Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19165)

13841/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliselle, hienoa mutta kerrohan, mikä on 100% ruisleipäsi? Mä en ole löytänyt.

Kampin Pimu

Vierailija
13842/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa etsiä niitä viestejä missä ihmeteltiin että jonkun työkaveri tuo ilmaiseksi töihin omenia tai vastaavaa. Mutta onhan se outoa jos lähipiiri on niin kapea ettei kukaan kalasta, marjasta, sienestä, metsästä, kasvata mitään, ei ole kasvimaata tai puutarhaa tms. Eikä ole varsinkaan valmis jakamaan mitään läheisilleen. Että kukaan ei saisi mitään ilmaista ikinä mistään. Kyllä silloin miettisin myös omaa käytöstäni. Jos olet ikävä ihminen muille niin Eikai kukaan halua olla lähelläsi tai jakaa mitään omistaan? Aika outoa jos edes syntymäpäivänäni tai jouluna kukaan ei antaisi sinulle sitä ilmaista suklaarasiaa tai itsetehtyä hilloa. Hyvin hämmentävää itseasiassa jos edes vanhemmat tai kaverit ei muista mitenkään.

Mitähän sulla mahtaa olla ikää?

Mulla vanhemmat kuolleet muutama

Ja sen muistamisenko pitää olla ruokaa tai muuta tavaraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13843/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaketju, miten syödä alle 25€/viikko? No ilmaiseksi tietenkin. Jotkut varastavat, pummivat toisilta ja toisille tarjotaan pyytämättäkin.

Itse voi myös halutessaan osta jotain kaupasta tai hakea metsästä. Monesti itselläni kotona vain rypsiöljyä, margariinia, kaurahiutaleita ja ruisleipää. Ihmiset heittävät hyvää ruokaa roskiin ja jo pihan roskiksesta löytyy vaikka ja mitä kuten tänään jauhelihapaketti, melkein kilo omenoita ja puoliksi syöty juustopaketti. Teen siis tänään ja huomenna ruoaksi jauheliha-juusto-ruisleipiä.

En suunnittele syömisiäni mutta alle 1€ päivä menee. Jos ei mitään ilmaista löydy mistään, eikä jemmassa ole mitään eikä edes seurakunnalta saa ilmaista soppaa niin sitten paastoan päivän tai syön puuroa. Kesäisin on kiva onkia.

Vierailija
13844/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T= Tarjous

Aamulla kaksi verigreippiä.

Lounas( samalla päivällinen) perunamuusia ja lissipihvejä, kaalipaprikasalaattia.

Illan mittaan viisi appelsiinia.

Ei ole kovin terveellinen tuo sun päivän kokonaisuus. Miksi ihmeessä pitää ahtaa itseensä peräti 5 appelsiinia ja julistaa sitä vielä täällä? Keho ja elimistö tarvitsee proteiinia ja rasvaakin toimiakseen kunnolla, ei ne lounaan linssit siihen riitä. 

Joku halusi tässä ryhmässä tietää mitä syödään satasella kuu päivittäin. Olen ollut rehellinen. Edellisenä päivänä oli juhlasyömistä , joista olin vieläkin kylläinen. Tää oli mun " krapulapäivä" sitä sen kummemmin julistamatta. Kyllä se ajan kanssa tasaantuu, vai jaksatko sinä itse laskea jokaiselle päivälle täydellisen terveellisen ateriakokonaisuuden

Kyllä minä osaan ajatella joka aterian kokonaisuuden kannalta tasapainoiseksi, en pelkästään päivälle. Ei se ole homma eikä mikään. Kun on vaan perusasiat hallussa, niin se tulee ihan itsestään. En itse arvosta yhtään sitä, että täällä jaetaan "vinkkejä" epäterveelliseen syömiseen tai julistetaan yksipuolista ruokavaliota. Sellaisella ei ole mitään lisäarvoa tähän ketjuun.

Vierailija
13845/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön päivittäin makaroonia, jauhelihaa en osta koska maksaa. Syön makaroonia.

Vierailija
13846/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt mitään. Ei ole nälkä. Ruokaa on.

Vierailija
13847/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa etsiä niitä viestejä missä ihmeteltiin että jonkun työkaveri tuo ilmaiseksi töihin omenia tai vastaavaa. Mutta onhan se outoa jos lähipiiri on niin kapea ettei kukaan kalasta, marjasta, sienestä, metsästä, kasvata mitään, ei ole kasvimaata tai puutarhaa tms. Eikä ole varsinkaan valmis jakamaan mitään läheisilleen. Että kukaan ei saisi mitään ilmaista ikinä mistään. Kyllä silloin miettisin myös omaa käytöstäni. Jos olet ikävä ihminen muille niin Eikai kukaan halua olla lähelläsi tai jakaa mitään omistaan? Aika outoa jos edes syntymäpäivänäni tai jouluna kukaan ei antaisi sinulle sitä ilmaista suklaarasiaa tai itsetehtyä hilloa. Hyvin hämmentävää itseasiassa jos edes vanhemmat tai kaverit ei muista mitenkään.

Eihän siinä ihmetelty että jonkun työkaverin omenat, vaan että se kirjoittaja itse eli kuplassa missä saadaan ammattikalastaj

Miksi sinulla yrittäjällä ei ole työkavereita? Itse myös yrittäjä ja alaisia eli työkavereita on 13. Lisäksi on kymmeniä asiakkaita, joita voisi kutsua myös työtovereiksi. Sanot kuitenkin olevasi ihmisille kiva, kenelle siis tarkalleen olet kiva? Kaupan kassoille tai torimyyjille? Kannattaa olla kiva niille omille ystäville ja perhetutuille. Eikö teillä käy ikinä kylässä ketään kun eivät mitenkään muista? Luulisi sen ystäväpariskunnan tuovan tullessaan jotain syötävää tai juotavaa. Vai oletteko erikseen toivoneet, että vieraat tuovat pelkkiä kukkia?

Vierailija
13848/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä ihmetelty että jonkun työkaverin omenat, vaan että se kirjoitt

Miksi sinulla yrittäjällä ei ole työkavereita? Itse myös yrittäjä ja alaisia eli työkavereita on 13. Lisäksi on kymmeniä asiakkaita, joita voisi kutsua myös työtovereiksi. 

Et oikeasti voi olla noin tyhmä? 🤦🏻 Mitäpä jos yrittäjä siellä nyt ottaisi Googlen kauniiseen käteen ja sivistäisi itseään eri yritysmuodoista. Ja ei, asiakkaat eivät ole työkavereita. Ne ovat asiakkaita. 🙄

t. Eri 

Vierailija
13849/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homeiset taatelit. siinä se.

Maha toimii ja sitte ei pariin päivään haluta ruokaa!

Taateleissa järkyttävä määrä sokeria, en suosittele kenellekään. Just pyörittelen käsissä Prismassa sellaista isoa saippuapala kokoista ehkä 200g? Pakkausta hinta 0,85€. Jäi hyllyyn ravintoarvojen takia. Kaurapuuro on parasta vatsalle.

Onneksi karkeissa, leivonnaisissa, limuissa, maustetuissa jogurteissa jne jne ei ole yhtään sokeria... Sokeria on myös kaikissa hedelmissä, kuivatuissa tietysti enemmän kuin tuoreissa. Ei niitä taateleita ole tarkoituskaan syödä siltänään aterian korvikkeena. 

Vierailija
13850/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taateleissa järkyttävä määrä sokeria, en suosittele kenellekään. Just pyörittelen käsissä Prismassa sellaista isoa saippuapala kokoista ehkä 200g? Pakkausta hinta 0,85€. Jäi hyllyyn ravintoarvojen takia. Kaurapuuro on parasta vatsalle.

Onneksi karkeissa, leivonnaisissa, limuissa, maustetuissa jogurteissa jne jne ei ole yhtään sokeria... Sokeria on myös kaikissa hedelmissä, kuivatuissa tietysti enemmän kuin tuoreissa. Ei niitä taateleita ole tarkoituskaan syödä siltänään aterian korvikkeena. 

En syö hedelmiä enkä karkkeja. Tuo taateli kiinnosti kun näytti hauskalta pakkaukselta, mutta jäi hyllyyn. Itseletättyjä mustikoita ja puolukoita kyllä syön puurossa ja joskus ilmaisia omenoita, mutta en osta hedelmiä kaupasta. Kaikki ei myöskään syö leivonnaisia tai juo limuja. Ihan tiedoksi vaan.

Vierailija
13851/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä ihmetelty että jonkun työkav

Minulla on asiakkaina ystäviäni. Vietämme aikaa myös toistemme kotona ja lenkkipolulla. Miksi ei voisi olla asiakas ja kaveri samaan aikaan? Joitakihan saattaa nimenomaan yhdistää intohimo samaan alaan tai muuta. T. Eri

Vierailija
13852/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö hedelmiä enkä karkkeja. Tuo taateli kiinnosti kun näytti hauskalta pakkaukselta, mutta jäi hyllyyn. Itseletättyjä mustikoita ja

Kyllä minä tiedän, ettei kaikki syö leivonnaisia ja limuja. En syö niitä itsekään. On vain typerää tuomita tämä yksittäinen tuote tuolla tavoin, kun satoja epäterveellisempiäkin tuotteita on hyllyt pullollaan. Ja osa jopa ostaa ihan puhdasta sokeria kaupasta 😱.

Vierailija
13853/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiin palaa vähintään 200€. Ruokaan noin 300€. Yksin asun ja syön kaikkea muuta kuin perus kotiruokaa. Tai no puuroa en syö ja hiilareita välttelen.

No aamulla aina 2 ruisleipää kalkkunaleikkeleellä ja kurkulla ja tomaatilla. Lisäksi tuoretta basilikaa.

Päivällä usein napostelen wasabipähkinöitä, juustoja, sipsiä, suolakurkkuja, jalapenoja, inkiväärilastuja jne.

Illalla lähes aina itsetehtyä aasialaista herkkusieni-rapu-kastiketta ja salaattia ja pari ruokalusikallista riisiä. Lisäksi viiniä ja juustoja. Joskus köytän ravun tilalla surimia tai tofua.

Vihaan pikaruokia, pastaa ja suomalaisia kouluruokia. Pitää olla tulista. Nepalilainen ruoka välillä kivaa vaihtelua aasialaiseen. Intialaisesta en tykkää, en ihmisistä maasta enkä ruoasta. Tosin nykyään olen lopettanut ulkomaan syömisen. Sushia teen toisinaan itse.

Vierailija
13854/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kampaajani on yrittäjä, ja ollaan ihan vapaa-ajalla myös tekemisissä. Hän on myös lapseni kummitäti mutta maksan hänelle kampaamokäynnistäni ihan listahinnan. Miksei asiakas voisi olla myös kaveri? Ja olen kyllä saanut häneltä ties mitä ilmaista ruokaa ja juomaa. Lempparini on sienipiirakka, jota tekee usein juhliin itsekeräämistään sienistä. Viimeksi toi kylään tullessaan lapselle karkkipussin ja pussillisen croisantteja kaupan paistohyllyltä.

Vierailija
13855/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kampaajani on yrittäjä, ja ollaan ihan vapaa-ajalla myös tekemisissä. Hän on myös lapseni kummitäti mutta maksan hänelle kampaamokäynnistäni ihan listahinnan. Miksei asiakas voisi olla myös kaveri? Ja olen kyllä saanut häneltä ties mitä ilmaista ruokaa ja juomaa. Lempparini on sienipiirakka, jota tekee usein juhliin itsekeräämistään sienistä. Viimeksi toi kylään tullessaan lapselle karkkipussin ja pussillisen croisantteja kaupan paistohyllyltä.

Ei kai kukaan ole sanonutkaan, etteikö yrittäjä voisi olla kaveri asiakkaansa kanssa? Vai onko? Ihmiset ei nyt taaskaan taida vaan osata lukea... Tuo yksi tuolla väitti, että asiakkaat olisivat muka työkavereita. Se on ihan eri asia.

13856/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Edelliselle, hienoa mutta kerrohan, mikä on 100% ruisleipäsi? Mä en ole löytänyt.

Äkkiseltään googlaamalla löysin Putaan Pullan ja Ullan Pakarin, joilla on 100% ruisleipää. Muissa "pelkkää ruista" olevissa leivissä on vehnäproteiinia (eli gluteenia) tai perunahiutaleita, psylliumia jne. Ullan Pakarin tuotteita voisi olla pääkaupunkiseudulla saatavilla, sillä on Riihimäellä leipomo (kolmostien varressa). Porin seudulla näyttää olevan Ullan Pakarin tuotteita K-kaupoissa. Putaan Pulla on taas pohjoisemmassa, mutta sen nettisivujen mukaan ruis Jykerö on saatavilla kaikista K-marketeista. En tiijä onko.

Suurilla leipomoilla ei ole valikoimassa.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
13857/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ole sanonutkaan, etteikö yrittäjä voisi olla kaveri asiakkaansa kanssa? Vai onko? Ihmiset ei nyt taaskaan taida vaan osata lukea... Tuo yksi tuolla väitti, että asiakkaat olisivat muka työkavereita. Se on ihan eri asia.

Ei kai sillä ole väliä millä nimellä työkavereita kutsuu. Jos toinen on vaikka alihankkija ja toinen tuottaa sen tuotteen ja joka päivä työskennellään yhdessä tehtaalla niin onko hän silloin asiakas vai työkaveri? 

Vierailija
13858/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty mitenkään edes muistamaan, mitä kaikkea ilmaista ruokaa olen tämän vuoden aikana saanut. Tänään sain äidiltäni runebergintortun ja eilen kaverini tarjosi ravintolaruokamme ja kotonaan skumppaa ja sipsiä. Veljeni lapsella oli synttärit ja siellä oli vaikka ja mitä herkkua ja kakkua tarjolla. Ja ei, en vienyt lapselle aineellista lahjaa vaan lupasin auttaa viikonloppuna lastenhoidossa heidän kotonaan kun kävivät Tallinnan päiväristeilyllä. Saan taas ilmaiseksi syödä heidän kotonaan ja toivat vielä pienen viinapullonkin tuliaisiksi.

Omenoita on saatu hillokaupalla tutuilta koko vuoden tai parin tarpeiksi joka vuosi ja jopa hamsterilleni on kyläilijät tuoneet jyrsijän herkkupaloja. Ei näitä jaksa mitenkään muistaa mutta säästöähän se on kun ei tarvitse itse syödä tilalla mitään itseostamaa. Vaikka vellipuuroa. Kyläilijöille tarjoan itse kaikkien kehumis teeleipiäni tai omenapiirakkaa. Ei maksa kuin alle 1€ ainekset ja riittää 8 henkilölle. Eivät pidä minua pihinä vaan taitavana ja reippaana leipuriksi, joka viitsii nähdä vaivaa vieraidensa eteen.

Vierailija
13859/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

%3D

Vierailija
13860/19165 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nykyään onnistu dyykkaus kun kaupat lahjoittaa tuotteet leipäjonoon ja vähävaraisille. Työskentelin kerran hostellissa ja sinne myös lähileipomo toi pari kertaa viikossa valtavat kasat erilaisia leipiä, leivoksia ja muita herkkuja ilmaiseksi reppureissaajille tai muille matkustajille annettavaksi keittiöön. Ei kait kukaan nykyään enää ruokaa roskiin heitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän