Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: työntekijät valehtelevat saadakseen sairauslomaa töistä

Vierailija
24.09.2023 |

Ylen haastattelujen perusteella sairauslomien todellista syytä ei usein kerrota pomolle. Työntekijät kertoivat Ylelle miksi ja mistä syistä he ovat valehdelleet työpaikoille en saadakseen vapaata: https://yle.fi/a/74-20051243

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mielenterveysjutut on tabuja. Kuka uskaltaa kertoa työnantajalle, että poissaolo/saikku johtui masennuksesta tai lapsivuodepsykoosista?

Vierailija
2/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä puhelinsoitolla saa hommattua itselleen vapaapäivän töistä, niin mitäpä luulet, tuleeko harrastettua?

Olen joka kk vähintään yhden päivän "saikulla".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä sairaslomat voisi laittaa työntekijän piikkiin.

Ei ole työnantajan vika jos työntekijä sairastuu, ja loppuisi nämä vale sairaistelut myös.

Vierailija
4/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

justhan tästä oli pitkä ketju, joko meni poistoon

Vierailija
5/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs nyt tuulee. Ylekin lähtenyt mukaan oikeistopropagandaan. Varmaan pelkäävät leikkauksia. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

Vierailija
6/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/5296953/yle-tassa-syyt-miksi-tyontekija… ei varmaan sataa tuhatta aloitusta tarvia samasta aiheesta, hakuakin voi käyttää

Vierailija
7/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai. No johan pomppas.

Vierailija
8/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikähän tässä on uutinen. Kaikki valehtelevat. Kaikki. Ei sellaista ihmistä ole olemassakaan, joka ei olisi ollut saikulla keksitystä syystä. 

Vierailija
9/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mielenterveysjutut on tabuja. Kuka uskaltaa kertoa työnantajalle, että poissaolo/saikku johtui masennuksesta tai lapsivuodepsykoosista?

Tai yritäppä kertoa työnatahalle että tarvitset vapaata ja aikaa toipua keskenmenon takia. Helpompaa sanoa että on flunssa.

Vierailija
10/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valehdellut jo vuodesta 1998. Saikuttelen aina kun halua mökkeillä tai matkustella.

Vierailija
11/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työnantajan vika jos työntekijä sairastuu, ja loppuisi nämä vale sairaistelut myös.

Lisäksi saisi olla että jos vaikuttaa liian usein vuodessa niin olisi perusteltua irtisanoa jos sairauspäivien määrä ylittää tietyn maksimirajan.

Vierailija
12/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäusin tähän myös sen, että Suomen talous saataisiin nousuun.

Ja työvoima pulaa hiukan paikattua.

Vierailija
13/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5296953/yle-tassa-syyt-miksi-tyontekija… ei varmaan sataa tuhatta aloitusta tarvia samasta aiheesta, hakuakin voi käyttää

Miksi laitat linkin "hakemaasi sivua ei löydy" keskusteluun?

Vierailija
14/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla 7pv pois töistä omalla ilmolla, itseasiassa se on ihan ylempääkin kuin omalta pomolta tullut ohjeistus, säästävät työterveyskuluissa, kun porukka ei ravaa lappusia hakemassa.

Vierailija
15/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että näin Ylellä.

Ilmankos sikäläisillä levottoman luonteen omaavilla rouvilla onkin takamus hiukan levinnyt, sitten viime näkemän.

Vierailija
16/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle-pullaa.

Vierailija
17/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan valvon kipeän lapsen kanssa yön ja aamulla soitan, etten voi tulla töihin, koska lapsi on kipeä. Esihenkilö kysyy, eikö kukaan muu voi jäädä lapsen kanssa kotiin ja vastaan ei. Joo olisi lapsenvahteja, mutta jään itse, koska olen rättiväsynyt. Eli valehtelen. Omasta mielestäni ihan hyvästä syystä, mutta silti saan omantunnonpiston.

Vierailija
18/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali onkin rapistunut rapistumistaan. Ei sitä muita ajatrlla, koska on kuka on.

Vierailija
19/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan valvon kipeän lapsen kanssa yön ja aamulla soitan, etten voi tulla töihin, koska lapsi on kipeä. Esihenkilö kysyy, eikö kukaan muu voi jäädä lapsen kanssa kotiin ja vastaan ei. Joo olisi lapsenvahteja, mutta jään itse, koska olen rättiväsynyt. Eli valehtelen. Omasta mielestäni ihan hyvästä syystä, mutta silti saan omantunnonpiston.

Tästä näkee, miten heikkoja ihmmiset nykyään ovat. Yksi yö ja heti pitää saikuttaa.

Loikoilu on mukavampaa kotona kuin työpaikalla. Pian näkee ettei tee sielläkään enää sitäkään vähää mitä aiemmin.

Vierailija
20/26 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai yritäppä kertoa työnatahalle että tarvitset vapaata ja aikaa toipua keskenmenon takia. Helpompaa sanoa että on flunssa.

No et kuitenkaan saisi. Ainakin nsistenklinikalla katsoi kun halpaa makkaraa kun kysyin sairasloman tarpeesta keskenmenon jälkeen. "Ei näistä yleensä anneta" Aha okei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan