Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19156)
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekotettiinko täällä nyt Dubai ja Kouvola keskenään, vai mikä läppä se 500 euron vuokra oli?
Köyhät kyykkyyn! Samantyyppisiä viestejä on kirjoittanut henkilö, joka haukkuu muita köyhiksi ja toisaalta selittää, että oikotieltä löytyy NIIIIIIIN paljon alle viidensadan vuokrakämppiä.
Nyt tämä köyhä alkaa laittaa ruokaa (kinkkikiusausta ja mustikkapiirakkaa), koska köyhänkin on syötävä. Vaikkei asu edes vuokrakämpässä.
Kouvolassa on Oikotien haun mukaan 119 alle 500 euron kämppää ja haarukka oli alunperin 500-700 e/kk vuokraan, mikä on kyllä monelle yksinelävälle suht normaali vuokra ellei asu kalliilla seudulla. Kuka tästäkin voi herneet vetää nenäänsä?
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekotettiinko täällä nyt Dubai ja Kouvola keskenään, vai mikä läppä se 500 euron vuokra oli?
Köyhät kyykkyyn! Samantyyppisiä viestejä on kirjoittanut henkilö, joka haukkuu muita köyhiksi ja toisaalta selittää, että oikotieltä löytyy NIIIIIIIN paljon alle viidensadan vuokrakämppiä.
Nyt tämä köyhä alkaa laittaa ruokaa (kinkkikiusausta ja mustikkapiirakkaa), koska köyhänkin on syötävä. Vaikkei asu edes vuokrakämpässä.
Kouvolassa on Oikotien haun mukaan 119 alle 500 euron kämppää ja haarukka oli alunperin 500-700 e/kk vuokraan, mikä on kyllä monelle yksinelävälle suht normaali vuokra ellei asu kalliilla seudulla. Kuka tästäkin voi herneet vetää nenäänsä?
Dubain instababet, joilla on kostokroppa ja smoothiet kohdillaan?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei halua asua solukämpässä tai taantuvan maakunnan perimmäisessä takapajulassa, 60-luvun alkuperäiskuntoisessa kerrostalomurjussa tai pahimmassa lähiöghetossa, niin aika moni noista sun 119 asunnosta karsiutuu. Kouvola itsessään on aika paha poissulkeva asia, tosin keskustasta pääsee hyvin junalla Hesaan.
Mut hei halpa kämppä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei halua asua solukämpässä tai taantuva
Voisi olettaa, että satasella syövät haluavat tinkiä myös asumiskuluista, silloin joutuu tekemään kompromisseja. Vai onko tämä loogista että maksetaan 1200 e/kk vuokraa ja silti ei raaski ostaa yli 1,20 e/kg hintaisia banaaneja kaupassa?
Jos joku syö sillä hintaa, niin käy kotonaan vanhemmiltaan tai mummulassa syömässä... tai sokeri isukki syöttää. 639
Vierailija kirjoitti:
Koiran ihonhoito 0-300 euroa ? No mitäpä tähän sanoisi. Onko tämä se popparisyöjä vai italianvävy joka vie läskiämpärin??
Ei kumpikaan noista edellisistä, eikä myöskään Kampin Pimu.
Sulla ei taida olla mitään käsitystä, mitä eläinlääkärikäynnit maksaa? Varsinkin kun on iso koira. Siinä on satanen pikkuraha, vaikka en edes käytä koiraa noilla isoilla ell-asemilla, jotka kiskoo aivan törkyhintoja. Jo 40 kiloisen koiran nukuttaminen ja hammaskiven poisto maksaa satasia. Viime kesänä, kun epäilynä oli märkäkohtu, labrakokeet ja ultra maksoi 529,-, ihan arkipäivänä ajanvarauksella. En edes uskalla arvailla, mitä se olis maksanut päivystysaikana viikonloppuna, ja jos epäily olis osoittautunut todeksi ja olisi jouduttu leikkaukseen (ei olisi 1000,- riittänyt). Tuo ihonhoito tarkoittaa ell käyntiä, pistosta, joka rauhoittaa kutinaa ja pari eri lääkettä, rasvaa ja suihketta, siihen vielä pullo shampoota ja ollaan aika lähellä sitä 300,-. Ja kun nämä kurakelit alkaa, niin ainakin pari-kolme kuukautta siellä eläinlääkärillä juostaan se kerran kuukaudessa. Mut tää on mun valinta, koira on mulle tärkeä ja olen ihan valmis maksamaan siitä, että se voi hyvin.
Ketjun aiheeseen, edelleenkin, vaikka uhraan koiraan välillä satasia kuussa, se ei pakota mua syömään satasella kuussa. Se, etten halua käyttää omaan ruokaani tolkuttomasti rahaa, ei tarkoita myöskään, että teini joutuisi meillä syömään satasella kuussa, tai että hän ei söisi riittävästi, vaikka kulutus on tässä kohtaa hurja kasvun ja liikkumisen vuoksi. Se tarkoittaa sitä, että mä itse pärjään sillä noin satasella, koska en kasva enkä urheile tavoitteellisesti ja välttelen varsinkin punaista lihaa, ja käytän punalapputuotteita. Mä oon niitä ihmisiä, joka syö elääkseen, ei elä syödäkseen. Ekstrana tulee se, että palkasta jää kuukausittain säästöön/ylimääräistä, minkä voimme käyttää mukaviin asioihin.
Joku toivoi kolmen päivän listaa syömisistä. Tässä olisi.
Toissapäivänä söin aamulla pari palaa paahtoleipää hunajalla ja becelillä sekä kupin teetä.
Välipalana appelsiini.
Lounaaksi vihersalaatti jossa kurkkua, selleriä, salaattia, vihreä omena ja purkin pohjat fetajuustoa sekä kourallinen saksanpähkinöitä jotka sain lahjaksi. Kastikkeena itse tehty oliiviöljystä, sitruunamehusta, suolasta ja pippurista. Lisäksi join smoothielasillisen jossa soijajugurttia, soijamaitoa, banaania ja mangoa.
Välipalana näkkileipä ihan ilman mitään päällisiä ja pieni lasi puolukkamehua.
Illaalliseksi oli nyhtökaurakastiketta ja perunamuusia. Salaattina söin hapankaalia. Ruokajuomana kauramaitoa. Lisäksi pari palaa ruisleipää becelillä.
Illalla söin pirkan hedelmäriisin.
Eilen söin aamulla kaurapuuroa kauramaitoon tehtynä. Höystin maapähkinävoilla, mustikoilla ja banaanilla.
Välipalana omena.
Lounas vaihtui tummapaahtoiseen päiväkahviin kauramaidolla ja palaan pullapitkoa.
Välipalana appelsiini.
Illalliseksi oli uunilohta, puolikas parsakaali soijakastikkeella, loput edellisen päivän perunamuusista ja hapankaalia. Ruokajuomana coca cola zero sugar lime.
Illalla söin Kalinka jugurtin.
Tänään olen tähän mennessä syönyt aamulla eiliseltä jääneen uunilohen, pari paahtoleipää becelillä ja pienen smoothielasin jossa soijamaitoa, soijajugurttia, puolukkaa ja banaania.
Välipalana omena.
Lounaaksi oli salaatti lopusta eilisen päivän parsakaalista, vuohenjuustosta, itse pikkelöidystä punasipulista ja purkkipersikasta. Lisäksi join itsetehtyä makeuttamatonta jääteetä.
Välipalana ruisleipäsiivu becelillä, kurkulla ja ketsupilla sekä kuppi tummapaahtoista kahvia kauramaidolla.
Illalliseksi oli pieni mikropitsa kinkku-ananas, hapankaalia, ruokajuomana kauramaitoa, ja jälkiruokana appelsiini. Luultavasti syön vielä illalla taas Kalinkan.
Ja tietysti juon vettä sekä syön joka aamu kollageeni + biotiini kapselin.
Ruokalaskuni tältä helmikuulta on 181,60.
Eli 45,25 viikossa, tekee päivässä 6,46.
Teen kotiruokaa, asun yksin, mutta teen vapaaehtoisesti nuorimmalle pojalleni ruuat. Hän hakee niitä rasioissa parin-kolmen päivän välein. Siinä on annos töihin ja toinen samana päivänä kotiin.
Teen kanaa ja riisiä. Eri jauhelihakastikkeita, perunoilla, spagetilla tai palstoilla. Kinkkukiusausta. Lasagnea. Pekoni kana pastaa. Muusia ja nakkikastikketta. Lihapullia, jauhelihapihvejä vaikka kerma perunoilla. Jne.
Tuossa summassa on myös leipomiset. Leivon ainakin kerran viikossa, litran taikinan korvapuusteja. Pesen myös poikieni pyykit, eivät ole pyytäneet, mutta minulla aikaa, hyvä pesukone, hyvät tilat kuivata, ja pienet sähkölaskut.
Apteekkiin meni 23,15 ekee tässä kuussa. Veikkaukseen 17,40. Suoratoistot hbo, britbox, skyshowtime ja Netflix meni 45 ekee. Sähkölaskuni oli 16 ekee, sähkön siirto 75 ekee, se tulee joka kolmas kk. Känny ja netti 30 ekee. Asumiskulut lisäksi on yht. 269.
Nuo kaikki yhteenlaskettuna tekee 657, 15 ekee. Lisäksi maksan nyt toisen poikani opiskelukuluja, tässä kuussa sähkön siirto 69, tulee joka kolmas kk, sekä sähkölasku kahdelta kuukaudelta 39 ekee.
Nuo kaikki tekee yhteensä tässä kuussa 765 ekee.
Minulla jää paljon säästöön rahaa. Toki ostelen hygieniatarvikkeita, harvoin vaatteita. Mutta lapsille ostelen paljon tarpeellista joulu- ja synttärilahjoja ja ajoittain muulloinkin.
Voisihan tuusta vielä supistaa suoratoistot ja veikkaus, jos tiukkaa tekisi, mutta ei ole tarve. Tykkään katsoa sarjoja, leffoja ha dokkareita. Ja veikkauksesta olen voittanut suurehkon summan rahaa, joten olen reilusti plussan puolella.
Ja en saa mitään tukia, palkalla tulen toimeen.
Tällä tarkoitan sitä, ettei ne suuret tulot vaan pienet, ja järkeistetyt menot. Kun ajattelee että menoni ovat noin 800 ekee kuussa, niin kyllä tukien saajienkin täytyy tulla toimeen, ilman että nälkää näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olettaa, että satasella syövät haluavat tinkiä myös asumiskuluista, silloin joutuu tekemään kompromisseja. Vai onko tämä loogista että maksetaan 1200 e/kk vuokraa ja silti ei raaski ostaa yli 1,20 e/kg hintaisia banaaneja kaupassa?
Sustakin voisi olettaa vaikka mitä noiden typerien oletuksiesi perusteella. Ja sinä kun olet selvästikin valmis maksamaan banaaneista korkeaa hintaa, niin olet sitten valmis myös maksamaan korkeita törkyvuokriakin, jos joku sellaista vaan keksii pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Ruokalaskuni tältä helmikuulta on 181,60.
Eli 45,25 viikossa, tekee päivässä 6,46.
Teen kotiruokaa, asun yksin, mutta teen vapaaehtoisesti nuorimmalle pojalleni ruuat. Hän hakee niitä rasioissa parin-kolmen päivän välein. Siinä on annos töihin ja toinen samana päivänä kotiin.
Teen kanaa ja riisiä. Eri jauhelihakastikkeita, perunoilla, spagetilla tai palstoilla. Kinkkukiusausta. Lasagnea. Pekoni kana pastaa. Muusia ja nakkikastikketta. Lihapullia, jauhelihapihvejä vaikka kerma perunoilla. Jne.
Tuossa summassa on myös leipomiset. Leivon ainakin kerran viikossa, litran taikinan korvapuusteja. Pesen myös poikieni pyykit, eivät ole pyytäneet, mutta minulla aikaa, hyvä pesukone, hyvät tilat kuivata, ja pienet sähkölaskut.
Apteekkiin meni 23,15 ekee tässä kuussa. Veikkaukseen 17,40. Suoratoistot hbo, britbox, skyshowtime ja Netflix meni 45 ekee. Sähkölaskuni oli 16 ekee, sähkön siirto 75 ekee, se tulee joka ko
Lopeta jo se aikamiespoikiesi paapominen ja passaaminen. Etkö sinä ole vaivautunut opettamaan heitä itse tekemään ruokaa ja pyykkäämään? Olisi jo aika! Tai sitten ovat vaan laiskoja ja saamattomia vätyksiä. Aikuiset ihmiset sormisuussa, kun mamma tekee kaiken puolesta ja mamma sen kun vaan hyysätä kuin pikkulapsia 🤦🏻.
Missä minä olen sanonut että olen nainen, joka paapoo poikiaan. Olen mies ja jäänyt leskeksi, kun pojat oli 1 ja 3 veet.
Eikä heillä nytkään ole ikää vasta kuin 19 ja 21 vee.
Ja kohta on molemmilla velattomat omistuskämpät alla. Kiitos äidin perinnön, sekä säästäväisyyteni ja kovan työn teon.
Kumpikin kyllä osaa kotihommat, mutta jos mulla on aikaa niin miksi en auttaisi.
Toinen opiskelee, ja sitten lähtee inttiin. Toinen jo valmistui, kävi intin ja nyt töissä.
Kun isänä on oppinut tekemään myös ne äidin hommat, niin eiköhän siinä sivussa nuo pojatkin ole ne oppineet.
Toista se on teillä, kun ei edes kaksi huoltajaa saa sitä lumihiutaletta liikkeelle, itketään kuinka raskasta on yhden muksun kanssa, vaikka kumpikin löhöö sohvalla ja haukkuu tukiensa pienuutta täällä.
Ottaaks sua noin paljon osattiin, kun jollain menee hyvin taloudellisesti ja auttaa ja tukee jälkikasvunsa.
Joo-o. En kyllä osiani suhun vaihtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Missä minä olen sanonut että olen nainen, joka paapoo poikiaan. Olen mies ja jäänyt leskeksi, kun pojat oli 1 ja 3 veet.
Eikä heillä nytkään ole ikää vasta kuin 19 ja 21 vee.
Ja kohta on molemmilla velattomat omistuskämpät alla. Kiitos äidin perinnön, sekä säästäväisyyteni ja kovan työn teon.
Kumpikin kyllä osaa kotihommat, mutta jos mulla on aikaa niin miksi en auttaisi.
Toinen opiskelee, ja sitten lähtee inttiin. Toinen jo valmistui, kävi intin ja nyt töissä.
Kun isänä on oppinut tekemään myös ne äidin hommat, niin eiköhän siinä sivussa nuo pojatkin ole ne oppineet.
Toista se on teillä, kun ei edes kaksi huoltajaa saa sitä lumihiutaletta liikkeelle, itketään kuinka raskasta on yhden muksun kanssa, vaikka kumpikin löhöö sohvalla ja haukkuu tukiensa pienuutta täällä.
Ottaaks sua noin paljon osattiin, kun jollain menee hyvin taloudellisesti ja auttaa ja tukee
"Kun isänä on oppinut tekemään myös ne äidin hommat, niin eiköhän siinä sivussa nuo pojatkin ole ne oppineet."
No näköjään olet yh-isänä sitten omaksunut sen perinaisellisen paapomisen ja passaamisen roolin, ja tehnyt kaiken puolesta. Ja ei, todellakaan SIVUSTA ei opita yhtään mitään automaattisesti, vaan kyllä se olisi vaatinut sen YHDESSÄ tekemisen ja OPETTAMISEN sen sijaan, että tekee kaiken itse ja kuvittelee toisten osaavan ja oppivan kuin taikaiskusta asiat vaikka heidän ei ole ilmeisesti koskaan itse tarvinnut sormeensakaan liikauttaa. Taisi olla se vaimosi, joka teidän kotona sen kasvattamisen hoiti. Harmi poikiesi kannalta. Sellaista kun ei voi perintönä antaa...
Sinä puhut nyt vaan rahasta, koska taisi kolahtaa tämä asia sulla arkaan paikkaan. Kasvatuksen puutetta ja kotitöiden osaamattomuutta ei voi rahalla voi korvata, ja siinä sinä olet näköjään mokannut ja pahasti.
Lyhyt ja ytimekäs raportti: tänään ei ole tarvetta mennä kauppan eli helmikuun kotiruokakulut on tiedossa, 134 euroa. Ravintolakäyntejä kolme kappaletta.
Kampin Pimu
On kaikki vähänkin "luksus" kyllä kallista. Ostin tänään suosikki kahviani, karjalan piirakoita , oliiviölyä ja burgundinpatalihat. Nämä maksoivat yhteensä 41 euroa
Yh-isälle hatun nosto, olin itse osa-aika yh-isä kun vaimo oli opiskelemassa viikot muualla. Oli raskasta aikaa, joten ymmärrän , että otit henkilökohtaisesti tuo hyysämis väitteen. Me avustetaan rahallisesti ja kaikin tavoin muutenkin jo aikuisia lapsiamme. Tulevat jouluna siippoineen viikoksi täyshoitoon ja ruuatkin on vähän fiinimpiä;)
Tein nyt helmikuun laskelmat ja ja ruokaan meni 2 aikuiselta 300€. Nyt kun on lidl/ K / S sovellutukset näkee kaikki kuitit ja voi poistaa kissan tarpeet , wc-paperit sun muut jotka ei mene ruuan puolelle. Alkoholia en laske ja tupakkaa emme polta. Lääkkeitä en myöskään laske. Nuo joita en laske, ovat henkilökohtaisia kuluja. Joten ei voi yleistää `ruokakuluihin`
Kahvi ja tee lasketaan. On todella vaikea laskea ruokakuluja , kun on 2 pakastinta ja ostetaan isoja satseja kerralla tarjouksista. Minulla on gluteeniton ruokavalio, Syön 100% kauraleipää, siedän vähän gluteenia. Maitoproteiinia ei siedä ollenkaan, eli himpun verran rajoitteet nostavat ruokakuluja.
En valehtele. Minun ruokavalio on hyvin yksinkertainen, mutta uskon saavani kaiken tarvittavan. Syy tähän ei ole köyhyys, pärjään kyllä ihan hyvin. Asun leveästi, mutta asumisen kulut ovat noi 350/kk, isoin menoerä on viimeaikoina ollut hammaslääkärit ja lääkäri ja kaikki nämä yksityisellä, eli kuukaudessa on mennyt yli tonni, eikä mitää apua ole vieläkään tullut.
Ruoka on minulle vain polttoaine ja yksinkertainen ruoka ei aiheuta ylen syömistä. Ruoan jakaminen heti valmistumisen jälkeen annoksiin on tehokas tapa välttää ylen syöntiä. Vielä voisi pihistää, jos söisin perunoita, mutta juuri koskaan ei saa hyviä, joten käytän paljon kauraa, speltti, kaalia, ja papuja sekä sipuleita. Ostan hedelmiä, jos on tarjouksessa, mutta pakastimen marjat ja hedelmät riittää minulle. Kahvia menee yksi paketti kuukaudessa.
Kirjoitin 150€/hlö/kk ja syödään paljon papuja, soijaa ja vähenetään lihaa. Huomenna tehdään iso lasagne vain 350g 10% naudan jauhelihaa, paketti gluteenittomia levyjä 1L mantelimaitoa, 2,5 dl soijarouhetta , sipulia mausteita.
Tämä on ruoka kalliimmasta päästä, kun aineet maksavat 10€ mutta syömme satsista 6-7 ateriaa. Minulle tämä ruoka-juttu on mukava harrastus. Tykkään tehdä ruokaa, tänäänkin on itsetehtyjä kaalikääryleitä ruokana ja soijalla terästettyjä tietenkin. Lisää kokailuistani täällä>https://keskustelu.suomi24.fi/t/17491962/jauhelihapullat-saasta-4-50-va…
Olen huomannut lihan vähentämisen hyväksi ja silti tuntuu että lihasmassa pikemmin lisääntyy, kuin vähentyisi.
Vierailija kirjoitti:
"18 matkaa on minimi."
Ei, vaan maksimi.
18 matkaa on minimi jos kyse on kuljetuspalvelutaksista. Kuljetuspalvelu myönnetään vamman perusteella, en tiedä luetaanko siellä esim nivelrikko vammaksi?
S k e kirjoitti:
-mites säilyketölkkien avaaminen? Onnistuuko tölkinavaajan käyttö? Saatko vedinrenkaalla varustetut tölkit auki?
Noi vedinrenkaalla varustetut tölkit saa vähemmillä käsivoimilla auki kun työntää lusikan varren renkaasta läpi ja vääntää lusikalla.
"Vaatteisiin en kuluta juurikaan rahaa, aika lailla ilmaisia/ halpoja asioita harrastan. Ulkomaanmatkoista en välitä. Asuminen ja auto suurimmat menoerät. Ruuan laittaminen edullisesti ja terveellisesti on helppo ja palkitseva harrastus."
Aika lailla samat sävelet. Kotieläimiä ei oo, paitsi hiiriä välillä käy nakkiin. Enkä syö niitä, vaikka olisi ilmaiset herkkupihvit siinä ;DDDD
-winner-