Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19148)

Vierailija
14941/19148 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yksi nimimerkki luettelee täällä asioita, joilla ei ole mitään merkitystä. Joku autismin alarotu?

Vierailija
14942/19148 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää yksi nimimerkki luettelee täällä asioita, joilla ei ole mitään merkitystä. Joku autismin alarotu?

Tää yksi nimimerkitön takertuu aina asioihin, joita ei ymmärrä. Idiotismin alalaji?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
14943/19148 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos minuun viittaat, niin pyrin vastaamaan aloituksen kysymykseen: 

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana? Tarkasti siis.

Mikä sinun antisi keskustelulle on, muuta kuin minun dissaaminen? Oikeastaan olen tosi otettu, että olen noin vahvan vaikutuksen tehnyt, kun pääsen ihosi alle joka kommentilla 🤣

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
14944/19148 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinankertoja ei ole jaksanut tarinoida, mutta taidanpa alkaa taas.

Syön siis elämänvalintojeni vuoksi jatkuvasti 100e/kk. Kauden mukaan, tarjouksista ostaen jne.

Ajattelin, että tänään olisi kauppapäivä. Vertailin kolmea kauppaa, tein ostoslistat, suunnittelin - ja totesin sitten etten viitsikään lähteä, menen ulkoilemaan mieluummin. Tiistaina on muutenkin asiointia.

Teen ruuat pakastimen anneista, kuiva-ainekaapin tarvikkeista ja jääkaapin jämistä. Katsotaan , varmaankin syön ihan hyvin!

Mielitekoani tarjousjäätelöä en nyt saa.

Vierailija
14945/19148 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää yksi nimimerkitön takertuu aina asioihin, joita ei ymmärrä. Idiotismin alalaji?

Nimimerkin nimimerkitön kommentoija: olen eri, mutta....

Vierailija
14946/19148 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein taas ensi viikon lämpimät ruoat valmiiksi: italianpataa ja jauhelihakeittoa. Kun tekee alusta asti itse, maku on todella hyvä, ja hinta jää alle euroon/annos. Syömme mieheni kanssa siis yhden lämpimän ruoan päivässä, lounaan töissä. Näiden lisukkeeksi tulee vihersalaattia (salaatti, kurkku, paprika), pikkelöityä punakaalia ja porkkanaraastetta (eri salaatit eri päiville). Näistä hinnakkain on tuo vihersalaatti, mutta se tuli listalle koska paprikaa jäi italianpadasta jäljelle ja kurkkua ja salaattia on aina muutenkin leivän päällisiksi.

Kertoisitko pikkelöidyn punakaalin reseptisi - olen joskus syönyt ravintolassa todella hyvää pikkelöityä punakaalia, mutta en ole onnistunut tekemään yhtä hyvää itse.

Tykkään itse etikkaisesta mausta, joten tämä liemi on suht "tuju". Tähän tulee n. puoli kiloa punakaalia. Mausteliemi 2 dl väkiviinietikka, 2 dl sokeri, 2 dl vettä, sinapinsiemeniä. Kiehautetaan ja kaadetaan puhtaisiin purkkeihin kaalin päälle.

Vierailija
14947/19148 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ne soseet nälkää vie. Täällä moni ajattelee näköjään, että jotain peruselintarviketta puputtamalla säästää. Tällä tarkoitan kaurapuuroa,perunaa tai mitä lie siten joku keksiikin. Tai sieniä, joita poimitaan pelkät alushousut jalassa männinkäisten säestäessä vieressä harpuillaan.

Jessus mikä katkera kitisijä olet. Sulla on varmaan kurja elämä kun et osaa muuta kuin nälviä. 

Vierailija
14948/19148 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne soseet nälkää vie. Täällä moni ajattelee näköjään, että jotain peruselintarviketta puputtamalla säästää. Tällä tarkoitan kaurapuuroa,perunaa tai mitä lie siten joku keksiikin. Tai sieniä, joita poimitaan pelkät alushousut jalassa männinkäisten säestäessä vieressä harpuillaan.

Jessus mikä katkera kitisijä olet. Sulla on varmaan kurja elämä kun et osaa muuta kuin nälviä. 

Parempi sekin kuin olla moderaattorina täällä.

Vierailija
14949/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Monissa "paremmankin piirin" juhlissa yksi vakiotarjottava on Pirkan mutakakku, joka on gluteeniton JA maidoton, kananmunaa siinä on, joten vegaaneille ei sovi.

Kaupan pakastealtaasta löytyy myös cocktail-piirakoita raaka-pakasteena; niiden kanssa munavoita.

Prinsessakakku. mutakakku ja cocktailpiirakoita, niin eikö sillä jo pienet juhlat saisi aikaan?

Moninikkihullulle tiedoksi, että et edelleenkään tunnista oikein. Mahtaa stressata, kun yrität epätoivoisesti bongata viesteistä salaisia vihjeitä.

En tiedä piirien paremmuudesta, mutta enpä ole kyllä ikinä ollut missään juhlissa, joissa tarjottavat koostuu pelkistä eineksistä. Jos ei itse jaksa/osaa leipoa, niin yleensä lähipiiristä löytyy joku leipoja. Jossain kissanristiäisissä nämä ehkä menisi, mutta on kyllä todella masentavat syntymäpäivätarjottavatkin.

Kannattaiskohan sinun käydä lääkärissä kun vaikuttaa, että kaikki on persiistä ja masentavaa? Lisäksi epäilysi, että täällä yksi ihminen kirjoittelee eri nimimerkeillä. Eikö harhaisuus ja epäluulo ole muistisairauden oireita?

Säälin kyllä ihmisiä, jotka joutuvat olemaan tekemisissä tuollaisen valittajan kanssa. Kirjoitustyylistä päätellen olet se yksi ja sama, joka täällä aina vähättelee kaikkia muita. 

Tätä ketjua on kiva lukea, vaikka itse en niin tarkasti katso hintoja. Edullisempia brändejä kyllä suosin ja tarjouksia hyödynnän. 

Vierailija
14950/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa lukea kovin pitkiä pikkutarkasti eriteltyjä litanioita ruokien hinnoista ja mitä on ostettu tai saatu ilmaiseksi. 

Täällä on monia erilaisia tyyppejä. Ne todella pikkutarkat, tavalliset ja sitten hiukan huolettomammat sekä muut määrittelemättömät. On silloin aivan ymmärettävää etteivät tyylit ja tavat kohtaa. 

On aivan selvää, että mikä sopii toiselle oikein hyvin niin on toiselle sopimaton, jopa mahdoton. Ei täällä voi olla yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa. 

Vierailija
14951/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on kavereita ja joka viikko jotain synttäriä jossa saa syödä ilmaiseksi vatsansa täyteen. Herkkujen lisäksi lähes aina on tarjolla salaattia, suolaista piirakkaa, karjalanpiirakkaa, voileipäkakun yms. En syö yleensä muuta noina päivinä eli aika halvalla pääsee.

Itselläni niin pieni asunto etten voi juhlia juuri järjestää mutta vierasvarana on Lidlistä ostettu 6 kpl jäätelötuuttiboksi 1,15€. Halpa ja helppo tarjottava kun yksi jäätelö maksaa alle 0.20€.

Vierailija
14952/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuruveden tokmanni on useasti ollut tarjouksessa perunasäkki 10kg 5e.

Vierailija
14953/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on kavereita ja joka viikko jotain synttäriä jossa saa syödä ilmaiseksi vatsansa täyteen. Herkkujen lisäksi lähes aina on tarjolla salaattia, suolaista piirakkaa, karjalanpiirakkaa, voileipäkakun yms. En syö yleensä muuta noina päivinä eli aika halvalla pääsee.

Itselläni niin pieni asunto etten voi juhlia juuri järjestää mutta vierasvarana on Lidlistä ostettu 6 kpl jäätelötuuttiboksi 1,15€. Halpa ja helppo tarjottava kun yksi jäätelö maksaa alle 0.20€.

Hanki nyt apua itsellesi.

Vierailija
14954/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinoijaksi väitetty täällä! Kiva kun on kotiin muitakin, joilla on paljon sukulaisia ja ystäviä!

Joidenkin mielestä on lokki kun käy kylässä ja saa syödäkseen. Ehkä me ollaankin vain mukavaa seuraa, hyviä kuuntelijoita ja ihmisiä, joiden kanssa on mukava viettää aikaa? Ehkä toisilla on iso perhe , ja halu tarjota ruokaa, jolloin yksi menee siinä sivussa? Kutsuttuna ja haluttuna oon aina mennyt, en kyselemään saisiko teillä tänään ruokaa.  Tykkään myös olla rauhassa kotona; vähemmän silti käyn kylässä kun toivotaan.

PERJANTAINA 

Söin kotona 2 appelsiinia. Ei ollut nälkä, ja olin saanut joululahjaksi " illallislahjakortin". Menin mieluummin syömään vähän tyhjällä vatsalla!

Päivän ruoka n.40snt

LAUANTAINA

Sain loppuruuat mukaan, koska mun ruokaversioni ei sopinut siinä perheessä kenellekään. Eli söin eilisiä. Kotivarastosta jälkiruuaksi purkillisen ananasta 30snt , aamulla 2 appelsiinia 40snt.

Illalla jäätelönhimoissani muistin pojan to tuoman itseleivotun juustokakun palan. Se ja pikkupullo limsaa, 30snt.

Päivän ruuat 1e

Vierailija
14955/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi niiden ammattiurheilijoiden, joiden pitää saada 200g lihaproteiinia päivässä tekevät tässä ketjussa. Heidän sponsorit ja valmentajat varmasti auttavat näissä asioissa.

Tässä ketjussa jutellaan, että miten syödään 100€/kk budjetilla.

Koska joku sanoi ylempänä, että 100 e riittää kaikille kilpaurheilijoillekin, mutta eihän tämä pidä paikkaansa. Jos 50 kg keski-ikäinen nainen syö samalla rahalla niin millä logiikalla tämä sama summa riittää vaikka 90 kg urheilevalle miehelle? Ketju on täynnä ihan puuta heinää olevia kommentteja.

Turha näistä täällä on jankata. 

Jep. Ei täällä porukka oikeasti hahmota, että urheilijat tai lähes kuka tahansa syö määrällisesti paljon enemmän kuin se 50 kg keski-ikäinen mamma, joka on pilannut aineenvaihduntansa vuosikausien kitudieetillä. Enemmän ruokaa, niin satanen ei kyllä riitä yhtään mihinkään. Ja ei, se ei tee niistä muista ihmisistä edelleenkään lihavia.

Miksi yleistät, että kaikki pienikokoiset aikuiset on jollain elämänpituisella kitudieetillä? Itse kuulun juuri mainitsemaasi koko- ja ikäluokkaan, mutta en ole ikinä ollut dieetillä tai säännöstellyt syömisiäni. Makeaa syön monessakin muodossa perus ruoan lisäksi. Enempää en vaan saa syötyä ja paino pysyy edelleen 53 kilossa. Virtaa riittää ja koen olevani kaikin puolin terveessä kunnossa, myös veriarvojen osalta. 

Eli ihan yhtä tyhmä on tuo sinun päätelmäsi on. 

Vierailija
14956/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät täällä taas ulisee. Antakaa teinit huostaan ennen ku ne alkaa syödä kotona liikaa, tai muistakaa alunperinkin ehkäisy. Lopettakaa röökinpoltto ja pirkkakaljan ostaminen ja tiistain eurojackpottaaminen, viekää ne ihonhoitohömppään tuhlaavat piskit ja sieniset kissat piikille.

Jää enemmän rahaa omiin sisäfilepihveihin ja sampanjaan!

Valintojen maailma.

Valintoja on tehtykin. Mieluummin käytän rahaa rakkaan lemmikin hyvinvointiin, kuin kerään läskiä vyötärölle. 

Ja en ole edellisten viestien kirjoittaja. Tämä vaan sivuhuomautuksena.

Vierailija
14957/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen seurannut, niin kyllä puuroon laitetaan vähintään desi marjoja tai puolikas tai kokonainen banaani. En yleensä syö puuroa aamuisin, kun olen leipä-tiimissä. Jos syön puuroa, niin syön pelkkää puuroa spartalsisittain, ja marjat tai hedelmät erikseen.

Ja tunnen monia, jotka juovat smoothien aamupalaksi vähintään viikonloppuisin. Onhan se kivaa helppoa juotavaa, itse kaipaan sen lisäksi jotain kiinteää.

Vähintään desi marjoja puuroon? Minkä kokoisia lautasia jengillä oikein on, keittolautasistako se puuro syödään? Aikamoista. Mutta hyvä jos smoothieita vielä tehdään, niihinkin kannattaa lisätä kaurahiutaleita ja pellavansiemeniä yms. Pitämään nälkää poissa ja täyttämään kokonaisen ruoka-aterian makrot.

Siis joo, keittolautasesta meillä syödään aamupuuro. Annoksessa on 3 dl vettä ja 1,3 dl kaurahiutaleita. Ihan kunnon annos puuroa. Lisäksi reilu puoli dl raejuustoa, reilu puoli desiä mustikoita ja mansikkakeittoa suunnilleen sama puoli desiä.

Ja olen se haukuttu 50 kiloinen toimistotyöntekijä. 

Kiinnostaa kyllä nyt, että mistä astiasta sinä puuron syöt? Kahvikupista? 

Vierailija
14958/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen painanut alle 50kg mutta en myöskään millään dieetillä ole ikinä ollut. Napostelen yllättävän paljon ja syön vielä samankokoisia annoksia kuin kaikki muut. Toki puolet aina kasviksia lautasella tai saatan syödä myös kokonaan kasvisruokaa, esimerkiksi tulinen linssikeitto kookosmaidolla on suosikkiruokani.

Mutta mielenkiintoista olisi tietää, ketkä näistä 50-kiloisia täällä haukkui ja yrittää mollata? Ne paljon proteiinia syövät urheilijat vai muuten vain ylipainoiset? En ikinä itse alkaisi mollata ketään painon tai liikunnalisuuden kautta. Tai edes rahan menon. Onko jollain oikeasti niin paha olo omassa kehossa? Vai ajatteleeko joku, että se oma paino tai urheilullisuus, on jonkun toisen ihmisten syy? Hömmentävää

Vierailija
14959/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin edellispäivän riisiä ja kilhernekastiketta aamupalaksi klo 12 aikaan kun jaksoin viimein nousta sängystä kirjan lukemisen jälkeen.

Päiväklä söin banaanin kävelyn jälkeen.

Illalla paistoin loput loput riisit pannulla ja lisäsin loput kukhernekastikkeet ja vielä 1 kananmunan..

Kaveri tuli vielä illalla kylään ja toi mukanaan viiniä. Tein meille lisäksi popparia ja laitoin esille Tokmannin 1€ maksavan friteerattuja-suolakeksi-maku-jotain juttuja.

Koko päivän ruokailuihin meni joku 2,50€. Aika normipäivä.

Tänään kiehautin halpis spaghettia ja heitin pannulle 0,99€ maksavan uunilenkin paloina. Joukkoon jämä ketsupit vedellä purkki tyhjennettynä ja sanoin majoneesin jämät. Kattilaan kans valmis tavis halpis pakastekasviksia kiehumaan ja mausteita. Koko setti 2,30€ ja tosta syö ainakin 4 kertaa eli huomenna ei tartte kokkailla. Ymmärrän ettei kaikki halua syödä näin halvasti kun mä, mutta onnistui tuo 100€/kk jos haluaa tai on tälläsen laiska kokki jolle kelpaa ruoka kuin ruoka. Niin ja kaikki veriarvot mulla on aina ollut hyvät ja normaalipainoinen olen. En harrasta mitään kilpaurheilua, liikuntana lähinnä kävely, pihatyöt ja uinti.

Vierailija
14960/19148 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarjosin omilla synttäreillä viimeks ihan vaan pastasalaattia. Tarjolla oli erilaisia kastikkeita sitten, joilla pystyi tuunaamaan annoksensa. No ja 2 erilaista leipää oli sekä voi ja yrttilevite. Sekä futiskaverilta tilaama itsetehty kakku ja suklaa-paperikarkkeja ja popparia. Ei noi muistaakseni maksanut kuin joku 50€ ja kaikki vieraat olivat iloisia ja kehuivat tarjottavia.