Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
11641/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteisenä rahaa 1900€, sijoituksissa 20k ja säästötilillä 140k. Miksi mua kiinnostaisi jonkun maitopurkin hinta? No joo, lasken kyllä kaupassa tarkkaan ja katson kilohinnat ja ostan halvinta, mutta sinänsä ei todellakaan olisi pakko syödä noin halvalla

Koeta köyhis saada edes 200k säästötilille, että saat katu-uskottavuutta kommentoida tässä ketjussa ;DDDD

-winner-

Vierailija
11642/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just Woltista 700 kiloa rosollia. Saa nähdä jaksaako polkea tänne saakka edes pääsiäiseksi ;DDDD

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11643/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puolisolla on työvuorot klo 21-08, sen jälkeen nukkuu klo 19 asti kun viimein nukahtaa aamulla. Tekee herättyään munakkaan itselleen, käy suihkussa ja lähtee töihin. Pidempinä vapaapäivinään nukkuu unirytmin pois mutta sitten taas työt alkaa. Kyllä minulle jää täysin lasten hoito ja kaupassakäynnit. Onneksi olen kotiäiti, en muuten ehtisi tehdä kaikkea. Miehen kanssa ei paljoa nähdä tai jutella, ihan erilaiset päivärytmit."

Ei ole normaalia nukkua 12 h unia joka yö eikä mikään työaika ole kyllä 11 h joka päivä, ilman että on pidempiä vapaaputkia. Miehellä on joku sairaus, tai sitten kotiolot on niin hirveät ettei halua olla enempää hereillä kuin pakollista. 

Fyysinen työ voi väsyttää. Toki psyykkinen myös. Mutta jos tulee töistä klo 09 kotiin, juttelee hetken vaimon kanssa ja leikkii lasten kanssa ja menee klo 11 nukkumaan niin eihän siinä tule kuin 8h yöunia jos herää klo 19 taas töihin. En itse ainakaan jaksaisi käydä kaupassa töiden jälkeen tai töitä ennen, enhän ole edes kotona syömässä. Vapaapotkusta sit erikseen, silloin varmasti makkara ja kalja maistuu.

11644/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään kyllä halua syödä rosollia. Ainakaan kaupasta ostettuna, niissä on AINA sipulia.

Mulla on vähän ikävä vanhanajan kauppa-autoja. Vaikka ne oli törkeän kalliita, niin ne oli myös helppoja ja turvallisia paikkoja maaseudun lapsille opetella kaupassakäyntiä, rahan laskemista jne. Kaupungeissahan on olleet osuuskaupat, siwat, valintatalot, t-kaupat sun muut, mutta meillä maalla ei ollut kuin kaksi kauppa-autoa vuorotellen.

Olen kuitenkin lähettänyt lapsiani kauppaan ihan omin nokkineen. Lähin kauppa on noin 10km päässä, että yleensä se on ollut niin, että olen itse mennyt johonkin toiseen kauppaan ja laittanut alakouluikäisen (tai kaksi) kauppaan, että hakekaa tuolta kurkkua/maitopurkki/vessapaperit, ja ostakaa samalla sitten jotain hyvää itsellenne ylijääneillä rahoilla. Mut onhan noi raukat joutuneet myös siivoamaan, imuroimaan, tyhjentämään kissanvessoja, haravoimaan pihassa, kantamaan polttopuita, pesemään perunoita... Kauheeta orjatyötä.

Niin vaan tuo omilleen muuttanut osaa pestä vessan, vaihtaa pesuhuoneen silikonit, putsata säleverhot, asentaa kattovalaisimen, tehdä kotivakuutussopimuksen ja maksaa laskut... Osaa myös leipoa ja tehdä ruokaakin. Ja ommella irronneen napin.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
11645/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillisiä työpaikkoja jollakulla, jos ei edes kauppaan arkena kerkeä kun on niin työhön sidottu. Ehkä jos tekee jotain 16 h päivää, mutta tämän jälkeen pitäisi olla pitkät vapaatkin. Normaalin 8 h työpäivän jälkeen ehtii kyllä hyvin kauppaankin. 

Jos työ 7-16, sen jälkeen kuntosali 1h ja heppatallille 3h niin kello on jo 21 kun pääsee kotiin. Ketä kiinnostaa ruoka siinä vaiheessa?

Joka päivä kuntosalia ja heppatallia ja 9 h työpäivä? No jos arkensa näin on järjestellyt niin ei sitten varmasti ehdikään.

Mikä meriitti on käydä kaupassa? Voi vaikka tilata kotiin ruoat ja juomat kerran kuukaudessa.

Ei kukaan ole väittänytkään sitä miksi

Itse ostan tuoretuotteina pelkästään sipulia, porkkanaa, kaalia, kurkkua, purjoa, perunaa, kananmunaa, margariinia ja omenoita. Omenoita toki pakastimessakin, niin kuin itsekerättyjä marjoja ja sieniä. Mutta siis hyvin säilyy 3-4 viikkoa eikä tarvitse todellakaan käydä kaupassa joka päivä. Säilykkeitä käytän myös jonkin verran pakasteiden lisäksi. Teen myös itse paljon keittoja, lettuja, piirakoita yms. Ja syön niitä helposti pari päivää. Aina on vehnäjauhoa ja maitojauhetta ja pikakahvia kuivakaapissa. Kuten myös sokeria ja suolaa.

Vierailija
11646/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö joka päivä. Tänäänkään en ole syönyt vielä ainakaan mitään. Tuskin syön tai ehkä jotain hippusen. Ehkä on totaali välipäivä.

Ruoka on ylimainostettua.

Elämän tarkoitus ei ole syöminen.

Vierailija
11647/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteisenä rahaa 1900€, sijoituksissa 20k ja säästötilillä 140k. Miksi mua kiinnostaisi jonkun maitopurkin hinta? No joo, lasken kyllä kaupassa tarkkaan ja katson kilohinnat ja ostan halvinta, mutta sinänsä ei todellakaan olisi pakko syödä noin halvalla

Koeta köyhis saada edes 200k säästötilille, että saat katu-uskottavuutta kommentoida tässä ketjussa ;DDDD

-winner-

Mulla on enemmän rahaa, mutta en fleksaa ;DDDD Parempi toi 170 900€ kun ek mitään silti :D Nolointa ois olla velkaa :D

Vierailija
11648/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, että nyt yhtäkkiä keitetty porkkana, punajuuri ja etikka suolakurkku on maailman parasta ja kallista herkkua? Vai onko siinä vielä omenaa ja sipuliakin, joiden kilohinta myös halpa. Mutta siis miksi nyt jouluna toi on ihanaa herkkua mutta muuten ei jakseta punajuurta keittää? Hohhoijaa. Ja kilohinta jotain 10€/kg kun tuoretta lohtuakin saa halvemmalla ainakin mun lähikaupasta. Ostanko 300g 3€ keitettyä porkkanaa ja punajuurta vaiko 6 lautasellista itsetehtyä kasvissosekeittoa niin Öö

Vierailija
11649/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin baarissa lihavan ystäväni kanssa, ja jauhoi vain painostaan ja selitti jotain että proteiini on tärkeää. Kävi ostamassa 3 kaljaa kun itse join sitä 1 omaani. Kannattaisi vähän tutkiskella sitä omaa toimintaa eikä vain valittaa jostain typerästä. Lihavan ihmisen suurin murheenaihe tuskin on proteiini. Jos vaikka ensialkuun pienentäisi annoksiaan ja jättäisi pois turhat rasvat ja sokerin, huoh.

Vierailija
11650/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Mulla on enemmän rahaa, mutta en fleksaa ;DDDD Parempi toi 170 900€ kun ek mitään silti :D Nolointa ois olla velkaa :D

Kyllä täällä pitäisi olla niinku tota sellanen niinku tiätsä maksumuuri kommentoinnille ja alle 200k vuosituloilla tai muulla nimellä kuin Teemu ei saisi edes kommentoida ;DDDD

-winner-

Vierailija
11651/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä on, että nyt yhtäkkiä keitetty porkkana, punajuuri ja etikka suolakurkku on maailman parasta ja kallista herkkua? Vai onko siinä vielä omenaa ja sipuliakin, joiden kilohinta myös halpa. Mutta siis miksi nyt jouluna toi on ihanaa herkkua mutta muuten ei jakseta punajuurta keittää? Hohhoijaa. Ja kilohinta jotain 10€/kg kun tuoretta lohtuakin saa halvemmalla ainakin mun lähikaupasta. Ostanko 300g 3€ keitettyä porkkanaa ja punajuurta vaiko 6 lautasellista itsetehtyä kasvissosekeittoa niin Öö

Pikapuuro K-marketissa maksaa 0,49€ 500g eli yhden annoksen hinnaksi tulee 0,027€. Kyllä. Ä mieluummin syön 110 annosta puuroa kuin jonkun kämäsen porkkanan keitettynä rosolli-nimellä. Saa olla tosi hölmö jos ei tota jaksa itse tehdä ja heittää kattilaan porkkanaa ja punajuurta ja pilkkoa suolakurkun ja omenan.

Vierailija
11652/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö joka päivä. Tänäänkään en ole syönyt vielä ainakaan mitään. Tuskin syön tai ehkä jotain hippusen. Ehkä on totaali välipäivä.

Ruoka on ylimainostettua.

Elämän tarkoitus ei ole syöminen.

Vierailija
11653/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähikaupassa K-menu pikakaurahiutalepaketti maksaa 0,39€ 500g. Löin kaverin kanssa vetoa elokuussa, että pystynkö olemaan viikon syömällä eurolla. Olen siis erittäin hyväpalkkaisessa työssä ja kaveri kertoi, ettei 100€ riitä viikossa mihinkään, hän on työtön. No ostin Cittarista sen kaurahiutalepaketin ja margariinin ja 0,74€ meni ja viikon pärjäsin. Söin puuron 3 kertaa päivässä ja vettä join hanasta niin se sit varmaan se loppu 0,26€. En ymmärrä mikä tuossakin oli ongelma. Ymmärrän ettei työttömällä ole paljon muuta tekemistä kuin syödä, mutts ehkä sitä aikaa ja energiaa voisi käyttää syömisen sijaan vaikka töiden hakuun tai hyväntekeväisyystöihin? Olisin sekin aika pois jääkaapilta.

Vierailija
11654/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän joulupöydässä ei todellakaan ole mitään rosollia. Ei se sovi ollenkaan porkkanalaatikon eikä kalan kanssa. Keitettyjä perunoita ja porkkanoita kyllä on. Ja suolakurkkuja erikseen. Ja viime vuonna oli kaikkien kehumaa punajuuri-homejuusto-gratiinia. Ja porkkalaa eli etikka porkkanaa. Ja hedelmäkulhossa myös omenoita. Sipuliviipaleita myös graavatun lohen kanssa. En suostuisi maksamaan eines rosollista edes 0,50€ vaikka kuinka tarjouksessa olisi. Kilohinta silti järkyttävä siitä epätuoreesta tuotteesta.

Vierailija
11655/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän joulupöydässä ei todellakaan ole mitään rosollia. Ei se sovi ollenkaan porkkanalaatikon eikä kalan kanssa. Keitettyjä perunoita ja porkkanoita kyllä on. Ja suolakurkkuja erikseen. Ja viime vuonna oli kaikkien kehumaa punajuuri-homejuusto-gratiinia. Ja porkkalaa eli etikka porkkanaa. Ja hedelmäkulhossa myös omenoita. Sipuliviipaleita myös graavatun lohen kanssa. En suostuisi maksamaan eines rosollista edes 0,50€ vaikka kuinka tarjouksessa olisi. Kilohinta silti järkyttävä siitä epätuoreesta tuotteesta.

Meillä taas laitettu lapsien hommaksi toi rosollin pilkkominen pulkkamäen jälkeen. Siinä ei voi mennä pieleen kun ei tartte mitään maustaa tai paistaa. Aikuiset on edellisenä päivänä keittänyt porkkanat ja punajuuri. Sen kun vaan heittää sen porkkanan ja punajuuren ja suolakurkun sekaisin. Meillä ei käytetä omenaa tai sipulia. Lapset ei tykkää. Porkkanaa syödään päivittäin ja suolakurkkua, mutta punajuurta ostetaan vaan jouluksi.

Vierailija
11656/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Puolisolla on työvuorot klo 21-08, sen jälkeen nukkuu klo 19 asti kun viimein nukahtaa aamulla. Tekee herättyään munakkaan itselleen, käy suihkussa ja lähtee töihin. Pidempinä vapaapäivinään nukkuu unirytmin pois mutta sitten taas työt alkaa. Kyllä minulle jää täysin lasten hoito ja kaupassakäynnit. Onneksi olen kotiäiti, en muuten ehtisi tehdä kaikkea. Miehen kanssa ei paljoa nähdä tai jutella, ihan erilaiset päivärytmit."

Ei ole normaalia nukkua 12 h unia joka yö eikä mikään työaika ole kyllä 11 h joka päivä, ilman että on pidempiä vapaaputkia. Miehellä on joku sairaus, tai sitten kotiolot on niin hirveät ettei halua olla enempää hereillä kuin pakollista. 

Fyysinen työ voi väsyttää. Toki psyykkinen myös. Mutta jos tulee töistä klo 09 kotiin, juttelee hetken vaimon kanssa ja leikkii lasten kanssa ja menee klo 11 nukkumaan niin eihän siinä tule

No jos fyysinen työ väsyttää niin miksi pitää vielä kukkua jonnekin klo 11 asti aamulla yövuoron jälkeen? Kyllä se uni tulee heti kuin vain pään painaa tyynyyn ja jää sitten iltaan sitä virkeää vapaa-aikaa enemmän. Tai näin ainakin useamman vuoden vuorotyökokemuksella itselläni toimi, kyllä aamulla halusi nopeasti aina nukkumaan.

Vierailija
11657/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää punajuuren tekemästä sotkusta eli meillä syödään vain valmista punajuurisalaattia tai ostetaan valmiita etikka punajuuri säilykkeitä. Ei todellakaan mitään tuoretta vaikka kuinka olisi 0,50€/kg hinta. En halua käsiäni tai leikkuulautaa punaiseksi. Piste. Ja joo, ei todellakaan pärjää 100€ kuukaudessa. Noin 600-700€ menee per henkilö ilman alkoholia.

Vierailija
11658/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin baarissa lihavan ystäväni kanssa, ja jauhoi vain painostaan ja selitti jotain että proteiini on tärkeää. Kävi ostamassa 3 kaljaa kun itse join sitä 1 omaani. Kannattaisi vähän tutkiskella sitä omaa toimintaa eikä vain valittaa jostain typerästä. Lihavan ihmisen suurin murheenaihe tuskin on proteiini. Jos vaikka ensialkuun pienentäisi annoksiaan ja jättäisi pois turhat rasvat ja sokerin, huoh.

Laihduttajille ainakin painotetaan nykyään proteiinin saannin merkitystä. Ei kehosta kannata laihduttaa tarpeellista lihasmassaa, vaan enemmänkin pitää siitä huolta ja kehittää sitä, jolloin aineenvaihdunta pysyy kunnossa ja rasva palaa. Proteiini pitää myös paremmin nälän poissa monelta. Myös rasvakin kuuluu laihduttajan ruokavalioon sopivissa määrin. Hengenvaarallisesti lihava-sarjassakin laihdutetaan nimenomaan pelkällä proteiinilla ja kasviksilla, hiilihydraatit on pannassa.

Vierailija
11659/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin täältä innostuneena lapsen kauppaan että käy ostamassa meille iltapalaa. Osti Kokkikartanon coleslawin 3,65€ ja Mars-jäätelön 6,99€ ja jonkun avaimenperän 5,99€. Ha loput kuulemma laittoi johonkin keräykseen. Joo en aio lähettää uudelleen kauppaan, että lähettäkää vaan te muut lapsenne kauppaan 20€ setelin kanssa. Niin ja Kyllä meillä on jääkaapissa kaalia, porkkanaa ja majoneesia. Sekä pakkasessa myös 3 erilaista jäätelöä. Hukkaan meni rahat.

Vierailija
11660/19168 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetin täältä innostuneena lapsen kauppaan että käy ostamassa meille iltapalaa. Osti Kokkikartanon coleslawin 3,65€ ja Mars-jäätelön 6,99€ ja jonkun avaimenperän 5,99€. Ha loput kuulemma laittoi johonkin keräykseen. Joo en aio lähettää uudelleen kauppaan, että lähettäkää vaan te muut lapsenne kauppaan 20€ setelin kanssa. Niin ja Kyllä meillä on jääkaapissa kaalia, porkkanaa ja majoneesia. Sekä pakkasessa myös 3 erilaista jäätelöä. Hukkaan meni rahat.

Minkäs sille voi, että kotona kasvatus on tätä luokkaa ettei osata edes lapselle ostoslistaa laittaa tai keskustella iltaruuasta ja sitten haukutaan lapsi vielä jälkikäteen netissä? Kyllä lapsikin ymmärtää rahan arvon, jos vanhemmat on yhtään viitsineet kotona opastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän