Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

11341/19168 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ske, mitä teidän sushiainekset siis maksoi? Mietin että itse haen huomenna kaupasta samat niin joku arvio? Meillä toki vaan 2 syöjää, mutta jää sitten ylimääräiset ainekset kaappiin seuraavaa kertaa varten tai muuhun käytettäväksi.

Jaa'a. Tosiaan tämän päivän sushi-kokkailua varten ostin vain sen kurkun, 0,70€. KAIKKI muut ostokset ovat olleet aikaisemmin, jo edellisten kuukausien aikana - esimerkiksi merilevälevyt olen ostanut varmaan alkusyksystä, kun viimeksi tehtiin sushia. Soijakastike oli pullo, jonka olen ostanut joskus Fiksuruuasta tositosihalvalla (ostin niitä paljon), vaikka yleensä meillä käytetään K-menu soijaa (ja tämä on nuorison toiveesta, ovat arvioineet sen parhaimmaksi, ei kelpaa Kikkoman). Tän kuun kustannuksiin menee aika vähän noista ostoksista, ja kuten mainitsit, suurin osa jää käytettäväksi myöhemminkin.

Jos nyt katsoo Cittarin nettikaupasta, niin riisi, soija, porkkanat, kurkku, tonnikala, katkaravut, surimi, merilevä (nori) ja majoneesi maksavat tasan 17 euroa. Mut olen ostanut siis kurkun halvemmalla, tonnikalaa ostin 1€/purkki tarjouksesta, porkkanat on niitä 0,69€/kg mitä oli pitkään tarjouksessa... Etikka, suola, sokeri, teriyaki-kastike, inkivääri, wasabi jne ovat meiltä kaapeista. Ai laskin muuten kaksi pakettia noria, kun meillä tehdään aina vähintään 10 pötköä 😆, tostahan voi vähentää 2,55€. Jos ostaisi halvimmat vaihtoehdot kiertäen useamman kaupan, niin pääsisi varmaan kympin tienoille noiden ylinnä lueteltujen tuotteiden kanssa (lidlin hintoja ei nää netissä).

Ai niin kananmunat, ne oli sen 1.39€/10kpl, mut halvimmillaanhan noi nykyään on noin 2€/10kpl.

Mut jos ostaa sit avokadoa, sushi-riisiä, sushi-etikkaa, sushi-majoneesia jne niin hintaa tulee.

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
11342/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla.

Aamiainen: Kaurapuuro ja mustikat, kuppi teetä.

Lounaat: Ma-ke kahden munan munakas, ripaus juustoraastetta, porkkana. To-pe pakkasesta kaksi kaalikäärylettä ja puolukoita.

Välipala: Teetä ja hapankorppua voilla.

Päivälliset: ma-to k-menu spagettia, jauhelihakastike päiväysjauhelihasta, tomaattimurskasta (alelaarissa 0,10e), sipulista, suolasta ja pippurista. Mung ituja ja vihanneskrassin versoja.

Pe: uunijuureksia ja raejuustoa. La: eilisen tähteet sosekeitoksi ja raejuustoa päälle.

Iltapala: ma-pe teetä, tänään pakastepizza ja halpis cola.

Huomenna paastopäivä ellei jostain löydy jotain ilmaista syötävää.

Löysin Lidlistä neljänviljan hiutaleita alle eurolla paketti, niistä ensi kuun aamupuurot kaurapuuron tilalle.

Muuten hyvä, mutta K menun spaghetti on markkinoiden kamalinta. Ost

Ei ole Prismaa eikä Lidliä lähimaillakaan. Kumpaankin matkaa kymmeniä kilometrejä. K menu spagetti on ihan kelvollista kun ei ylikypsennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
11343/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meidän Lidlin 0,35€ maksavat tomaattimurskat oli loppunut tai hinta noussut"

Meinasin kuulkaa saada slaagin! Viimeksi ostin Lidlin Baresa-tomaattimurskaa tänä vuonna hintaan 0,35. Viikko sitten sen hinta oli yli tuplaantunut. Nyt se maksaa 0,79. Hinta on siis noussut hulppeat 125%.

Sisällössä ei ole tapahtunut muutosta mutta purkkiin on lisätty vetorengas. Eiss*tana! Kyllä mun näpit kestäisivät purkinavaajalla hinkuttamisen tohon hintaan.

Muuten olen tässä viime viikon päässyt syömisissä harvinaisen halvalla. Syy on hammas. Paikka irtosi poskihampaasta eikä se siedä edes haaleaa vettä. Pirullista yrittää toisella poskella varovasti pureksia. Tiistaina vasta pääsen hammaslääkäriin. Kai mä hengissä selviän sinne asti 🥴

Kampin Pimu

Vierailija
11344/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Meinasin kuulkaa saada slaagin! Viimeksi ostin Lidlin Baresa-tomaattimurskaa tänä vuonna hintaan 0,35. Viikko sitten sen hinta oli yli tuplaantunut. Nyt se maksaa 0,79. Hinta on siis noussut hulppeat 125%.

Sisällössä ei ole tapahtunut muutosta mutta purkkiin on lisätty vetorengas. Eiss*tana! Kyllä mun näpit kestäisivät purkinavaajalla hinkuttamisen tohon hintaan.

Muuten olen tässä viime viikon päässyt syömisissä harvinaisen halvalla. Syy on hammas. Paikka irtosi poskihampaasta eikä se siedä edes haaleaa vettä. Pirullista yrittää toisella poskella varovasti pureksia. Tiistaina vasta pääsen hammaslääkäriin. Kai mä hengissä selviän sinne asti 🥴

Näitä on kahta erilaista

chopped tomatoes maksaa sen 0,37€

finely chopped tomatoes maksaa 0,79€

Harmittavasti ovat vierekkäin samassa hyllyssä ja monesti jopa sikinsokin sekaisin.Arvatkaa montako kertaa olen vahingossa nostanut ostoskoriin tuon kalliimman vaihtoehdon?

11345/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Näitä on kahta erilaista

chopped tomatoes maksaa sen 0,37€

finely chopped tomatoes maksaa 0,79€

Harmittavasti ovat vierekkäin samassa hyllyssä ja monesti jopa sikinsokin sekaisin.Arvatkaa montako kertaa olen vahingossa nostanut ostoskoriin tuon kalliimman vaihtoehdon?

Kiitos tiedosta! Tässä Lidlissä oli sitten toi halvempi versio loppunut. Kyllä mä ne hyllyt niin tarkkaan syynäsin. Ei tosin ollut edes tyhjää hyllypaikkaa 0,37 maksavalle tomaattimurskalle mutta tiedäpähän seuraavalla kerralla etsiä kumminkin.

Kampin Pimu

Vierailija
11346/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä syödä vaikka joka päivä sen 20g lohta jos se tekee onnelliseksi. Voi olla myös kokonaan syömättä kalaa ja silti terve. Miksi joku väittää, että ruokaterapeutti ei ikinä suosittelisi noin pientä määrää jotain kallista ruokaa tai että nälkäänhän siinä kuolee jos ei kerralla syö 200g lohta. Eiköhän ne päivän muut syömiset vaikuta siihen, saako ruokailuista ne päivän tarvittavat ravintoaineet.

Oma ruokailuni perustuu nimenomaan siihen, että otan vain vähän sitä kallista raaka-ainetta, mutta ikinä ei tarvitse vedota siihen, että en voi syödä jotain tiettyä ruoka-ainetta koska mulla ei ole rahaa. En esimerkiksi kaada salaattini päälle kokonaista 200g katkarapupussia, mutta teen puolikkaasta pussista tahnan, johon laitan myös kilohinnaltaan halvempaa surimia, ja sekoitan ne punasipulin kanssa kermaviiliin ja kevytmajoneesiin. Saan ison tahnan, josta syön monta päivää ruisleivän päällä, ja on muuten herkkua! Nautin siis joka päivä. Mutta vatsani täytän öljyssä wokatuilla kasviksilla, riisillä ja soijasuikaleilla tai vaikkapa kasvis-pyttipannulla tai uunijuureksillä ja perunamuussilla jne. Ei tarvitse jäädä mistään paitsi, mutta niihin omiin valintoihin kannattaa kiinnittää huomiota. Pieni määrä kalliita juttuja/herkkuja ja muuten terveellisiä ja edullisia kausikasviksia - proteiinia ja kalsiumia unohtamatta. Syön joka päivä myös pari pähkinää rouhittuna kasvisten joukkoon, en syö kerralla puolikasta pähkknäpussia - tai muuten kuolisin nälkään enkä saisi tarvittavia ravintoaineita. Moni ihminen syö tietämättään aivan liian suuria annoksia.

Vierailija
11347/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Kiitos tiedosta! Tässä Lidlissä oli sitten toi halvempi versio loppunut. Kyllä mä ne hyllyt niin tarkkaan syynäsin. Ei tosin ollut edes tyhjää hyllypaikkaa 0,37 maksavalle tomaattimurskalle mutta tiedäpähän seuraavalla kerralla etsiä kumminkin.

Tarkkana saa olla etenkin LIDLissä asioidessa, useamman kuin kerran olen epähuomiossa ottanut  hyllystä kalliimman tuotteen sen edullisemman sijaan kuin mikä oli tarkoitus ottaa.

Muistaisi vain joka kerta olla tarkkana

11348/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Tarkkana saa olla etenkin LIDLissä asioidessa, useamman kuin kerran olen epähuomiossa ottanut  hyllystä kalliimman tuotteen sen edullisemman sijaan kuin mikä oli tarkoitus ottaa.

Muistaisi vain joka kerta olla tarkkana

Joopa. Lidlissä on muuten tuotteiden hinnat k.o. tuotteen yläpuolella päinvastoin kuin muissa kaupoissa ne on tuotteen alla. Tämä on kyllä hämäävää, etenkin kun tuotteita on asiakkaat räplänneet ja laittaneet takaisin hyllyyn väärään paikkaan. Tarkkana saa olla.

Sivuhuomautus: En ole vuoteen löytänyt Lidlistä punaviinietikkaa. Neljä eri Lidliä olen käynyt läpi. Ei niin missään! Onko kukaan muu huomannut saman?

Kampin Pimu

Vierailija
11349/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut Lidlistä isot pullot erilaisia baösamicoja ja muistaakseni oli myös punaviinietikka-tyyppistä myös. Sijaitsee mausteiden/salaattikastikkeiden kanssa samassa hyllyssä.

Ja Lidl on poistanut halvimmat tomaattimurskat ihan parin päivän sisällä. Onneksi Prismasta saa vielä edullisia ja K-marketissa maksoi 0,43€ tölkki eli varmaan Citymarketissa vielä halvempaa.

Vierailija
11350/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Ai kauheeta, tollanen hammaspuolena olo on inhottavaa! Toivottavasti se ei särje koko ajan.

Sosekeittoja huoneenlämpöisenä... voi sentään.

Jaa tomaattimurskat kateissa. Viime kesä oli kelien puoleen hankala monin paikoin Eurooppaa (niin on ollut jo moni kesä). Täytyy joka tapauksessa ostaa lisää, kun viimeinen murskapurkillinen meni tonnikalapastaan. 

Vierailija
11351/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostanut Lidlistä isot pullot erilaisia baösamicoja ja muistaakseni oli myös punaviinietikka-tyyppistä myös. Sijaitsee mausteiden/salaattikastikkeiden kanssa samassa hyllyssä.

Ja Lidl on poistanut halvimmat tomaattimurskat ihan parin päivän sisällä. Onneksi Prismasta saa vielä edullisia ja K-marketissa maksoi 0,43€ tölkki eli varmaan Citymarketissa vielä halvempaa.

No Perskeles! :(

Vierailija
11352/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ens kuukaudeks mulla ruoka raha 30€ enkä ole ollenkaan huolissani. Maksan siis tuista lentomatkan ja majoituksen marraskuun 3 viikon reissulle Espanjaan eli nyt on ollut tiukkaa valmiiksi jo 4 kuukautta kun oon säästänyt matkaa varten. Meillä on onneksi säilykkeitä paljon ja kaurahiutaleita ja pastaa ja pakastimessakin viime vuoden sieniä vielä. On arkkupakastin rivitalossa. Soijarouhe kelpaa minulle jos lihaa ei ole edullisesti saatavilla. Hitsi kohta pääsee reissuun!!!

Hienoa! Tästä voisi monikin ottaa mallia.

Vierailija
11353/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön tosi halvasti koska haluan säästää rahaa elämyksiin ja matkailuun. Eli pastaa, kasvisproteiinia, ruisleipää ja kausikasviksia. Olen pysynyt terveenä ja on energiaa tehdä asioita mistä olen kiinnostunut. Eli kaikki on mahdollista jos niin päättää. Toki pitää muistaa se tavoite eikä saa lipsua ja mennä helpoimman kautta eli turvautua vaikka siihen nopeaan Saarioisten riisipuuroon vaan tekee itse kerralla isomman satsin.

11354/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänks, joo, tiedän kyllä hyllypaikan. Siellä on niitä balsamicoja ja Acentino-valkoviinietikkaa mutta sen sisko punaviinietikka loistaa poissaolollaan. Pah! Olen sitten valkoviinietikkaa käyttänyt mut se punainen... Kai pitää mennä muualle sitten etiikanhakuun. Paras samalla tsekata tomaattimurskat.

Kampin Pimu

Vierailija
11355/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ens kuukaudeks mulla ruoka raha 30€ enkä ole ollenkaan huolissani. Maksan siis tuista lentomatkan ja majoituksen marraskuun 3 viikon reissulle Espanjaan eli nyt on ollut tiukkaa valmiiksi jo 4 kuukautta kun oon säästänyt matkaa varten. Meillä on onneksi säilykkeitä paljon ja kaurahiutaleita ja pastaa ja pakastimessakin viime vuoden sieniä vielä. On arkkupakastin rivitalossa. Soijarouhe kelpaa minulle jos lihaa ei ole edullisesti saatavilla. Hitsi kohta pääsee reissuun!!!

Jos kelatuilla on varaa tehdä 3 viikon lomamatkoja Espanjaan niin tuet on liian isot. Toki jos muuten asuu tosi halvasti ja säästää ruoassa eikä hommaa autoa/uusia vaatteita tai ole maksullisia harrastuksia niin tottakai on mahdollista, mutta onko se sitten oikein muita veronmaksajia kohtaan? Tai samapa kai se mihin ne tukensa sit käyttää, jotkut tupakoi tai käyttää alkoholia

Vierailija
11356/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna, parikymppisenä kaupunkilaisena söin lähes päivittäin ravintolassa ja kotiin ostin vain halpaa pakastekasviskeittoa, valmiita salaatteja, thai-kuutioboxeja tai vastaavaa. En osaa arvioida paljonko silloin meni rahaa ruokaan.

Nykyisin etsin tarjouksia ja teen kaiken itse. Asun maalla eikä ole päivittäin asiaa kauppoihin eli suunnittelen myös paremmin. Tapailukumppanini on tosin jämähtänyt noihin nuoruusaikoihin ja kauppareissullakin pitäisi käydä Mäkin autokaistan kautta kun kuulemma tekee vain mieli. Teen aina leivän hänelle valmiiksi ennen kuin edes kauppaan lähdetään. Jotenkin ärsyttävää, ettei häntä kiinnosta ikinä kilohintojen katsominen ja aina pitäisi olla kalleinta brändiä. Lipsautti kerran humalassa, että hänellä on paljon velkaa mutta ulospäin elää turhankin leväperäistä elämää. Olen alkanut pohtia, että onko tässä suhteessa mitään tulevaisuutta kun ollaan niin erilaisia.

Vierailija
11357/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossutukia pitää alentaa jos ruoan voi ostaa 100 eurolla kuukaudessa. 

Ihan samalla lailla ne 8 000-10 000 kk:ssa hankkivat kyttäävät sitä viimeistä ale-pihviä siellä kaupassa, missä minäkin käyn. Eivätkä varmaan jätä sitä punalaputettua  jollekin köyhemmälle vain koska olisi varaa ostaa normihinnallakin.

-winner-

En osta mitään punalaputettua. Meillä mennään maku edellä, ja ruokakorista löytyvät mahdollisimman tuoreet raaka-aineet.

Pihviä en osta marketista koskaan ja perunasta olen tarkka. Sen täytyy olla Annabellea. Jos Annabellea ei löydy, niin pakon edestä sitten Jazzya, ainoaa suomalaista gourmet-perunaa.

Ruokaan menee 200€/kk/henkilö, ja ostan kaikkea, mitä ikinä mieleen juolahtaa.

Uhh. Nyt täytyykin käydä illalla taas kaupassa viemässä kaikki punalappupihvit ja hekumoida niillä ;DDDD Perunoita en oo kaupasta ostanut vissiin ainakaan kahteen vuoteen, se on niinku tosi ankeeta keittää niitä. Ei oo kato niinku aikaa ja sit voi kauheeta, jos niitä vielä pitää kuoria? Tulee rakkoja käsiin jo pelkästä ajatuksesta!

Rasvaisia ranskalaisia kilossa ketsuppia sen olla pitää, ne on sitä kuurmettiä. ;DDDDD

-winner-

Vierailija
11358/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kelatuilla on varaa tehdä 3 viikon lomamatkoja Espanjaan niin tuet on liian isot. Toki jos muuten asuu tosi halvasti ja säästää ruoassa eikä hommaa autoa/uusia vaatteita tai ole maksullisia harrastuksia niin tottakai on mahdollista, mutta onko se sitten oikein muita veronmaksajia kohtaan? Tai samapa

Kai nyt työtönkin saa matkustaa. Joskus työttömyysjaksot voi olla vuosia, ja sekö aika pitäisi kotona vaan istua telkkaria katsoen?

Vierailija
11359/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossutukia pitää alentaa jos ruoan voi ostaa 100 eurolla kuukaudessa. 

Ihan samalla lailla ne 8 000-10 000 kk:ssa hankkivat kyttäävät sitä viimeistä ale-pihviä siellä kaupassa, missä minäkin käyn. Eivätkä varmaan jätä sitä punalaputettua  jollekin köyhemmälle vain koska olisi varaa ostaa normihinnallakin.

-winner-

En osta mitään punalaputettua. Meillä mennään maku edellä, ja ruokakorista löytyvät mahdollisimman tuoreet raaka-aineet.

Pihviä en osta marketista koskaan ja perunasta olen tarkka. Sen täytyy olla Annabellea. Jos Annabellea ei löydy, niin pakon edestä sitten Jazzya, ainoaa suomalaista gourmet-perunaa.

Ruokaan menee 200€/kk/henkilö, ja ostan kaikkea, mitä ikinä miele

Pirkan Annabelle peruna maksaa kalliissa K-marketissani tällä hetkellä 1,59€/kg. On kyllä gourmeta. Syöt lyllä tosi vähän jos ainoastaan 200€ menee kuussa ja ihan kaikkea mielitekoja ostat. Ostan itsekin joka kauppareissulla kalaa ja katkarapuja ja alkoholia, mutta mulla menee 600€/kk vaikka ostankin aina halvinta brändiä.

Kirjoitetaanko se siellä Alkossa brandy?

-winner-

Vierailija
11360/19168 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienemmät annokset! Mitä kevyempi olet niin sen terveempi. Yleisesti se menee just näin. En tietenkään puhu mt-ongelmaisista anorektikoista mutta terveistä ihmisistä. Eli vähemmän kaloreita!

Eli voi syödä vaikka päivittäin sitä kallista lohta, mutta vähän kerrallaan! Se 1 ruokalusikallinen riittää kertomaan jo aivoillesi, että sinut on tyydytetty. Sitten syöt pakolliset kasvikset ja kuidut ja rasvat. Ei tarvitse enempää.

Ihan mielenkiinnosta, mikä sinusta on sitten tämän mt-ongelmaisen anorektikon annoskoko lohelle, jos 1 ruokalusikallinen on riittävä annoskoko? Enemmän tämä annoskoko kuulostaa nimenomaan tälle anorektikolle sopivalta, vatsa täytetään kaloreiden pelossa salaatilla ja mahdollisimman kevyt paino on elämän päämäärä.

Millainen ruokaterapeutti suosittelee kenellekään ruokalusikallisen kokoisia annoskokoja? Todella ammattitaidotonta eikä noista annoksista millään laskukaavalla saa aikuiselle ihmiselle riittävää ravintoa. Jokainen osaa tämän itsekin laskea ihan kaloreita katsomalla.

Jos on ruokalusikallisella annettu, niin kauhallisesta syö sitten koko 10-henkinen perhe. Jotenkin niin se meni.

-winner-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi