Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19156)
Pizzaaaaah nam!
Valmis kiviuunipaistopohja -60%, tölkki ananaspaloja ja tölkki tonnikalaa öljyssä ja mozzarellan loput + oreganoa.
Tosin tuon söin jo aamulla töistä tullessa ja hyvin nukutti, vaikka pölhökustaa Trumppi yritti sekoittaa huolettomat ajatukset huoleen maailmasta.
Nyt ehkä päivän toinen ateria: bansku + appelsiini + jugurtti + ruisviipaleita 2 kpl ja vitamiinipore töihin mukaan juotavaksi, sitten aamulla taas jotain pientä.
-winner-
Kampin Pimu kirjoitti:
Luken sivuilta voi ruoan hintakehityksen tarkastaa helposti. Näin siellä sanotaan: "Suomessa ruoan hinta on noussut vuoden 2022 tammikuusta 18 %", ja tämä on julkaistu 22.1.2025.
Eli satanen on nyttemmin 120 euroa.
Eli pimuilla vasta nyt menee satanen, koska se naisten 100e on perinteisesti ollut 80% miehen satasesta.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Janni tuo ikipissis, nai itsensä Harkimon ökysukuun. sai pakit änärimiehetä ja tuli kotimaahan ripuloivan puudelin kanssa.
Rakki ja Janni ui Jollen liiveihin.
Pappa betalar.
Oletpa kateellinen. Janni vaikuttaa mielestäni tosi fiksulta, vaikkakin nuorelta, mutta ei mielestäni kyykkypissaile kaduilla? Onko Harkimon suku öky? Miten on? Meillä varmaan sit ökympi suku :D Suhteita nyt tulee ja menee, mutta ripuloiva puudeli? Olisiko ollut parempi ummetuksellinen hevonen? Tai ei eläintä ollenkaan? Tuskinpa kukaan ui kenenkään liiveihin, kyllä toisen pitää antaa tilaa, ja ottaa vastaan sekä antaa myös rakkautta. Mutta kiva jos tiedät heidän raha-asiat, että Hjallis elättää koko suvun tyttöystävineen ja vaimoineen.
Kampin Pimu kirjoitti:
Luken sivuilta voi ruoan hintakehityksen tarkastaa helposti. Näin siellä sanotaan: "Suomessa ruoan hinta on noussut vuoden 2022 tammikuusta 18 %", ja tämä on julkaistu 22.1.2025.
Niin tai voit tarkastaa omista kauppakuiteista ja verkkopankista? Itse en ainakaan usko otsikoita vaan tarkastan itse. Juu ja ei ole noussut mun ruokalasku ainakaan. Toki röökit ja viinat ostan eri kortilla, että ne varmasti kallistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei satasella enää tänä päivänä syö kukaan. Ei ainakaan nälkä paljoa siirry, eikä ruoka ole ravitsevaa/terveellistä. Yksinelävälle 100€/kk siis mahdottomuus, myös kahden henkilön taloudessa 200€/kk pitkässä juoksussa mahdottomuus. Mutta jos esim. kaksi aikuista ja kolme pientä lasta (ei siis mitään teinejä) niin 500€/kk riittää hienosti järkevällä suunnittelulla ruokaan, kun ruokaa tehdään kerralla enemmän ja kaikki syövät samaa, ei siis esim. erityisruokavalioita kellään.
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei siitä ottaisi oppia. Ja ruokalasku kalliin S-marketin mukaan ilman mitään tarjoushintoja. Eli halvemm
Miksi tämä nostetaan aina esiin? Mies kertoi itse blogissaan, ettei suunnitelma ollut realistinen, väsyi jatkuvaan kituuttamiseen pienellä rahalla ja treeni oli lähinnä ulkona kävelyä ja jotain kehonpainolla kyykkäilyä, eli kaukana varsinaisesti urheilemisesta. Hetkellisenä kokeiluna siis onnistuu muttei pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei satasella enää tänä päivänä syö kukaan. Ei ainakaan nälkä paljoa siirry, eikä ruoka ole ravitsevaa/terveellistä. Yksinelävälle 100€/kk siis mahdottomuus, myös kahden henkilön taloudessa 200€/kk pitkässä juoksussa mahdottomuus. Mutta jos esim. kaksi aikuista ja kolme pientä lasta (ei siis mitään teinejä) niin 500€/kk riittää hienosti järkevällä suunnittelulla ruokaan, kun ruokaa tehdään kerralla enemmän ja kaikki syövät samaa, ei siis esim. erityisruokavalioita kellään.
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei
Ei ole hinnat noussut 2 vuoden aikana. Tai ehkä jotkut noussut ja jotkut laskenut. Noussut lähinnä tupakka ja karkit. Terveellisten ruokien hinta laskenut. Ja tuo tyyppi on laskenut kaikkien ruokien hinnaksi luomuvaihtoehdot mitä ostanut kalliilla. Eli hänen 1 luomu banaani maksaa tuossa testissä 0,30-0,40€. Kyllä vieläkin saa ihan tavallisen banaanin hintaan 0,20€. T. Kaupan täti
Mikähän poliitikko siellä puhuu omiaan, että ei ole muka ruoan hinta noussut. Älä jauha jaskaa. Otapa se yksittäisen luomubanskusi tilalle ihan tutkittua tietoa ruoan hinnasta ja sen muutoksesta parin viime vuoden aikana. Kukaan ei pelkällä banskuja elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei siitä ottaisi oppia. Ja ruokalasku kalliin S-market
Mä painan 50g enkä jaksais syödä puoliakaan tosta ruokavaliosta mitä katoin. Joka aamu puuroja, banaaneja, pähkinöitä, maapähkinövoita, voita, appelsiinimehua jne.
Mun normaali aamiainen on 1 banaani tai 1 leipä ja tee.
🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei siitä ottaisi oppia. Ja ruokalasku kalliin S-market
Mä painan 50g enkä jaksais syödä puoliakaan tosta ruokavaliosta mitä katoin. Joka aamu puuroja, banaaneja, pähkinöitä, maapähkinövoita, voita, appelsiinimehua jne.
Mun normaali aamiainen on 1 banaani tai 1 leipä ja tee.
No hHänhänhalusikin syödä TERVEELLISESTI ja RIITTÄVÄSTI saaden kaiken keho ja elimistön tarvitseman. Toisin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, eihän kaikki jaksakaan syödä 100€/kk. Mutta kyllä se mahdollinen on. Itse ainakin pihistelen ruoassa enkä laske kaloreita eli reippaasti alle 100€ menee. Toki jos menisi alkoholia, limppaa, mehua tai tupakkia niin varmasti menisi tuplaten minimi sittwn olisi 200€/kk. Mutta nyt pärjään hyvin 100€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei
Olen eri mutta miten se vaikuttaa, että syökö aamulla 1000kcal vai vaan kahvin ja leivän/banaanin? Siis että tää ahmiva tyyppi söisi jotenkin terveellisemmin ja enemmän, mikä olisi parempi? Eihän aamupala kerro mitään loppupäivän syömisistä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitättekö perheelliset huomiota lasten kouluruokiin kun suunnittelette kotiruokia? Vai onko sillä mitään väliä jos syövät saman päivän aikana koulussa hernekeittoa ja kotona hernekeittoa?
itse olen kiinnittänyt huomiota siihen, että meidän lasten kouluruokalistalla kevyimmät puuro ja keittopäivät on aina tiistaina ja torstaina. Eli varmaan haluavat taata että lapsi saa keskellä viikkoa ja erityisesti perjantaina tukevan ja maistuvan ruoan, jos kotona viikonloppuna ei juuri ruokita. Ja sitten heti taas maanantaina lempiruokia kuten kalapuikkoja, jos on ollut nälissään viikonloppuna. Niitä halpoja ja outoja ruokia tarjotaan meillä päin ainakin aina ti ja to lasten kouluissa.
Ihan ohiksena lapsen tarhavuosina 90-luvulla kiinnittivät huomiota siihen, että lapsi maanantaisin söi tosi vähän :)
Vkl oli enemmän aikaa panostaa ruuanlaittoon, tein montaa ruokaa joita sitten söin eväinä viikolla jääkaapista/pakkasesta eli vkl saatoin tehdä 4 eri ruokaa. Eli kun meillä oli vkl 4 eri lämmintä ruokaa niin toki lapsi söi noita enemmän kuin jos olisi ollut eilistä lämmitettyä - jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.
"Olen eri mutta miten se vaikuttaa, että syökö aamulla 1000kcal vai vaan kahvin ja leivän/banaanin? Siis että tää ahmiva tyyppi söisi jotenkin terveellisemmin ja enemmän, mikä olisi parempi? Eihän aamupala kerro mitään loppupäivän syömisistä."
En tiedä kenelle olit vastaavinasi, mutta jos viittaat tuohon 50 kiloiseen, joka ei jaksais syödä puoliakaan, niin kyllähän se 1000 kaloria 50 kiloiselle aikuiselle on aivan liian vähän. Tämän sanoo (tai ainakin pitäisi sanoa) jo terve järkikin. Sellainen ruokavalio ei todellakaa ole terveellinen ja siinä ihminen kärsii jo useammistakin puutostiloista.
Ja tuo sinun käyttämäsi termi "ahmiva" viittaa siihen, että ei taida olla sullakaan hajuakaan monipuolisen, terveellisen ja riittävän ruokavalion koostamisesta.
Vierailija kirjoitti:
"Olen eri mutta miten se vaikuttaa, että syökö aamulla 1000kcal vai vaan kahvin ja leivän/banaanin? Siis että tää ahmiva tyyppi söisi jotenkin terveellisemmin ja enemmän, mikä olisi parempi? Eihän aamupala kerro mitään loppupäivän syömisistä."
En tiedä kenelle olit vastaavinasi, mutta jos viittaat tuohon 50 kiloiseen, joka ei jaksais syödä puoliakaan, niin kyllähän se 1000 kaloria 50 kiloiselle aikuiselle on aivan liian vähän. Tämän sanoo (tai ainakin pitäisi sanoa) jo terve järkikin. Sellainen ruokavalio ei todellakaa ole terveellinen ja siinä ihminen kärsii jo useammistakin puutostiloista.
Ja tuo sinun käyttämäsi termi "ahmiva" viittaa siihen, että ei taida olla sullakaan hajuakaan monipuolisen, terveellisen ja riittävän ruokavalion koostamisesta.
Ja se 1000 kaloria 50 kiloiselle oli KOKO PÄIVÄN SAANTI! Ei mikään aamupala. Kyseinen mies kun pyrki syömään päivän aikana sen vähintään 2000 kaloria, ja siitä puolet on se 1000 kaloria päivässä.
"Mikähän poliitikko siellä puhuu omiaan, että ei ole muka ruoan hinta noussut. Älä jauha jaskaa. Otapa se yksittäisen luomubanskusi tilalle ihan tutkittua tietoa ruoan hinnasta ja sen muutoksesta parin viime vuoden aikana. Kukaan ei pelkällä banskuja elä. "
Koko ketju on varmaan jonkun poliitikon aloittama, niin voidaan taas leikata ihmisten tukia kun Suomessa on niin halpaa syödä terveellistä ruokaa satasella eikä palkankorotuksiakaan tarvita ja sitten haukutaan tyhmiksi ja lihaviksi ne ketkä ei jollain soijalla, kaalilla, letuilla ja yhdellä banaanilla aamulla elä.
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas et taida osata lukea. Tuossa esimerkissähän puhuttiin aamupalasta. Ei koko päivän ruoista. Kuka sanoi syövänsä 1000kcal koko päivän aikana? Joku kirjoitti jonkun aamupalan olevan 1000kcal. Kai se tyyppi jotain vielä illalla syö jos ei päivällä jaksa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä taas et taida osata lukea. Tuossa esimerkissähän puhuttiin aamupalasta. Ei koko päivän ruoista. Kuka sanoi syövänsä 1000kcal koko päivän aikana? Joku kirjoitti jonkun aamupalan olevan 1000kcal. Kai se tyyppi jotain vielä illalla syö jos ei päivällä jaksa?
Opettele itse lukemaan. Se 50 kiloinen kirjoitti:
"Mä painan 50g enkä jaksais syödä puoliakaan tosta ruokavaliosta mitä katoin"
Eli RUOKAVALIOSTA. Ei aamupalasta vaan ruokavaliosta. Kaksi aivan eri asiaa 🤦🏻. Kukaan muu ei ole puhunut 1000 kalorin aamupalasta kuin sinä, ja sinäkin vain siksi, koska et tajua lukemaasi. Siellä ne on edelleen viestit luettavissa, ole hyvä ja tavaa itse.
Hei mä oon se 50kg ja viittasin siihen, etten jaksa syödä puoliakaan siitä mitä guuglasin ja luin sen hyvinvointi-valmentaja miehen päivöannoksista 100€/kk. Sen se pelkkä aamupala olis mun jo päivän ruoat. Pelkkä puuron joukkoon laitettava 50g maapähkknävoita kuulosti jo aika paljolta. Ja siihen päälle vielä banaanit ja voita ja mitä kakkkea. Ja jotain siemeniä ja proteiinijauhetta. Ei kaikki tartte tollasia aamupaloja. Joku omena ja kahvi voi riittää ja silti lounaallakin pärjää salaatilla.
En siis tarkoittanut koko päivän kaloreita, lueskelin vaan noita aamupaloja sen kulutuksella ja tolla 100€/kk budjetilla.
Välillä syön 50€/kk ja toisinaan 400€/kk. Riippuu pihistelenkö vai tuhlaanko ja tarjoanko muille. Myös asumispaikkana vaikuttaa. Tykkään matkustella. Mutta keskimäärin ehkä 200€/kk on lähinnä totuutta. Syön juustoja ja juon punaviiniä, niin ei niitä tolla sadan euron budjetilla saa.
Ok, lasken hypoteettisesti. Juomat 5€/päivä eli pari lasia viiniä, pari olutta, pari energiajuomaa, pari noutokahvia tms.
Ruoat 4 x päivässä 1€ annos/kerta.
Päivässä on 9€ eli kuukaudessa 270€. Toi varmaan normi. Tietty vois juoda vaan vettä ja sitten lasku ois 120€.
Kampin Pimu