Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoitussalkku

Vierailija
05.09.2026 |

Kohta menee 100000€ rikki. 🥳 Pian pääsen todenteolla nauttimaan korkoa korolle -ilmiöstä. Kyllä kannatti tehdä päätös, että lopetan turhan kuluttamisen ja keskityn säästämiseen. Tein tuon päätöksen jo vuosia sitten, ja nyt vaurastun hyvää vauhtia, vaikka olen ihan keskituloinen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ukin vanha salkku tienaus-salkkuna. 

Vierailija
2/5 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille. Itse vasta aloittelen, mutta ehdin vielä jotain saada aikaan ennen eläkepäiviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oivaltaa, että sijoittamisessa kyse on pääoman suuruudesta. 100k€ sijoituksella 5% nousu on 5 tonnia 👍

Vierailija
4/5 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen sukankuluttajan tie vaurastumiseen on pitkä ja kivinen. Velaksieläminen opiskellessa vie oman aikansa. Sitten säästetään aspia ensiasuntoa varten samalla opintolainaa lyhentäen. Kun asuntoon on päästy kiinni, on usein autolainaa ja muuta menoerää. 

Jos löytyy kumppani taloutta jakamaan, usein halutaan lapsia, jolloin tarvitaan isompi asunto. Ollaan vanhempainvapaalla ja kulut sen kun kasvavat. Niinpä monilla vaurastuminen alkaa vasta keski-ikäisenä, jolloin aika eläkkeeseen ja tulojen pienenemiseen on aika lyhyt.

Toki voi elää askeettisesti, tehdä paljon töitä ja käyttää elämänsä säästämiseen. Siinäkin on riski, että sairastuu, joutuu työttömäksi, tulee avioero tai jotain muuta katalaa, mikä jälleen köyhdyttää.

Vierailija
5/5 |
05.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo on ihan totta, että ekan 100 000 euron jälkeen tahti kiihtyy ihan silmissä. Aloitin itse 20 vuotta sitten aluksi satasella kuukaudessa. Nyt on koossa 360 000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi