Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19165)

Vierailija
13861/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, käy syömässä sukulaisten luona, ilahtuvat varmasti.

13862/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kanssa tuota, miten joku löytää edelleen ruokaa roskiksista. Nykyään kun ne ovat lukittuja tai ainakin lukkojen takana. Siis kauppojen ja kauppakeskusten roskikset. Ehkä jossain vanhoissa kiinteistöissä vielä pääsee roskiksiin käsiksi?

(ja tuo videohan oli vuodelta 2014, sillä ei ole mitään tekemistä nykytilanteen kanssa)

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13863/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kampaajani on yrittäjä, ja ollaan ihan vapaa-ajalla myös tekemisissä. Hän on myös lapseni kummitäti mutta maksan hänelle kampaamokäynnistäni ihan listahinnan. Miksei asiakas voisi olla myös kaveri? Ja olen kyllä saanut häneltä ties mitä ilmaista ruokaa ja juomaa. Lempparini on sienipiirakka, jota tekee usein juhliin itsekeräämistään sienistä. Viimeksi toi kylään tullessaan lapselle karkkipussin ja pussillisen croisantteja kaupan paistohyllyltä.

Ei kai kukaan ole sanonutkaan, etteikö yrittäjä voisi olla kaveri asiakkaansa kanssa? Vai onko? Ihmiset ei nyt taaskaan taida vaan osata lukea... Tuo yksi tuolla väitti, että asiakkaat olisivat muka työkavereita. Se on ihan eri asia.

Ei kai sillä ole väliä millä nimellä työkavereita kutsuu. Jos toinen on vaikka alihankkija ja toinen tuottaa sen tuotteen

No onhan se nyt ihan eri asia onko työkaveri vai asiakas. Nämä termit ovat ihan vakiintuneita, joten ei pitäisi olla vaikeuksia ymmärtää mitä eroa on asiakkaalla ja työkaverilla. 

Vierailija
13864/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ongelle. Talvisin tiukkaa. Puuroa, riisiä, porkkan

Vierailija
13865/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: Kuppi halpis pikakahvia mustana

Päivällä: kaksi keitettyä perunaa, porkkanasalaattia

illalla: itseleivottu sämpylä hyvin vähällä voilla

Vierailija
13866/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kampaajani on yrittäjä, ja ollaan ihan vapaa-ajalla myös tekemisissä. Hän on myös lapseni kummitäti mutta maksan hänelle kampaamokäynnistäni ihan listahinnan. Miksei asiakas voisi olla myös kaveri? Ja olen kyllä saanut häneltä ties mitä ilmaista ruokaa ja juomaa. Lempparini on sienipiirakka, jota tekee usein juhliin itsekeräämistään sienistä. Viimeksi toi kylään tullessaan lapselle karkkipussin ja pussillisen croisantteja kaupan paistohyllyltä.

Yrittäjäkampaaja joka vielä on lapsesi kummitäti ja kaiken kukkuraksi vielä ruokkii koko teidän perheen. On se elämä siellä lalalalala-landiassa tällaista, ihmeellistä. Sieniäkin kasvaa siinä talon vieressä ja ne sienet ruokkii koko perheen. Hyvä etteivät lautaselle ihan itse kävele!

Vierailija
13867/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjäkampaaja joka vielä on lapsesi kummitäti ja kaiken kukkuraksi vielä ruokkii koko teidän perheen. On se elämä siellä lalalalala-landiassa tällaista, ihmeellistä. Sieniäkin kasvaa siinä talon vieressä ja ne sienet ruokkii koko perheen. Hyvä etteivät lautaselle ihan itse kävele!

Miksiköhän olet noin ilkeä ja katkera jo aamulla? Olisit voinut edes lukea kommentoimasi viestin kunnolla ja syventyä siihen. Jaksamista sinulle ja anna auringon paistaa elämääsi! 

eri

Vierailija
13868/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän olet noin ilkeä ja katkera jo aamu

Miksiköhän joku käyttää tätä ketjua mielikuvitustarinointiinsa ja päiväkirjana. Onhan niitä muitakin kanavia joutaville keksityille jorinoille. Tai hanki vaikka joku harrastus, jalattomanakin voi harrastaa vaikka mitä. Vaikka talvipyöräilyä!

Vierailija
13869/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet haastaamaan tänne riitaa? 

13870/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Edelliselle, hienoa mutta kerrohan, mikä on 100% ruisleipäsi? Mä en ole löytänyt.

Esimerkiksi Augustin ruisleipä

https://leivonleipomo.fi/Tuotetiedot?groupid=3&id=683

Vierailija
13871/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen riitaa ja kenen kanssa. Jos se ei ole sinun kommenttisi, niin mitä se sinua vaivaa.

Vierailija
13872/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala: Kuppi halpis pikakahvia mustana

Päivällä: kaksi keitettyä perunaa, porkkanasalaattia

illalla: itseleivottu sämpylä hyvin vähällä voilla

Syödään aika samalla lailla. Itsekin 3 kertaa päivässä ja Minä käytän myös aina vain Pirkan halppis pikakahvia, koska se on parasta ja halvinta:) Laitan siihen toki sekaan tilkan maitoa. Monesti syön kyllä puuron samalla, hinta kun vaivaiset 0,05€ ja tulee minuutissa valmiiksi mikrossa.

Päivällä syön usein samaa. Perunaa ja porkkana-kaaliraastetta. Mutta usein myös mukana pari kalapullaa/lihapullaa/soijarouhekastiketta tai muuta, joista syö samalla vaivalla monta päivää. Lisäksi toki ketsuppia, margariinia tai salaatinkastiketta. Joskus syön päivälliseksi vain pari leipää jos ei jaksa mitään lämmittää tai kokata.

illalla mulla myös leipä mutta monesti myös munakas tai puuro lisäksi. Juomana ihan perus tylsää vettä.

Vierailija
13873/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla koko perheen ruokkimista jos kylään mennessä vie lapselle karkkipussin ja kahvipöytään jotain pientä suolaista :D Vien itsekin aina kylään mennessä ruokaa ja juomaa, enkä koe että ruokin niillä koko perheen :D Toki kyläilen vain kerran viikossa, en joka päivä. Minulla myös sienet ja marjat kasvavat ihan 5 minuutin kävelymatkan päällä :D Jos olet kateellinen niin miksi et itse muuta lähelle luontoa ja hommaa reiluja ystäviä? :D En suosittele elämään kurjaa elämää :D

Vierailija
13874/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa harmittaa kun krapulaisena herää ja kiukkuisena. Ei ole ystäviä eikä jaksamista mennä edes syksyisin sienimetsään. Jos olisit lukenut viestin, niin kirjoittaja ei puhunut mistään talon vieressä kasvavista ilmaisista sienistä. Kehui vain ystävänsä tekemää sienipiirakkaa. Suosittelen Alkon vähentämistä ja liikunnan lisäämistä. Jaksamisia ja tsemppiä. Toivottavasti saat rakennettua ympärillesi samanlaisen iloisen lalalalala-landian. Aloita vaikka olemalla ystävällinen muille ihmisille.

Vierailija
13875/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipää ( 100%)

- Putaan Pulla :Jykerö 

- Viipurilainen: Sitkas, Jäärä, Kauppiaan palaleipä, Lähipala

- Heinon Leipomon ruisleipä

- Pyymäen Leipomo: Tyrvään Voima

- Myllyn Leipomo: Ohut ruisleipä

- Leivon leipomo: Augustin ruisleipä , Jyväjemmari ( ruisleipä+ siemeniä), Patrik ruispala

- Perheleipuri Salonen: Ruisreikäleipä

- Sinuhe: Lahtelainen ruisreikäleipä

- Uotilan Leipomo:  Aito Pälkäneen Maalaisruislimppu

- Pirkka ruislimppu

- Ullan pakari: Palaruis

-  Oululainen jälkiuunipala

-  Linkosuo ruisvarras

Näiden lisäksi itse leivottu ruisvuokaleipä. Valinnanvaraa on, onneksi.

-

Vierailija
13876/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Supermarketista vitamiiniämpärin. Sain siihen mahdutettua 40kpl sitruunoita ja viisi verigreippiä. Nykyisillä kilohinnoilla+ ämpärin hinta yhteensä  noin 25e. Maksoin viisi euroa.

Pakastan sitruunat mehuna / paloina kuorineen tulevaa ruuanlaittokäyttön varten. Nyt teen sitruunakiisseliä, mikä on superhyvää jääkaappikylmänä, ja ehkä leivon tuliaisiksi Lemon Pien tai sitruunakakun.

Vierailija
13877/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuilla valinnoilla onnistuu. Eri asia onko kiinnostusta niitä noudattaa. Minulla ja avopuolisolla on omat ruoat ja ruokarahat. Minä syön joka aamu kaurapuuron ja omenan 0,30€ ja juon pikakahvia maidolla 0,20€. 30kg painavampi puoliso syö pelkän proteiinirahkan 1,15€ ja juo Cokista 0,50€.

Hän syö päivän aikana lisäksi paljon lihatuotteita ja nuudeleita. Itse teen wok-kasviksia ja tofua. Välillä kananjauhelihaa ja riisiä ja salaattia.

Iltapalana syön leipiä ja munakasta ja hän syö karkkia.

Kyllähän itse syön mielestäni paljon terveellisemmin ja rahaa menee vähemmän. Mutta hän on tyylilleen uskollinen eikä halua syödä samalla lailla kuin minä. Siispä syökööt ja ostakoon mitä haluaa, mutta yhteisiä ruokarahoja meillä ei ole eikä tule. Molemmat kyllä terveitä ja veriarvot ok, että ainakaan näin 40-vuotiaina ruokavalio ei ole vielä näkynyt terveydessä.

Vierailija
13878/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuussia, porkkanaraastetta, kananmuna. Toi on vakkari annos ja aina jääkaapissa keitettyjä perunoita, kananmunia ja raastettua porkkanaa. Nopeaa ja halpaa. Oisko annos joku 0,50€. Välillä heitän myös papuja tomaattimurskassa joukkoon.

Perusaineksilla pääsee pitkälle. Kaalia wokkssn usein myös pannulla. Ja puuroa ja leipiä syön. Kalleinta varmaan chilipähkinä, kahvin lipitys ja kauramaito. Ja satunnaiset herkut tietysti kuten viimeksi ostin 1€ tikkaripussin Tokmannilta. Oiskohan siinä ollut joku 15 tikkaria.

Vierailija
13879/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalasta: En leivo leipiä koska mielestäni rahallisesti siinä ei säästä juuri mitään ja kovettuu helposti. Ostan Prismasta halpis ruiseipäpussin ja moniviljapaahtoleivän. Noin 1,15€ pussi. Lähikaupassa leivät älyttömän kalliita niin sitten jää kyllä kauppaan ja teen puuron jämistä pannuleipiä tai syödään puuroa leipien korvikkeena. Lapsi saattaa valittaa, että mitä hän nyt syö kun ei ole leipää, mutta sitten tyytykööt puuroon tai voi tehdä munakkaan, syödä banaanin tai olla vaikka nälissään jos mikään ei kelpaa.

Ei kaikkea tarvitse olla aina saatavilla kotona ja tarjolla. On meillä ollut joskus margariiniin loppu monta päivää mutta sitten käytetään mielikuvista ja dippaillaan leipää vaikka öljyyn, paistetaan öljyssä tai levitetään öljyä leivän päälle sudilla tai laitetaan puurohilloa leivän päälle. Kerran laitoin kuivan leivän päälle pieneksi hakattua mandariinia ja keitettyä kananmunaviipaleita. Oli oikein hyvää! Maksamakkaraa ja mätitahnaakin meillä välillä jääkaapissa. Pari kertaa vuodessa ostetaan niitä maissihiutalemuroja ja välillä litran jogurttia. Ei kuitenkaan ole kenenkään suosikkeja.

Joskus viikonloppuisin lapsen aamupala on ollut nuudelipussi, eikä siihenkään maailma romahda. Tietäisittepä mitä kaikkea jännää ulkomailla syödään aamupaloilla. Japanin 7 Eleven on täynnä kaikkea hurjaa ja hoikkia ja terveitä ovat.

Suomessa hotellien aamupalatkin on tylsiä. Aina vaan leipää, puuroa ja muroja. Silloin kun harvoin pääsen hotelli aamupalalle niin valitsen siihen lautasellesi aina paistettuja sieniä, juustoa, munakasta ja salaattia. Kasvisnakkeja jos on tarjolla. Sekä kahvia, vesilasi ja mehu. Jos olisi vaikka jotain keittoa niin varmasti sitä ottaisin. Hedelmät aivan liian tylsiä.

Vierailija
13880/19165 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Ihmettelen kanssa tuota, miten joku löytää edelleen ruokaa roskiksista. Nykyään kun ne ovat lukittuja tai ainakin lukkojen takana. Siis kauppojen ja kauppakeskusten roskikset. Ehkä jossain vanhoissa kiinteistöissä vielä pääsee roskiksiin käsiksi?

Meidän taloyhtiössä on bioroskis ja sieltä löytyy usein ihan hyviä banaaneita ja muita hedelmiä. Sekaroskiksesta löytyy lähes aina myös avaamattomia lihapakkauksia jos vain jaksaa kurkistaa parin muovipussin sisään. Ongelma vain, ettei ikinä tiedä onko niitä lihoja säilytetty vaikka viikon verran olohuoneessa vaikka päiväystä vielä olisi. Mutta kuorelliset hedelmät ja perunat nappaan aina biojätteistä kun vien omat kananmunankuoret ja banaaninkuoret sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän