Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa etsiä niitä viestejä missä ihmeteltiin että jonkun työkaveri tuo ilmaiseksi töihin omenia tai vastaavaa. Mutta onhan se outoa jos lähipiiri on niin kapea ettei kukaan kalasta, marjasta, sienestä, metsästä, kasvata mitään, ei ole kasvimaata tai puutarhaa tms. Eikä ole varsinkaan valmis jakamaan mitään läheisilleen. Että kukaan ei saisi mitään ilmaista ikinä mistään. Kyllä silloin miettisin myös omaa käytöstäni. Jos olet ikävä ihminen muille niin Eikai kukaan halua olla lähelläsi tai jakaa mitään omistaan? Aika outoa jos edes syntymäpäivänäni tai jouluna kukaan ei antaisi sinulle sitä ilmaista suklaarasiaa tai itsetehtyä hilloa. Hyvin hämmentävää itseasiassa jos edes vanhemmat tai kaverit ei muista mitenkään.
Eihän siinä ihmetelty että jonkun työkaverin omenat, vaan että se kirjoittaja itse eli kuplassa missä saadaan ammattikalastajalta ties paljonko kalaa. Ei ole monella todellisuutta tuo.
Itselläni ei ole työkavereita (yrittäjä), miehellä ei ole työkavereita kuin pari eikä niistä kukaan metsästä tai kalasta tai kasvata mitään. Meillä on omat marjapuskat ja hyvät puolukkamaat mutta siinä se. Miehen vanhemmat iäkkäät ja pihit, omat vanhemmat sekakäyttäjiä, ei olla tekemisissä, viimeinen mitä heiltä saa on ilmainen ruoka kun eivät ruokkineet edes lapsena :D
Olen ihmisille kiva ja minua autetaan ja muistetaan mutta olen kiva kai sitten liian köyhille tai kalattomille tyypeille kun ei sieltä mitään satojen eurojen ruokavoittoja tule.
Kaikilla meillä on omat elinpiirimme. Minä ehkä olen se joidenkin tuntema riiviö sukulainen, joka aina ennen kylään tulemista kysyy että onko teillä kuinka paljon tilaa pakastimessa, paljonko huolisitte omenoita, marjoja tai hirvenlihaa. Tiedän lasteni jakavan näitä myös tutuilleen ja kannatan sitä täysin. Mutta en silti minäkään ventovieraille mitään tyrkytä.
- eri -
Syön joka päivä yhden aterian: Illallisella keitetyt 250g pakastevihannekset (0,60e) ja keitetyt 4 kananmunaa (1,2e). Syön nämä kaikki illallisella, koska ne auttavat nukahtamaan.
Eli nämä maksaa päivittäin yhteensä 1,80e. Mausteina on suolaa ja pippuria.
Sen lisäksi työpäivinä on työpaikan tarjoama lounas, joka ei maksa mitään. Painotan lihan ja kasvisten syöntiä, ei hiilareita. Olisikohan noin 300g lihaa ja 100g kasviksia per lounas. Töissä olen 2-3 päivää viikossa.
En harrasta liikuntaa, joten kulutus ei ole kovin isoa. Paino liikkuu 73-70kg välillä, on ollut siinä jo puoli vuotta. Tarkoituksena on aloittaa kuntosaliharrastus, jolloin lisään ruokavalioon rahkaa ja proteiinijauhetta. Ehkä myös enemmän kananmunia.
Nälän kanssa on helppo elää. Siihen tottuu nopesti, eikä ole ollenkaan vaikeata syödä vain yksi ateria päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa etsiä niitä viestejä missä ihmeteltiin että jonkun työkaveri tuo ilmaiseksi töihin omenia tai vastaavaa. Mutta onhan se outoa jos lähipiiri on niin kapea ettei kukaan kalasta, marjasta, sienestä, metsästä, kasvata mitään, ei ole kasvimaata tai puutarhaa tms. Eikä ole varsinkaan valmis jakamaan mitään läheisilleen. Että kukaan ei saisi mitään ilmaista ikinä mistään. Kyllä silloin miettisin myös omaa käytöstäni. Jos olet ikävä ihminen muille niin Eikai kukaan halua olla lähelläsi tai jakaa mitään omistaan? Aika outoa jos edes syntymäpäivänäni tai jouluna kukaan ei antaisi sinulle sitä ilmaista suklaarasiaa tai itsetehtyä hilloa. Hyvin hämmentävää itseasiassa jos edes vanhemmat tai kaverit ei muista mitenkään.
Mitähän sulla mahtaa olla ikää?
Mulla vanhemmat kuolleet muutama kymmenen vuotta sitten. Pitäisiköhän alkaa pyytel
Olen 41-vuotias ja eläkkeellä olevat vanhempani vahtivat lapsiani ja todellakin tulvat minulle sieniä ja marjoja ja jouluisinnitsetekmää hilloja ja muuta. Ja toisen kotona myös omenapuu, josta tulee omenoita myös kaikille lapsille ja lapsen lapsille. En arvannut, että on niin epätavallista, että ihmiset muistavat toisiaan.
Jaa minulla on 4 ystävää, ja jonkin verran sukulaisia. 1 sukulainen on kalastaja/metsäståjä ja sieltä saa niin paljon hirveä ja kalaa kun kehtaa pyytää. Heillä myös oma mansikkamaa eli mansikoita saa niin paljon kerätä kuin haluaa. Olen tosin ulkomailla asunut nyt 6 vuotta niin en ole käynyt hakemassa ollenkaan. Mitä nyt toivat jäistä riistaa minulle tuliaiseksi kun kävivät kylässä kotonani Espanjassa.
Tykkään järjestää illanistujaisia ja usein minä olen se joka tarjoaa muille. Ystäväni tuo kyllä aina mukanaan jotain, esimerkiksi viinipullon ja itsetehdyn piirakan. Ja Jouluisin kyllä ilmestyy joka vuosi naapureilta suklaarasia ja kortti. Myös töissä saa ilmaista kahvia ja hedelmiä. Tosin minulla on myös kotona omenapuu ja sitruunapuu. Kasvatan myös yrttejä ja chilejä. Onpa outoa, jos ei kukaan ikinä sinulle mitään ilmaiseksi anna. Jopa spurguille tarjotaan ilmaisia voileipiä tai vastaavaa jos hengaavat kaupan edessä tai puiston penkillä.
Minulla myös hyvä tilanne, että eläkkeellä olevat vanhempani auttavat lastenhoidossa ja harrastuksiin kuskaamisessa ja tuovat vielä tuomisia aina kylään tullessa. Perus ruokaa ja itsekeräämiään juttuja, kuten niitä marjoja ja sieniä. Joskus jopa kalaa. Ruokkivat myös aina lapseni kotonaan ja antavat ylijääneitä ruokia meille kotiin viemisiksi, viimeksi tuli lettuja, lohta, mandariineja, kahvipaketti, keksejä ja puolikas suklaakakku. Ei kuulemma ehdi itse niitä syödä ja pakastin vielä täynnä syksyn marjoja.
Eräällä naapurillani tosin ei ole yhtään läheistä, ainoastaan pari tietokonekaveria. Isä kuollut ja äiti ex-narkkari, jonka kanssa ei halua olla tekemisissä. Sisarusten kanssa riidoissa eikä muidenkaan kanssa tule juuri toimeen. Tykkää itse juoda kotona vaan kaljaa ja lapsensa vain pelaa tietokoneella. Syövät pitsaa ja juovat kokista. On surullista, ettei hän ole kenenkään kanssa väleissä, joten oletan samalla ettei kukaan häntä muista edes ilmaisilla omenoilla tai suklaalevyllä. Itse olen hänelle kyllä vienyt itsetekemiä leipomuksia mutta taidan olla ainoa. Toki olen ne joutunut ovelle jättämään kun ei ole päästänyt sisään kun kuulemma tosi likaista. Haju tuli kyllä jo ulko-ovelle asti, että epäilen ettei kukaan muu ole käynyt kylässä mitään viemässä. No minun tekemäni sämpylätkin varmaan päätyivät roskikseen, mutta olen kuitenkin häntä ajatellut.
Omat vanhempani antavat vain rahaa lahjaksi, mutta sehän sopii. Eivät siis ole kovin läheisiä tai käy kylässä vuosittain, mutta joka vuosi kilahtaa 50€ itselleni ja lapsilleni synttäripäivänä ja jouluna :) Ehkä tuon 50€:n voi käyttää myös ruokaan eli voisin sanoa sitten että sain ilmaista ruokaa :) Puhelimessa kyllä jutellaan välillä :)
Paskaa joutuu syömään, jos meinaa satasella pärjätä sapuskoissa koko kuukauden.
Näillä nykyhinnoilla voi onnistua viikon syömään satasella.
Minulta ( valtiolta ) meni toi raha jo pelkkään aamupalaan.
T.Sanna M . Sdp
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ollut viime kuussa laittaa kuin 100€ ruokaan mutta en kyllä joutunut paskaa syömään. Toki minä lapseni syötiin tasoa per annos: 300g perunoita 0,30€ + nakkikastike 200g 0,40€ + pakastekasviksia 200g 0,40€ ja leipää ja puuroa. Pekonipasta ei kovin terveellistä mutta annos sitä maksoi 0,50€. Pinaattikeitto on suosikkia ja se samanhintaista. Lisäksi kananmunaa ja tarjous hedelmiä yms. Jotenkin pärjättiin 100€/kk kaksi hengeltä eli se on vain 50€ per naama. Toki ollaan pienikokoisia ja kaikkiruokaisia. Eikä olla mitään kilpaurheilijoita vaan liikuntamuotona lähinnä kävely. En väitä että huippu-urheilija voisi syödä samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ollut viime kuussa laittaa kuin 100€ ruokaan mutta en kyllä joutunut paskaa syömään. Toki minä lapseni syötiin tasoa per annos: 300g perunoita 0,30€ + nakkikastike 200g 0,40€ + pakastekasviksia 200g 0,40€ ja leipää ja puuroa. Pekonipasta ei kovin terveellistä mutta annos sitä maksoi 0,50€. Pinaattikeitto on suosikkia ja se samanhintaista. Lisäksi kananmunaa ja tarjous hedelmiä yms. Jotenkin pärjättiin 100€/kk kaksi hengeltä eli se on vain 50€ per naama. Toki ollaan pienikokoisia ja kaikkiruokaisia. Eikä olla mitään kilpaurheilijoita vaan liikuntamuotona lähinnä kävely. En väitä että huippu-urheilija voisi syödä samalla lailla.
Kyllä huippu-urheilijatkin syövät perunaa, nakkikastiketta, kasviksia, kananmunaa, pekonipastaa, pinaattikeittoa, leipää, puuroa jne. Saattavat vain syödä isomman annokset ja ottaa lisäksi proteiinijauhejuomia ja palautusjuomia.
Vierailija kirjoitti:
Syön joka päivä yhden aterian: Illallisella keitetyt 250g pakastevihannekset (0,60e) ja keitetyt 4 kananmunaa (1,2e). Syön nämä kaikki illallisella, koska ne auttavat nukahtamaan.
Eli nämä maksaa päivittäin yhteensä 1,80e. Mausteina on suolaa ja pippuria.
Sen lisäksi työpäivinä on työpaikan tarjoama lounas, joka ei maksa mitään. Painotan lihan ja kasvisten syöntiä, ei hiilareita. Olisikohan noin 300g lihaa ja 100g kasviksia per lounas. Töissä olen 2-3 päivää viikossa.
En harrasta liikuntaa, joten kulutus ei ole kovin isoa. Paino liikkuu 73-70kg välillä, on ollut siinä jo puoli vuotta. Tarkoituksena on aloittaa kuntosaliharrastus, jolloin lisään ruokavalioon rahkaa ja proteiinijauhetta. Ehkä myös enemmän kananmunia.
Nälän kanssa on helppo elää. Siihen tottuu nopesti, eikä ole ollenkaan vaikeata syödä vain yksi ateria päivässä.
Et tarvitse tuohon yhtään enempää proteiinia kuntosaliharrastuksen vuoksi, varsinkaan mitään turha, päiväisiä jauheita. Liika proteiini rasittaa vaan turhaan elimistöä, ei se pysty sitä määräänsä enempää käyttämään eikä se pysty sitä varastoimaan. Ei ole näköjään monilla ihmisillä nykyään mitään käsitystä terveellisestä ruokavaliosta ja kehon toiminnasta...
50€ naama on vain 1,66€ päivä. No puuroa saa toki tuolla 20 annosta niin ei tule nälkä ja pärjää.
Mutta esim puuro margariinilla 0,05€, 2 leipää margariinilla 0,10€, kananmuna 0,20€, pinaattikeitto 0,50€, maitolasi 0,20€, porkkana-kaali-sekoitusta 400g 0,50€ niin on jo 1,55€. Ja joo siihen vielä pari lautasellista puuroa päälle niin ok mutta itse olisin kyllä käynyt hakemassa sitten diakonista ruokalahjakorttia tai leipäjonosta jotain einestä enkä tyytynyt tohon. Tietenkin jos töistä tai koulusta saa jotain ilmaista ruokaa ettei tartte kotona mitään syödä jos siellä hamstraa.
Homeiset taatelit. siinä se.
Maha toimii ja sitte ei pariin päivään haluta ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Minulta ( valtiolta ) meni toi raha jo pelkkään aamupalaan.
T.Sanna M . Sdp
Eihän ollut. Perus leipää, leikkelettä ja kurkkua söi. Oisko vielä puuronkin keitellyt. Ja summat oli laskettu myös puolisolle, lapselle, nannylle ja sihteerille. Ei pelkästään Sannalle. Itse en tosin suö aamiaista, edes juo kahvia, niin ei mikään aamupalakohu kiinnosta tuon taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T= Tarjous
Aamulla kaksi verigreippiä.
Lounas( samalla päivällinen) perunamuusia ja lissipihvejä, kaalipaprikasalaattia.
Illan mittaan viisi appelsiinia.
Ei ole kovin terveellinen tuo sun päivän kokonaisuus. Miksi ihmeessä pitää ahtaa itseensä peräti 5 appelsiinia ja julistaa sitä vielä täällä? Keho ja elimistö tarvitsee proteiinia ja rasvaakin toimiakseen kunnolla, ei ne lounaan linssit siihen riitä.
Joku halusi tässä ryhmässä tietää mitä syödään satasella kuu päivittäin. Olen ollut rehellinen. Edellisenä päivänä oli juhlasyömistä , joista olin vieläkin kylläinen. Tää oli mun " krapulapäivä" sitä sen kummemmin julistamatta. Kyllä se ajan kanssa tasaantuu, vai jaksatko sinä itse laskea jokaiselle päivälle täydellisen terveellisen ateriakokonaisuuden joka aterialle?
Ja minuun mahtui hyvin ahtamatta lauantaina klo 15-22 viisi appelsiinia. Jotkut voivat syödä jopa pizzan ja oluen...
Olen juuri ollut verikokeissa ja kaikki arvot olivat ok, ei syytä huoleen!
Aamupalaevääksi banaani, lapsi syö koulussa parikin annosta ruokaa niin ei tartte välipaloja, illallisen kaikki syö eri aikoina. Tekee voileipiä, puuro, keittää pastaa, ranskikset uuniin tai mitä nyt milloinkin. Ei syödä mitään yhteisiä illallisia ja ihan eri vuorokausirytmit kaikilla. Hoidan kuitenkin ruoat taloon kerran viikossa ja 4-henkiseltä perheeltä menee suunnilleen 400€. Limut, mehut ja alkoholit ottakoot kaikki omilla rahoillaan. Kaakaota, kahvia ja teetä ostan.
Vierailija kirjoitti:
Homeiset taatelit. siinä se.
Maha toimii ja sitte ei pariin päivään haluta ruokaa!
Taateleissa järkyttävä määrä sokeria, en suosittele kenellekään. Just pyörittelen käsissä Prismassa sellaista isoa saippuapala kokoista ehkä 200g? Pakkausta hinta 0,85€. Jäi hyllyyn ravintoarvojen takia. Kaurapuuro on parasta vatsalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä ihmetelty että jonkun työkaverin omenat, vaan että se kirjoittaja itse eli kuplassa missä saadaan ammattikalastaj
Hienot puolisot olette löytäneet :D Roisen vanhemmat pihejö ja toisen sekakäyttäjille :D Sitten vielä ihmettelette ettei kukaan teidän perhettä muista vaikka joulusuklaarasialla tai ilmaisella omenapussilla :D
Kun kävin viimeksi ajan kanssa kaupassa, katselin hyllyjen tavaroita ja mietin , kuka ihmeessä kaikkia näitä tarvitsee/ ostaa koskaan. Varmasti saa rahaa kulumaan!
Mitä kaikkea en osta koskaan: valmiita leivonnaisia, muroja, keksejä, energiajuomia tai - patukoita, valmisruokia, kastikejauheita, fondeja , leikkeleitä, makkaroita, lihaa, pakastepizzoja, alkoholia, kahvia, teetä, mitään paistopisteeltä, makeisia, suklaata, sipsejä..3/4 kaupan tuotteista on minulle tarpeettomia.
Mitä ostan: sesonkituotteita heviosastolta, ruisleipää, erilaisia maitotuotteita, 100% ruisleipää, munia. Linssejä, soijatuotteita, herneitä, papuja. Tacojuttuja ja limsaa muutaman kerran vuodessa. Hiutaleita, ryynejä ja jauhoja. Mausteita ,sokeria. Öljyjä, etikoita, soijakastiketta, wasabia. Kalaa ja pähkinöitä jos hinta on sopiva.
Ja syön hyviä ja vaihtelevia ruokia!
Kotona on sieniä ja marjoja.
Eihän siinä ihmetelty että jonkun työkaverin omenat, vaan että se kirjoittaja itse eli kuplassa missä saadaan ammattikalastajalta ties paljonko kalaa. Ei ole monella todellisuutta tuo.
Itselläni ei ole työkavereita (yrittäjä), miehellä ei ole työkavereita kuin pari eikä niistä kukaan metsästä tai kalasta tai kasvata mitään. Meillä on omat marjapuskat ja hyvät puolukkamaat mutta siinä se. Miehen vanhemmat iäkkäät ja pihit, omat vanhemmat sekakäyttäjiä, ei olla tekemisissä, viimeinen mitä heiltä saa on ilmainen ruoka kun eivät ruokkineet edes lapsena :D
Olen ihmisille kiva ja minua autetaan ja muistetaan mutta olen kiva kai sitten liian köyhille tai kalattomille tyypeille kun ei sieltä mitään satojen eurojen ruokavoittoja tule.