Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19168)

Vierailija
11201/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Alennuksista: Suomi on iso maa ja olen ollut huomaavinani, että jossain maakunnissa on leväperäisempiä sisäänostajia kun täällä Helsingin keskustassa. En ole koskaan saanut yhtään mitään elintarviketta 40, saati 60 prosentin alennuksella.

Kaksi kertaa kahden vuoden aikana olen Lidlissä nähnyt kassan jälkeen kahden euron hevipussin jota ei saa viedä myymälän puolelle. En tiedä miten sen ostaminen onnistuu. Ilmeisesti sokkona, kuin sika säkissä.

Ostan tarjouksista mitä on mutta maidot sun muut hyllyhinnala. Ei auta, ei. Lidlissä on muuten rasvattoman maidon normaalihinta 0,79. 

En usko että yksittäisissä kaupoissa olisi mitään sisäänostajia. Eiköhän ne tilaukset määräydy keskusliikkeiden ja ja kassajärjestelmän perusteella. Siihenkään ei kykene vaikuttamaan mil

Kyllä ihan pikku-Salessakin myymälävastaava tekee tilaukset ihan itse, ei ne tule järjestelmästä.  Tottakai on olemassa se perusvalikoimalista, eikä siihen loputtomasti pysty tekemään omia muutoksia, mutta ne määrät päättää se tilauksen tekijä (ja yleensä aiemman myynnin perusteella). Tai näin ainakin toimitaan täkäläisessä osuuskaupassa, jossa ystäväperheen toinen puolisko on töissä tuollaisena myymälävastaavana.

Mieti nyt ihan itse, eihän niitä kaikkia tuotteita yksinkertaisesti voi seurata ja tilailla kukaan yksittäinen henkilö. Sitä varten ne järjestelmät on kehitetty. Tilausoikeudet koskevat lähinnä paikallisia tuotteita, joiden osuus myynnistä n. 5 - 10 %. Suuri osa ravintoloistakin käyttää automaattista varaston seurantajärjestelmää.

11202/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampin Pimu kirjoitti:

Alennuksista: Suomi on iso maa ja olen ollut huomaavinani, että jossain maakunnissa on leväperäisempiä sisäänostajia kun täällä Helsingin keskustassa. En ole koskaan saanut yhtään mitään elintarviketta 40, saati 60 prosentin alennuksella.

Kaksi kertaa kahden vuoden aikana olen Lidlissä nähnyt kassan jälkeen kahden euron hevipussin jota ei saa viedä myymälän puolelle. En tiedä miten sen ostaminen onnistuu. Ilmeisesti sokkona, kuin sika säkissä.

Ostan tarjouksista mitä on mutta maidot sun muut hyllyhinnala. Ei auta, ei. Lidlissä on muuten rasvattoman maidon normaalihinta 0,79. 

En usko että yksittäisissä kaupoissa olisi mitään sisäänostajia. Eiköhän ne tilaukset määräydy keskusliikkeiden ja ja kassajärjestelmän perus

Kyllä ihan pikku-Salessakin myymälävastaava tekee tilaukset ihan itse, ei ne tule järjestelmästä.  Tottakai on olemassa se perusvalikoimalista, eikä siihen loputtomasti pysty tekemään omia muutoksia, mutta ne määrät päättää se tilauksen tekijä (ja yleensä aiemman myynnin perusteella). Tai näin ainakin toimitaan täkäläisessä osuuskaupassa, jossa ystäväperheen toinen puolisko on töissä tuollaisena myymälävastaavana.

Mieti nyt ihan itse, eihän niitä kaikkia tuotteita yksinkertaisesti voi seurata ja tilailla kukaan yksittäinen henkilö. Sitä varten ne järjestelmät on kehitetty. Tilausoikeudet koskevat lähinnä paikallisia tuotteita, joiden osuus myynnistä n. 5 - 10 %. Suuri osa ravintoloistakin käyttää automaattista varaston seurantajärjestelmää.

Ja silti se myymälävastaava lopullisesti tekee päätöksen, hyväksyykö tilauksen vai ei.  Lähinnähän hän vain silmäilee sen pikaisesti, että onko jotain korjattavaa. Eri osuuskaupoissa voi olla eri käytännöt. (eikä toi myymälävastaava ole oikea termi, tiedän)

Suurempi osa ajasta menee myymälävarkaiden vahtimiseen ja sen seuraamiseen, että mihin on taas mitäkin kamaa piiloteltu. Aivan käsittämätöntä nykyään.

Kiusa se on pienikin kiusa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11203/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joulu ja muut juhlat? Pysyttelettekö silloinkin säästölinjalla? 

Jouluna ei meillä ainakaan mene yhtään enempää rahaa kuin muulloinkaan. Ei syödä silloinkaan 5 annosta vaan yksi annos lounaalla ja yksi päivällisellä. Lisäksi aamupalalla riisipuuro ja iltapalalla mitä kukin haluaa. Ei itsetehty perunalaatikko, lanttulaatikko, porkkanalaatikko, keitetyt perunat, rosolli, leipä, silli, keitetyt kasvikset ja kinkku maksa yhtään sen enempää kuin tavallinen kotiruoka arkenakaan. Vaikka pöydässä olisi jouluna enemmän valinnanvaraa kuin arkena 1 pastaruoka, niin siitä riittää useammaksi päiväksi. En nyt ymmärrä tätä kysymystä. Miksi jouluna menisi yhtään sen enempää rahaa ruokaan kuin vaikka kesälomalla? Kotiruokaa kotona syötynä. Noita samoja ruokia syödään monta päivää putkeen ja pakastetaan loput tai te

Olen eri, mutta meidän perheessä kaikki on hoikkia ja urheilullisia, eikä kenellekään ole ikinä maistunut mitkään sokerilitkut tai rasvaiset juustot ja keksit ja suklaaa :D Syödään ihan kasviksia joulunakin.

Vierailija
11204/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S k e kirjoitti:

Joulua odotellessa. Meillä joulua ei vietetä ihan mahdottoman muodollisesti. Ruokaan panostetaan kuitenkin, mutta ei välttämättä niin hirveästi rahallisesti kuin itsetehden ja vaivannäkönä.

Jouluun kuuluu kinkku, savulohi, graavilohi/kylmäsavulohi, perunamuusi, lanttuloora, porkkanalaatikko, ruusukaali, suklaa, joulutortut ja erilaisia juustoja. Mummo teki aina kermakakun jouluksi, nyt meillä ei oo ollut kakkua pitkään aikaan, tänä vuonna suunniteltiin vihreä kuula- juustokakkua. Meille joulu on enemmän suolaisten ruokien juhlaa kuin makeiden ruokien.

Kinkku vie tietenkin kertaostona paljon rahaa. Mulla on ollut myös tapana ostaa joulun jälkeen vielä kinkku tai kaksi pakastimeen, meillä on pääsiäisenä syöty perinteisesti pääsiäiskinkku - viime joulun jälkeen alekinkkuja ei ollut. Tai oli, mutta vitosen kilohinta ei ole varsinaisesti alehinta mielestäni.

Laatikoita teen sekä

Tää mua naurattaa, että miksi kukaan söisi jouluna sen normaalin 100g liha - tai kalamäärän sijasta 200g tms. Että yhtäkkiä joulun ruokalasku olisi suurempi? :D Ihan saman verran menee ruokaan jouluna kuin helmikuussa :D

Vierailija
11205/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi laskee noihin joulun ruokalaskuihin alkoholit ja kännit kun pitkät vapaat. Siks ruokalasku on isompi. Tottahan se on, että et sä normaalin 3 perunan sijasta syö jouluna yhtäkkiä 6 perunaa, mutta toi alkoholi on kallista Suomessa ja joissain perheessä tyyliin ryypätään jouluna tai avataan ainakin joku kallis viinipullo. 

Vierailija
11206/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna ei meillä ainakaan mene yhtään enempää rahaa kuin muulloinkaan. Ei syödä silloinkaan 5 annosta vaan yksi annos lounaalla ja yksi päivällisellä. Lisäksi aamupalalla riisipuuro ja iltapalalla mitä kukin haluaa. Ei itsetehty perunalaatikko, lanttulaatikko, porkkanalaatikko, keitetyt perunat, rosolli, leipä, silli, keitetyt kasvikset ja kinkku maksa yhtään sen enempää kuin tavallinen kotiruoka arkenakaan. Vaikka pöydässä olisi jouluna enemmän valinnanvaraa kuin arkena 1 pastaruoka, niin siitä riittää useammaksi päiväksi. En nyt ymmärrä tätä kysymystä. Miksi jouluna menisi yhtään sen enempää rahaa ruokaan kuin vaikka kesälomalla? Kotiruokaa kotona syötynä. Noita samoja ruokia syödään

Meillä aika sama. Punaista lihaa ei syö kukaan eikä kalakaan kuulu lemppareihin. Marinoituja punasipuleita ja salaatteja ja sienipiirakkaa tehdään. Joku mäti olis kaikkien oksetus ja joulu pilalla jos sellaista pöytään hommaisi eli no no. Jälkkärinä hedelmiä ja popparia. Suklaasta ei kukaan tykkää. Meillä siis kokoontuu jouluisin aina sisarukset eli 3 lasta ja heidän lapsenlapsensa. Mummot ja papat kans paikalla ja kokki saa tuoda ruokia yhteiseksi ja vaikuttaa menuuseen mutta näköjään aika halvalla päästään niin kuin arkenakin. Lapset syö perunaa ja lihapullia. 

