Onko linssikeitto terveellistä?
Kommentit (49)
On se, tosin kasviksia / marjoja ois hyvä syödä päivän mitaan muillakin aterioilla. Linssikeitto on pitää mulla ainakin nälkää hurjan hyvin. Johtunee proteiinista ja kuidusta. :) Ollut meillä hyvä ruoka etenkin silloin kun ruokarahat ovat olleen vähän tiukilla.
Lisään itse linssikeittoon noiden lisäksi vielä uunissa paahdettua paprikaa ja soseutan, tulee tosi hyvää.
On terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. Kesällä tuli useaan kertaan keiteltyä iso kattilallinen linssisoppaa.
Miksi kaupasta sa niin huonosti linssejä. Pieniä pakkauksia eikä alkuperämaata ilmoitettu.
Tomaattimurskaa? Vai veteenkö teet?
On, linsseissä on paljon proteiinia ja mineraaleja ja vähän rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupasta sa niin huonosti linssejä. Pieniä pakkauksia eikä alkuperämaata ilmoitettu.
Mä tiaan saksasta, 1 ja 2 kg pusseja saatavilla siellä.
Syön melkein joka viikko lounaaksi linssikasviskeittoja, nam ja täyttävää + terveellistä!
Runsas piereskely ei ole terveellistä ja kertoo suolistossa tapahtuvista ongelmista.
Lyhyesti: ei ole terveellistä
Linssimuhennos, tykkään enemmän linssimuhennoksesta enkä linssikeitosta niin paljon.
Linssikeittoon tulee porkkanaa, sipulia ja häränhäntää kun linssimuhennokseen taas tulee vain mausteet...
Terveellistä kasviproteiiniä ainakin on linsseissä. Maku on hernemäinen neutraali. Ei mitään suurta herkkua mutta kannattaa joskus tehdä just siksi kun on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka ole alkuperämaata? Gogreeniltä saa ainakin kuivalinssejä, ei missään superisoissa paketeissa, mutta isompia kuin ne valmiiksi keitetyt tölkit. Lidlistäkin saa muistaakseni puolen kilon pusseja aika edullisesti. Itse ostan yleensä etnisistä marketeista kilon pusseja.
Linsseille voi olla allerginen. Silloin on epäterveellistä.
Ihan hirveää mömmöä, jos haluat helvetillisen närästyksen, SYÖ LINSSIKEITTOA!
Paremmanmakuista kuin herne, miedompi ja makeampi. Kuituja ja proteiinia. Kyllä tuo on laadukasta syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka ole alkuperämaata? Gogreeniltä saa ainakin kuivalinssejä, ei missään superisoissa paketeissa, mutta isompia kuin ne valmiiksi keitetyt tölkit. Lidlistäkin saa muistaakseni puolen kilon pusseja aika edullisesti. Itse ostan yleensä etnisistä marketeista kilon pusseja.
Noita GoGreenejä ei ole aina edes Prismoissa saatavilla. Itse hamstraan aina kaappiin kun jostain löydän, koska sen verran harvoin on missään ja linssikeitto on hiton hyvää. Täytyypäs käydä kurkkaamassa noihin pikkumarketteihin, itselleni ei ole koskaan tullut tavaksi niissä asioiminen!
- eri
Niin ja sipulia ja vähän porkkanaa. Ap