Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19148)

Vierailija
15061/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö punaista lihaa, kananmunaa, pastaa, perunaa, nuudelia, hedelmiä, marjoja, puuroa, karkkeja tai muuta makeaa enkä eineksiä kalkkunaleikkelettä lukuunottamatta. Ostelen siis paljon samoja tuotteita, ruisleipää, tuorejuustoa, pikakahvia, kalkkunaleikkelettä, tuoreita ja pakastekasviksia, kanan jauhelihaa, pakaste kalaa, juustoa, mausteita, riisiä, kookosmaitoa, säilykeananasta ja öljyä yms.

Ainakin vielä 3kk sitten veriarvot olivat kaikki hyvät, ja hoikka 44v. Olen. Satanen riittää mutta baarireissun nostattavat juomalaskua sinne 200 euroon.

Vierailija
15062/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakko sanoa, että en mä ihan oikeasti osta tuollaisia heräteostoksia ikinä. En edes syö nuudeleita, joten miksi ihmeessä ostaisin jotain erikoisnuudeleitakaan testiin. En ostele myöskään mitään öljyjä, koska mihin niitä käyttäisin? 

Myönnän kyllä että ostan heräteostoksia jos on halpaa. Viime viikolla oli lähi-Prismassa banaanit 0,69 euroa kilo niin ostin reilusti. Appelsiinia myös. Mutta harvoin tulee kaupassa hetkiä, että tekisi mieli ostella listan ulkopuolelta jotain vaan ihan muuten vaan. Ostan siis jos erikoistarjous osuu kohdalle, mutta muuten en. "

Tämä kuulostaa melko ankealta, ainoat mausteet ruuassa on varmaan suola ja pippuri. Moni innostuu jossain vaiheessa elämää esim. aasialaisesta ruuasta (vaatii erilaisia maustekastikkeita) tai leipomisesta (vaatii hyvin monenlaista tarviketta) tai sitten haluaa kokeilla vaikka vain uuden makuista teetä tai vaikka rubysuklaata uteliaisuuttaan. Oikeastiko ikinä ei tule mitään ekstraa ostettua, viikosta toiseen samaa kaalta, puuroa ja soijarouhetta suolalla maustaen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15063/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain edellisellä sivulla puhuttiin 100% lihasta, että se vain lasketaan lihaksi ja terveyssuosituksiin, muita lihatuotteita ei. Mutta itse en ole toistaiseksi vielä koskaan syönyt 100% lihaa. Jotain pihviä olen, mutta aina ne on maustettu suolalla ja pippurilla ja joskus jopa voilla tai öljyllä paistettu, niin eihän se enää ole 100% lihaa kun seassa on muutakin.

Vierailija
15064/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveysvirastojen mukaan eineslihapullat lasketaan suositus lihamääriin sellaisinaan niin kuin kalapuikot viikon kalasuosituksiin, vaikka ne sisältäisi ruotoja, nahkaa tai korppujauhoa ja kananmunaa.

Ei tarvitse laskea grammoja, että paljon siinä 1 lihapullassa oli viikon lihasuosituksia, jos kunnon lihaa ruokalan keittäjän mukaan oli vain 14% ja pyörykkä painoi 28g. Sama makkaroiden ja muiden kanssa.

-eri

Millä logiikalla korppujauho muuntuu punaiseksi lihaksi? Sama jos söisi jonkun pitsan tai makaronilaatikkoa, jossa mukana jauhelihaa ja laskisi ruuan koko painon suoraan punaiseksi lihaksi. Onko lihakeittokin suoraan punaista lihaa?

Voit miettiä sitä ihan omassa pienessä päässäsi. Aina ei tarvitse kysyä tyhmiä, vaikka kuinka tekisi mieli saada huomiota. Silloin vii lähteä esimerkiksi lenk

Korppujauho ei silti muutu punaiseksi lihaksi vaikka kuinka nälvisit täällä toisia kommentoijia. Korppujauhon pohjana on vehnä ja se lasketaan viljatuotteeksi. Mitä et itse tästä ymmärrä?

Vierailija
15065/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu! Poimin nykyään tarjoukset Lidlistä & S-marketista, tämä edellyttää tarkkaa ajoitusta, milloin menee kauppaan, jotta saa ne tarjoukset. Hoardereita on paljon, viimeksi kun hankin itselleni -50% karjanlanpaistia Lidlistä, niin siellä oli myös siskonmakkarat -50% tarjouksessa, 3 rasiaa jäljellä. Käänsin vain selkäni, ja kaikki hävisivät! Yksi mies, jolla oli noita ostosboksivaunuja mukanaan, vei kaikki kolme pakettia, siis just noita tyyppejä, joilla on kilometrin verran tavaraa kassahihnalla. Joskus ahneet ja varsinkin lihavat mummelit vievät kaikki tarjouslihat kerralla!

S-marketista poimin paistopistetuotteet, leivokset, ja leivät -60% alennuksella! Kello 21:00 jälkeen. Myös makkaraa löytyy usein -60% tarjouksessa. Nykyään on kaikki niin kallista, ettei edes 50%-60% alennuksella olevat tavarat tunnu halvoilta. Kun itselläni on se 140 € budjetti, joka pitää riittää kuukaudeksi, niin pitää taiteilla hieman.

T. Lidl-mies

Vierailija
15066/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pakko sanoa, että en mä ihan oikeasti osta tuollaisia heräteostoksia ikinä. En edes syö nuudeleita, joten miksi ihmeessä ostaisin jotain erikoisnuudeleitakaan testiin. En ostele myöskään mitään öljyjä, koska mihin niitä käyttäisin? 

Myönnän kyllä että ostan heräteostoksia jos on halpaa. Viime viikolla oli lähi-Prismassa banaanit 0,69 euroa kilo niin ostin reilusti. Appelsiinia myös. Mutta harvoin tulee kaupassa hetkiä, että tekisi mieli ostella listan ulkopuolelta jotain vaan ihan muuten vaan. Ostan siis jos erikoistarjous osuu kohdalle, mutta muuten en. "

Tämä kuulostaa melko ankealta, ainoat mausteet ruuassa on varmaan suola ja pippuri. Moni innostuu jossain vaiheessa elämää esim. aasialaisesta ruuasta (vaatii erilaisia maustekastikkeita) tai leipomisesta (vaatii hyvin monenlaista tarviketta) tai sitten haluaa kokeilla vaikka vain uuden makuista teetä tai vaikka rubysuklaata uteliaisuuttaan. Oikeastiko ikinä ei tule mitää

Onpa todella rajoittuneita oletuksia ihmisillä. Missä tuossa viestissä luki, että hän ostaisi aina samoja vihanneksia? Ei missään, päinvastoin. Tai missä sanottiin, että se listalla lukeva tee olisi aina samaa? Ei missään. Tai että ei käytettäisi mausteita? 

En todellakaan itse tunne kovinkaan montaa, joka olisi innostunut kotona kokkaamaan jotain eksoottisia ruokia ja sen vuoksi ostaisi jos jonkinlaista tilpehööriä jääkaappiin. Ei ole koskaan itsellenikään tullut mieleen sellaisia ruveta tekemään. Eikä kyllä yhtään innosta leipoakaan mitään, joka vaatisi kaikenmaailman erikoishärpäkkeitä. Perustarvikkeilla pääsee leipomisessakin hyvin pitkälle. Ja jokin rubysuklaa... evvk. 

Uusia juttuja ja reseptejä voi kokeilla edullisestikin. Ei se vaadi mitään kallista satsausta. Toki se vaatii ehkä mielikuvitusta vähän enemmän kuin että nappaa vaan hyllyltä silmien eteen sattuvan  suklaalevyn tai nuudelipussin. Mutta minusta itsestäni se myös antaa enemmän, ja on ennen kaikkea terveellisempää!

Eri

Vierailija
15067/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain edellisellä sivulla puhuttiin 100% lihasta, että se vain lasketaan lihaksi ja terveyssuosituksiin, muita lihatuotteita ei. Mutta itse en ole toistaiseksi vielä koskaan syönyt 100% lihaa. Jotain pihviä olen, mutta aina ne on maustettu suolalla ja pippurilla ja joskus jopa voilla tai öljyllä paistettu, niin eihän se enää ole 100% lihaa kun seassa on muutakin.

Voi taivas... 🙄🤦🏻

Vierailija
15068/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön jokapäivä aikalailla samaan tapaan.Puurosta tykkään vaan pelkästään ilman mitään ylimäärästä. Kotiruoka on yleensä aina makaroonilaatikko,jauhelihakeitto, perunasoselaatikko, kalakeitto, kasvissosekeitto, lasagne tms.kylkeen porkkanaraastetta tai kaalia.Mihin sattuu kaupasta halvimmat ainekset löytymään.En tykkää leivästä ja maito saa mahan kipeeks.Oon syöny näin jo kauan, oon tapojeni orja..

Aamupala kahvi ja kaurapuuro 0,30e

Päivällinen kotiruoka n. 1e annos

Välipala omenaa ja halpisjogurttia 0,50

Lounas kotiruoka n. 1e annos

Iltapala puuroa ja lasi tuoremehua 0,40

Viikonloppusin vedän lisäks 2 pulloa viiniä(Virosta ostettu iso satsi, 3e/pullo) ja leivon yleensä mutakakkua jonka hinnaks tulee jotain 3e.Saatan laittaa kakun päälle vaniljajätskiä.

3,20 päivä,eli ilman noita viikonloppu-herkkuja pärjäisin satasella mut en haluu luopuu niistä. 

Vierailija
15069/19148 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monia jotka pärjäisi, minä mukaan lukien, 100€:lla helposti kuukaudessa ilman alkoholia tai ravintoloita tms. Eli tavallinen halpa kotiruoka ja juoma mahtuu hyvin budjettiin, mutta erikoisjuomat tai ulkona syöminen ei.

Jotkut joutuvat tekemään valintoja. Kaikkien ei tarvitse miettiä mistä on valmis luopumaan ja mistä ei. Se heille suotakoon mutta ei kytätä niitä, joilla ei ole varaa valita, että voiko viikonloppuna ostaa sen viinipullon vai ei. Jos ei ole rahaa valita niin se jää automaattisesti pois jaa juodaan vettä sitten niin kuin normaalistikin ja edullisia juttuja.

Vierailija
15070/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä monia jotka pärjäisi, minä mukaan lukien, 100€:lla helposti kuukaudessa ilman alkoholia tai ravintoloita tms. Eli tavallinen halpa kotiruoka ja juoma mahtuu hyvin budjettiin, mutta erikoisjuomat tai ulkona syöminen ei.

Jotkut joutuvat tekemään valintoja. Kaikkien ei tarvitse miettiä mistä on valmis luopumaan ja mistä ei. Se heille suotakoon mutta ei kytätä niitä, joilla ei ole varaa valita, että voiko viikonloppuna ostaa sen viinipullon vai ei. Jos ei ole rahaa valita niin se jää automaattisesti pois jaa juodaan vettä sitten niin kuin normaalistikin ja edullisia juttuja.

Mitähän tämänkin loruilun tarkoitus oli. Mietitkö edes itse kun kirjoitit.

Vierailija
15071/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa.

Vierailija
15072/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en syö punaista lihaa, kananmunaa, pastaa, perunaa, nuudelia, hedelmiä, marjoja, puuroa, karkkeja tai muuta makeaa enkä eineksiä kalkkunaleikkelettä lukuunottamatta. Ostelen siis paljon samoja tuotteita, ruisleipää, tuorejuustoa, pikakahvia, kalkkunaleikkelettä, tuoreita ja pakastekasviksia, kanan jauhelihaa, pakaste kalaa, juustoa, mausteita, riisiä, kookosmaitoa, säilykeananasta ja öljyä yms.

Ainakin vielä 3kk sitten veriarvot olivat kaikki hyvät, ja hoikka 44v. Olen. Satanen riittää mutta baarireissun nostattavat juomalaskua sinne 200 euroon.

Eikö säilykeananas ole hedelmä? Todella paljon hyviä ja ravinteikkaita ruoka-aineita rajattu pois karkkia lukuunottamatta, mikä järki tässä on?

Vierailija
15073/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää, kun ei ole ylipainoinen läski, joka tunkee pihviä suuhunsa.

Vierailija
15074/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjää, kun ei ole ylipainoinen läski, joka tunkee pihviä suuhunsa.

Ristiriitaa on sun viestissä. Pihvinsyöjät ovat kylläkin hoikkia.

15075/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli heräteostoksista. Meinasin jo röyhistellä rintaani ja kirjoittaa, että ei, enhän minä. Kunnes muistin toissapäiväisen...

Lidlissä oli brittikampanjaviikko ja sorruin ihan kertakaikkista älyttömyyttäni ostamaan kilon fish & chips -pakastepussin  (tähän otsanpläjäytysemoji!).

Hintaa paneroidulle alaskanseitille ja ranskanperunoille tuli kahdeksan euroa kilo. Kadutti jo ennen kassaa mutta en sitten kääntynyt viemään niitä takaisin pakastehyllylle.

En ole vielä näitä maistanut mutta en edes oleta, että ne olisivat merkittävästi parempia kuin kalapuikot ja pakasteranskalaiset joita olisin takuulla saanut ainakin tuplamäärän samaan hintaan. Lupaan raportoida jos nämä syötyäni tuumin, että olipas vastinetta rahalle. Not!

Kampin Pimu

15076/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää älyttömyyksiä: ei kellään olisi vinkkiä mihin tunkea worcestershirekastiketta?

Kolmisen vuotta sitten sain päähäni tarjoilla Bloody Maryä mirkuille.

Sen koommin en ole tabascoa enkä worcestershirekastiketta tarvinnut mihinkään. 

Ideoita idiootille? 🤦

Kampin Pimu

Vierailija
15077/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Lisää älyttömyyksiä: ei kellään olisi vinkkiä mihin tunkea worcestershirekastiketta?

Ideoita idiootille? 🤦

Laitan sitä aina niihin tomaattipohjaisiin kastikkeisiin mihin laitan myös porkkanaraastetta. Ja välillä vaikken laittaisikaan sitä raastetta. Täydentää siis mielestäni hyvin jauhelihakastikkeita tai tomaattikeittoakin. -alehamsteri

15078/19148 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Ideoita idiootille? 🤦

Laitan sitä aina niihin tomaattipohjaisiin kastikkeisiin mihin laitan myös porkkanaraastetta. Ja välillä vaikken laittaisikaan sitä raastetta. Täydentää siis mielestäni hyvin jauhelihakastikkeita tai tomaattikeittoakin. -alehamsteri

Kiitos! On sen verran harvinainen tuote toi kastike, että enpä ole edes yrittänyt sen kanssa. Oikeastaan olen unohtanut sen tai ei se ainakaan putkahda mieleen kokkaillessa. Tabasco nyt menis helpommin. Täytyy asettaa noi molemmat hyllyn etureunaan, että muistan kokeilla.

Kampin Pimu

Vierailija
15079/19148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen gluteeniton ja maidoton, siksi vähän hankalampaa halvalla päästä. Yritän löytää halpoja tarjouksia.

https://www.fiksuruoka.fi/search?query=gluteeniton  Täältä löytyy gluteenitonta spagettia 3,18€ /kg kun se yleensä maksaa 10€/ kg     Tilasin samalla soijarouhetta ja yms. Pelkästään spagetin 10 kg tilauksella säästin 70€ ja soijarouheesta tuli 10€ lisää. Onneksi voin syödä tavallista 100% kauraleipää joka maksaa n 4€/kg kun oikea gluteeniton leipä on 15€/kg.  Meillä mennään ehkä n 150€ / kk/ hlö   ruokaan

Vierailija
15080/19148 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niiin hyvä tarjous , että tilasin 15 kg lisää. Kokeilen seuraavaksi tehdä lasagnea spagetista. Punnitsen paljonko 4 levyä grammoina painaa ja korvaan samalla määrällä spagetilla kerroksittain, samaa tavaraa, vaikkakin eri muodossa. päälimmäisen kerroksen teen levyistä.

SamMills Pasta D'oro spaghetti gluteeniton 5kg3 kpl x 15,90 €47,70 €

Kokonaispaino15,15 kg

Tuotteet yhteensä47,70 €

Toimituskulut0,00 €

Vero5,86

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme