Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19156)

14521/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla sitten taas punalaputettujen kimppuun, nyt syödään vielä Lidlin tarjous 400g liha-kaalilaatikkoa 1,60e.

Popparit oli vitsi.

-winner-

Mä jo pelästyin, että olitko vaihtanut tiimiä!

No ei sentään.

Viikonloppuna syödään meilläkin kaalilaatikkoa, se ei kylläkään ole Lidlistä, teen ihan itse. Kun teen Ikean suurimpaan uunivuokaan, niin saattaa riittää lauantain ruuaksi. Huominen ja sunnuntai pitäisi vielä keksiä jotain laitosruokamittakaavassa. Hernekeitto olisi tietenkin yksi vaihtoehto, koska ruoka pitäisi olla sellaista, ettei sen valmistukseen tarvitse käyttää kauheasti aikaa, mielellään vaan tuollainen kaikki vuokaan/kattilaan ja uuniin vaan- lajike.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
14522/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot on ainakin kireällä yhdellä satasen syöjällä tässä keskustelussa. Mutta näinhän se on, heikko ja riittämätön ravinto vaikuttaa suoraan mielialaan ja kykyyn käsitellä tunteita, sitten kiukutellaan ja äksyillään jopa tuntemattomille nettikirjoittelijoille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
14523/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tulot ovat pudonneet koronan ja valtion säästökampanjan takia merkittävästi, ja on tullut "yllättäviä" menoja, kuten kahden auton kalliit remontit. Tänä vuonna tiedossa on ainakin perikunnan talon lämpöpumppuremppa, joka on tonneja eikä satasia, eikä perikunnan tilillä ole rahaa. Halvempaa olisi, jos ei tulisi perintöjä mistään.

Siksi säästän niistä asioista, joihin voin vaikuttaa: ostokset. Etenkin ruokaostokset ovat minun käsissäni, mutta pystyn vaikuttamaan myös vaateostoksiin, vakuutuksiin (kilpailuttamalla), sähköön ja puhelimiin (kilpailuttamalla). Sitten on asioita, joihin en voi vaikuttaa: tienhoitomaksut, jätemaksut, jätevesimaksut, kiinteistöverot, autoverot ja sen perikunnan talon kustannukset.

Koska vaatteita ja kenkiä en osta kovin usein, se ei ole minulle mitenkään mielekäs kirjoittelun aihe, eikä vakuutusten kilpailuttaminen. Ruokaa syön joka päivä ja liki joka päivä sitä valmistan, ja ostan viikottain, joten se on akuutisti kiinnostava asia joka päivä.

Vierailija
14524/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illalla sitten taas punalaputettujen kimppuun, nyt syödään vielä Lidlin tarjous 400g liha-kaalilaatikkoa 1,60e.

Popparit oli vitsi.

-winner-

Mä jo pelästyin, että olitko vaihtanut tiimiä!

No ei sentään.

Viikonloppuna syödään meilläkin kaalilaatikkoa, se ei kylläkään ole Lidlistä, teen ihan itse. Kun teen Ikean suurimpaan uunivuokaan, niin saattaa riittää lauantain ruuaksi. Huominen ja sunnuntai pitäisi vielä keksiä jotain laitosruokamittakaavassa. Hernekeitto olisi tietenkin yksi vaihtoehto, koska ruoka pitäisi olla sellaista, ettei sen valmistukseen tarvitse käyttää kauheasti aikaa, mielellään vaan tuollainen kaikki vuokaan/kattilaan ja uuniin vaan- lajike.

Popcornia ostan vain, jos pussi on -60% ja silloinkin vain jos siltä tuntuu. Yhtä hyvin voi jäädä hyllyynkin.

Eli noin 4-5 kertaa vuodessa.

Toisilla se näyttää olevan ainoa keskustelukelpoinen ruoka ja provokulho aina joko puoliksi täynnä tai puoliksi tyhjä.

-winner-

14525/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku meinaa laskiaispullia väsätä, olisi nyt viikonloppuna perjantaista lauantaihin Lidlissä kaksi purkkia kuohukermaa yhteishintaan 1,50 eli 0,75 per 2 desin tetra.

Mä en itselleni kyllä taida viitsiä yhden pullan takia. Jos laskiaistiistaina olen liikenteessä, voisin harkita yhden valmiin täytetyn pullan ostoa.

Harmi vain, että kaikki mainokset joita olen valmispullista nähnyt, ovat kahden pullan pakkauksia.

Dilemma: onko säästöä ostaa (ja syödä) kaksi tarjouspullaa yhden kalliimman konditoriapullan sijaan?

Kampin Pimu

Vierailija
14526/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Jos joku meinaa laskiaispullia väsätä, olisi nyt viikonloppuna perjantaista lauantaihin Lidlissä kaksi purkkia kuohukermaa yhteishintaan 1,50 eli 0,75 per 2 desin tetra.

Mä en itselleni kyllä taida viitsiä yhden pullan takia. Jos laskiaistiistaina olen liikenteessä, voisin harkita yhden valmiin täytetyn pullan ostoa.

Harmi vain, että kaikki mainokset joita olen valmispullista nähnyt, ovat kahden pullan pakkauksia.

Dilemma: onko säästöä ostaa (ja syödä) kaksi tarjouspullaa yhden kalliimman konditoriapullan sijaan?

Noita on ollut monessa paikallisessa -60% kahden pakkauksia koko viikon ajan. En oo yhtään ostanut.

Voihan tästä tosin saada "ideoita" illan ostoskierrokselle ;D

Poppareita ja laskiaispullia. Vaaka ja vatsakumpu kiittää :DDDD

-winner-

14527/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Noita on ollut monessa paikallisessa -60% kahden pakkauksia koko viikon ajan. En oo yhtään ostanut.

Voihan tästä tosin saada "ideoita" illan ostoskierrokselle ;D

Poppareita ja laskiaispullia. Vaaka ja vatsakumpu kiittää :DDDD

-winner-

Mä teen samalla lailla kuin viime vuonna, paistan sopivan kokoisia lehtitaikinan palasia ja paistettuna halkaisen ne ja väliin kermavaahtoa ja hilloa. Pullaa en jaksa/viitsi leipoa ja kaupan pullissa on aina kardemummaa.

Vierailija
14528/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja horinat senkun jatkuu ja tonnit vain häviää tilistä silkkana savuna ilmaan...

Vierailija
14529/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: pari halpisleipää pakastimesta maksamakkaralla ja kupponen pikakahvia kauramaidolla noin 0,60€

Lounaaksi teki mieli salaattia mutta ei ollut. Niinpä kuorimaveitsellä suikaloin lautaselle porkkanan ja käytin jouluna avatun punajuurisäilykkeen lopun joukkoon. Lisäksi pieni pala kurkkua paloiteltuna joukkoon ja 2 kalkkunasuikaleviipaletta. Keitetty kananmuna oli myös valmiina jääkaapissa. Päälle balsamicoa ja öljyä ja pippuria. Hinta alle 1€.

Jääkaappi tyhjillään niin ajattelin keittää illemmalla ihan vaan spaghettia ketsupilla ja porkkanaraastetta. 0,30€.

Illalla leipä ja kaakao 0,50€. 

Yhteensä koko päivä joku 2,40€. Ja tosiaan en ole huippu-urheilija enkä mikään kovin isokokoinen, se pitää varmaan mainita. Ja ihan etätöitäkin teen.

Ps. Soijarouhetta kaapissa olis mutta en nyt jaksa tehdä siitä kastiketta spaghetin kanssa. Just söin pari päivää putkeen itsetekemiä soijarouhepitsoja, jotka oli kyllä todella hyviä. Olen kuitenkin sekasyöjä mutta pyrin syömään kasvisvoittoisesti terveydellisistä syistä.

Vierailija
14530/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja horinat senkun jatkuu ja tonnit vain häviää tilistä silkkana savuna ilmaan...

Tiedän tyypin joka tienasi joku 3000€ nettona käteen mutta päätti irtisanoutua ja muuttaa ulkomaille saamatta mitään tukia. Kertoi että mitä enemmän kaikessa pihistelee sitä pidempään voi makoilla rannoilla tekemättä mitään ja palaamatta työelämään. Eli valintoja kai nää on jos haluaa syödä mahdollisimman halvasti ja käyttää sen ylijäämärahan haluamallaan tavalla. Jotkut toki joutuvat elämään sitä työ-oravanpyörää velkojen takia ja joku istumaan sohvalla minituloilla koska ei saa töitä jne. Mutta joissain määrin ihmiset voivat aina tehdä valintoja. Esim. Ottamatta sitä talolainaa ja asumalla vaikka retkeilyautossa. Tai työskentelemällä vaikka nannyna/au pairina ja saaden näin pienen käteisen lisäksi ilmaisen majoituksen ja ruoan.

Vierailija
14531/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vpn vaan viuhuu kun pitää hakata plussia itselleen.

Vierailija
14532/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin kaupassa ja oli kolmas kerta tässä kuussa. Ruokalasku on vähän vaille 80 euroa yhteensä. Aika normaali tulos, hyvin olen syönyt ja leiponut.  En mene tarjousten perässä, koska on vain yksi kauppa ja senkään tarjouksia tulee harvoin käytettyä. Perus elintarvikkeilla pääsee pitkälle ja ne eivät juuri ole tarjouksessa. Minulla on pakkasessa marjoja ja hedelmiä, eli olen niiden suhteen omavarainen. En osta kahvileipää ja nyt en juuri leipääkään, koska on edullisempaa leipoa itse. Kaiken ruoan teen alusta asti itse, ei siihen paljon mene aikaa, kun tekee suuren annoksen kerralla ja pakastaa annoksiin ja vaihtelu löytyy aina pakastimesta. Illalla otan ruoka-annoksen jääkaappiin sulamaan ja seuraava lounas on siinä.

Vierailija
14533/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen kävin kaupassa ja oli kolmas kerta tässä kuussa. Ruokalasku on vähän vaille 80 euroa yhteensä. Aika normaali tulos, hyvin olen syönyt ja leiponut.  En mene tarjousten perässä, koska on vain yksi kauppa ja senkään tarjouksia tulee harvoin käytettyä. Perus elintarvikkeilla pääsee pitkälle ja ne eivät juuri ole tarjouksessa. Minulla on pakkasessa marjoja ja hedelmiä, eli olen niiden suhteen omavarainen. En osta kahvileipää ja nyt en juuri leipääkään, koska on edullisempaa leipoa itse. Kaiken ruoan teen alusta asti itse, ei siihen paljon mene aikaa, kun tekee suuren annoksen kerralla ja pakastaa annoksiin ja vaihtelu löytyy aina pakastimesta. Illalla otan ruoka-annoksen jääkaappiin sulamaan ja seuraava lounas on siinä.

En usko. Valehtelet.

Vierailija
14534/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju

Vierailija
14535/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin hyvän käytetyn polkupyörän 350 eurolla, mutta monesti peruspyöriä myydään jopa 20-100 eurolla käytettynä, tai peräti annetaan ilmaiseksi. Pyöräilen lämpimät kuukaudet huhti/touko-elo/syyskuu töihin 5 km per suunta. Kyllä tämä ihan selvää säästöä autolla kulkemiseen on. Olen liian mukavuudenhaluinen kokovuotiseen pyöräilyyn, mutta sillä säästäisi kulkemisessa jo huomattavan summan. Julkiset ei töihin kulje mitenkään järkevästi.

Jos sulla on kuitenkin olemassa vaikka sähköauto, niin eipä siinä hirveästi rahallista säästöä tule, jos lyhyet matkat ajaa sähköllä vs pyöräily. Tosin terveyden ja kunnon kannalta pyöräily on toki hyvä tapa. Itse en viitsi enää hikoilla säiden armoilla ennen työpäivää, kun pitää kuitenkin olla töissä edustavassa kunnossa.

Vierailija
14536/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin hyvän käytetyn polkupyörän 350 eurolla, mutta monesti peruspyöriä myydään jopa 20-100 eurolla käytettynä, tai peräti annetaan ilmaiseksi. Pyöräilen lämpimät kuukaudet huhti/touko-elo/syyskuu töihin 5 km per suunta. Kyllä tämä ihan selvää säästöä autolla kulkemiseen on. Olen liian mukavuudenhaluinen kokovuotiseen pyöräilyyn, mutta sillä säästäisi kulkemisessa jo huomattavan summan. Julkiset ei töihin kulje mitenkään järkevästi.

Jos sulla on kuitenkin olemassa vaikka sähköauto, niin eipä siinä hirveästi rahallista säästöä tule, jos lyhyet matkat ajaa sähköllä vs pyöräily. Tosin terveyden ja kunnon kannalta pyöräily on toki hyvä tapa. Itse en viitsi enää hikoilla säiden armoilla ennen työpäivää, kun pitää kuitenkin olla töissä edustavassa kunnossa.

No sähköauton vs 350 e polkupyörän ostamisen välillä on aika selvä rahallinen ero. Sähköautossakin on kuluvia ja huoltoa vaativia osia niin yhtälailla sekin kuluu ja pyöräily säästää auton huoltokustannuksia, vaikka tekisi vain osan aikaa vuodesta.

Vierailija
14537/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vpn vaan viuhuu kun pitää hakata plussia itselleen.

Tai miinuksia mielipiteisiin jotka on palstasheriffin mielestä väärin. Oikeasti noloa, paukuttaa urakalla noita plussia ja miinuksia.

Vierailija
14538/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin heti kertomaan uusimmasta lidl löydöstäni:  Emilia Classic kahvi 2,49e/paketti!

Onko kukaan jo testannut? Ihan ok arvosteluja saanut "makutestissä " keskustelupalstoilla ym. Olen jo muutaman viikon norunnut kauppojen kahvihyllyjä halpislöytöjen toivossa ja nyt lykästi. Yhden vasta ostin kokeeksi, joten pitää pian maistaa ja ostaa parin kuukauden edetä, jos on hyvää. Tällä hetkellä menossa vika paketti Reino mörkökahvia 1,50e/pkt. Ja sitten löytyy kaapista kyllä muita tarjouskahveja vaikka kesään asti, mutta kovastihan nuo pelottelevat, että kahvin hinnat sen kun vaan jatkaa nousuaan, niin pitää varautua kunnolla :D. 

Vierailija
14539/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin heti kertomaan uusimmasta lidl löydöstäni:  Emilia Classic kahvi 2,49e/paketti!

Onko kukaan jo testannut? Ihan ok arvosteluja saanut "makutestissä " keskustelupalstoilla ym. Olen jo muutaman viikon norunnut kauppojen kahvihyllyjä halpislöytöjen toivossa ja nyt lykästi. Yhden vasta ostin kokeeksi, joten pitää pian maistaa ja ostaa parin kuukauden edetä, jos on hyvää. Tällä hetkellä menossa vika paketti Reino mörkökahvia 1,50e/pkt. Ja sitten löytyy kaapista kyllä muita tarjouskahveja vaikka kesään asti, mutta kovastihan nuo pelottelevat, että kahvin hinnat sen kun vaan jatkaa nousuaan, niin pitää varautua kunnolla :D. 

Olen ostanut yhdestä Lidlistä samaa kahvia 1,25 e hintaan, mikä on kyllä jo törkeä hintaero muihin myymälöihin verrattuna. Itse olen tykännyt tuosta, aiemmin vastaava halpiskahvi, Intenso(?) oli aika terävän makuista.

Vierailija
14540/19156 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on yksi Iltalehden artikkeli missä on kahden laihduttavan naisen kalorit:

https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005040704.html

1700 kcal vs 2200 kcal. 2200 kcal voi olla lihavan ihmisen sijasta myös liikkuvan ihmisen kalorin tarve. Saako nämä molemmat ruokavaliot oikeasti samalla rahalla?

Hohhoijaa, tämä ei ole laihdutuspalsta. Ja suoraan sanottuna 120kg tuon pituiselle ihmiselle on ihan sairas ylipaino. 

Etkö osaa lukea? 2200 kcal voi olla vaikka fyysistä työtä tekevän kalorintarve päivässä. Kaloreita syö jokainen, halusi tai ei.

Minä en todellakaan syö kaloreita, minä syön ruokaa. Se on aivan se ja sama, montako kaloria syömässäni ruuassa on. Syön suht terveellisesti, monipuolisesti ja ilmeisesti melko sopivia määriä, koska paino pysyy suunnilleen samana. Pärjään n. satasella kuussa, ja siinä on apuna se, mikä tässä ketjussa on kielletty puheenaihe, kerään ja säilön talven varalle marjoja ja sieniä vaikka en asu maalla vaan parin kilsan päässä ison kaupungin keskustasta. Metsään on alle kilometri, siellä käyn päivittäin koiran kanssa. Ja osa marjoista tulee rivaripihasta. Kun herukoita, vadelmia, mustikoita ja puolukoita on muutama kymmenen kiloa pakastimessa, niin siinä säästää aika paljon.

Aamuisn syön yleensä edullista litran purkissa olevaa jugurttia, johon on sekoitettu kaurahiutaleita. Tai vaihtoehtoisesti pari palaa näkkäriä tai halpaa ruisleipää margariinilla. Leivät otan kyllä mukaan ja syön ne vasta töissä, työnantajan tarjoaman kahvin kanssa (arkisin juon kahvia vain töissä, kotona keitän kahvia viikonloppuisin). Iltaisin juon yleensä smoothien, johon laitan banaanin (tälläkin viikolla halpoja 0,99/kg Prismassa, pakastan niitä siivuina silloin kun ovat noin halpoja), pakastimesta marjoja, edullista hedelmää (nyt yleensä omena euron kilo, mandariini tai päärynä, kiivejäkin sai tässä aika edullisesti) ja loraus vettä. Lisäksi yleensä otan pienen kourallisen auringonkukansiemeniä, manteleita tai jotain pähkinöitä, näitä vaihdellen. Sen lisäksi syön kaksi lämmintä ateriaa, toinen yleensä keitto, toinen tukevampi ruoka, jonka kanssa salaattia (näin talvella salaatti on usein porkkanaa, kaalia, tai mitä edullista vihannesosastolta löytyy. Tällä viikolla olen syönyt ma ja ti lounaaksi kasvissosekeittoa (peruna, sipuli, porkkana, palsternakka, linssejä) auringonkukansiemenillä ja näkkäriä ( keitosta laitoin pari annosta myös pakastimeen), ke-to nakkikeittoa (sitä on vielä yksi annos jäljellä). Päiväruuaksi oli ma viikonlopulta jäänyttä broilerpastaa (broilersuikaleita, sipulia, paprikaa, ruokakermaa), ti-ke tonnikalapastaa (halpistonnikala, halpistomaattimurska, sipuli, valkosipuli, porkkanaraaste, pizzamauste), tänään kinkkumunakasta (pakastimesta löytyi pussinpohjallinen kinkkurouhetta), huomenna kauppaan töiden jälkeen ja katsotaan, mitä on päiväruuaksi sen jälkeen.