Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa raha menettää merkityksensä?

Vierailija
21.05.2025 |

Eli tuntuu ettei rahalla saa enää merkittävää materiaalista parannusta, kun kaikkea on riittävästi, mutta toisaalta sitä on liian vähän esim. että jättäytyisi kokonaan työelämästä. 

Koeko itse, että rahaa on riittävästi? 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäosastolla se menettää merkityksensä ihan käytännössä.

Vierailija
2/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa paremmat hoidot ja diagnoosin nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se menetä merkitystään. On muutakin kuin oma napa.

4/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ajatellut, että mulla on rahaa riittävästi, kun ei tarvitse katsoa ruokakaupassa hintoja. 

Vierailija
5/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se loppuu.

Vierailija
6/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti totta, mutta toisaalta henkilökunta ja ne jotka eivät saa riittävää hoitoa voivat olla eri mieltä.

Vierailija
7/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun sitä on liikaa eli on varaa ostaa melkein mitä tahansa. Mulla on riittävästi. Sillein sopivasti että saan ostettua kaiken mitä haluan mutta joskus pitää säästää jos kalliimpi tuote kyseessä. Enempää en rahaa kaipaa.

Vierailija
8/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syövän hoitohan se vasta kallista on!

Vierailija
9/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajattelen esimerkiksi Björn "Nalle" Wahlroosia, niin minulle on jostain syystä jäänyt mielikuva että hänelle on edelleen huomattava merkitys sille, että rahaa kertyy ja tulee hänen luokseen. Samoin se oli Wahlroosia varakkaammalla Ingvar "Ikean isä" Kampradillakin; jokainen centti, joka kohdistuu tai kohdistui heidän varallsiuutensa tulonkertymsieen on heille syvä ja vastenmieilinen henkikökohtainen loukkaus

- Wahlroos vaikuttasii vielä nauttivansa siitä, että hän saa säännöllsien epäsäännöllisesti laukoa mitä tahansa ja osa toimittajista nyökyttelee ja myötäilee, että on se hieno mies tämä Nalle, että kyllä sen pitäis saada Nobelin rauhan palkinto tai lohdutukseksi Nobelin talouspalkinto, vaikka monen muun suusta lausuttuna samat sammakot olisivat hyvin oikeistolaista ja eriiarvoisuutta ihannoivaa p.n jauhantaa.

Vierailija
10/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä kun tajuaa ne elämän realiteetit. 

Vierailija
11/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joillain on ja tulee veronkevennyksiä päälle. Mitäs muista.

Vierailija
12/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On riittävästi, mutta ei niin paljon että olisi menettänyt merkityksensä. Eli tullaan hyvin toimeen ja rahaa jää sijoitettavaksi, mutta taloutta pitää silti suunnitella, hankintoja harkita ja kulutustottumuksia tarkkailtava. Eikä rahaa ole niin paljon, että voitaisiin jättäytyä pois töistä eli aikaamme ja osaamistamme joudumme edelleen myymään muilla.

Vierailija
13/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan kyllin hyvä elämä, eli rahaa on ihan riittävästi perustarpeisiin. 

Vierailija
14/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei ole merkitystä kunhan miehellä on sitä riittävästi että saa maksettua kaiken mitä haluan

Vierailija
15/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ajattelen esimerkiksi Björn "Nalle" Wahlroosia, niin minulle on jostain syystä jäänyt mielikuva että hänelle on edelleen huomattava merkitys sille, että rahaa kertyy ja tulee hänen luokseen. Samoin se oli Wahlroosia varakkaammalla Ingvar "Ikean isä" Kampradillakin; jokainen centti, joka kohdistuu tai kohdistui heidän varallsiuutensa tulonkertymsieen on heille syvä ja vastenmieilinen henkikökohtainen loukkaus

- Wahlroos vaikuttasii vielä nauttivansa siitä, että hän saa säännöllsien epäsäännöllisesti laukoa mitä tahansa ja osa toimittajista nyökyttelee ja myötäilee, että on se hieno mies tämä Nalle, että kyllä sen pitäis saada Nobelin rauhan palkinto tai lohdutukseksi Nobelin talouspalkinto, vaikka monen muun suusta lausuttuna samat sammakot olisivat hyvin oikeistolaista ja eriiarvoisuutta ihannoivaa p.n jauhantaa.

Eikös nallen omaisuus ole peräisin Suomen valtiolta kun sattui sellaiseen saumaan vallan kahvaan suhmuroimaan kun ei voinut enää olla niin paljon valtion omistamaa vaan piti olla kapitalistista yksityisomistusta niin simsala bim - laitettiin hänen nimiinsä. 

Vierailija
16/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun rahaa on varaa syytää omituisiin hankkeisiin ja ei ole väliä miten niissä käy eli on varaa menettää suuria summia. Silloin rahalla ei ole merkitystä.

Itse tuskin pääsen tuohon vaiheeseen koskaan. Aina joutuu laskemaan mihin on varaa ja mihin ei. 

Vierailija
17/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rahaa riittävästi ja kokeilin olla ilman töitä. Jaksoin vuoden ja palasin työelämään. 

Vierailija
18/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selvästikään rakasta rahaa tarpeeksi. Menestyin kohtalaisesti, mutta kyllästyin koko ajan jatkuvaan valitukseen ja muutin metsään. Pyrin kuluttamaan, jne mahdollisemman vähän ja näin yhteiskunta eli muut ihmiset hyötyy minusta mahdollisemman vähän. Vaikka tekoni on symbolinen voin itse paremmin kuin koskaan ennen.

Vierailija
19/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahalla ole oikeastaan merkitystä, ei sitä paljoa tarvitse olla vaan riittää että sen määrä ei vähene. Eli siis pitää olla menot pienemmät kuin tulot.

Vierailija
20/35 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että joillain on ja tulee veronkevennyksiä päälle. Mitäs muista.

Itseään varten täällä eletään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi