Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19166)

Vierailija
12581/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein halpa ruoka on terveellistä, kun on puhtaita raaka-aineita kuten kaura tai juurekset. Tai vaikka itsepyydetty kala järvestä tai vaikka metsästä itsepoimitut mustikat, vadelmat, lakat, puolukat, sienet jne.

Lisäaineet maksaa.

Ei, usein se edullinen ja monipuolinen ruoka ei ole sitä halvinta ruokaa. 

Tämä. On ihan turha puhua itse kalastetusta kalasta ja marjastetuista marjoista. 

Vierailija
12582/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Tämän päivän kauppareissun tuloksia: Tokmanni: 4x400g jauhelihaa -50%, kokonainen savulohi (kirjolohi) -50%, 1kg Atrian pikkukinkkurulla -50% (päiväystä 18.1. asti), 3x1kg Felix- ketsuppi 3€/kpl. Prisma:6x700g jauheliha -30%, 2x ohut kasslerleike 500g -30%, 6x400g kanan fileeleike,6x sinihomejuusto 0,50€/kpl, 4xbrie -30%.

Oli harvinaisen hiljaista kaupoissa. Prismassa olisi ollut vielä 2kg juurespusseja 0,49€, mutta meillä on juuri nyt aika lailla maksimimäärä mitä kannattaa juureksia jemmata. Ei ne loputtomiin säily mun säilytysmahdollisuuksissa (koska ovat pestyjä, se heikentää säilyvyyttä merkittävästi). Olin yllättynyt, että noinkin paljon oli punalaputettuja, en ole joulun jälkeen kaupoilla käynyt, ja jotenkin kuvittelin, että olisi jo poistot tehty. Ai niin karjalanpaistia olisi ollut sekä Cittarissa että Prismassa punalaputettuna, mutta jätin väliin, sitä on mulla pakastimessa useampi paketti nyt jo. Aika paljon oli erilaisia ei

Savukirjolohi -50 % on takuulla kalliimpaa kuin Lidlin tarjouksessa 11 e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12583/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva että teillä siellä maalla on noin paljon punalapputuotteita. Jos tulisitte tänne pääkaupunkiseudulle, näkisitte että Prismassakaan ei ole iltaisin kuin vegaanieineksiä ja tähän aikaan vuodesta glögiä. 

Vierailija
12584/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnankorotukset huomaa hyvin, kun käy kerran viikossa kaupassa ja ostaa samat elintarvikkeet aina joista tekee ruokaa.

Kiva ns elämä sulla. 

Vierailija
12585/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alehamsterin joulukuun viimeiset ostokset:

esipaistettu baguettes 4 kpl 300 g, gran castelli juusto 200 g, mandariini-hunaja kermajugurtti 150 g, benecol kreik. Sitruunajugurtti 459 g, esipaistettu seesamibagel 340 g, amerikan pekoni  170 g, ulkokanan munia m10, jälkiuuni ruisneppari 295 g, lohifile ruodoton 930 g, nämä 60 % yht. 12,52 e.

Tarjous/normaalihinta: omena-kaneli marmeladi 300 g, kuorellinen saksanpähkinä 400 g, miniluumutomaatteja rs, peruna 2 kg, yht. 3,76 e, kaikki yht. 16,28 e. Kuun alusta yht. 107,80 e. (edelliset s.625)

Muuta: 5+ kg hirvenlihaa - jauhista ja paisteja.

Kun mietin vuoden ostoksia niin eniten olen tainnut ostaa munia, maustamatonta jugurttia ja tomaatteja eri muodoissa, myös banaaneja, lihahyytelöä ja siskonmakkaraa. Muuten sitten erilaisia kanoja ja possua, leipiä yms.

Tälle vuodelle haluaisin lisätä erilaisten papujen käyttöä, niitä hyvin varastossa vielä, mutta käytin niitä liian vähän, vaikka niistä pidänkin. Ei vaan tule lisättyä, kun nuo jauhelihapaketit niin isoja. 

Vierailija
12586/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas sadan euron syövät samalla mitä iloja ruoka teille tuo? 🤣

Ihan hyvä kysymys: paljonkin iloja. Hyviä makuja, vaihtelua, välillä slow cooking, välillä ihan vaan hätäisesti einestä tilanteen mukaan, ystävien kestitsemistä. Mielihyvää hyvistä löydöistä ja myös tyytyväisyyttä ruokahävikin torjunnasta. Ehkä myös täysien varastojen tuoman turvallisuudentunteen voisi mainita.

T. alehamsteri

Vierailija
12587/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva että teillä siellä maalla on noin paljon punalapputuotteita. Jos tulisitte tänne pääkaupunkiseudulle, näkisitte että Prismassakaan ei ole iltaisin kuin vegaanieineksiä ja tähän aikaan vuodesta glögiä. 

Itse asiassa täällä on vielä PALJON enemmänkin punalapputuotteita, mutta ei se valitettavasti näy ketjussa, koska en osta niitä tuotteita...

Harmi, kun Hesassa on niinku KAIKKI, muttei sit kuitenkaan oo... :(

-winner-

Vierailija
12588/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä kysymys: paljonkin iloja. Hyviä makuja, vaihtelua, välillä slow cooking, välillä ihan vaan hätäisesti einestä tilanteen mukaan, ystävien kestitsemistä. Mielihyvää hyvistä löydöistä ja myös tyytyväisyyttä ruokahävikin torjunnasta. Ehkä myös täysien varastojen tuoman turvallisuudentunteen voisi mainita.

T. alehamsteri

Ruokailun suurimpia iloja on kyllä havaita alelappu mieliruuan pakkauksessa ;D

-winner-

Vierailija
12589/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sienet eri muodoissa, syön niitä aamupalalla ja sitten lounaaksi ja sitten vielä illalla ja syön niitä hillottuna, paistettuna, salaatissa ja piirakoissa aina juhlapyhinä. Kaikki kerään tuolta talon takaa ihan polu varrelta.Välillä rouskuta soijarouhetta ja juon punalapumaitoo.

Vierailija
12590/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hinnankorotukset huomaa hyvin, kun käy kerran viikossa kaupassa ja ostaa samat elintarvikkeet aina joista tekee ruokaa.

Kiva ns elämä sulla. 

No mikä vika tuossa on? Ei kaiken täydy olla suurta seikkailua tai draamaa. Hän kuitenkin käy itse ostoksilla ja tekee mieliruokaansa itse, eikä tilaa valmista. Ja jos ostaa samat ainekset koko vuoden ajan, niin varmaan huomaa hintaerotkin paremmin kuin että jos satunnaisesti ostaa jotain.

-winner-

12591/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa ruoka tuo? No mitä se muille ihmisille tuo? Ihan sama, millä budjetilla syö?

-saan ruokittua perheen

-perheeni syö hyvänmakuista ruokaa

-perheeni syö kohtalaisen terveellisesti (ihan keskivertosuomalaisperheen tapaan)

-olen oppinut kokkaamaan "kaikkia maailman ruokia"

-oppimisen iloa uusien raaka-aineiden käytössä ja tuttujen raaka-aineiden uudessa käytössä (esimerkkinä vaikka raparperisalsa, joka on NIIIIIIIN hyvää)

-voi joka ilta käydä nukkumaan kylläisenä ja tietoisena siitä, että kuukausi eteenpäinkin perheelleni on taatusti riittävästi hyvää ruokaa tarjolla

Kerropa sinä kysyjä, mitä iloja sinulle ruoka tuo? Ilmeisesti syöt suuremmalla kuin satasen kuukausibudjetilla?

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
12592/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kyse muustakin - kun poikani opiskeli pääkaupunkiseudulla vielä toissa vuonna, hän kertoi löytäneensä punalappuja ihan hyvin. Selvitti kyllä useamman kaupan tarjonnan ennen kuin löysi parhaat valikoimat.

12593/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä alehamsterin joulukuun viimeiset ostokset:

esipaistettu baguettes 4 kpl 300 g, gran castelli juusto 200 g, mandariini-hunaja kermajugurtti 150 g, benecol kreik. Sitruunajugurtti 459 g, esipaistettu seesamibagel 340 g, amerikan pekoni  170 g, ulkokanan munia m10, jälkiuuni ruisneppari 295 g, lohifile ruodoton 930 g, nämä 60 % yht. 12,52 e.

Tarjous/normaalihinta: omena-kaneli marmeladi 300 g, kuorellinen saksanpähkinä 400 g, miniluumutomaatteja rs, peruna 2 kg, yht. 3,76 e, kaikki yht. 16,28 e. Kuun alusta yht. 107,80 e. (edelliset s.625)

Muuta: 5+ kg hirvenlihaa - jauhista ja paisteja.

Kun mietin vuoden ostoksia niin eniten olen tainnut ostaa munia, maustamatonta jugurttia ja tomaatteja eri muodoissa, myös banaaneja, lihahyytelöä ja siskonmakkaraa. Muuten sitten erilaisia kanoja ja possua, leipiä yms.

Tälle vuodelle haluaisin lisätä erilaisten papujen käyttöä, niitä hyvin varastossa vielä, mutta käytin niitä liian vähän, vaikka niistä pidänkin. Ei vaan tule lisättyä, kun nuo jauhelihapaketit niin isoja. 

Hienoja löytöjä - hesalaisia näköjään kiukuttaa. Mutta löytäähän Kampin Pimukin ihan kivasti ruokaa satasen budjetilla, ja jos asuinpaikkansa on lähelläkään sitä Kamppia, niin sen helsingissemmässä ei voi enää asua.

(jauhelihan voi tietenkin pakastaa pienemmissä annoksissa, mutta arvaa vaan, jaksanko itsekään niin tehdä...)

12594/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Tämän päivän kauppareissun tuloksia: Tokmanni: 4x400g jauhelihaa -50%, kokonainen savulohi (kirjolohi) -50%, 1kg Atrian pikkukinkkurulla -50% (päiväystä 18.1. asti), 3x1kg Felix- ketsuppi 3€/kpl. Prisma:6x700g jauheliha -30%, 2x ohut kasslerleike 500g -30%, 6x400g kanan fileeleike,6x sinihomejuusto 0,50€/kpl, 4xbrie -30%.

Oli harvinaisen hiljaista kaupoissa. Prismassa olisi ollut vielä 2kg juurespusseja 0,49€, mutta meillä on juuri nyt aika lailla maksimimäärä mitä kannattaa juureksia jemmata. Ei ne loputtomiin säily mun säilytysmahdollisuuksissa (koska ovat pestyjä, se heikentää säilyvyyttä merkittävästi). Olin yllättynyt, että noinkin paljon oli punalaputettuja, en ole joulun jälkeen kaupoilla käynyt, ja jotenkin kuvittelin, että olisi jo poistot tehty. Ai niin karjalanpaistia olisi ollut sekä Cittarissa että Prismassa punalaputettuna, mutta jätin väliin, sitä on mulla pakastimessa useam...

Savukirjolohi -50 % on takuulla kalliimpaa kuin Lidlin tarjouksessa 11 e. 

En käy Lidlissä, se on minulle hirveän turhauttava kauppa. En siis tiedä, mitä Lidlin savulohi maksaa, etenkään kun niitä hintoja ei juurikaan netistä löydä. Tokmannin kokonainen savukirjolohi maksoi 14,95€/kg ja siit puolet pois eli 7,50€/kg. Ihan riittävän edullista minulle savukirjoloheksi, ja oli hyvänmakuista. 

Vierailija
12595/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 300

Vierailija
12596/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viikoksi ruoat meni 100,93e. Joku tuote loppuu kuitenkin ennen sitä kesken.

Vierailija
12597/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Mitä iloa ruoka tuo? No mitä se muille ihmisille tuo? Ihan sama, millä budjetilla syö?

-saan ruokittua perheen

-perheeni syö hyvänmakuista ruokaa

-perheeni syö kohtalaisen terveellisesti (ihan keskivertosuomalaisperheen tapaan)

-olen oppinut kokkaamaan "kaikkia maailman ruokia"

-oppimisen iloa uusien raaka-aineiden käytössä ja tuttujen raaka-aineiden uudessa käytössä (esimerkkinä vaikka raparperisalsa, joka on NIIIIIIIN hyvää)

-voi joka ilta käydä nukkumaan kylläisenä ja tietoisena siitä, että kuukausi eteenpäinkin perheelleni on taatusti riittävästi hyvää ruokaa tarjolla

Kerropa sinä kysyjä, mitä iloja sinulle ruoka tuo? Ilmeisesti syöt suuremmalla kuin satasen kuukausibudjetilla?

Laittaisitko sen raparperisalsan reseptisi ensi kesää varten?

12598/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ihan tarkkaa reseptiä siihen salsaan, kun teen sen kuten yleensäkin "man tar vad man har".

Raparperia pilkottuna pieneksi silpuksi, tuoretta chiliä jos on (tai chilijauhetta), tuoretta makeaa paprikaa, tuoretta tomaattia kuutioituna, valkosipulinlehtiä hienoksi silputtuna tai valkosipulin itusilmuja hienoksi silputtuna tai valkosipulin kynsi hienoksi pilkottuna, makeaa chilikastiketta, sokeria tai hunajaa, suolaa, oliiviöljyä, sitruunamehua (tai limemehua), persiljaa. Jos tulee liian nestepitoista, niin saatan laittaa maissitärkkelystä (vaatii sit lyhyen kuumennuksen). Alkuperäisessä ohjeessa oli raakaa punasipulia, mutta minähän en sitä voi käyttää.

Tässäkin on taas se, että en tiedä, mille salsan pitäisi maistua, kun en ole voinut noita valmissalsoja koskaan maistaa, kun niissä on kaikissa sipulia.

Vierailija
12599/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hyvä ruoka on hyvää ruokaa, mutta enimmäkseen ruoka on mulle pelkästään bensiiniä.

Vierailija
12600/19166 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ja alkusyksystä ei mene juuri tuota 100€ enempää ruokakauppaan kuukaudessa per henkilö, kun kasvatetaan itse siirtolapuutarhamökin kasvimaalla ja kasvihuoneessa kaikenlaista. Mutta siinäkin on kustannuksensa. Raha tosin ei ole puutarhaharrastuksessa motiivi suuntaan eikä toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä