
15780/19143 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalorit tällä määrällä on huikeat 65-70 kcal. 

Ja miksi ketään muita kuin ylipainoisia pitäisi kiinnostaa kalorit? Suola minua huolestuttaa, mutta itsetehdyssä kotijuustossa ei ole juuri ollenkaan suolaa, maustan suola hyppysellisen lisäksi ihan vaan yrteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän