Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (18379)

Vierailija
141/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskellessa meni näin 5 vuotta:

Vehnäjauho oli halpaa. Siitä kuivakakkuja, sämpylöitä, pullaa, vohveleita, lettuja, pannukakkua, seitania.

Kaurapuuroa, kananmunia, maitoa, teetä ja maapähkinöitä.

Perunamuussia, perunavelliä, perunarieskoja.

Porkkanaraastetta, keitettyjä porkkanoita.

Silloin oli vielä halpoja appelsiineja.

Monivitamiinitabletti.

Muistan, kun oli sukulaisen 50-vuotisjuhlat, jossa hyvä lämmin ruoka, salaatit ja notkuva kahvipöytä. Pala kurkussa söin, itketti, kun oli niin hyvää. Ja olin niin kauan syönyt samoja ruokia, että oli ikävä muita makuja. Hävetti.

Vierailija
142/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ole sinnitellyt ja jollainlailla pärjännyt max 100 eurolla/kk:ssa.

Olen osatyökyvyttömyys eläkkeellä ja saan puhtaana tililleni noin 700 €.

Maksan vastikkeen ( oma yksiö),  sähkön, vedet, lääkkeet ja muut laskut jää ruokaan noin 120 €  - 100€ kk.

Aamupala  aina sama: kaadan litran purkista jukurttia pari desiä kuppiin  ja siihen vähän mysliä joukkoon  ja iso muki maitokahvia. 

Lounaaksi : Jotain puuroa, tai lämpimiä voileipiä tai itsetehtyä pinaattikeittoa.

Päiväkahvi : iso muki kahvia maidolla ja joku punalappu pulla ( ostan niitä pakastimeen)

Päivällinen : kasviksia, perunoita, niistä teen uunijuureksia kerralla 4-5 päiväksi  . Lisäksi lenkkimakkara tai nakkeja tai sei-kalaa tai kalapuikkoja  noista tulee se 4-5 päivän ruoka.

Tai kasvis-makkarakeitto tai jauhelihakeitto.

Aina pitää tehdä suuria annoksia kerrallaan,  se on edullisinta aina.

Leivät ostan lähes aina punalappu tuotteina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Näillä hinnoilla menee satanen viikossa, jos syö normaalisti ja terveellisesti.

On mahdollista. Tosin asun yksin. Olen myös keliaakikko, joka sekin nosta helposti ruoan hintaa. Tällä viikolla meni ruokakauppaan 22€. Ja ruokana ollut perunamuusia ja mantelikalaa, itsetehtyä pinaattikeittoa ja kananmunia, broileripihvejä ja uunijuureksia, joille tein itse dipin turkkijogusta, srirachasta, sweet chili saucesta, grillimausteesta ja valkosipulista. Pakastin täynnä marjoja joista teen päivittäin smoothien piimän kanssa. Gluteenittomat leivät ja sämpylät teen itse. Yllä mainituista ruoista tulee niin isot määrät että osa menee pakastimeen asti. Aika lailla 100€ menee ruokakauppaan kuussa ja se sisältää myös kaikki muutkin kodintuotteet ja tarvikkeet. En juo, en polta ja herkkuja menee noin 1krt/vko. En myöskään

Aamulla yleensä kuppi kahvia maidolla, juomana vesi, puuroa marjoilla, pala itsetehtyä leipää tai sämpylää, levitteellä, juustoviipaleella, leikkeleellä, kananmunalla tai salaatilla tmv. mitä milloinkin mieli tekee. 

Tänään söin päivällä siis mantelikalaa ja muusia (itse tehtyinä molemmat, tosin kala oli seitiä). Uunijuureksia kylkeen. 

Välipalana meni kuppi teetä ja omena.

Päivällinen oli itse tehty pinaattikeitto kananmunalla, sämpylää juustolla ja leikkeleellä, salaatinlehdellä ja kurkulla. 

Nyt illalla teetä, maustamatonta jogurttia marjoilla, tummaa gluteenitonta leipää tomaatilla. Kulhossa viipaloituja porkkanoita, kurkkuja, paprikoita ja tuota aiemmin mainitsemaani sriracha -dippiä.

Huomenna on fetapastaa jonne lisätty lohikuutioita. Hyödynnän myös pinaattikeiton jämän toiseksi ruoaksi.

Vierailija
144/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista. Näillä hinnoilla menee satanen viikossa, jos syö normaalisti ja terveellisesti.

On mahdollista. Tosin asun yksin. Olen myös keliaakikko, joka sekin nosta helposti ruoan hintaa. Tällä viikolla meni ruokakauppaan 22€. Ja ruokana ollut perunamuusia ja mantelikalaa, itsetehtyä pinaattikeittoa ja kananmunia, broileripihvejä ja uunijuureksia, joille tein itse dipin turkkijogusta, srirachasta, sweet chili saucesta, grillimausteesta ja valkosipulista. Pakastin täynnä marjoja joista teen päivittäin smoothien piimän kanssa. Gluteenittomat leivät ja sämpylät teen itse. Yllä mainituista ruoista tulee niin isot määrät että osa menee pakastimeen asti. Aika lailla 100€ menee ruokakauppaan kuussa ja se sisältää myös kaikki muutkin kodintuotteet ja tarvikkeet. En juo, en polta ja herkkuja menee noin 1krt/vko. En myöskään

Sun "ongelma" on ruokamäärät eikä raaka-aineet. Sä meinaat että mä vedän päivän aikana rasian munia, paketillisen kanafileitä (750g), paketin seitiä ja litroittain piimää? En tiedä kuinka helkkaristi te syötte mutta en mä nälkää näe ainakaan. Proteiini on mulla se sivutuote ruoassa, suurin osa lautasesta täyttyy juureksista ja kasviksista, proteiinia vain osa. Enkä tosiaan juo litraa smoothieta (piimää) päivässä, kyllä se 1l purkki riittää 4 annokselle (42.5dl) 

Vierailija
145/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 150 e maksimissaan menee, en oo pitänyt kirjaa joka ostoksesta. Mutta taloudellisesti heikompina aikoina on oppinut säästämään ja normihinnalla ostan aika vähän tuotteita.

Huomioiden, että tässä on sitten laadukastakin ruokaa tarjouksista ja -60% ilta-alesta, jotka voin halutessani käydä 4 eri kaupasta hakemassa vaikka joka ilta, kuivamuonaa joista saa useamman aterian, eikä pelkkää mässyä, vaan hedelmiä, kasviksia ja kalaakin, jotka normihinnalla ostaen jäisivät kyllä hyllyyn,mutta hinnaltaan kalleinta eli savulohta olen huomannut jäävän alessa alta vitosen maksavan palan aika usein haaviin iltapalaksi.

Enkä käy ulkona syömässä tai ostelemassa 20 euron smoothieita.

-winner-

Vierailija
146/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ehkä vähän yli 100e. Kaupasta ostan joitain vihanneksia/hedelmiä, juustoa, voita, sokeria, suolaa, idätettäviä mungpapuja, kuivaherneitä, hiivaa, leivinjauhetta, soodaa, mausteita, joskus viilin/smetanan siemenen, munia, makaronia, kahvia, teetä, kaakaota.

Saan ilman rahaa nautaa, nötköttiä, (grilli)makkaraa, joitain vihanneksia/hedelmiä, perunoita, jauhoja/hiutaleita, maitoa. Kerään marjoja ja sieniä. Kalaa saan naapurilta kun hänellä on ylijäämää, on ahkera kalamies.

Teen kaiken ruokani itse. 

Mitäs jännää kasvaa viilin ja smetanan siemenistä?

Niistä kasvaa viiliä ja smetanaa. Olen tehnyt viiliä joskus. Eli viiliin maitoa ja viiliä niin lämpimässä siitä tulee viiliä jne.

Vierailija
147/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muistan kun poikani koulusta kotiin tullessa joi huikalla litran maitoa ja palan painikkeeksi melkein kilon Ikean lihapullia!

Vierailija
148/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh. Menee jo työpäivien aikana lounaalla käydessä yli 200 €/kk. 

Toiset meistä tekee safkat itse. On minullakin lounasetu työpaikalla mutta se on minusta turhan kallis palkkaan verrattuna.

Ja toisilla tulee lounasetu 12,70 päivässä palkan päälle, halusi sen tai ei. Mielummin minäkin sen palkkana ottaisin, mutta se ei ole meillä vaihtoehto. Harvoin käytän sen varsinaisesti lounasruokailuun, usein ostan sillä kaupasta esim. 2 lämmintä ruoka-annosta tai lämpimän ruuan, palan pizzaa ja einessalaatin tms. Saan sillä yhden päivän lounasedulla kaksi tai kolme ruoka=annosta, ja lisäksi saan vielä viikonloppuna noutoruokaa, pizzaa tms.

Miten tuo oikein toimii, osanhan joutuu sitten kuitenkin maksamaan itse siitä peruspalkasta, verot ainakin? Onko se pakko maksaa joka päivä, halusi tai ei? Paljonko se tekee päivässä? Kyselen, kun ei ole tästä mallista kokemusta. 

Itselläni siis erilainen etu, maksan vähintään 75 % itse. Jos lounas maksaa 12,70 niin palkasta vähennetään 9,53 euroa. Mutta tätä saa käyttää tai olla käyttämättä. Nytkin olisi 2700 euroa käytössä, mutta jos olisin niillä syönyt, niin olisin saanut palkkaa yli 2000 euroa vähemmän tilille vuoden mittaan. Yleensä syön kerran viikossa lähipäivänä ravintolalounaan ja muuten kokkailen itse. 

Vierailija
149/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun "tavoitesummani" kuussa ruokaan on sen 100€, mutta eihän se käytännössä ikinä riitä. Mutta ei loppujen lopuksi kauhean paljon mene ylikään, jos vain malttaa olla ostamatta herkkuja. Olen pienikokoinen sinkkunainen, syön pieniä annoksia itse tehtyä hyvää kotiruokaa. Laatikkoruokia, keittoja, kastiketta ja perunaa/riisiä/makaronia. Puolukkapuuroa ja marjakiisseliä, paistan itse usein leipää. Jauhelihapaketista riittää hyvin esim. tomaattiseen jauhelihakastikkeeseen ja jauhelihakiusaukseen, joista kummastakin riittää useampaan ateriaan. Tai lihapulliin ja jauhelihakeittoon. Ostan aina tilaisuuden tullen punalapputuotteita ja esim. kanafileistä saa ensin hyvän aterian kasvisten kanssa ja toisena päivänä vaikka kermaista kanapastaa.

En ole ikinä varsinaisesti laskenut tarkkaan hintoja tai kaloreita tms. mutta tässä jonkinlaista esimerkkiruokalistaa muutamalle päivälle. Oletuksena on se, että kaapista löytyy valmiiksi jotain perustarpeita niin kuiva-, kuin tuorepuolelta. Näitä täydennetään aina pikkuhiljaa sitä mukaa kun kuluu, eli joskus ostaa uuden jauhopussin, toisen kerran voipaketin tai mausteita, jne.

Aamupala - puuro (eri viljoista puuro/ tuorepuuro jääkaapissa yön yli, jne eri vaihtoehtoja) ja lisukkeeksi mitä löytyy ja miellyttää (marjoja pakastimesta, hilloa, raejuustoa, maitoa, voisilmä, paloiteltua hedelmää...)

Tai sämpylä/leivänpala ja päälle sitä mitä löytyy, usein kevyesti levitettä ja joko juustoa tai leikkelettä (kumpaa sattuu olemaan) ja niitä kasviksia, mitä löytyy.

Lounas - kotiruokaa ja raastetta tai salaattia. Usein syön edellisen päivän jämät lounaaksi, sanotaan nyt vaikka jauhelihakiusausta ja porkkanaraastetta.

Välipala - omena tai voileipä, hapankorppu tms ja teetä.

Päivällinen - täyttävä ja terveellinen jauhelihakeitto, sekaan voi laittaa tomaattimurskaa tai linssejä ja kätevästi saa sekaan

Iltapala - rahkaa ja marjoja / voileipä ja teetä / jokin hedelmä

Vierailija
150/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala puuroa ja marjoja, teetä

Päivällä harrastuksen lomassa eväinä pizzapala (pakkasesta), sämpylä maksamakkaralla ja maustekurkulla, omena ja jääteetä, oli pitkä päivä

Kotiin tultua eilisestä muusia ja kastiketta ja porkkanaa keitettynä

Iltapala eiliseltä jääneitä poppiksia ja omenaa

Vierailija
151/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, kun luin tätä ketjua, että nyt pitää kyllä tosissaan tarkastella omaa kulutusta. Muutenkin, kun ruuan suhteen. Esim. tänään aamupala: iso muki kahvia ja tiramisua ( oikeesti, ei mikään ruoka), ruuaksi tomaatti uunifetaa ja pastaa (olen siitä syönyt 3 ateriaa yhteensä), iltapäivällä taas iso muki kahvia ja kakkua! Äsken iso muki kahvia. Ei mitään järkeä. Teen osa-aika työtä siivoojana ja voisin syödä oikean aamu- ja iltapalan. Ei ihme, että väsyttää. Enkä ole ollenkaan tarkkaillut paljonko menee kauppaan. Laskut kun saa maksettua, ni loput sitte mihin mieli tekee. Tosin en osta ollenkaan leipää enkä herkkuja. Päätin, että jos en ite viitsi leipoa, niin sitten niitä ei ole. Miten tää onkin luisunut tähän jamaan, ihmettelen kyllä. Ei aina mee noin tyhmästi, mutta liian usein. Ihme laiskuri, nyt niskasta kiinni, niin olokin paranee. 

Vierailija
152/18379 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 100 e riittää. Syön paljon juureksia ( uuni-keitto ja raastemuodossa), kanaa, lohta( ost tarjouksesta), täysjyväleipiä, avokadoa , kalkkunaleiketta, raejuustoa,maksaa,banaania,soijarouhetta, jauhelihaa, munia,papuja, linssejä,mustkoita,karjalan piirakoita, jäätelöä.jne perunaa ,tummaa makaroonia.

Valmistan isomman satsin kerralla liha/soija kasviskeittoa, makaroonilaatikkoa, lohipaloja on aina pakastimessa.kanakastiketta , mustikkapiirakkaa, ym ym. 

D 3, b- vitaa, c- vitam, sinkkkiä , b12, ja kalaoljyä( huom omega 3)

Näillä appeilla ei koskaan väsytä ,kun viitsii käydä vaan sen ulkoilulenkin. ( ilman sitä,kyllä).Flunssaa ei ole ollut 10 vuoteen.

Nämä kaikki yllämainitsemasi raaka-aineet ovat sieltä hintojen yläpäästä. Kana, Lohi, leipä,avokado, kalkkuna, raejuusto, munat, piirakat ym....heh heh..500 € kk

&nb

Lähetänkö sinulle kuitin? Niinkuin sanon , ostan lohen aina tarjouksesta, joita nykyään taas on ollut kiitettävästi ja laitan sen  120g annospaloihinnpakkasen , + teen suuria satseja ruokaa kerralla, ja annokset pakkaseen. En pidä keittiössä tuhtaamisesta. Melkein Aina on sitten valmista ruokaa.

Vierailija
153/18379 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauheliha 400g 2,75€

makaronipussi 0,39€

maitolitra 0,89€

munat 2,09/10 kpl

kaurapuuro 1€/ paketti

halvin omena 1€/kg

yhteensä 8,12€ ja satsi riittää 3 päivää yhdelle henkilölle. Tuohon saa vielä halvannleipäpussin niin ei tarvi syödä pelkkää puuroa .

aamulla muna ja puuro, päivällä makaronilaatikkox2 (oletamme nyt että kotona on edes suolaa kaapissa, ja muita mausteita, ehkä jopa sipuli) 

Illalla puuro tai pari leipää(oletqmme taas ettänkaapissabon edes margariinia) ja omena, ja munia voi syödä niin kuin niitä riittää, makaronilaatikosta jää 8 munaa vielä jaettavaksi. 

ja kun tuosta jää senttejä yli niin niillä voi ostaa 3 p jälkeen margariinin, ja seuraavalla kerralla RSS kun jää yli niin vaikka kaalia makaronilaatikon kylkeen. 

käsitin ett tässähän ei kysytty onko terveellistä tai järkevää, vaan onko mahdollista

Vierailija
154/18379 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö pyhät äitillä ja viikolla mummulla, syö 0e kk:ssa.

Muuten tuo satasen onnistuu jossain Puolassa, Bulgariassa tms.

No, Venäjän tarkoitus oli ajaa Suomi konkurssiin ja onnistui, päättäjät tarttui joka syöttiin

Vierailija
155/18379 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta en syö älyttömän monipuolisesti.

Paketti kaurahiutaleita riittää viikoksi (n.1€)

3Litraa maitoa kahviin (2€)

Kahvipaketti (4€)

Nippu banaaneja (2€)

Reilu kilo omenoita (2€)

Kaalista ja kilosta porkkanoita saa koko viikon salaatit (5€)

2 X 700g jauhelihaa (9€)

2x 300g kanafilesuikaleita (6€)

2 x 300g kirjolohisuikaleita (10€)

7x maustamatonta rahkaa (4€)

5pss makaronia (2€)

Kilo riisiä (2€)

2kg perunoita (2€)

1kg sipulia (1,5€)

4kpl kermaa (2,5€)

2x 15kpl munia (6€)

Ketsuppi (4€)

Tässä aika lailla mitä viikottain tulee ostettua, näillä syö jo omaan makuun ihan hyvin ja saa eri ruokia tehtyä. Leipää en syö.

Vierailija
156/18379 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta en syö älyttömän monipuolisesti.

Paketti kaurahiutaleita riittää viikoksi (n.1€)

3Litraa maitoa kahviin (2€)

Kahvipaketti (4€)

Nippu banaaneja (2€)

Reilu kilo omenoita (2€)

Kaalista ja kilosta porkkanoita saa koko viikon salaatit (5€)

2 X 700g jauhelihaa (9€)

2x 300g kanafilesuikaleita (6€)

2 x 300g kirjolohisuikaleita (10€)

7x maustamatonta rahkaa (4€)

5pss makaronia (2€)

Kilo riisiä (2€)

2kg perunoita (2€)

1kg sipulia (1,5€)

4kpl kermaa (2,5€)

2x 15kpl munia (6€)

Ketsuppi (4€)

Tässä aika lailla mitä viikottain tulee ostettua, näillä syö jo omaan makuun ihan hyvin ja saa eri ruokia tehtyä. Leipää en syö.

Nämä siis kahdelle aikuiselle.

Vierailija
157/18379 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks hitos pitäis syödä tyyliin 100e kuukausi???.mun palkka on noin 6200e kk ni syön mitä haluan menee noin 50e päivässä.

Vierailija
158/18379 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi tupakkaan vrk.15 € alkoholiinTekee kuukaudessa  750€.Ootteko muuten ajatellut kuinka kallista ruoka muuten on?

Vierailija
159/18379 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauheliha 400g 2,75€

makaronipussi 0,39€

maitolitra 0,89€

munat 2,09/10 kpl

kaurapuuro 1€/ paketti

halvin omena 1€/kg

yhteensä 8,12€ ja satsi riittää 3 päivää yhdelle henkilölle. Tuohon saa vielä halvannleipäpussin niin ei tarvi syödä pelkkää puuroa .

aamulla muna ja puuro, päivällä makaronilaatikkox2 (oletamme nyt että kotona on edes suolaa kaapissa, ja muita mausteita, ehkä jopa sipuli) 

Illalla puuro tai pari leipää(oletqmme taas ettänkaapissabon edes margariinia) ja omena, ja munia voi syödä niin kuin niitä riittää, makaronilaatikosta jää 8 munaa vielä jaettavaksi. 

ja kun tuosta jää senttejä yli niin niillä voi ostaa 3 p jälkeen margariinin, ja seuraavalla kerralla RSS kun jää yli niin vaikka kaalia makaronilaatikon kylkeen. 

käsitin ett tässähän ei kysytty onko terveellistä tai järkevää, vaan onko

Tuollainen makaronilaatikko on yhden päivän ruoka, eli muut päivät syöt pari munaa ja puuroa. Lisäksi tarvitsisit jotain rasvaa ja mausteita. Mieluummin syö kuitenkin pelkkää puuroa kuin pelkkää hapanleipää kuivana. Oletuksetkin pitää maksaa, oli ne sitten halvinta tai ei.

Vierailija
160/18379 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikoksi 2 kg perunaa, sitä riittäisi 286 gr/päivä kuorineen. Tarjouslihaa tai -kalaa nettopainoltaan 2 kg, vihanneksia 2 kg, leipää 1 kg, levitettä 140 gr, kaurapuurohiutaleita 280 gr, puuroon voisilmät 140 gr. Maitoa 3,5 litraa. Vaihtoehtona perunalle riisi keittämättömänä 2 kg. Syön noin 11 kiloa ruokaa viikossa. Jos laittaa keskikilohinnaksi 1-8 € euron väliltä  4 €, niin ei 25 € viikossa riitä. Viikon ruoka maksaisi 45 €. Lisäksi kaapissa on oltava vehnäjauho, suola ja liemikuutiot kastikkeita varten. En ole ylipainoinen, olen vain isoruokainen ja kulutan syömäni energian aika tehokkaasti. Olen myös täysin ruokakauppojen varassa, meillä täällä ei ole ruoka-apuja tarjolla.