Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19168)
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään kävelyretki 2,5km suunta lasten kanssa Tokmannille joka lauantai karkkipäivänä. Näin toimittu jo lähes vuoden verran. Saavat valita 1€ karkkilaarista mieleisensä karkkipussin, tikkaripussin tai suklaata. Yhteiseksi ostetaan aina 1€ keksipaketti jälkiruoaksi, joka kestää toki useamman päivän. Muuuten ei tehdä heräteostoksia. 4€ menee siis viikossa herkkuihin yh-perheessä mikä on kuukaudessa kyllä turhan paljon. Suunnittelen erittäin tarkkaan ruoat, haluan että on terveellistä.
Jos jo lapsia on useita ja kaksi aikuista niin miten 1 euron keksipaketti kestää jälkiruokana monta päivää? Vai annetaanko keksistä joku murunen kerralla. Mitä ovat nämä 1 euron karkkilaarit tai 1 euron keksipaketit ylipäätään? En ole sellaisiin törmännyt. Aika kälyisiä, luulen. Antakaa nyt lasten tuon 5 kilometrin kävelyn palkinnoksi edes valita joku isompi karkkisatsi ja hiukan parempi keksipaketti tai parikin.
Minusta karkkipäivän tarkoitus on, että sillon saa herkutella niin, ettei karkkia tai muuta herkkua ole vain hiukan jtai juuri ja juuri kaikkein halvinta lastua ja lapsi pelkää senkin heti loppuvan.
Vierailija kirjoitti:
Lähetin täältä innostuneena lapsen kauppaan että käy ostamassa meille iltapalaa. Osti Kokkikartanon coleslawin 3,65€ ja Mars-jäätelön 6,99€ ja jonkun avaimenperän 5,99€. Ha loput kuulemma laittoi johonkin keräykseen. Joo en aio lähettää uudelleen kauppaan, että lähettäkää vaan te muut lapsenne kauppaan 20€ setelin kanssa. Niin ja Kyllä meillä on jääkaapissa kaalia, porkkanaa ja majoneesia. Sekä pakkasessa myös 3 erilaista jäätelöä. Hukkaan meni rahat.
Ei se ole meidän syymme, että lapsellasi on niin typerä vanhempi, ettei ymmärrä kertoa _mitä_ sieltä kaupasta pitäisi iltapalaksi ostaa. Oletko ikinä kuullut kauppalistasta? Jos minä pyydän poikaani käymään kaupassa, että käys kipasemassa maitoa, jogurttilitra ja punasipulia, poika tuo ne. Jos sanon, että lopuilla voit ostaa itsellesi jotain, tekee niin tai sitten säästää sen rahan. Ja todellakin ymmärtää ostaa sitä maitoa mitä meillä yleensäkin käytetään jne. Ja katsoa hintoja sekä laskea. Enkä usko, että on ainoa lapsi joka osaa toimia noin. Poikani on 9-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tehdään kävelyretki 2,5km suunta lasten kanssa Tokmannille joka lauantai karkkipäivänä. Näin toimittu jo lähes vuoden verran. Saavat valita 1€ karkkilaarista mieleisensä karkkipussin, tikkaripussin tai suklaata. Yhteiseksi ostetaan aina 1€ keksipaketti jälkiruoaksi, joka kestää toki useamman päivän. Muuuten ei tehdä heräteostoksia. 4€ menee siis viikossa herkkuihin yh-perheessä mikä on kuukaudessa kyllä turhan paljon. Suunnittelen erittäin tarkkaan ruoat, haluan että on terveellistä.
Jos jo lapsia on useita ja kaksi aikuista niin miten 1 euron keksipaketti kestää jälkiruokana monta päivää? Vai annetaanko keksistä joku murunen kerralla. Mitä ovat nämä 1 euron karkkilaarit tai 1 euron keksipaketit ylipäätään? En ole sellaisiin törmännyt. Aika kälyisiä, luulen. Antakaa nyt lasten tuon 5 kilometrin kävelyn palkinnoksi edes valita joku isompi kar
Nämä Tokmannin euron laarien keksit ja karkit on yleensä tosi halvan oloisia ja pieniä pakkauskokoja nykyään. Joskus on kyllä saanut ihan Milkan pienempiä suklaalevyjäkin näistä, missä on enemmän ollut hinta ja laatu kohdillaan. Joku riisisuklaa oli joskus vähän kummallista, eli sitä saa mitä maksaa, jotain halvinta ulkomaalaista laatua pääasiassa. Yleensä nämä laarit on kassan lähellä tai sitten keksiosaston vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa taas yksi ihminen keksiä täällä nämä kaikki mielikuvitussyntymäpäivät, häät, lapsen tyhmät ostokset, baarireissut lihavan kaverin kanssa ja työelämän jossa ei kerkeä edes kaupassa käymään?
Olen ammattikirjailija niin helposti onnistuu. Nyt toki sairaana sängyn pohjalla niin on aikaa runoilla ja keksiä uusia kirjan aiheita.
Näillehän voisi perustaa melkein oman ketjun? Olisi hauska seurata näiden eri ihmisten elämänkäänteitä, miten on taas tuhlattu rahaa kaikkeen turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jo lapsia on useita ja kaksi aikuista niin miten 1 euron keksipaketti kestää jälkiruokana monta päivää? Vai annetaanko keksistä joku murunen kerralla. Mitä ovat nämä 1 euron karkkilaarit tai 1 euron keksipaketit ylipäätään? En ole sellaisiin törmännyt. Aika kälyisiä, luulen. Antakaa nyt lasten tuon 5 kilometrin kävelyn palkinnoksi edes valita joku isompi kar
No ulkoilla ja liikkua pitää päivittäin muutenkin, sama kai se jos kävelee Tokmanniin ostamaan 1€ karkkipussin tai pyöriä 3h ympyrää takapihalla? Noita 1€ karkkijuttuja ja keksejä myydään ainakin mun kotikunnan Tokmannissa. En sitten tiedä myydäänkö kaikkialla. Viimeksi ostin itselleni 150g riisisuklaalevyn sekä 130g lakritsi bilar-karkkipussin mutta on vielä jemmassa. Yleensä en osta itselleni karkkia. Ja edelleenkin olen yh, niin kuin tekstissäni lukee. 3 lasta. Ja kyllä 1 keksipaketti riittää meille mainiosti kerrallaan. Otetaan jälkkäriksi jos jaksaa tai välipalalla 1 keksi kukin. Kukaan ei vedä puolikasta keksipakettia ruoan korvikkeena yksinään vaan ihan 1 keksi päivässä riittää. Haluan opettaa terveelliset elämäntavat lapsille jo pieninä, mutta karkkipäivä meillä on ja välillä muitakin herkkuja, kuten nuo keksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jo lapsia on useita ja kaksi aikuista niin miten 1 euron keksipaketti kestää jälkiruokana monta päivää? Vai annetaanko keksistä joku murunen kerralla. Mitä ovat nämä 1 euron karkkilaarit tai 1 euron keksipaketit ylipäätään? En ole sellaisiin törmännyt. Aika kälyisiä, luulen. Antakaa nyt lasten tuon 5 kilomet
Mä ostan aina niitä Pepe-lakuja. XXL kokoa ja 4 yksittäin pakattua on siinä euron paketissa. Kaupassa maksais varmaan 1 sellainen jo 0,50€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pullukka kun pelkäät paniikissa karkkien loppuvan kesken? Itse olen hoikka ja mulle riittää jälkkäriksi tai viikonloppuna vaikka pari marjaa tai mehujää. Suklaata tai karkkia söin viimeksi varmaan pari vuotta sitten. Ei ole terveellistä, eikä tee mieli. Pärjään hyvin ilmankin.
1 e/130 g karkit on aika kalliita kilohinnaltaan, monihan seurailee täällä kilohintoja. Juuri oli Lidlissä irtokarkit 5,95 e/kg ja saa valita haluamansa. Voihan nämäkin säännöstellä pienempiin eriin jos haluaa syödä kerralla vähän.
Karkit ovat niin epäterveellistä, että enpä niitä hamstraisi halvalla kilohinnalla. Kuulostaa ihan järkevältä että 1€ saa lapsi tuhlata karkkiin lauantaina. Sama kai se, ostaako sillä 1 tikkarin, suklaapatukan vai 15 irtonamua. Kaikilla ei ole lähistöllä mitään irtokarkkikauppoja, ja itse en myöskään niitä halua ostaa hygieniasyistä. Lisäksi ovat usein kovettuneet huonoiksi, kun ovat kosketuksissa ilmaan koko ajan eikä mitenkään suojattuna.
Auts. Täällä puhutaan euron karkkipussin riittävyydestä ja siitä, että suklaata on viimeksi syöty pari vuotta sitten...
No ei täällä. Juuri avasin viime joulun jälkeen -50% alesta ostetun Pandan Juhlapäydän konvehteja 🤪
Ajattelin, että jouluun ensimmäisen päivän kunniaksi kannattaa aloittaa vanhojen joulusuklaiden tuhoaminen... Alkaa olla päiväyskin sen verran ohi, että viimeistään nyt syödään.
Äääs-pankissa oli tänään joku seisokki? Olen yrittänyt kirjautua katsomaan viime kuun ostoksiani, mutta ei ole vielä onnistunut. K-kauppoihin meni 184,16€. Seassa oli mm. 2,90€ eineksiä (muistaakseni Kivikylän jauhelihapihvit) ja 1,39€ pakasteranskalaisia. Kilo ranskanperunoita maksoi saman verran kuin viisi kiloa pelkkiä perunoita.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
1 e/130 g karkit on aika kalliita kilohinnaltaan, monihan seurailee täällä kilohintoja. Juuri oli Lidlissä irtokarkit 5,95 e/kg ja saa valita haluamansa. Voihan nämäkin säännöstellä pienempiin eriin jos haluaa syödä kerralla vähän.
Toi sama Ahlgrens bilar karkkipussi maksaa mun K-marketissa 2,09€ 130g että jos saa eurolla Tokmannista niin kannattaahan se sieltä ostaa. Kilohinta silloin jotain 7€ eli ei nyt järjettömän kallistakaan tunnetusta brändistä.
Ei ole mitenkään mahdollista elää nykyhintojen kanssa 100e. Jokainen joka väittää niin valehtelee.
Ske darling, Handelsbankenin tilit, Debit-kortit, lainat, rahastot ja varainhoitosopimukset siirrettiin S-Pankkiin tänään. Tästä sulautumishärdellistä aiheutui pitkä katko S-Pankin palveluissa. Kuinka kauan olet ollut koomassa kun tän olet missannut 😁
Kampin Pimu
S k e kirjoitti:
Auts. Täällä puhutaan euron karkkipussin riittävyydestä ja siitä, että suklaata on viimeksi syöty pari vuotta sitten...
No ei täällä. Juuri avasin viime joulun jälkeen -50% alesta ostetun Pandan Juhlapäydän konvehteja 🤪
Ajattelin, että jouluun ensimmäisen päivän kunniaksi kannattaa aloittaa vanhojen joulusuklaiden tuhoaminen... Alkaa olla päiväyskin sen verran ohi, että viimeistään nyt syödään.
Äääs-pankissa oli tänään joku seisokki? Olen yrittänyt kirjautua katsomaan viime kuun ostoksiani, mutta ei ole vielä onnistunut. K-kauppoihin meni 184,16€. Seassa oli mm. 2,90€ eineksiä (muistaakseni Kivikylän jauhelihapihvit) ja 1,39€ pakasteranskalaisia. Kilo ranskanperunoita maksoi saman verran kuin viisi kiloa pelkkiä perunoita.
Suklaasta tulee kai monille finnejä mutta itselläni alkaa ihoa kutittamaan eli jätän suosiolla väliin. Vanha suklaa on erityisen pahaa. En pidä edes suklaajäätelöstä. Eli en osta suklaata vaikka olisi -70% alennuksessa, ostakoot muut.
Vierailija kirjoitti: Ei ole mitenkään mahdollista elää nykyhintojen kanssa 100e. Jokainen joka väittää niin valehtelee.
Syö vähemmän
Kampin Pimu kirjoitti:
Ske darling, Handelsbankenin tilit, Debit-kortit, lainat, rahastot ja varainhoitosopimukset siirrettiin S-Pankkiin tänään. Tästä sulautumishärdellistä aiheutui pitkä katko S-Pankin palveluissa. Kuinka kauan olet ollut koomassa kun tän olet missannut 😁
No siis mä olin perjantaina pikkujouluissa, joissa nautin ihan alkoholipitoisia juomia 🥴 ja tänään kävin sienessä. Mä mitään uutisia ole seurannut...
Eilinen meni siis enemmän kuin vähän ohi.
Mut ei ihmekään, ettei mikään toiminut 🙃
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Karkit ovat niin epäterveellistä, että enpä niitä hamstraisi halvalla kilohinnalla. Kuulostaa ihan järkevältä että 1€ saa lapsi tuhlata karkkiin lauantaina. Sama kai se, ostaako sillä 1 tikkarin, suklaapatukan vai 15 irtonamua. Kaikilla ei ole lähistöllä mitään irtokarkkikauppoja, ja itse en myöskään niitä halua ostaa hygieniasyistä. Lisäksi ovat usein kovettuneet huonoiksi, kun ovat kosketuksissa ilmaan koko ajan eikä mitenkään suojattuna.
Onhan tähän vähän kummallista että kilohinnat ei kiinnosta tässä, kun muuten lasketaan sentin tarkkuudella juuresten ja poretablettien hinnat. Ilmatiiviissä rasiassa karkit kyllä säilyy, ellei joku sitten käy niitä kuitenkin salaa syömässä. Tarjoushinnalla irtokarkit on niin tuoreita että ei ole kovettuneetkaan, kun menekkiin on varauduttu. Viimeksi Prismassa tuotiin uusia avaamattomia rasioita kun edelliset loppui hyllystä.
S k e kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kk-ruokalista: (ei kyllä mahtunut sadan euron sisään...paras mihin pystyin)
(jokaisesta ruoasta riittää kahdelle aterialle päivässä)
aamu+iltapala: puuro
ma: keitto: herne/linssi/kasvissose/papu/kaali
ti:perunat+kasvis/papupihvi/pinaatti/porkkanaletut
ke: pasta+kastike
to:kaali/perunasoselaatikko/uunipuuro
pe:perunat/muussi+pihvit ks.ti
la:riisi+papukastike/chili sin carne
su:pasta+kastike /munakas
välipala: hedelmä/juureksia, leipäpala margariinilla
vklp aamiainen leipä+kananmuna
Ostoslista:
Hernepussi 1e
Porkkanat 20kg (keitot+pihvit+välipalat) 10e
Sipuli 4pss 4,5e
Linssit 4pkt 12e
Paputölkit (pihvit+keitto) 24 24e
Pasta 8pss 8e
Riisi 1pss 1e
Puuroriisi 1,5e
Perunat 4pss 4e
Kirjoitit, että nämä kannattaisi hakea isosta automarketista "kertakäyntinä". Miten ihmeessä näitä jaksaisi rahdata linja-autosta kotiin kerralla?!? Jo viikon porkkanat ovat 5 kg, ja tomaattimurskapurkkeja on 8! Siihen kaikki muut juurekset, säilykkeet, tölkit jne päälle... Miten ne edes voisi pakata kuljetettavaksi?
Idea on hyvä, ja kaikinpuolin kannatettava. Vaan jotta elämä olisi mitenkään realistisesti mahdollista, kannattaa joko ostaa pienemmissä erissä (jos siis autoa ei ole), tai tilata verkkokaupasta (kotiinkuljetus halvimmillaan 7,90 €). - Olen liikuntarajoitteinen, ja tilaan kotiin ruokaa 1 x kk. Minulla on käytössä sote-taksi, mutta en silläkään viitsi kiristää kuskin (ja omia) hermoja äärimmilleen, kymmeniä tavarakiloja hamstraamalla...
Hyvää adventin aikaa muuten kaikille, jotka joulua viettävät! 🙂
#11699 tässä vielä:
Kommentoin posteja s. 456, pitkää kauppalistaa, ja kommenttia siitä, kuinka isosta marketista ruoat saisi halvemmalla.
- Kirjoitat muuten kivasti, Ske, viestejäsi on hauska lukea! 🙂
Sugar Beth
Monissa perheessä jaetaan ruokakulut tasan 50-50 vaikka toinen olisi töissä ja toinen ei. Asiantuntijoiden mielestä tämä on väärin, ja pitäisi maksaa mieluummin prosenttina tulojen mukaan. Miehet myös syövät enemmän kuin naiset.