Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19156)
Vierailija kirjoitti:
Tässä alehamsterin helmikuun loput ostokset:
perinneruislimppu 750 g, lapin graavilohi siivu katajanmarja 100 g, rasvaton piimä ltr, kotimaista possun fileepihvi naturel 3 kpl 360 g, uuniperuna ja skagen katkaravut, xtra katkaravut 330/170 g, kultamuna vapaa M/L15, jesse aioli-majoneesi 175 ml, esipaistetut viljaisat patongit 300 g, hummus original 275 g, omenamarinoitu possusuikale 280 g, coop creme fraiche 500 g, van houten kaakaojauhe 125 g, santa maria mayo jalopeno-lime 250 ml, wursti siskonmakkara 500 g, ruisvarras 240 g, wursti extra palvikalkkuna 250 g. Nämä 60 % yht. 25, 10 e.
Tarjous/normaalihinta: appelsiini n. 4 kg, xtra voileipäkurkku 1600/880 g, peruna 1 kg, pirkka parhaat rapea pikkusalaatti 200 g, nämä yht. 6,95 e.
Muuta: hevikkiä: porkkana kg, 3 jääsalaattia 0,90 e. 50 % karitsan luuton paisti 1, 361 kg 13,54 e.
Kaikki yht. 46,49 e. Helmikuu yht. 114, 49 e. (edelliset s. 703)
Meni siis heittämällä
Oij-joi mitä löytöjä! Tuo karitsanpaisti pelkästään maksoi viime vuonna tarjouksessa liki tuplasti enemmän täälläpäin. Kyllä nyt on herkkua.
Kampin Pimu
'Oij-joi mitä löytöjä! Tuo karitsanpaisti pelkästään maksoi viime vuonna tarjouksessa liki tuplasti enemmän täälläpäin. Kyllä nyt on herkkua.'
Muistelin että viime vuonna olisi ollut tarjouksessa pääsiäisenä parhaimmillaan alle kympin kilo, tämä siis pakaste affco. Siksi vähän epäröin ostamista, mutta kun niitä oli siinä useita, niin ajattelin että otan nyt sitten yhden ettei ainakaan mene hävikiksi. Alkuviikosta jo ne havaitsin ja nyt eilen ostin kun eivät näyttäneet yhtään menneen kaupaksi. Täältä kun kuitenkin matkaa niihin mahdollisiin isompiin tarjouskauppoihin paljon, niin on nyt sitten yksi rasti hoidettuna. t. alehamsteri
Vierailija kirjoitti:
Missä minä olen sanonut että olen nainen, joka paapoo poikiaan. Olen mies ja jäänyt leskeksi, kun pojat oli 1 ja 3 veet.
Eikä heillä nytkään ole ikää vasta kuin 19 ja 21 vee.
Ja kohta on molemmilla velattomat omistuskämpät alla. Kiitos äidin perinnön, sekä säästäväisyyteni ja kovan työn teon.
Kumpikin kyllä osaa kotihommat, mutta jos mulla on aikaa niin miksi en auttaisi.
Toinen opiskelee, ja sitten lähtee inttiin. Toinen jo valmistui, kävi intin ja nyt töissä.
Kun isänä on oppinut tekemään myös ne äidin hommat, niin eiköhän siinä sivussa nuo pojatkin ole ne oppineet.
Toista se on teillä, kun ei edes kaksi huoltajaa saa sitä lumihiutaletta liikkeelle, itketään kuinka raskasta on yhden muksun kanssa, vaikka kumpikin löhöö sohvalla ja haukkuu tukiensa pienuutta täällä.
Ottaaks sua noin paljon osattiin, kun jollain menee hyvin taloudellisesti ja auttaa ja tukee
Ihme novelleja, kun aihe on mitä syöt satasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä minä olen sanonut että olen nainen, joka paapoo poikiaan. Olen mies ja jäänyt leskeksi, kun pojat oli 1 ja 3 veet.
Eikä heillä nytkään ole ikää vasta kuin 19 ja 21 vee.
Ja kohta on molemmilla velattomat omistuskämpät alla. Kiitos äidin perinnön, sekä säästäväisyyteni ja kovan työn teon.
Kumpikin kyllä osaa kotihommat, mutta jos mulla on aikaa niin miksi en auttaisi.
Toinen opiskelee, ja sitten lähtee inttiin. Toinen jo valmistui, kävi intin ja nyt töissä.
Kun isänä on oppinut tekemään myös ne äidin hommat, niin eiköhän siinä sivussa nuo pojatkin ole ne oppineet.
Toista se on teillä, kun ei edes kaksi huoltajaa saa sitä lumihiutaletta liikkeelle, itketään kuinka raskasta on yhden muksun kanssa, vaikka kumpikin löhöö sohvalla ja haukkuu tukiensa pienuutta täällä.
Ottaaks sua noin paljon osattiin, kun jo
Ihme novelleja, kun aihe on mitä syöt satasella.
Jeps. Ja monikin nainen on ollut ja on yh-äiti, eikä siitä puhuta kuin mistäkin poikkeuksellisesta sankariteosta... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ei satasella enää tänä päivänä syö kukaan. Ei ainakaan nälkä paljoa siirry, eikä ruoka ole ravitsevaa/terveellistä. Yksinelävälle 100€/kk siis mahdottomuus, myös kahden henkilön taloudessa 200€/kk pitkässä juoksussa mahdottomuus. Mutta jos esim. kaksi aikuista ja kolme pientä lasta (ei siis mitään teinejä) niin 500€/kk riittää hienosti järkevällä suunnittelulla ruokaan, kun ruokaa tehdään kerralla enemmän ja kaikki syövät samaa, ei siis esim. erityisruokavalioita kellään.
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei siitä ottaisi oppia. Ja ruokalasku kalliin S-marketin mukaan ilman mitään tarjoushintoja. Eli halvemmallakin pääsis. Urheilijamies siis kyseessä, ei mikään työtön 50kg painava sohvaperunanainen.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät täällä taas ulisee. Antakaa teinit huostaan ennen ku ne alkaa syödä kotona liikaa, tai muistakaa alunperinkin ehkäisy. Lopettakaa röökinpoltto ja pirkkakaljan ostaminen ja tiistain eurojackpottaaminen, viekää ne ihonhoitohömppään tuhlaavat piskit ja sieniset kissat piikille.
Jää enemmän rahaa omiin sisäfilepihveihin ja sampanjaan!
Valintojen maailma.
Samaa mieltä! Lapseton ja eläimetön olen, tilillä 150 000€ ja irtisanouduin vuosi sitten töistä että voin vain lomailla :) Valintoja valintoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekotettiinko täällä nyt Dubai ja Kouvola keskenään, vai mikä läppä se 500 euron vuokra oli?
Köyhät kyykkyyn! Samantyyppisiä viestejä on kirjoittanut henkilö, joka haukkuu muita köyhiksi ja toisaalta selittää, että oikotieltä löytyy NIIIIIIIN paljon alle viidensadan vuokrakämppiä.
Nyt tämä köyhä alkaa laittaa ruokaa (kinkkikiusausta ja mustikkapiirakkaa), koska köyhänkin on syötävä. Vaikkei asu edes vuokrakämpässä.
Kouvolassa on Oikotien haun mukaan 119 alle 500 euron kämppää ja haarukka oli alunperin 500-700 e/kk vuokraan, mikä on kyllä monelle yksinelävälle suht normaali vuokra ellei asu kalliilla seudulla. Kuka tästäkin voi herneet vetää nenäänsä?
No jos ei halua asua solukämpässä tai taantuva
Janni Hussi otti junan Kouvolasta Hesaan ja meni töihin. Nykyään asuu Sipoossa miljoonakämpässä. Valintojahan nää on. Voihan sitä jäädä Kouvolaan halpaan vuokrakämppään jos ei parempi elintaso kiinnostele.
Kaikki ei oo kauniita ja kivoja että saisi jonkun rikkaan puolison niin onko tää nyt taas valinta? Joudun tyytymään spurgupoikaystävään kun kauniit ja kivat on vienyt kaikki rikkaat jo? Niinpä niin. Aikamoisia valintoja on joo. Parempi kai joku kun ei ketään! Vaikka kalliiksihan se tulee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekotettiinko täällä nyt Dubai ja Kouvola keskenään, vai mikä läppä se 500 euron vuokra oli?
Köyhät kyykkyyn! Samantyyppisiä viestejä on kirjoittanut henkilö, joka haukkuu muita köyhiksi ja toisaalta selittää, että oikotieltä löytyy NIIIIIIIN paljon alle viidensadan vuokrakämppiä.
Nyt tämä köyhä alkaa laittaa ruokaa (kinkkikiusausta ja mustikkapiirakkaa), koska köyhänkin on syötävä. Vaikkei asu edes vuokrakämpässä.
Kouvolassa on Oikotien haun mukaan 119 alle 500 euron kämppää ja haarukka oli alunperin 500-700 e/kk vuokraan, mikä on kyllä monelle yksinelävälle suht normaali vuokra ellei asu kalliilla seudulla. Kuka tästäkin voi herneet vetää nenäänsä?
Janni Hussi otti junan Kouvolasta Hesaan ja meni töihin. Nykyään asuu Sipoossa miljoonakämpässä. Valintojahan nää on. Voihan sitä jäädä Kouvolaan halpaan vuokrakämppään jos ei parempi elintaso kiinnostele.
Tuota... KUKA on Janni Hussi?
-winner-
Janni tuo ikipissis, nai itsensä Harkimon ökysukuun. sai pakit änärimiehetä ja tuli kotimaahan ripuloivan puudelin kanssa.
Rakki ja Janni ui Jollen liiveihin.
Pappa betalar.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvolassa on Oikotien haun mukaan 119 alle 500 euron kämppää ja haarukka oli alunperin 500-700 e/kk vuokraan, mikä on kyllä monelle yksinelävälle suht normaali vuokra ellei asu kalliilla seudulla. Kuka tästäkin voi herne
Kouvolalainen teinipissis joka alkoi tehdä töitä ja tienaa nykyään aika paljon ja asuu miljoonakämpässä ja urheilee päivittäin. Sillä kans mies ja koira. Kaunis ja kiva vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Janni tuo ikipissis, nai itsensä Harkimon ökysukuun. sai pakit änärimiehetä ja tuli kotimaahan ripuloivan puudelin kanssa.
Rakki ja Janni ui Jollen liiveihin.
Pappa betalar.
Kuulostat jotenkin kateelliselta? :D Ei se ole sinulta pois, jos muut menestyvät ja ovat kauniita. Kyllä he myös urheilevat päivittäin, eli terveyttä ja rahaa ei saa valittamalla sohvalla.
Niin ei kaikki vaan hokkuspokkus voi tuosta noin alkaa yrittäjäksi ja muuttaa Kouvolasta stadiin. Pitäis varmaan olla koulutkin käytynä ja hommaa joku yrittäjänumero ja muuta! Kyllä ihan hyvin 300€ riittää kuussa ruokaan ja rahaa on mullakin. Vaikka en julkkis ookkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouvolassa on Oikotien haun mukaan 119 alle 500 euron kämppää ja haarukka oli alunperin 500-700 e/kk vuokraan, mikä on kyllä monelle yksinelävälle suht normaali vuokra ellei asu kalliilla seudulla. Kuka tästäkin voi herne
Käytät kaiken aikasi vauva.fi-keskustelupalstalla etkä ikinä lue uutisia? Ok. Tsemppiä sinulle elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei satasella enää tänä päivänä syö kukaan. Ei ainakaan nälkä paljoa siirry, eikä ruoka ole ravitsevaa/terveellistä. Yksinelävälle 100€/kk siis mahdottomuus, myös kahden henkilön taloudessa 200€/kk pitkässä juoksussa mahdottomuus. Mutta jos esim. kaksi aikuista ja kolme pientä lasta (ei siis mitään teinejä) niin 500€/kk riittää hienosti järkevällä suunnittelulla ruokaan, kun ruokaa tehdään kerralla enemmän ja kaikki syövät samaa, ei siis esim. erityisruokavalioita kellään.
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei siitä ottaisi oppia. Ja ruokalasku kalliin S-marketin mukaan ilman mitään tarjoushintoja. Eli halvemm
Hyvä ja mielenkiintoinen nosto, ja terveysnäkökulmat eriteltynä, mikä on mahtavaa! Pitää kuitenkin muistaa, että 2 vuodessa inflaatio ja ruoan hinta on noussut melkoisesti siitä, kun tuo on 2022 kirjoitettu. Eli hinnat eivät ole enää sitä mitä ne olivat tuolloin, ja lopputulos olisi nykypäivänä varmaan aika toisenlainen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei siitä ottaisi oppia. Ja ruokalasku kalliin S-market
Ei ole hinnat noussut 2 vuoden aikana. Tai ehkä jotkut noussut ja jotkut laskenut. Noussut lähinnä tupakka ja karkit. Terveellisten ruokien hinta laskenut. Ja tuo tyyppi on laskenut kaikkien ruokien hinnaksi luomuvaihtoehdot mitä ostanut kalliilla. Eli hänen 1 luomu banaani maksaa tuossa testissä 0,30-0,40€. Kyllä vieläkin saa ihan tavallisen banaanin hintaan 0,20€. T. Kaupan täti
Tuolla vissiin on joku janni yrittänyt närkästyneenä vastailla mulle tyyliin ettenksmätiedäketähänon, muttei osaa käyttää Vauvan lainaustoimintoa ;DDDDD
-winner-
Tänään tein ison vuoallisen kaali-kanajustkaa. Eli vuon pohjalle leikkasin kaalikiekkoja, päälle kananfileesuikaleita (700g), pari desiä ruokakermaa, 8 kananmunaa, puoli purkkia tomaattimurskaa, pari sipulia viipaloituna, ja juustoraastetta pinnalle. Mausteina perussuomalaisten, pippuri, paprikajauhe ja välimerenyrttijauhe.
Tuosta tulee noin 9 annosta, alle euron annos. Tai sitten useampi, jos a kun tekee kaveriksi lisukkeen kuten risottoriisiä tai kasviksia, koska hiilareitahan tuossa ei kovin paljoa ole (ketoystävällinen ohje). Saa siten täysipainoisemman aterian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa parempimina.fi ja 100€/kk ruokabudjetti, jossa kaikki ruoat maksoi alle 1€ ateria ja joka päivä vähintään 100g proteiinia. Itse en jaksa laskea jokaista suupalaani ja milligrammoja niin tarkasti kuukauden aikana, mutta jos joku ravitsemusvalmentaja on näin tehnyt niin miksipä ei siitä ottaisi oppia. Ja ruokalasku kalliin S-marketin mukaan ilman mitään tarjoushintoja. Eli halvemm
Mä painan 50g enkä jaksais syödä puoliakaan tosta ruokavaliosta mitä katoin. Joka aamu puuroja, banaaneja, pähkinöitä, maapähkinövoita, voita, appelsiinimehua jne.
Mun normaali aamiainen on 1 banaani tai 1 leipä ja tee.
Tässä alehamsterin helmikuun loput ostokset:
perinneruislimppu 750 g, lapin graavilohi siivu katajanmarja 100 g, rasvaton piimä ltr, kotimaista possun fileepihvi naturel 3 kpl 360 g, uuniperuna ja skagen katkaravut, xtra katkaravut 330/170 g, kultamuna vapaa M/L15, jesse aioli-majoneesi 175 ml, esipaistetut viljaisat patongit 300 g, hummus original 275 g, omenamarinoitu possusuikale 280 g, coop creme fraiche 500 g, van houten kaakaojauhe 125 g, santa maria mayo jalopeno-lime 250 ml, wursti siskonmakkara 500 g, ruisvarras 240 g, wursti extra palvikalkkuna 250 g. Nämä 60 % yht. 25, 10 e.
Tarjous/normaalihinta: appelsiini n. 4 kg, xtra voileipäkurkku 1600/880 g, peruna 1 kg, pirkka parhaat rapea pikkusalaatti 200 g, nämä yht. 6,95 e.
Muuta: hevikkiä: porkkana kg, 3 jääsalaattia 0,90 e. 50 % karitsan luuton paisti 1, 361 kg 13,54 e.
Kaikki yht. 46,49 e. Helmikuu yht. 114, 49 e. (edelliset s. 703)
Meni siis heittämällä yli satasen, mutta tuossa nyt pääsiäislammas jo ostettuna useammalle hengelle. Lakkoviikkona en käynyt kaupassa lainkaan, tuttavilta kuulin että alkuviikosta oli tyhjähköjä hyllyjä ja loppuviikosta hyllyt täpötäynnä tuoretta tavaraa. Tällä viikolla sitten löytyi vaikka mitä punalapuilla. Nämä omat ostokseni tosiaan valitsin aika runsaasta punalappuvalikoimasta. Muunlaisesta ruokavaliosta pitäville olisi löytynyt punalapuilla tofua, lihankorvikkeita, kasvispihviaineksia, levitettä, soijajugurtteja, vegelihiksiä yms.
Olen kokkausohjelmien suurkuluttaja, katson restaurant impossible, chopped, masterchef jne, kaipaan top chef kausia. Pidän erityisesti niistä jaksoista joisssa satunnaisista aineksista loihditaan jotain hyvää. Muuten ehkä kuvailisin itseäni vaihtelunhaluisena, jääräpäisenä, laiskana, perinteistä pitävänä ja uutuuksista kiinnostuneena kokkina. Esimerkki jääräpäisyydestä ja laiskuudesta - olen hukannut jauhetun valkopippurini yli vuosi sitten, en osta uutta koska se purkki on jossain, mutta en silti viitsi koluta kaikkia paikkoja mihin sen olen voinut tunkea. Jos en sitä tänä vuonna löydä, niin sitten ostan uuden, kokonaisia valkopippureita kuitenkin löytyy, ja huhmare.