Vierailija
11207/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan Prisman bonuksilla jouluruoat eli joulukuussa menee aikalailla 0€ 10 ihmisen ruokkimiseen. Riisipuuroa syödään ja itsetehtyjä riisipiirakoita ja munavoita. Salaattia ja perunaa ja silliä sekä itse graavattua lohta. Jotain oliivia vois ostaa ylläriksi jos jollekin maistuisi. Juustoja tai karkkia ei kukaan ole ikinä syönyt vaikka aina olisi tarjolla. Lapset syö leipää ja puuroa, mitään muuta ei malta kun kaikkea muuta jännää ohjelmaa kuten pulkkamäkeä jne. Aikuisille on alkoholitonta glögiä viime vuodelta jäljellä. Lapset juo vettä tai maitoa.

Vierailija
11208/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten jouluna menisi enemmän rahaa ruokaan kuin muulloin. Ei suomalaiset perinneruoat paljoa maksa eikä kukaan halua viettää pyhäpäivinä ähkynä kiikkustuolissa. Jotain tolkkua tohon syömiseen ja juomiseen.

Vierailija
11209/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa 1kg 1€, lihapullapaketti 0,99€, sillipurkki 2,50€, valmis ceasarsalaattia 3€, maito 0,85€, leipäpussi 1,20€, margariini 0,40€, sipsipussi 2€, kananmunia 2€. Ihan hyvin voilla pärjännyt joulunakin pari päivää. Ei kiinnosta mitkään laatikot tai kinkku vaikka ilmaiseksi saisi.viime vuonna söin jouluna itsetehtyjä maku-kurkku-susheja ja oli täydellistä! Maksoi ainekset joku 5€ mutta tosta tuli siis joku 50 makipalaa.

Vierailija
11210/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaisi tietää, että missä perheessä syödään kaviaaria ja mätiä ja loimutettua lohta sekä hummereita jouluisin? Itse siis lähtöisin varakkaasta perheestä ja meillä on aina syöty vaan riisipuuroa, perunoita, laatikoita, kalkkunarullaa, salaattia ja hedelmiä jouluisin. Missä perheessä syödään oikeasti jotain Wagye-pihvejä ja kampasimpukkaa jouluaattona? Utse en sellaista perinnettä edes haluaisi. Onneksi itsellä on varaa valita.

Vierailija
11211/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni kiinnostaisi tietää, että missä perheessä syödään kaviaaria ja mätiä ja loimutettua lohta sekä hummereita jouluisin? Itse siis lähtöisin varakkaasta perheestä ja meillä on aina syöty vaan riisipuuroa, perunoita, laatikoita, kalkkunarullaa, salaattia ja hedelmiä jouluisin. Missä perheessä syödään oikeasti jotain Wagye-pihvejä ja kampasimpukkaa jouluaattona? Utse en sellaista perinnettä edes haluaisi. Onneksi itsellä on varaa valita.

Meillä kokoonnutaan viettämään joulua siskoni perheen luokse. Kaikki vieraat ilmoittavat whatsapp-jouluryhmässä mitä tuovat mukanaan. Jotkut vieraat tulevat tyhjin käsin mutta itse vienyt aina vihersalaatin ja punaviiniä. Veljeni tuonut aina chicken wingsejä ja toinen veljeni tehnyt sienipiirakoita. Jonain jouluna olen ollut ulkomailla, ja siellä syönyt kaupan valmissalaatin jouluruokana rannalla ja hyvää on ollut.

Vierailija
11212/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ostetaan Prisman bonuksilla jouluruoat eli joulukuussa menee aikalailla 0€ 10 ihmisen ruokkimiseen. Riisipuuroa syödään ja itsetehtyjä riisipiirakoita ja munavoita. Salaattia ja perunaa ja silliä sekä itse graavattua lohta. Jotain oliivia vois ostaa ylläriksi jos jollekin maistuisi. Juustoja tai karkkia ei kukaan ole ikinä syönyt vaikka aina olisi tarjolla. Lapset syö leipää ja puuroa, mitään muuta ei malta kun kaikkea muuta jännää ohjelmaa kuten pulkkamäkeä jne. Aikuisille on alkoholitonta glögiä viime vuodelta jäljellä. Lapset juo vettä tai maitoa.

Bonuksethan maksetaan tilille miltä muutenkin maksetaan safka tai muita laskuja, ei sitä voi erotella ettei se muka olisi rahaa.

11213/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bonuksethan maksetaan tilille miltä muutenkin maksetaan safka tai muita laskuja, ei sitä voi erotella ettei se muka olisi rahaa.

Näinpä yleensä. Tosin on mahdollista, että vain vilauttaa S-ryhmän korttia bonuskertymää varten mutta maksaa sitten toisen pankin kortilla tai käteisellä.

Mulla on varatilinä S-Pankin tili ja tämä selvisi mulle vähän vahingossa kun lykkäsin S-kortin lukijaan, kassahenkilö kysyikin: haluatteko myös maksaa tällä kortilla?

-eri, eli pimu

Kampin Pimu

Vierailija
11214/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Pimu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä yleensä. Tosin on mahdollista, että vain vilauttaa S-ryhmän korttia bonuskertymää varten mutta maksaa sitte

Itselläni on S-pankin rinnakkaiskortti. Ei siinä mitään maksuominaisuutta ole, miehelle menee bonukset. Niillä ostetaan joulukuussa ruokaa.

Vierailija
11215/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä on kaikilla rinnakkaiskortit S-paikkoihinja todellakin säästöt näkyy tilillä, jolla myös meillä ostetaan joulu - ja uudenvuoden ruoat eli käytetään vuoden säästöt pois joulukuussa. Koko perhe on niiden kerryttäminen osallistunut, eikä todellakaan niillä ole mitään muita laskuja maksettu. Yhdessä myös suunnitellaan mitä jouluksi kaupasta ostetaan. Salaattia, perunaa ja kalaa ainakin.

Vierailija
11216/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostais tietää. Että mitä köyhät saa jouluna leipäjonosta. Tietääkö joku? Onko perus Saarioisten lasagnea vai jotain spessumpaa? Vaikka kalakukkoon ainekset eli ruisjauhoja ja muikkuja?

Vierailija
11217/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluna ei meillä ainakaan mene yhtään enempää rahaa kuin muulloinkaan. Ei syödä silloinkaan 5 annosta vaan yksi annos lounaalla ja yksi päivällisellä. Lisäksi aamupalalla riisipuuro ja iltapalalla mitä kukin haluaa. Ei itsetehty perunalaatikko, lanttulaatikko, porkkanalaatikko, keitetyt perunat, rosolli, leipä, silli, keitetyt kasvikset ja kinkku maksa yhtään sen enempää kuin tavallinen kotiruoka arkenakaan. Vaikka pöydässä olisi jouluna enemmän valinnanvaraa kuin arkena 1 pastaruoka, niin siitä riittää useammaksi päiväksi. En nyt ymmärrä tätä kysymystä. Miksi jouluna menisi yhtään sen enempää rahaa ruokaan kuin vaikka kesälomalla? Kotiruokaa kotona syötynä. Noita samoja ruokia syödään

Siinähän syötte rehuja, me emme syö.

Vierailija
11218/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunaa 1kg 1€, lihapullapaketti 0,99€, sillipurkki 2,50€, valmis ceasarsalaattia 3€, maito 0,85€, leipäpussi 1,20€, margariini 0,40€, sipsipussi 2€, kananmunia 2€. Ihan hyvin voilla pärjännyt joulunakin pari päivää. Ei kiinnosta mitkään laatikot tai kinkku vaikka ilmaiseksi saisi.viime vuonna söin jouluna itsetehtyjä maku-kurkku-susheja ja oli täydellistä! Maksoi ainekset joku 5€ mutta tosta tuli siis joku 50 makipalaa.

Oletko katsonut mitä ne lihapullat sisältävät?

Vierailija
11219/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna ostin viikon jouluruoat itselleni, kumppanille ja lapselle niin meni juureksia 5 kiloa (hinta 0,50-1,5€/kg), jäävuorisalaatin 1,5€, kurkun 1€, kirsikkatomaatteja 0,99€, hedelmiä 3€,  margariinia 0,40€, perunoita 2€, kalkkunaleikkelettä 1,5€, sinappisilliä 3,5€, ranskalaisia ja kalapuikkoja 3€, Coca colaa 1€, sulatejuustoa 2€, maksamakkaraa 1,60€, paahtoleipää ja saaristolaisleipää 2,50€ ja Fun light mehua 2,50€. Alle 30€ meni. Puoliso taisi vielä käydä ostamassa itselleen kaljoja niin saattoi samalla reissulla ostaa jotain ruokaakin, en muista ihan tarkalleen.

Vierailija
11220/19168 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut mitä ne lihapullat sisältävät?

Parempi halpis lihapullat kun joku rasvainen pekoni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi