Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
13501/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"S-market on kotipaikkakunnallani selvästi kalliimpi kuin Prisma. Mutta sitten se vasta kallis on, kun se on kunnan ainoa isompi kauppa ja vielä ohikulkevan ison tien varrella. Tosiaan jopa asuinpaikkani k-market on sitä halvempi."

S-market on kaikkialla kalliimpi kuin Prisma.

Kuten K-Market on kalliimpi kuin Citymarket.

Vierailija
13502/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä mietityttää kovasti, mitä ruokaa jokainen ketjulainen voisi tehdä pakurikäävästä ;DDDDDD

Menisikö nokkosvoikukanlehtipettuleivän kaverina? Olisiko vaikka koivunmahlaa mausteeksi, Ske, jos en viitsi siitä oliiviöljystä kauheasti maksaa?

-winner-

No teetä rakas -winner-, teetä!

Pakuritee oli hippien suosiossa 70-luvulla ja 80-luvun alussa (tätini asui kommuunissa perheensä kanssa), yhdessä volgan sieni- juoman kanssa. Tuo volgan sieni on nykyään niin kovin suosittu kombucha!! Eli ei mitään uutta auringon alla.

Paljastuiko tässä nyt se sukupolvien välinen kuilu, joka meillä kahdella on?

(Pakurikäävän kerääminen ei kuulu jokaisen oikeuksiin, koska se kasvaa puussa, ja pystyssä olevaan puuhun koskeminen on jokaisen oikeuksissa poissuljettu. Pakurikäävän kerääminen, kuten myös koivunvitsaksien kerääminen saunaviht

Eikä winner sitä mahlaakaan saa luvatta koivuista valutella, sitten keväämmällä kun sen aika on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13503/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti voi olla kauppakohtaisiakin eroja saatavuuksissa, riippuen paljon alueen  kilpailutilanteestakin mikä kannattaa. Minä en jaksa netissä vertailla hintoja (liian vaivalloista:D), mutta mua helpottaa se, että on usein ruokia, joita syön oikeastaan päivittäin ja näistä on helppo verrata kaupoissa ne halvimmat vaihtoehdot. Alla näitä vakkareita ja katsoin Lidlin apista viime ostoskertojen hintoja (kasviksissa kilohinta, nyt talvella ei juurikaan vaihtelua) ja nämä hinnat ilman tarjouksia:

Omena 0,98e, porkkana 0,99e, kurkku 3,69e, paprika 4,69e, varsiselleri 1,39e, maitorahka 0,65e/250g, kaurahiutale 0,95e/750g, kauraleipä 6kpl 1,59e (leivät tosin saan lähes aina -20%). 

Tofu tosiaan oli nyt tarjouksessa 4e /4pkt ja meillä niitä taas riitti hyvin. Lisäksi kaapissa on aina mm maitoa, kikherneitä, papuja, linssejä, soijarouhetta, ananasta, tonnikalaa, jaa näissäkin halvin kilohinta löytyy Lidlistä.

Muita ruokia sitten ostan fiiliksen ja tarjousten mukaan. 

13504/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Minä jostain syystä en löydä Lidlistä niitä halpoja tuotteita. Leivät ovat joko saman hintaisia tai kymmenen senttiä kalliimpia kuin Prismassa (ehkä saman hintaisia kuin Cittarissa). Hedelmien ja vihannesten kanssa ongelmana on se, että esimerkiksi omenat on halpoja Prismassa, Cittarissa on halpoja appelsiineja jne, yhdestä kaupasta ei saa kaikkia halvimpia. Eli varmaan Lidlistä SAA halvemmalla jotain hedelmiä ja vihanneksia, mutta mun silmiin niitä ei kovin usein ole sattunut. Niitä hevi-hävikkilaatikoitakaan ei enää ole näkynyt.

Jossain vaiheessa oli se tofu tosi halpaa, mutta sitä ei vaan koskaan ollut tossa lähimmässä (pienessä) Lidlissä. Se hyllypaikka oli aina tyhjä. Nyt tofua on, mutta se ei kyllä ollut halpaa, tai siis halvempaa kuin muualla.

Kaikenlaiset säilykkeet näyttävät olevan Lidlissä halpoja. Niiden kanssa on vaan se ongelma, etten mä juuri sellaisia säilykkeitä käytä. Pakasteita en ole katsonut, niissä muista

Se on kyllä Lidlille miinus, että hintoja ei ole netissä.

Olen joskus miettinyt, miten iso kustannus se olisi päivittää hinnat nettiin. Onhan nykyisissä kassajärjestelmissä kaikki hinnat tottakai! Mutta ei kai niitä voi noin vaan ajaa nettiin. Kyllähän se jonkinmoista graafista suunnittelua vaatisi. Ja varmaan muutakin mitä ei asiaan vihkiytymätön osaa ajatella.

Lidl kun kumminkin on halpakauppa - näin mä sen koen - ja kaikki tuo olisi sitten katteisiin sisällytettävä.

Mä kuitenkin käyn siellä sen verran usein, että on tuntuma hintoihin. Esimerkkinä Ruispalat (Myllykivi) 12 kpl:n pussi 1,29 (1,95 kg). Prismassa Ruispalat (Vaasan) 12 kpl 2,19 (3,32 kg).

Kampin Pimu

13505/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miettisin, että miten olen päästänyt elämäni siihen jamaan, ettei kuussa jää edes satasta ruokaan. Eikös vuokran jälkeen pitäisi elämiseen jäädä joku 300-500€? Kelalta saa asumistukea ja tarvittaessa maksavat sähkön, lääkkeet ja muita laskuja. Ja voi pyytää vielä toimeentulotukea. Mihin se raha sitten yksinkertaisesti voi mennä, ettei saa säästettyä paria kymppiä vaikka omaan ruoka-tasaus-kassaan. Että sitten kun saa tarjouksesta ostettua lohta niin sitä voi ostaa pakkaseen, ja jää jäljelle silti rahaa vielä kuukauden kaurahiutaleisiin ja kasviksiin. En vaan ymmärrä. T. toinenkin työtön täällä, mutta ruokaan riittää hyvin rahaa

Osa jolla on tiukkaa rahasta eivät saa mitään tukia.

Minulla on velaton asunto, rahan vähyys on monen sattuman summa.

Noin viimeisen kolmen vuoden aikana lainojen korot nousivat, minut irtisanottiin tal/tuot syistä, avokki kuoli. Näiden tuloksena kulut +500 e/kk, tulot - 1200 e/kk.

Vierailija
13506/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Minä jostain syystä en löydä Lidlistä niitä halpoja tuotteita. Leivät ovat joko saman hintaisia tai kymmenen senttiä kalliimpia kuin Prismassa (ehkä saman hintaisia kuin Cittarissa). Hedelmien ja vihannesten kanssa ongelmana on se, että esimerkiksi omenat on halpoja Prismassa, Cittarissa on halpoja appelsiineja jne, yhdestä kaupasta ei saa kaikkia halvimpia. Eli varmaan Lidlistä SAA halvemmalla jotain hedelmiä ja vihanneksia, mutta mun silmiin niitä ei kovin usein ole sattunut. Niitä hevi-hävikkilaatikoitakaan ei enää ole näkynyt.

Jossain vaiheessa oli se tofu tosi halpaa, mutta sitä ei vaan koskaan ollut tossa lähimmässä (pienessä) Lidlissä. Se hyllypaikka oli aina tyhjä. Nyt tofua on, mutta se ei kyllä ollut halpaa, tai siis halvempaa kuin muualla.

Kaikenlaiset säilykkeet näyttävät olevan Lidlissä halpoja. Niiden kanssa on vaan se ongelma, etten mä juuri sellaisia säilykkeitä käy

Mä kuitenkin käyn siellä sen verran usein, että on tuntuma hintoihin. Esimerkkinä Ruispalat (Myllykivi) 12 kpl:n pussi 1,29 (1,95 kg). Prismassa Ruispalat (Vaasan) 12 kpl 2,19 (3,32 kg).

Citymarketissa nuo Vaasan ruispalat on saman hintaiset kuin Prismassa. Ja esim Lidlissä Valio Hyvä suomalainen Arkijuusto 1,25kg on 6,69e, kun taas Citymarketissa ihan sama tuote maksaa 7,89e. Eli yli euron enemmän. 

13507/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän,ettet vammaisena kykene liikkumaan kuin yhden korttelin. Mutta miten ihmeessä kykenet kantamaan mitään vai laitatko ostoksesi rullatuoliin?

No just joo. Vammaiset joilla on haastetta liikkumisen kanssa on myönnetty kuljetuspalvelu.

OT - se on pyörätuoli, vai oletko nähnyt jonkun liikkuvan tuolilla, jossa on rullat alla?

13508/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole muuta elämää kun tällaista tyhjänpäiväisyyksiä tänne palstalle hakkaaminen? MENE TÖIHIN.

Kömmelperi-sarjakuvassa pomo näki miehen nukkumassa varastossa ja vaati pikkukymppiä antamaan tälle potkut. Pikkukymppi sanoi, ettei voi, kun tuo tyyppi ei ole töissä tässä firmassa.

Onko sinulla tiedossa joku firma, jonka ovesta voin vain lampsia sisään ja sanoa, että tulin teille töihin? Tämä siis kommentti edelliseen, että töihin vain mennään'.

13509/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Kaikenlaiset säilykkeet näyttävät olevan Lidlissä halpoja. Niiden kanssa on vaan se ongelma, etten mä juuri sellaisia säilykkeitä käytä. Pakasteita en ole katsonut, niissä muista

Ihan sama mitä syöt tai teet on väärin!

Olen yövuoroissa lukenut koko ketjun viestit. Minulla on noin 15 v seuranta menoista.

Lajittelu on ollut asuminen, ruokakauppa, auto, pakolliset, muut ja näistä pitää päästä eroon. Asumiseen olen laskenut vastikkeen,veden, sähkön, kotivakuutuksen. Ruokakauppa on sisältänyt ruuat, pesuaineet, kakkapaperit ym mitä kaupasta ostan. Auton kulut varmaan kaikki tietää (ajoneuvoverosta vapautus). Pakolliset menot on sisältäneet esim puhelinlaskun, ytk jäsenmaksun, lääkärikulut, vaatteet. Muut kulut on ulkona syömisiä, lahjoja, kotiin hankittuja tavaroita esim kattila tai lakanat. Erokulut = tupakka ja alkoholi.

Tämän laskelman mukaan ruokakauppaan on mennyt 320e/kk kahdelta ihmiseltä.

Nyt ajattelin lajitella tarkemmin.

Onko kellään ehdottaa ruuan hintaa päiville, jolloin syön töissä?

13510/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa johtua lauantai-illasta, mutta joudun nyt kysymään vähän tarkennusta: onko tarkoitus, että syöt työpaikkaruokalassa, naapurikortteliston lounasruokalassa, pikaruokalassa, haet valmiin annoksen lähikaupasta vai otat eväät mukaan töihin? Vai syötkö esimerkkiaterian töissä (päiväkoti tms)? Näillä kaikilla on erilaiset hinnat.

Kun otan eväät mukaan töihin, niin niiden hinta on viidestäkymmenestä sentistä puoleentoista euroon. Jos olen unohtanut eväät kotiin/en ole ehtinyt tehdä, ostan usein jukurttia, banaanin ja karjalanpiirakoita (riisipiirakoita). Noista tulee pari euroa.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
13511/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellillinen porkkanaa, perunaa ja kaalia sekä paketti tofua, loraus oliiviöljyä, mausteita sekaan. Koko satsi n 2 eur, ja tästä saa ainakin kolme ateriaa. Kaikki tarvittava löytyy: kuitua, hiilareita, proteiinia ja hyvää rasvaa. Täydellistä ruokaa!

Tofu maksaa yksinään sen 2€, jos ottaa halvinta maustamatonta laatua. Kotimaiset maksaa 4€ paketti. Perunat, porkkanat, kaalit ja mausteet jää sitten tuolla budjetilla ostamatta, kalliista oliiviöljystä nyt puhumattakaan. Tämä on taas näitä ns edullisia ohjeita, kun ei edes tiedetä mitä mikäkin maksaa.

Vierailija
13512/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö todella. todella vähän, niin ei saa kk ruokaostoksia satasella. Sittenhän tilanne on eri jos saa ruokia ilmaiseksi tai elämässä ei ole muuta velvoitetta ja voi hankkia kaikki ruuat jostain hävikkilaatikoista ym erikoistarjouksista ja kulkea kaupoissa joka pvä. Mutta jos käy töiden ja perheen ja muiden asioiden ohessa kerran viikossa kaupassa, niin satasella ei vaan pärjää vaikka kuinka halpoja ruokia hankkisi.

13513/19166 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Saattaa johtua lauantai-illasta, mutta joudun nyt kysymään vähän tarkennusta: onko tarkoitus, että syöt työpaikkaruokalassa, naapurikortteliston lounasruokalassa, pikaruokalassa, haet valmiin annoksen lähikaupasta vai otat eväät mukaan töihin? Vai syötkö esimerkkiaterian töissä (päiväkoti tms)? Näillä kaikilla on erilaiset hinnat.

Kun otan eväät mukaan töihin, niin niiden hinta on viidestäkymmenestä sentistä puoleentoista euroon. Jos olen unohtanut eväät kotiin/en ole ehtinyt tehdä, ostan usein jukurttia, banaanin ja karjalanpiirakoita (riisipiirakoita). Noista tulee pari euroa.

Työmaalla on mahdollisuus vuorosta riippuen syödä aamupala/lounas/välipala/päivällinen/iltapala ja yövuorossa ylipäiväistä ruokaa joka on menossa bioon. Lähinnä tämä on valvonta-ateria joka on viiden euron paikkeilla palkkalaskelmassa.

Vierailija
13514/19166 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Kaikenlaiset säilykkeet näyttävät olevan Lidlissä halpoja. Niiden kanssa on vaan se ongelma, etten mä juuri sellaisia säilykkeitä käy

Se on kyllä Lidlille miinus, että hintoja ei ole netissä.

Olen joskus miettinyt, miten iso kustannus se olisi päivittää hinnat nettiin. Onhan nykyisissä kassajärjestelmissä kaikki hinnat tottakai! Mutta ei kai niitä voi noin vaan ajaa nettiin. Kyllähän se jonkinmoista graafista suunnittelua vaatisi. Ja varmaan muutakin mitä ei asiaan vihkiytymätön osaa ajatella.

Lidl kun kumminkin on halpakauppa - näin mä sen koen - ja kaikki tuo olisi sitten katteisiin sisällytettävä.

Mä veikkaan että kyse Lidlin imagosta halvimpana kauppana kärsisi siitä hinta-avoimuudesta. Nytkin kun telkusta tulee niitä vain äpillä mainoksia, niin ei ne mitenkään erityisen edullisilta vaikuta.

Vierailija
13515/19166 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

``Tofu tosiaan oli nyt tarjouksessa 4e /4pkt ja meillä niitä taas riitti hyvin. Lisäksi kaapissa on aina mm maitoa, kikherneitä, papuja, linssejä, soijarouhetta, ananasta, tonnikalaa, jaa näissäkin halvin kilohinta löytyy Lidlistä.``

En ole löytänyt soijarouhetta, kuivattuja kikherneitä tai papuja Lidl- valikoimista lainkaa, onko ihan tottakaan väite.

Tässä sitten tyrkyttämieni soijarouheen ja papujen kaveriksi lisää terveellistä ja edullista ruokaa, eilen vasta ostin ja alan opetella laittamaan. Paljon proteiinia ja kuitua, vain vähän hintaa ;)

https://myllarin.fi/tuotteet/myllarin-gluteeniton-pitkajyvainen-kaura-9…

Vierailija
13516/19166 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole muuta elämää kun tällaista tyhjänpäiväisyyksiä tänne palstalle hakkaaminen? MENE TÖIHIN.

Kömmelperi-sarjakuvassa pomo näki miehen nukkumassa varastossa ja vaati pikkukymppiä antamaan tälle potkut. Pikkukymppi sanoi, ettei voi, kun tuo tyyppi ei ole töissä tässä firmassa.

Onko sinulla tiedossa joku firma, jonka ovesta voin vain lampsia sisään ja sanoa, että tulin teille töihin? Tämä siis kommentti edelliseen, että töihin vain mennään'.

Tuolla toisessa ketjussa missä puhuttiin avoimista työpaikoista ja hakijoiden valtavasta määrästä, eräs yrittäjä kirjoitti, että kannattaa tulla suoraan kysymään töitä. He eivät laita työpaikkoja auki mihinkään kun sitten saisivat satoja hakemuksia, joita ei kukaan ehdi käydä läpi. Kannattaa mennä pienemmistä firmoista kysymään ihan henkilökohtaisesti.

Vierailija
13517/19166 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei syö todella. todella vähän, niin ei saa kk ruokaostoksia satasella. Sittenhän tilanne on eri jos saa ruokia ilmaiseksi tai elämässä ei ole muuta velvoitetta ja voi hankkia kaikki ruuat jostain hävikkilaatikoista ym erikoistarjouksista ja kulkea kaupoissa joka pvä. Mutta jos käy töiden ja perheen ja muiden asioiden ohessa kerran viikossa kaupassa, niin satasella ei vaan pärjää vaikka kuinka halpoja ruokia hankkisi.

Mitä sä sitten odotat tai haluaisit löytäväsi tästä ketjusta? Ellei mitkään vinkit nappaa. Perheellisenä sulla kuitenkin pelivaraa rahallisesti enemmän siihen sataseenkin per nuppi.

Vierailija
13518/19166 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama aihe lokakuussa tapetilla  mutta silloin viikossa 20 eurolla mä marraskuussa testasin ei voi edes lidl hinnoilla käytin kuitit pelkästään lidliä leivät ostin sinuhe leipomosta vanhan päiväyksen kuukaudessa 4ja puli viikkoa  viikkoa pelkät ruan hinta ei kulkuneuvoja laskettu marraskuun loppu summa 136 euroa sentit päälle eli tomaattimurskaa kanaa sikanautaa pastaa makkaraa lenkkiä levän päälle juusto isoin mutta riittää 2 viikoksi samoin metukka doleno suolakurkuilla mutta en suosittele mainostamaan koska arkadianmäki kaverit paskanjauhamisesta 12000egee kuuusa kappas joku elää 136 kuussa leikataan työttymyysk opintorahat eläkkeet vtuun eli voi minimissään mutta kyllä voi herkut unohtaa ja mun mielestä pitäis miettiä niinpäin suomessa hyvinvointivaltio ei kai kukaan joudu elämään 100 euroa ruan kuukaudessa äkmiä kansalaiskeräys kaverille apua se epäinhimillistä se jos suhteessa rahat päihteisiin vtu tappotuomio sille joka käyttää puolison rahat omiin tarpeisiin mä roy coman Rauski21@gmsil.com jos mietteitä ei pidä jäädä tuppisuuksi jos ahdingossa jos ei sukulaisia aina joku mun kaltanen typylle kivs että avauduit mä autan mä artisti pääasia kuuntelet meitä youtube tai spoty älä itke satuit vain oikeaan aikaan tähän vierelleni et kiittele ei mitään

Vierailija
13519/19166 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Padat, keitot, wokit. Mehut ja marjat tehty/kerätty itse pakkaseen niistä aamupala puuron ja kananmunien kera. Leipää leivon joskus ja kesällä saa kaikki kasvikset pihalta. Itellä vähän yli 100e kulut talous/hygienia kamojen kanssa silloin kun olen kotona. Sit kun on vuorotyössä helevetti on valloillaan ja mennään sieltä missä aita matalin eli usein kallein kun en jaksa väsätä kahta eri ruokavaliota.

Miehen ostoksiin meneekin sitten 400e proteiinirahkojen ja "kunnon" lihan ja kalan kanssa.

Kyllä se mahdollista on.

Vierailija
13520/19166 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sama aihe lokakuussa tapetilla  mutta silloin viikossa 20 eurolla mä marraskuussa testasin ei voi edes lidl hinnoilla käytin kuitit pelkästään lidliä leivät ostin sinuhe leipomosta vanhan päiväyksen kuukaudessa 4ja puli viikkoa  viikkoa pelkät ruan hinta ei kulkuneuvoja laskettu marraskuun loppu summa 136 euroa sentit päälle eli tomaattimurskaa kanaa sikanautaa pastaa makkaraa lenkkiä levän päälle juusto isoin mutta riittää 2 viikoksi samoin metukka doleno suolakurkuilla mutta en suosittele mainostamaan koska arkadianmäki kaverit paskanjauhamisesta 12000egee kuuusa kappas joku elää 136 kuussa leikataan työttymyysk opintorahat eläkkeet vtuun eli voi minimissään mutta kyllä voi herkut unohtaa ja mun mielestä pitäis miettiä niinpäin suomessa hyvinvointivaltio ei kai kukaan joudu elämään 100 euroa ruan kuukaudessa äkmiä kansalaiskeräys kaverille apua se epäinhimillistä se jos suhteessa rahat päihteisiin vtu tappotuomio sille joka käyttä

Elämänhallintaa saa kehitettyä vaikka sillä että jakaa kirjoittamansa lauseisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi