Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19166)
Tässä alehamsterin tammikuun viimeiset ostokset:
Salakis kreik. Jugurtti 500 g, 3* coop halloumi 200 g, fazer hiivaton siemenleipä 420 g, fazer juustosämpylä 350 g, savumaukas maalaispalvikinkku 250 g, Hornet Nacho Bites 350 g, lämminsavukirjolohi 282 g, fetakasviskiusaus 300 g, abu fuad kebab 250 g, nämä 60 % yht. 18,47 e.
Tarjous/normaalihinta: sitruuna 500 g, miniluumutomaatteja, 3 * pirkka kevyt kermaviili, nämä yht 2,6 e. Kaikki yht. 21,07 e. Kuun alusta yht. 101,62 e. (edelliset s.659 )
Nyt oli taas vastaava juttu noiden halloumien kanssa kuin kesäkuussa eli punalapulla vaikka parasta ennen päiväys vasta vuoden päässä. Tiedä sitten onko laputtajalta mennyt vuodet sekaisin, siinä siis 31.1.2026 tai sitten vaan tuote muuten poistumassa. Pakastimen tyhjennys etenee, nyt jo yksi hylly täysin tyhjä. Hieman fuskaamista kyllä kun tein osasta marjoja hilloa. Kunhan nyt vaan saa pidettyäkin sen tyhjänä, kun ne muut hyllyt vielä ihan täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin äsken ruokaa 15 eurolla S-marketista. Banaanit ja appelsiinit olivat 99 senttiä kilo, ostin molempia kaurapaloja tarjouksessa 4 kpl alle euron. Tuolla on aina hedelmät edullisia, joten kun on tarve ostaa niitä, menen sinne. Kun tarvitsen kahvia, menen Citymarkettiin. Olen siitä hyvässä asemassa, että minulla on useita kauppoja kävelymatkan päässä. Prismaan olisi viitisen kilsaa, sinne en viitsi talvella kävellä mutta kesällä pyöräilen. Olen huomannut että kun en keskitä,vaan käyn siellä missä on edullisinta, näin pienillä ostosmäärillä säästän useita kymppejä kuukaudessa. En saisi ikinä bonusta niin paljon. Lidl on kyllä kävelymatkan päässä, n. 2 km, mutta siellä käyn vain harvoin. Sitten kun juon lähinnä vain kahvia, vettä ja teetä niin juomista ei tule paljon kuluja.
Onko sitten S-Markettien tarjouksissa eroja paikkakunnittain. Ei ole ollut banaaneja eikä appelsiineja 99 senttiä kilo täällä. Eikä kaurapaloja 4 kpl alle euron. No, jos joskus ihmeen kaupalla sattuisi näin hetken olemaan ei se paljon auta jos ei juuri sillä minuutilla ole siellä kaupassa käymässä. En minä ainakaan päivystä jatkuvasti kaupoissa. Menen silloin kun on sinne tarvetta mennä.
Nämä jutut, ei yksin tämä lainaamani, vain tuntuvat niin epätodelliselta ja liioitellulta kun ei ole itselle silmiin vastaavia onnenkantamoisia sattunut. Punalappuiset huomioin jos on sellaisia tuotteita joita muutenkin ostaisin tai alkuhinta on kohtuullinen. Ja tietysti muut tarjoukset. Mutta ei niissä nyt noin paljon alennusta ole yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin äsken ruokaa 15 eurolla S-marketista. Banaanit ja appelsiinit olivat 99 senttiä kilo, ostin molempia kaurapaloja tarjouksessa 4 kpl alle euron. Tuolla on aina hedelmät edullisia, joten kun on tarve ostaa niitä, menen sinne. Kun tarvitsen kahvia, menen Citymarkettiin. Olen siitä hyvässä asemassa, että minulla on useita kauppoja kävelymatkan päässä. Prismaan olisi viitisen kilsaa, sinne en viitsi talvella kävellä mutta kesällä pyöräilen. Olen huomannut että kun en keskitä,vaan käyn siellä missä on edullisinta, näin pienillä ostosmäärillä säästän useita kymppejä kuukaudessa. En saisi ikinä bonusta niin paljon. Lidl on kyllä kävelymatkan päässä, n. 2 km, mutta siellä käyn vain harvoin. Sitten kun juon lähinnä vain kahvia, vettä ja teetä niin juomista ei tule paljon kuluja.
Onko sitten S-Markettien tarjouksissa eroja paikkakunnitt
Olen eri, mutta vastaan silti. On eroja S-markettien ja jopa Prismojen tarjouksissa, niitä tosin on harvemmin kuin sittarissa tai lidlissä, mutta lähtöhinnatkin on yleensä paljon huokeammat kuin esim sittarin. Toisekseen, jos ei yhtään seuraa tarjouksia vaan käy kaupassa oman fiiliksen/tarpeen mukaan ja siellä missä nyt kulloinkin sattuu, niin eipä niitä tarjouksiakaan ymmärrettävästi pahemmin kohdalle satu. Ja ei ne tarjoukset missään vain minuutteja kestä eli ei tavitse olla missään päivystämässä! 🙄😄 Eli tässä nyt on ehkä enempi siellä omassa toiminnassasi sitä vikaa, että on vaikea uskoa tarjoustuotteiden olemassaoloon.
Nyt muuten sattuu taas olemaan SYÖ!-viikot 6.2. asti. 12 eurolla saa aterian. Tosin, kuten jo edellisellä kerralla mainitsin, on valikoima melko suppea, ainakin verrattuna takavuosiin.
Kampin Pimu
Täällä S-marketissa on ollut niitä appelsiineja (naval), omenoita ja kaalia 0,99 e/kg, samoin muita 0,99 e pakkaus, siis se s-kampanja alle euron hevit. Ei banaaneja, niiden hinta n. 2 e/kg. Hevikissä banaaneja kyllä näkynyt 0,67 e/kg, mutta ei ole kiinnostanut sellaiset jättipussit tummuneita, mieluummin odottelen että tulee taas banaanit K-markettiin tarjoukseen.
t. alehamsteri
Lainaus "On eroja S-markettien ja jopa Prismojen tarjouksissa, niitä tosin on harvemmin kuin sittarissa tai lidlissä, mutta lähtöhinnatkin on yleensä paljon huokeammat kuin esim sittarin."
Mun huomioni mukaan S-Markettien lähtöhinnat on törkeän kalliita. Esimeekiksi juuri nyt on appelsiinien normaalihinta -ei tarjous- S-Marketissa Coop 2,09 kilo ja Cittarissa (ei merkkiä) 0,99 kilo.
Ässässä siis reilusti tuplahinta! Tämä vaikuttaa olevan Äääs-markettien hintapolitiikka kautta linjan.
Kampin Pimu
Vierailija kirjoitti:
Täällä S-marketissa on ollut niitä appelsiineja (naval), omenoita ja kaalia 0,99 e/kg, samoin muita 0,99 e pakkaus, siis se s-kampanja alle euron hevit. Ei banaaneja, niiden hinta n. 2 e/kg. Hevikissä banaaneja kyllä näkynyt 0,67 e/kg, mutta ei ole kiinnostanut sellaiset jättipussit tummuneita, mieluummin odottelen että tulee taas banaanit K-markettiin tarjoukseen.
t. alehamsteri
Just kun sain yllä olevan kirjoitettua. On tosiaan hintaeroja, ilmeisesti ainakin Helsingin ja maakuntien välillä.
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. alehamsteri
Just kun sain yllä olevan kirjoitettua. On tosiaan hintaeroja, ilmeisesti ainakin Helsingin ja maakuntien välillä.
Jaan kyllä sinun näkemyksesi S.markettin kalleudesta täysin vaikka ns. maakunnissa asunkin. Sellainen kikka heillä vielä ainakin täällä että valikoimista puuttuu usein tuoteryhmän halvin vaihtoehto. Tiedän kuitenkin varmasti että on olemassa myös edullisempia S-marketteja. Kyse kai kilpailutilanteesta. Mutta tosiaan täällä tietyissä tuotteissa se K-marketkin selvästi edullisempi. t. alehamsteri
Juu, on varmaan sitten omassa toiminnassani vikaa kun menen kauppaan kun sille on tarvetta. Kun on tässä muutakin elämää kuin seurata jatkuvasti tarjouksia ja mennä kaupasta kauppaan niiden perässä.
On ilmeisesti ihan oma heimonsa nämä ihmiset.
Kampin Pimu kirjoitti:
Lainaus "On eroja S-markettien ja jopa Prismojen tarjouksissa, niitä tosin on harvemmin kuin sittarissa tai lidlissä, mutta lähtöhinnatkin on yleensä paljon huokeammat kuin esim sittarin."
Mun huomioni mukaan S-Markettien lähtöhinnat on törkeän kalliita. Esimeekiksi juuri nyt on appelsiinien normaalihinta -ei tarjous- S-Marketissa Coop 2,09 kilo ja Cittarissa (ei merkkiä) 0,99 kilo.
Ässässä siis reilusti tuplahinta! Tämä vaikuttaa olevan Äääs-markettien hintapolitiikka kautta linjan.
Kyllä Prismassa on PALJON edullisempaa kuin sittarissa. Vertaa muitakin hintoja kuin vain niitä appelsiineja. Niin minäkin teen sillä harva pelkällä sitrushedelmällä elää.
Ja mitä tänään juuri sittarin tarjouslehtistä katsoin, niin ne 0,99 euron appelsiinit on siellä nimenomaan tarjouksessa, eikä mikään normihinta kuten tuo mainitsemasi Coopin hinta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, on varmaan sitten omassa toiminnassani vikaa kun menen kauppaan kun sille on tarvetta. Kun on tässä muutakin elämää kuin seurata jatkuvasti tarjouksia ja mennä kaupasta kauppaan niiden perässä.
On ilmeisesti ihan oma heimonsa nämä ihmiset.
Eipä se minun muu elämä siihen kaadu, että käytän sen 10-15 minuuttia siihen, että katson ja otan ylös mitkä on viikon tarjoukset missäkin kaupassa.
Ja töistä tullessani teen sen koukkauksen sinne kauppaan sinä päivänä, kun niitä hyviä tarjouksia on. Mutta toki elämästään voi tehdä juuri niin vaikeaa tai kiireistä kuin itse haluaa. Mutta sitten on tosin turha valittaakin, jos ei itse koskaan "löydä" tarjouksia.
Meidän kaupungissa kauppojen edullisuus menee tässä järjestyksessä: Lidl, Prisma, Citymarket, K-market. S-markettia täällä keskustassa tai suht lähellä ei olekaan. Muutaman kilometrin päässä abc-asemalla on, mutta siellä nyt tietenkin on ihan erilainen hinnoittelu, kun kyseessä on huoltoasemakauppa.
Aiemmin asuin K-marketin vieressä ja siellä tuli aika usein asioita, kun ei kauemmas huvittanut mennä. Ainoat edullisemmat tuotteet siellä oli ne tarjoustuotteet ja muutama muu yksittäisempi tuote (esim tietyn merkin raejuusto). Nykyään onneksi tuo Lidl on lähietäisyydellä ja sen eron kyllä huomaa kauppalaskuissa vaikka ruokavalio ei ole mitenkään merkittävästi muuttunut.
Täälläkin oli just pari viikkoa sitten Prismassa noita 99 sentin appelsiineja ja esim Kulta Katriina -kahvi 2,99e /pkt. Hyllyssä oli myös niitä erittäin halpoja Reino -kahveja ym, ja nyt on todella edullisesti täytetty kahvivatastot moneksi kuukaudeksi. Työpaikalle tulee lehtiä, joissa on myös lähikaupunkien Prismojen tai S-markettien tarjouksia, ja ne tosiaan ovat aina kauppakohtaisia. Välillä iskee ihan tarjouskateus!
Minäkin innostuin laskemaan tänään tekemäni kana-kaali -vuoan hinnan, ostokset ovat lidlistä. Yhteensä noin 4,55 euroa ja tästä syö 5 ateriaa. Tomaatin vaihtamalla muuhun olisi saanut vielä edullisemman, mutta noita nyt oli jääkaapissa.
Kanan fileesuikale 300g, 2,50 euroa. Kananmuna 4 kpl 0,55 euroa (eettisistä syistä ei se halvin kananrääkkäysmuna). Kasvikset eli kaali, tomaatti, sipuli 1,20 euroa. Ruokakerma 0,30 euroa. Lisäksi oliiviöljyä ja mausteita, joiden hinta tuli huomioitua jo senttien pyöristyksissä.
Lidl on varmaan halpa, mutta sen valikoima on aika niukka. Eineksissä se on halvin, mut hedelmät ja vihannekset on kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Lidl on varmaan halpa, mutta sen valikoima on aika niukka. Eineksissä se on halvin, mut hedelmät ja vihannekset on kalliita.
Olen eri mieltä. Heviosasto ei ole Lidlissä kooltaan yhtä suuri kuin k- ja s-ryhmän ketjuissa yleensä on, mutta tarjonta on hyvää, siellä on paljon satokauden vihanneksia ja se on myös siltä osin halvempi kuin nämä muut. Minä vertaan paljon hintoja, koska kaikkien kolmen ryhmän kaupat tästä ympäriltä löytyvät ja käyn muutaman kerran viikossa kaupassa, koska kuljen kävellen. Ja joitain poikkeuksia lukuun ottamatta Lidlistä löytyvät ne halvimmat hedelmät ja vihannekset. Lihaa ostan harvoin, mutta Lidlissä on aika usein ollut normaalihinta halvempi kuin muualla vastaavan tuotteen halvin tarjoushinta. Eineksiä otan joskus satunnaisesti evääksi töihin ja niistä taas halvimmat löytyvät muualta kuin lidlistä, ja niitten osalta Lidlissä tarjontakin on selvästi pienempi kuin muissa.
Kampin Pimu kirjoitti:
Nyt muuten sattuu taas olemaan SYÖ!-viikot 6.2. asti. 12 eurolla saa aterian. Tosin, kuten jo edellisellä kerralla mainitsin, on valikoima melko suppea, ainakin verrattuna takavuosiin.
Tampereella tarjonta tuntuu vähän paranevan. Viime talvena/keväällä täällä ei ollut paljon muuta kun hampurilaisia hampurilaisten perään ja pari pizzapaikkaa, ja aina samat paikat monella kerralla. Nyt noiden lisäksi on ainakin aasialaisia makuja tarjolla, ja useampi uusi ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Kampin Pimu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. alehamsteri
Jaan kyllä sinun näkemyksesi S.markettin kalleudesta täysin vaikka ns. maakunnissa asunkin. Sellainen kikka heillä vielä ainakin täällä että valikoimista puuttuu usein tuoteryhmän halvin vaihtoehto. Tiedän kuitenkin varmasti että on olemassa myös edullisempia S-marketteja. Kyse kai kilpailutilanteesta.
S-market on kotipaikkakunnallani selvästi kalliimpi kuin Prisma. Mutta sitten se vasta kallis on, kun se on kunnan ainoa isompi kauppa ja vielä ohikulkevan ison tien varrella. Tosiaan jopa asuinpaikkani k-market on sitä halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä mietityttää kovasti, mitä ruokaa jokainen ketjulainen voisi tehdä pakurikäävästä ;DDDDDD
Menisikö nokkosvoikukanlehtipettuleivän kaverina? Olisiko vaikka koivunmahlaa mausteeksi, Ske, jos en viitsi siitä oliiviöljystä kauheasti maksaa?
-winner-
No teetä rakas -winner-, teetä!
Pakuritee oli hippien suosiossa 70-luvulla ja 80-luvun alussa (tätini asui kommuunissa perheensä kanssa), yhdessä volgan sieni- juoman kanssa. Tuo volgan sieni on nykyään niin kovin suosittu kombucha!! Eli ei mitään uutta auringon alla.
Paljastuiko tässä nyt se sukupolvien välinen kuilu, joka meillä kahdella on?
(Pakurikäävän kerääminen ei kuulu jokaisen oikeuksiin, koska se kasvaa puussa, ja pystyssä olevaan puuhun koskeminen on jokaisen oikeuksissa poissuljettu. Pakurikäävän kerääminen, kuten myös koivunvitsaksien kerääminen saunavihtaa/vastaa varten vaatii maanomistajan luvan.)
Kiusa se on pienikin kiusa
Minä jostain syystä en löydä Lidlistä niitä halpoja tuotteita. Leivät ovat joko saman hintaisia tai kymmenen senttiä kalliimpia kuin Prismassa (ehkä saman hintaisia kuin Cittarissa). Hedelmien ja vihannesten kanssa ongelmana on se, että esimerkiksi omenat on halpoja Prismassa, Cittarissa on halpoja appelsiineja jne, yhdestä kaupasta ei saa kaikkia halvimpia. Eli varmaan Lidlistä SAA halvemmalla jotain hedelmiä ja vihanneksia, mutta mun silmiin niitä ei kovin usein ole sattunut. Niitä hevi-hävikkilaatikoitakaan ei enää ole näkynyt.
Jossain vaiheessa oli se tofu tosi halpaa, mutta sitä ei vaan koskaan ollut tossa lähimmässä (pienessä) Lidlissä. Se hyllypaikka oli aina tyhjä. Nyt tofua on, mutta se ei kyllä ollut halpaa, tai siis halvempaa kuin muualla.
Kaikenlaiset säilykkeet näyttävät olevan Lidlissä halpoja. Niiden kanssa on vaan se ongelma, etten mä juuri sellaisia säilykkeitä käytä. Pakasteita en ole katsonut, niissä muistaakseni oli edullisia kasviksia.
Mun suurin ongelma Lidlin kanssa on se, ettei niitä hintoja näe netistä. Lidlissä pitäisi siis jaksaa kiertää ja katsella joka hylly, että voisi verrata hintoja muihin, ja ei nyt sentään minulla edes ole siihen aikaan.
Ehkä mä vaan syön ja teen ruokaa väärin.
Kiusa se on pienikin kiusa
Katsoin minäkin tammikuun ruokamenot. Hyvä puoli on se, että söin vain kerran ulkona ja tämäkin oli risteilyllä.
Huono puoli on se, että tammikuun kotona syömiseen upposi peräti 160 euroa. Siellä oli vain pari vähän kalliimpaa kerta-ostosta (kalaa).
Olen ollut laiskimus ja syönyt valmisruokia enemmän kuin "satasen" budjettiin mahtuisi. Ei ne yksittäin hurjan kalliita ole olleet mutta niistä (ja kalasta) tuo summa kertyy.
Koska ravintolasyömiset jäi minimiin, sain kuitenkin säästöön hieman reilummin kuin olin suunnitellut, mikä tietysti lohduttaa vähän.
Kampin Pimu