Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19166)
Jos ostat kestokassin 1€ ja otat kaupasta ilmaisia hedelmäpusseja roskapussiksi niin säästät kuukaudessa jo 3€ eli vaikka ne kahvit jos löyt kaupassa vaikka 3 kertaa viikossa. Tosta 100€/kk budjetista se on jo 3% voittoa, vaikka kukaan ei toki ole nykyään enää niin hölmö että ostaa muovipusseja.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa ostaa monivitamiinitablettipurkkia Lidlistä noin 1,09€/20kpl niin kannattaa itse kerätä puolukat ja tyrnit yms. Ja tehdä niistä omat vitamiinishotit aamuiksi. Meillä iso purkki Omega3-rasvatabletteja myös säilynyt ties kuinka pitkään. En tiedä paljon maksoi, mies ne jostain hommasi. Miehen paras kaveri tosin ammattikalastaja että sieltä saatu myös meille kalaa yli tarpeiden. Mies puolestaan vastapainoksi auttanut heillä tietokonejärjestelmien kanssa ja remppajutuissa. Eli vaikea laskea niille kaloille hintaa.
Syksyisin saadaan myös vanhemmiltani ilmaiseksi omenia niin paljon kuin halutaan. Tehdään aina paljon omppuhilloa puuron päälle vuodeksi niistä. Tuoreena tehdään tietty muutamat omppupiirakat myös. Ihan varmasti kaikki lähipiirissä joku, joka antaa ilmaiseksi omenia tai sieniä tai kalaa tai hirvenlihaa tai raparperia tai muuta. Ihmettelen jos näin ei ole. Myös työkaveri tuo töihin aina syksyisin kassillista omenoita l
Niin no kaikki ei oo töissä tai oo väleissä sukulaisten kanssa tai asu missään mis olis jotain kavereita lähellä!!! Halooo! Varmaan koiran kusettajatkin tuo sulle kaviaaria huvikseen
Jätin hedelmä-ämpärit ostamatta, kun mulla kuitenkin oli jo nämä (1,707kg appelsiineja 1,69e 0,99/kg) ja kuitenkin alimmaiset omput tai appelsiinit olisi homehtuneet käsiin siitä koko ämpärillisestä. Mutta sinänsä 5e/ämpäri ei olisi paha tarjous... mut ei vaan tänään.
Plus sitten kun löytyi jo nämä mussutettavat ABC:ltä ja entisiäkin vielä on jääkaapissa/pakastinlokerossa:
Herkkutrio kermajäätelöt 3xIitra 3,30 (-4,95), coop salamipizza 1,44 (-2,16), coop karpalomehu 1l 1,10 (-1,65), rasvaton Valio maito 1l 2x0,54 (-0,81) = 1,08, raejuusto Valio 500g 1,24 (-1,85), kebab riisillä 2x = 4,55 (-6,83) yhteensä 12,71
-winner-
Viikon törsäys oli eiliset 2 kappaletta Runebergin torttuja joista toisen söi kahvittelukaveri. 1,70 kpl, yht. 3,40.
Kuka tänä vuonna leipoi tortut itse?
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
Viikon törsäys oli eiliset 2 kappaletta Runebergin torttuja joista toisen söi kahvittelukaveri. 1,70 kpl, yht. 3,40.
Enpä ole torttua varmasti 20 vuoteen ainakaan syönyt. En syö myöskään muutakaan mistä joku vihjailee. Pullia ja kakkuja ja keksejä leivon toisinaan itse jos tekee mieli, mutta en syö joka päivä sitä mitä jossain mainostetaan. Kuten suihinotto ja pihvi -päiviä tai maksamakkarapäiviä jne. Jenkeissä joka päivä joku ruokajuhlapäivä niin hulluksihan siinä tulisi. Ja köyhäksi. Kasviksia syön kuitenkin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Enpä ole torttua varmasti 20 vuoteen ainakaan syönyt. En syö myöskään muutakaan mistä joku vihjailee. Pullia ja kakkuja ja keksejä leivon toisinaan itse jos tekee mieli, mutta en syö joka päivä sitä mitä jossain mainostetaan. Kuten suihinotto ja pihvi -päiviä tai maksamakkarapäiviä jne. Jenkeissä joka päivä joku ruokajuhlapäivä niin hulluksihan siinä tulisi. Ja köyhäksi. Kasviksia syön kuitenkin joka päivä.
😂 no nyt en kyllä ihan... tajua.
Kampin Pimu
Uuuu, jollakin on heikko kohta tuo jokaisenoikeuksien hyödyntäminen 🤣
Eväissäni EI ole porkkanatikkuja, omenalohkoja eikä edes maapähkinävoita, koska yksi umkkikatsoja on allerginen niille. Mutta tilaisuuden kunniaksi on mätiä, tuorejuustoa, homejuustoa, suolakeksejä ja sipsejä sekä kermaviilipohjainen dippi. Ei valmiiksi ostettua dippiseosta, koska niissä on lähes aina sipulia.
Popkorniakin saatetaan tehdä.
Hei, kyseessä on sentään UMK, ei siinä mitään high cuisine- pöperöä tarjoilla. Käärijävuonna oli sentään käärijänvihreää boolia, käärijänvihreitä marenkeja ja käärijänvihreitä sokerikuorrutuskeksejä.
Nuorison eväät on nuorison asia (ostoksistahan puolet meni heille)
Kiusa se on pienikin kiusa
Nuorison eväät ei ole nuorison asia jos äiti ne maksaa. Omilla rahoilla voi tehdä mitä haluaa.
Koiran pudottaa noin 5kg eli paastoan. Juon paljon vettä ja syön lähinnä puuroa. E haittaa ollenkaan.
Jaahas, tänään tulee syömävieraita ( perhettä) pääruoka on tomaattiset silakkarullat + muusi. Jälkiruoka mansikkarahka. Tilattiin saksasta Koro sta luomu hapankaalia ja se on lisukkeena. Kauramaitojauhetta ei oiken suomesta löydy ja se on kätevää ja maukkaampaa kuin valmis kauramaito
Viemiseksi leivoin juuri 12 sämpylää, gluteenittomia ja maidottomia. Ovat uunissa nousemassa.
Tässä leivonta vinkkini. Laita uunin ylä ja alalämpö päälle 150c ja pidä 1,5 minuuttia ja sammuta. Nyt uunin lämpötila nousee tuonne 40 c ja laskee hiljalleen. Kyllä nousee sämpylät ja hapanleipä, yleensä tunti riittää.
Eilen hain Lidl 5 pkt tarjous jauhelihaa, tänään haen toisen satsin;)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, tänään tulee syömävieraita ( perhettä) pääruoka on tomaattiset silakkarullat + muusi. Jälkiruoka mansikkarahka. Tilattiin saksasta Koro sta luomu hapankaalia ja se on lisukkeena. Kauramaitojauhetta ei oiken suomesta löydy ja se on kätevää ja maukkaampaa kuin valmis kauramaito
Viemiseksi leivoin juuri 12 sämpylää, gluteenittomia ja maidottomia. Ovat uunissa nousemassa.
Tässä leivonta vinkkini. Laita uunin ylä ja alalämpö päälle 150c ja pidä 1,5 minuuttia ja sammuta. Nyt uunin lämpötila nousee tuonne 40 c ja laskee hiljalleen. Kyllä nousee sämpylät ja hapanleipä, yleensä tunti riittää.
Eilen hain Lidl 5 pkt tarjous jauhelihaa, tänään haen toisen satsin;)
Hae nyt apua itsellesi.
F60.4. Tässä reseptille eräälle nimimerkille.
Eilen söin:
-aamupala: viili (T), banaani, Kiivi ( T)
-lounas: omatekoinen pinaattivelli, kaksi kananmunaa
Seuraavaksi söinkin vasta sukulaisilla vanhojen tanssien jatkoilla illalla. Tuliaisiksi vein pussillisen sitruunoita ( 5e hedelmä-ämpäristä), minulle jäi sitruunaa& verigreippejä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen söin:
-aamupala: viili (T), banaani, Kiivi ( T)
-lounas: omatekoinen pinaattivelli, kaksi kananmunaa
Seuraavaksi söinkin vasta sukulaisilla vanhojen tanssien jatkoilla illalla. Tuliaisiksi vein pussillisen sitruunoita ( 5e hedelmä-ämpäristä), minulle jäi sitruunaa& verigreippejä.
Mikä on (T)?
Vierailija kirjoitti:
Käyn 3-4 kertaa viikossa ruokajakelussa, kauppaan menee ehkä 50-70€/kk.
Nykyään on ainakin täällä missä asun on ne eu:n ruokakassit lopetettu eli aina siellä ei ole oikein mitään annettavaa. En sitten tiedä antavatko jonkun maksukortin jossa on pieni summa rahaa jolla voi sitten ostaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätin hedelmä-ämpärit ostamatta, kun mulla kuitenkin oli jo nämä (1,707kg appelsiineja 1,69e 0,99/kg) ja kuitenkin alimmaiset omput tai appelsiinit olisi homehtuneet käsiin siitä koko ämpärillisestä. Mutta sinänsä 5e/ämpäri ei olisi paha tarjous... mut ei vaan tänään.
Plus sitten kun löytyi jo nämä mussutettavat ABC:ltä ja entisiäkin vielä on jääkaapissa/pakastinlokerossa:
Herkkutrio kermajäätelöt 3xIitra 3,30 (-4,95), coop salamipizza 1,44 (-2,16), coop karpalomehu 1l 1,10 (-1,65), rasvaton Valio maito 1l 2x0,54 (-0,81) = 1,08, raejuusto Valio 500g 1,24 (-1,85), kebab riisillä 2x = 4,55 (-6,83) yhteensä 12,71
-winner-
Jätit laskematta ilmaisen ämpärin, johon olisit voinut kusta niin olisit säästänyt vessan huuhteluvedet.
Yksin asun ja suunnilleen 400€/kk menee. Käyn kaupassa 3 kertaa kuukaudessa mutta ostan aina lkrrallla noin 100€. Suurimmaksi osaksi rahaa menee juustoihin, kaljaan, limuun, erilaisiin kastikkeisiin ja säilyketölkkeihin. Joka kauppareissulla ostan 1 kurkun, 1 jäävuorisalaatin, 1 leipäpussin, 1 kirsikkatomaattirasia, 1 monivitamiinitabletit jne. Eli normaalit jutut kestävät minulla helposti reilu viikon. Kahvia ja margariinia ostan harvemmin jne. Jostain tuo 100€ vaan tulee täyteen. Käyn samalla 2 eri kaupassa. Eli Lidlissä ja Prismassa, molempiin menee se 50€ juustot ja alkoholi nyt vaan maksaa.
En syö punaista lihaa tai lihaa muutenkaan juuri ollenkaan. En osta lähes ikinä eineksiä paitsi joskus pakastepitsan tai lihapullat. En käytä kallista kasvisproteiinia vaan ihan papuja, tofua ja soijarouhetta. Karkkia, suklaata tai makeita juttuja en syö ollenkaan, sipsipussin ostan joskus. Pullia tai keksiä en ole varmaan ikinä ostanut. Ihan normaalipainoinen olen.
Ei tuohon 100€/kk budjettiin mahdu kyllä mitään alkoholia, karkkia, sipsiä tai herkuttelujuustoja. Eikä kukaan jaksa aina syödä vaan tavallista ruokaa jos muut ympärillä mutustelee suklaata ja syö hampurilaisia.
Jos mä tekisin kirurgin töitä ja olisin saanut sen 300e käteen verojen jälkeen, niin noi eväät köyhdyttäisi mua 296 euroa, kun teen hyväntekeväisyyttä. 🙄
Mutta kun sä et tee niitä töitä ja mä en tee kirurgin töitä. Miksi laskea budjettia leikkirahoille, joita ei ole eikä tule?!🤦🏻