Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
12601/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"-perheeni syö kohtalaisen terveellisesti (ihan keskivertosuomalaisperheen tapaan)"

Paitsi että suomalaiset eivät keskimäärin syö kohtalaisen terveellisesti. Edelleen liian vähän kasviksia, marjoja ja hedelmiä ja liikaa tyydyttynyttä rasvaa ja suolaa.

Vierailija
12602/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"-perheeni syö kohtalaisen terveellisesti (ihan keskivertosuomalaisperheen tapaan)"

Paitsi että suomalaiset eivät keskimäärin syö kohtalaisen terveellisesti. Edelleen liian vähän kasviksia, marjoja ja hedelmiä ja liikaa tyydyttynyttä rasvaa ja suolaa.

suomalaiset ja suomalaisperheet ovat eri asia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12603/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä useampi tulee käyttämään alle satasen kuukaudessa ruokaan. Kiitos hallituksen.

Vierailija
12604/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä useampi lapsi on ylipainoinen, jotakin on silloin pielessä perheiden ruokailutottumuksissa.

Vierailija
12605/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä useampi lapsi on ylipainoinen, jotakin on silloin pielessä perheiden ruokailutottumuksissa.

yhä useampi lapsi liikkuu liian vähän

Vierailija
12606/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep mutta suomalaisten lapsiperheiden ruokailutottumuksia on tutkittu ja rahaa kuluu paljon epäterveellisiin tuotteisiin.

Vierailija
12607/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep mutta suomalaisten lapsiperheiden ruokailutottumuksia on tutkittu ja rahaa kuluu paljon epäterveellisiin tuotteisiin.

Ristiriitaista, kun kalliita ja lisäaineita pursuavia energiajuomia ostetaan, eikä sitten kumminkaan liikuta kuin korkeintaan pelituolin ja vessan välillä, jolloin kaikki sokeri jää kroppaan.

-winner-

Vierailija
12608/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas sadan euron syövät samalla mitä iloja ruoka teille tuo? 🤣

Kyllä hyvä ruoka on hyvää ruokaa, mutta enimmäkseen ruoka on mulle pelkästään bensiiniä.

Eli kaupat ovat kaukana ja matkaan menee rahat? No sitten olisi tietty hyvä, jos saisi alelaputetuilla edes vähän kustannuksia takaisin. Mulla on lähimpään kauppaan melkein 4 km, joten ei mene litrakaupalla, vaikka autolla menisiinkin. Etanolia ei tosin paikkakunnalla myydä, mutta huomenna taas työmatkalla tankki täyteen ;D

-winner-

Vierailija
12609/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ja alkusyksystä ei mene juuri tuota 100€ enempää ruokakauppaan kuukaudessa per henkilö, kun kasvatetaan itse siirtolapuutarhamökin kasvimaalla ja kasvihuoneessa kaikenlaista. Mutta siinäkin on kustannuksensa. Raha tosin ei ole puutarhaharrastuksessa motiivi suuntaan eikä toiseen.

Jep. Mulla on ihan pieni kasvimaa ja pari yrttilaatikkoa. Jo niihin saa uppoamaan aina keväisin euron ja toisenkin, vaikka esim. siemenet paljolti kerään edellisen syksyn kasveista.

Vierailija
12610/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100€ kuukaudessa pelkkään viiniin ja juustoihin, siis sehän on 25€ viikonloppu. Eli esimerkiksi se viinipullo 10€ ja siihen 15€:lla juustoja eli 3 jotain erilaista palaa. Ja jos käytät suolakeksejä niin sitten toki niitä viel. Mutta aika iso määrä rahaa pelkkään herkkuihin.

Itse en tuhlailis tollaseen vaan menisin mieluummin vaikka kylpylään nauttimaan.

No,  sitten on paljon meitä, joita ei jalallaan saisi astumaan kylpylään.

12611/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ske: "En käy Lidlissä, se on minulle hirveän turhauttava kauppa. En siis tiedä, mitä Lidlin savulohi maksaa, etenkään kun niitä hintoja ei juurikaan netistä löydä. Tokmannin kokonainen savukirjolohi maksoi 14,95€/kg ja siit puolet pois eli 7,50€/kg. Ihan riittävän edullista minulle savukirjoloheksi, ja oli hyvänmakuista."

On tosiaan harmillista, että Lidlin hintoja ei näy netistä. Ainoastaan heidän tarjouslehdestään näkee mitä juuri nyt on viikon  tarjouksessa.

Ja likipitäen aina siellä on kassajonossa asiakas joka ihmettelee hintaa jonka piti olla tarjouksessa. Ne näet julkaisevat tarjouslehdykän maanantaina mutta tarjous alkaa vasta torstaina.

Ja jotta koko homma olisi vielä sekavampaa, osa tarjouksista on voimassa torstaista sunnuntaihin, osa maanantaista keskiviikkoon sekä osa perjantaista lauantaihin! Osa koko viikon. Voi arrgh!

Muuten mä olen yleensä kyllä löytänyt sieltä lähestulkoon kaiken mitä olen tarvinnut.

Juuri nyt mulla on jääkaapissa kokonainen lämminsavustettu siika, Lidlin tarjous "2.1. alkaen" eli ilmeisesti koko viikon (jos riittää, usein ei) hintaan 10,90 kilo. Fisu painaa 890 grammaa joten hinta ostokselle oli 9,70 ja vaikka siitä osa on ruotoja sun muita, kyllä siitä syötävää riittää useammalle aterialle. Vaihteeksi siikaa eikä aina lohta!

Ja juu, ihan Kampin ytimessä asun 1800-luvun loppupuolen miljöössä.

Kampin Pimu

Vierailija
12612/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas sadan euron syövät samalla mitä iloja ruoka teille tuo? 🤣

Kyllä hyvä ruoka on hyvää ruokaa, mutta enimmäkseen ruoka on mulle pelkästään bensiiniä.

Eli kaupat ovat kaukana ja matkaan menee rahat? No sitten olisi tietty hyvä, jos saisi alelaputetuilla edes vähän kustannuksia takaisin. Mulla on lähimpään kauppaan melkein 4 km, joten ei mene litrakaupalla, vaikka autolla menisiinkin. Etanolia ei tosin paikkakunnalla myydä, mutta huomenna taas työmatkalla tankki täyteen ;D

-winner-

Kaupat eivät ole kaukana onneksi, Lidl noin 1,5km, S-market noin 2km. Sale löytyy Melkeimpä heti tien toiselta puolelta. Prismassa käyn useimmiten ja on mun pääasiallinen kauppa. Prismaan on matkaa noin 2,5km.

Kaikki kauppareissut hoituvat kävellen tai fillarilla, Kauppareissuihin ei mulla rahaa mene, säästyy nekin pennoset ruokaostoksiin. Punalappuja en juuri koskaan löydä tai näe. En syö eineksiä tai puolivalmiksia. Syön Enimmäkseen linssejä/papuja,Tofua, kalaa, kasviksia+riisiä/pastaa/ruokakauraa/kvinoaa/hirssiä...Lihaa ostan harvakseltaan ja silloinkin mahdollisimman vähän prosessoitua, marinoituja paketteja välttelen.

...Noh, hieman nyt oli lapinlisää ylläolevassa; Eineksistä kyllä syön maksalaatikkoa(rusinoilla tietty, maksalaatikko ilman rusinoita on barbaarista). Ja tänään lankesin uunilenkkiin(Kotimaista-merkin) 0,69kpl. Paketista saa neljä annosta tehtyä, makkaran lisäksi (X-tra)Broccoli-mix,(200g annokseen)+riisiä/ruokakauraa/kvinoaa/hirssiä(raakana 3/4dl annosta kohden)  Tofusta olisi kyllä saanut terveellisemmän annoksen koottua.

Vierailija
12613/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Juuri nyt mulla on jääkaapissa kokonainen lämminsavustettu siika, Lidlin tarjous "2.1. alkaen" eli ilmeisesti koko viikon (jos riittää, usein ei) hintaan 10,90 kilo. Fisu painaa 890 grammaa joten hinta ostokselle oli 9,70 ja vaikka siitä osa on ruotoja sun muita, kyllä siitä syötävää riittää useammalle aterialle. Vaihteeksi siikaa eikä aina lohta!

Kokonaisesta kalasta tulee hävikkiä ja hukkaa 50-60%

12614/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Juuri nyt mulla on jääkaapissa kokonainen lämminsavustettu siika, Lidlin tarjous "2.1. alkaen" eli ilmeisesti koko viikon (jos riittää, usein ei) hintaan 10,90 kilo. Fisu painaa 890 grammaa joten hinta ostokselle oli 9,70 ja vaikka siitä osa on ruotoja sun muita, kyllä siitä syötävää riittää useammalle aterialle. Vaihteeksi siikaa eikä aina lohta!

Kokonaisesta kalasta tulee hävikkiä ja hukkaa 50-60%

Totta, joo, aika paljon tulee kyllä. Ei se kuitenkaan ihan kokonainen kala ole, on se sentään suolistettu.

Mutta asia on vaan niin, että kun kala on savukypsennetty ruotoineen, sen raaka-aineen maku on korostuneempi ja savun maku hienostuneempi, kuin savustetuissa fileissä.

Tottakai kokonaisen kalan hinta on halvempi kuin fileen. Käsittelemättömänä ostan usein fisun fileerattuna mutta savustettu on eri asia maun suhteen. 

Kampin Pimu

Vierailija
12615/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Totta, joo, aika paljon tulee kyllä. Ei se kuitenkaan ihan kokonainen kala ole, on se sentään suolistettu.

No kokonaisesta ja kokonaisesta. Ei taida saada täysin kokonaisia kaloja (markettien)kalatiskeiltä? Muikkuja/maivoja tai silakoita ehkä. Madettakin olen nähnyt täysin kokonaisena myytävän. Hyvällä tuurilla muikuista löytyy mätikaloja ja made myydään valmiiksi avattuna niin voi mätikalan valita jos vain on saatavilla. (kalan mäti on pirskatin kallista erikseen ostettuna ja tosi herkkua). Madekausi on muuten ihan nurkan takana. Kohta saa madekeittoa! NAM!

Joka tapauksessa päästä,ruodoista,evistä,yms. tulee hävikkiä tuo 50-60% prosenttia. Kilohinnassa ei siis monesti/välttämättä paljoakaan säästä verrattuna valmiiseen fileeseen.

Maku- ja muut asiat onkin sitten aivan eriasia suosiiko valmista filettä vai "kokonaista" kalaa. Itse ostan kalan aina mahdollisimman vähän leikattuna ja siistittynä.

12616/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmmm... blinikausi käsillä. Hyvä kun muistutit, nom-nom. 

Kampin Pimu

Vierailija
12617/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ske: "En käy Lidlissä, se on minulle hirveän turhauttava kauppa. En siis tiedä, mitä Lidlin savulohi maksaa, etenkään kun niitä hintoja ei juurikaan netistä löydä. Tokmannin kokonainen savukirjolohi maksoi 14,95€/kg ja siit puolet pois eli 7,50€/kg. Ihan riittävän edullista minulle savukirjoloheksi, ja oli hyvänmakuista."

On tosiaan harmillista, että Lidlin hintoja ei näy netistä. Ainoastaan heidän tarjouslehdestään näkee mitä juuri nyt on viikon  tarjouksessa.

Ja likipitäen aina siellä on kassajonossa asiakas joka ihmettelee hintaa jonka piti olla tarjouksessa. Ne näet julkaisevat tarjouslehdykän maanantaina mutta tarjous alkaa vasta torstaina.

Ja jotta koko homma olisi vielä sekavampaa, osa tarjouksista on voimassa torstaista sunnuntaihin, osa maanantaista keskiviikkoon sekä osa perjantaista lauantaihin! Osa koko viikon. Voi arrgh!

Muuten mä olen yleensä kyllä löytänyt sieltä läh

Ainakin mulla on Lidlin appi, josta näkee tarjoukset + ekstrakuponkitarjoukset... Innolla tulee viestejä joka viikko sieltä ;D tosin sitten on niitä päiväkohtaisia tarjouksia ja täkyjä sielläkin alelaputettuina. Joulukalenterikin niillä oli, jossa aina joka päivä uusi tarjousluukku...tosin ei ollut mitään ihmeempiä tai mulle ainakaan sopivia tuotteita siellä. Oon mä vissiin joskus ostanut sieltä sen verran että euron tai kaksi oon bonushyvitystäkin saanut ;D

-winner-

Vierailija
12618/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaista, kun kalliita ja lisäaineita pursuavia energiajuomia ostetaan, eikä sitten kumminkaan liikuta kuin korkeintaan pelituolin ja vessan välillä, jolloin kaikki sokeri jää kroppaan.

-winner-

--- ja sitten kun on elimistö ja hermosto pinnalla, niin koko pienen ikänsä redbulleja kitanneet adhd-lapset eivät kestä yhtään tätä elämää.

-winner-

Vierailija
12619/19166 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja terveellinen ruoka on kallista. Harmi vaan.

Vierailija
12620/19166 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja terveellinen ruoka on kallista. Harmi vaan.

Harmi vaan ettet kykene yhtään erittelemään mielipidettäsi. Ehket juuri osaa kokatakaan jos mielestäsi hyvän ruuan täytyy olla kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi