Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19144)
Käyttäjä42408 kirjoitti:
kela laskenut yhden talous 37,50 rukaan 1 vko loput masseista 1kk miten käytää sehän lahaa pahasti kun kännyt liitymät paha ilman toimeen testasin yotubessa video julkaisematta smarketti extra kaikki lihapullia lenkkiä tomaattimurskaa iltosipulia xtra juuso pastaa loppulasku 27,40 monicasletit isoin lovi 4,70 jostain vitamiinit pois bussit ja mausteet eli safkat riitti 10 päivää eli yli viikon mutta ei sen arvosta elämää ihmisarvosta pitäisi kysyä miksi hyvinvointi valtiossa pitäisi kenenkään elää kuoleman rajamailla että joo
Opettele käyttämään välimerkkejä ja isoja kirjaimia, niin tuosta voisi edes yrittää saada tolkkua. Ei yhden ainuttakaan pistettä koko pötkössä...
37,50 euroa/ viikko on jo hyvin ruokaan (jos sitä yritit sanoa). Ei siis ole rahan antajassa vika, vaan käyttäjässä.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää se typerä kahvinryystäminen ihan kokonaan, sekin raha ruokaan.
Se nyt ei pikeasti paljoa rahaa vie vaikka päivittäin sitä muutaman kupin juonkin. Ennemmin sitten jättää jotain muuta pois, kuten vaikka lihan.
S k e kirjoitti:
Paikallisessa K-supermarketissa oli possun lapa 3,99€/kg ja possun selkä 2,99€/kg. Ostin kolmisen kiloa tuota selkää, laitoin pakkaseen odottelemaan sopivaa hetkeä. Tänään munakasta (olisko perunamunakasta) ja kasviksia pakastimesta.
Muuta ei sitten kaupasta mukaan tarttunutkaan. Cittarin mammuttipäivätkin ovat masentavat tällä kertaa.
Ostin mammuttimarkkinoilta vain 2 pakettia juhlamokkaa ja banaaneja.
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Paikallisessa K-supermarketissa oli possun lapa 3,99€/kg ja possun selkä 2,99€/kg. Ostin kolmisen kiloa tuota selkää, laitoin pakkaseen odottelemaan sopivaa hetkeä. Tänään munakasta (olisko perunamunakasta) ja kasviksia pakastimesta.
Muuta ei sitten kaupasta mukaan tarttunutkaan. Cittarin mammuttipäivätkin ovat masentavat tällä kertaa.
Ostin mammuttimarkkinoilta vain 2 pakettia juhlamokkaa ja banaaneja.
Lidlistä olisi saanut samaan hintaan 4 pakettia kahvia, ja ihan normihinnalla. (Emilia)
En juo kahvia lainkaan. Juon teetä, halpaa irtoteetä, jonka sekaan laitan noin 50/50 suhteessa luonnosta ja kasvimaalta keräämiäni yrttejä/kasveja/kukkia/mansikanperkeitä. Yksi teekupillinen maksaa maksimissaan 5 senttiä, ja senkin olen laskenut teepussien hinnalla. Eipähän pääse kukaan valittamaan, että vähättelen kustannuksia. Sitten siihen sokeria, niin tulee 10 senttiä/kupillinen. Kuukaudessa 3-4 euroa.
Tänään oli tosiaan aamupalana vettä ja leipää, tai siis makea rinkeli+raparperihilloa ja teetä sokerilla. Ei oikein mun tavanomainen aamupalani, mutta koska noita rinkeleitä on säkillinen, niin onhan ne syötävä pois! 0,50€
Lounas eilisen toisinto, 1€. Työkaveri tarjosi pullan jälkiruuaksi, 0€. Sekä lounasruoka että pulla olivat erinomaisen hyviä.
Iltaruoka perunamunakasta, pakastekasviksia (papuja ja parsakaalia) sekä nuorisolle paahdoin viikonlopun (nuorison) grillibileistä ylijääneet makkarat uunissa, eli viipaloin ja paistoin rapeiksi sipseiksi. 7 kananmunaa 1,05€, juustoa noin 0,50€, mausteita 0,10€, potut pottuina eli ilmatteeksi. Paistoöljy talteen. Alle 2 euroa iso pannullinen, lisäksi pakastekasvikset noin 1€, makkarat oli "ilmaisia". Kuusi annosta noin 3 euroa, eli 0,50€/annos. No joo, nuoriso kaivoi jääkaapista eilisiä carbonaran jämiä lisäkkeeksi, mutta mun annokseni oli toi 0,50€ ja sekin yläkanttiin. Hitsit tuo perunamunakas (espanjalaistyylinen) on hyvää! Harmi, etten opiskeluaikana keksinyt sitä.
Päivän aikana söin myös ison verigreipin, niitä ämpärisitruksia. Mitä se nyt olisi maksanut, 0,30€?
Eli alle 2,5€ päivä tänään.
Huomennakin toimistopäivä, eväillä mennään.
Kiusa se on pienikin kiusa
Paistoin männäviikon lopulla 400g vähärasvaista jauhelihaa, sipulia ja valkosipulia, mausteita ja tein osasta makaronilaatikon, josta söin kaksi kertaa eri päivinä ja puolesta jauhelihasta käytin osan parin tortellinon täytteenä ja osan kaksi kertaa syötävän keiton osana. Jauhelihapaketista oli siis iloa moneksi päivää. Jos määrää vertailee, niin suurkeittiöissä käytetään jauhelihaa esim. keittoon n 50g annosta kohden, taitaa nykyään olla vähemmänkin. Muina ruokina tässä viiden päivän aikana on ollut eri puurot aamuisin, kolmen viikon salaatti lisukkeena, kaksi kertaa Lidl'n pakasteena myytävää possun leikettä perunamuusin ja parsakaalin kera, hedelmiä ja litra jogurttia välipaloina, leipänä reissumiestä, teetä, kahvia ja kylmää vettä. Yksin syön. Oisko viiden päivän ateriat maksaneet yhteensä 15 €.
En paljon mitään. Ei nälätä.
KANTARELLIMUHENNOS
-kantarelleja pari pussia pakasteesta
-voita rkl 20snt
-kermapurkki 80snt
-5 sipulia 40snt
- 2rkl vehnäjauhoja 10snt
Annoksia 5, hinta 1,50e, 30snt annos. Keitettyjen perunoiden kanssa sanotaan 50snt annos.
Tällä videolla syödään 50cent päivä.
Huomenna menen citymarkettiin halvoille kasvisostoksille jos tuotteita on jäljellä
K-ruoka sovellus näytti että citymarketissa olisi vielä huomenna tarjouksessa ulkomaalainen kesäkurpitsa 50cent kappale,munakoiso 50cent kappale..
Näytti muitakin alle euron hevi tarjouksia olevan.
Käyty citymarketissa kasvikset yhteensä 3euroa.
Pari munakoisoa 1e
Kesäkurpitsaa 3kpl 1e
Ja retiisinippu 1e
Kummilapsen syntymäpäivänä eilen vein hänet uimaan ja tarjosin Resque-palvelun kautta uinnin jälkeen 1€ korvapuustin uimahallin kahvilassa. Trippi oli ostettu etukäteen kaupasta alle 0,50€. Itselleni oli myös vesipullo mukana ja muuten söin päivän aikana ihan kaurapuuroa ja kasviskeittoa.
Aikalailla 2€ yleensä päivän ruoka ja juomakulut. En yleensä ostele mitään epäterveellisiä pullia tai syö ulkona. Osaan kokata hyvää ja terveellistä ruokaa itse. Ja rehellisesti sanottuna hoikkuus on mulle tärkeää, haluan olla hyvässä kunnossa ja hyvännäköinen eli en sorru mihinkään rasva-majo-juttuihin edes väsyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna menen citymarkettiin halvoille kasvisostoksille jos tuotteita on jäljellä
K-ruoka sovellus näytti että citymarketissa olisi vielä huomenna tarjouksessa ulkomaalainen kesäkurpitsa 50cent kappale,munakoiso 50cent kappale..
Itse ostin ihan lähi-alepasta tavallisen hintaisen ison kesäkurpitsan, ja maksoi punnituksen jälkeen 0,70€. Kilohinta varmaan joku alle 3€.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut vahingossa muu-nakkeja. En osta enää. Olivat omituisia ja omituisen makuisia. Kyllä se on niin, että nämä lihatuotteita jäljittelevät tuotteet vaan maistuvat oudoilta ja mauttomilta sekasyöjän suussa.
Aivan varmasti on pahaa. Mikset tee ite? En suostuis ikinä ostamaan mitään eines kalapuikkoja, lihapullia tai kasvispyöryköitä, kun ne voi tehdä ite ja on ainakin terveellistä ja hyvää. En tosin suostuisi syömään myöskään purkki hernaria.Täysin kamala ja erilainen maku kuin itse tekisi.
Aika lähelle menee, kun syön tummaariiriä ja tonnikalaa, sekä dokaan vähintään 2vk/kk.
Tölkkilihapullia ruskeassa kastikkeessa ja perunamuusia, pari appelsiinia ja puoli litraa kevytmaitoa. Ruisleipää 2 viipaletta ja juustosiivut päällä.
Maistuis varmaan sullekin ;D mutta nää on mun lautasella, joten laita oma annos ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin ihan lähi-alepasta tavallisen hintaisen ison kesäkurpitsan, ja maksoi punnituksen jälkeen 0,70€. Kilohinta varmaan joku alle 3€.
Lidlissä noiden kilohinta on nyt 1,49€/kg.
Vierailija kirjoitti:
Kummilapsen syntymäpäivänä eilen vein hänet uimaan ja tarjosin Resque-palvelun kautta uinnin jälkeen 1€ korvapuustin uimahallin kahvilassa. Trippi oli ostettu etukäteen kaupasta alle 0,50€. Itselleni oli myös vesipullo mukana ja muuten söin päivän aikana ihan kaurapuuroa ja kasviskeittoa.
Aikalailla 2€ yleensä päivän ruoka ja juomakulut. En yleensä ostele mitään epäterveellisiä pullia tai syö ulkona. Osaan kokata hyvää ja terveellistä ruokaa itse. Ja rehellisesti sanottuna hoikkuus on mulle tärkeää, haluan olla hyvässä kunnossa ja hyvännäköinen eli en sorru mihinkään rasva-majo-juttuihin edes väsyneenä.
Ravintoainepuutoksia tuolla ainakin saa, jos mitään muuta ei syö päivän aikana kuin puuroa ja kasviskeittoa. Ja kun tuntuu olevan ihan normipäivä eikä poikkeus. Se ei mene nyt ihan yksyhteen terveellisyyden kanssa. Ei pidä olettaa liikaa viestistä, mutta vähän kuultaa läpi sellainen syömishäiriöajattelu...
kela laskenut yhden talous 37,50 rukaan 1 vko loput masseista 1kk miten käytää sehän lahaa pahasti kun kännyt liitymät paha ilman toimeen testasin yotubessa video julkaisematta smarketti extra kaikki lihapullia lenkkiä tomaattimurskaa iltosipulia xtra juuso pastaa loppulasku 27,40 monicasletit isoin lovi 4,70 jostain vitamiinit pois bussit ja mausteet eli safkat riitti 10 päivää eli yli viikon mutta ei sen arvosta elämää ihmisarvosta pitäisi kysyä miksi hyvinvointi valtiossa pitäisi kenenkään elää kuoleman rajamailla että joo