Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19076)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta laskea ruokakuluja. Juustoihin menee jo viikottain 10€. Sipsiin ja karkkiin kans 10€. Viinit ja kaljat 30€. Tossa ei vielä edes mitään ruokaa ja olis jo 200€/kk.
Tässähän on puhuttu ruokakuluista. Käsittääkseni sipsit, karkit, viinit ja kaljat eivät ole ruokaa, joten miksi lasket ne ruokakuluihin? Eihän bensaa, sähköä tai puhelinliittymääkään lasketa ruokakuluihin.
Ei ole ruokaa? Mutta pikaisella laskelmilla tuosta tulee yhteensä 1kg juustoa eli 3300 kcal, sipsiä 1kg on 5500 kcal ja olutta 8 litraa on 2960 kcal eli yhteensä 11 750 kcal viikossa.
Oma kalorintarve on 1500kcal/pvä eli itse eläisin tolla ruokavaliolla kyllä sen viikon mutta lihoisin. (Vaikka en söisi yhtään pastaa, kasvista, lihaa, leipää, puuroa tms. Kunnon ruokaa)
Niin ja piti vielä lisätä. Että en halua syödä joka päivä 140g juustoa, 140g sipsiä ja 3,5 tölkkiä 0,33 olutta. Ja siinäpä se. Sen lisäksi että siitä lihoaisin, niin 200€/kk on aivan liikaa epäterveellisesti ruoasta. 7€/päivå tosta roskasta Huhhuh. Ei kiitos.
Sivuhuomautus Skelle, tai kenelle vaan: Rautatientorin metroasema on nyt käytössä. En testannut mutta uskon huhuihin.
Kampin Pimu
Ei ole vaikea arvioida, että jos jollain menee herkkuihin ja Alkoon viikottain rahaa 50€, niin aivan varmasti on ylipainoinen.
Kampin Pimu kirjoitti:
Sivuhuomautus Skelle, tai kenelle vaan: Rautatientorin metroasema on nyt käytössä. En testannut mutta uskon huhuihin.
Danke Schön!
Kiusa se on pienikin kiusa
Käyn kohta ruokajakelusta hakemassa evästä. Kävellen käyn, jako on tuossa n kilsan päässä. Ei mene rahaa, enkä ole nirso.
Sain eilen ruokajonosta:
leipää (parasta ennen 5.9.)
kalkkunan fiileleikettä
piimää
turkkijugurttipönikän 1 kg
valkohomejuustoa
tortillachipsejä
kääretortun
kidneypapupurkin
paikallisen kiinalaisen ravintolan pakkaaman annoksen nuudelia/kasviksia/kanaa
voipaketin
pehnenneen kahvipaketin
Näillä pärjännee tuonne torstaille, jolloin on uusi jako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin nämä miinusmerkit kommenteista katoaa täältä aina yön aikana.
Kannattaa lämmittää popparikulho ja tsekkailla aina joka aamu mihin aikaan ja missä ketjuissa on aktiviteettia klo 23 jälkeen, niin löytyy muitakin jänniä asioita ;DDDDD
-winner-
Viime yönä 11 ketjua on saanut päivitystä klo 23 jälkeen, viimeisin klo 2:45. Ei oo samat aukioloajat kaikille :DDDD
-winner-
Onnistuu jos pystyy syömään melkein mitä vain. Meillä ongelmana muun muassa savustus, sipuli ja valkosipuli. Niistä pukkaa kunnon närästys ja toisekseen maku ei miellytä. No sit jotkin K-Menut sun muut on sellaista tavaraa että ruoansulatus oireilee ihan kunnolla, jos niitä syö. Että voin todeta perheessämme olevan kallis maku! Jostain syystä ne ruoat joita pystyy syömään, ovat yleensä kalliimmasta päästä. Siispä ei todellakaan onnistu mikään 100 eur/kk. Nykyhinnoilla menee vähintään 600 eur/kk. Sanottakoon että olemme savuton raitis perhe joten siihenkään ei hassata yhtään rahaa. Ruokakauppa silti kiittää ja kuittaa kunnon rahat. Niin tosiaan tuottajalle ei kiitosta, heitähän halpuutetaan kirikierroksilla. Nimimerkillä haluatko menettää hyllypaikan kilpailijalle? Että terkkuja sinne Ääs-ryhmään.
No tuskin peruselintarvikkeita on maustettu sipulilla tai valkosipulilla.
Vierailija kirjoitti:
Sori, olin/olen töissä.
Meillä syödään tänään espanjalaistyylistä munakasta: viipaloin keitettyjä perunoita pannulle, päälle valkosipulinkieppisilppua, pannulle voita+öljyä+paprikajauhetta+pippurimyllystä pippuria . Paistetaan, ja tehdään samalla munakasmassa, eli kananmunia, suolaa, kermaa sekaisin ja kaadetaan perunoiden päälle. Sitten lisään siihen vielä juustoraastetta. Ja pannun päälle kansi.
Kun on saanut väliä, käännän sen, pilkon neljään osaan ja käännän jokaisen lohkon erikseen. En leiki mitään kattilankansi/lautasleikkejä. Virta pois perinteiseltä valurautalevyltä ja sit syömään.
Toi EI ole autenttinen perunamunakas tai perunatortilla, mut tommottista tosiaan meillä syödään. Tänäänkin.
Ske (joka ei osaa kirjautua puhelimflla)
Tämä Ske on niitä harvinaisia tapauksia, jotka ärsyttävät pelkällä olemassaolollaan, vaikka mitään selkeää syytä siihen ei ole. Kunpa lopettaisit kirjoittamisen tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, olin/olen töissä.
Meillä syödään tänään espanjalaistyylistä munakasta: viipaloin keitettyjä perunoita pannulle, päälle valkosipulinkieppisilppua, pannulle voita+öljyä+paprikajauhetta+pippurimyllystä pippuria . Paistetaan, ja tehdään samalla munakasmassa, eli kananmunia, suolaa, kermaa sekaisin ja kaadetaan perunoiden päälle. Sitten lisään siihen vielä juustoraastetta. Ja pannun päälle kansi.
Kun on saanut väliä, käännän sen, pilkon neljään osaan ja käännän jokaisen lohkon erikseen. En leiki mitään kattilankansi/lautasleikkejä. Virta pois perinteiseltä valurautalevyltä ja sit syömään.
Toi EI ole autenttinen perunamunakas tai perunatortilla, mut tommottista tosiaan meillä syödään. Tänäänkin.
Tämä Ske on niitä harvinaisia tapauksia, jotka ärsyttävät pelkällä olemassao
Jos sä sitten lopettaisitkin tämän ketjun lukemisen, miksi ärsyyntyisit suotta. Eikä sulla tänne mitään annettavaakaan kuin tuota alituista joutavaa kitinää.
Minun asenne on se että syön mitä on missäkin tarjolla, ostan sitä mikä on halpaa enkä ahmi. Annokset ovat pieniä, tulen kylläiseksi kyllä vähemmälläkin.
En siis mene kauppaan miettimään mitä MINÄ haluaisin syödä. Syön sitä mitä annetaan tai mikä on tarjouksessa.
N 40€ kk menee omaa rahaa ruokaan.
Syön kasvisruokia sekä linssiä ja riisiä. Eilen katsoin lihoja kaupassa mutta katsomiseksi jäikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, olin/olen töissä.
Tämä Ske on niitä harvinaisia tapauksia, jotka ärsyttävät pelkällä olemassao
En minäkään käsitä näitä hänen mielikuvitustarinoitaan. Sitten kun niitä arvostelee tulee hirveä agressiivinen kommentti. Onkohan se sama kirjoittaja joka teeskentelee olevansa amerikkalainen tuossa Prinssi Harry ei taida olla penaalin terävin kynä.
Mä luen Sken juttuja mielelläni ja ainakn sata kertaa mielummin kuin noita iänikuisia rutinoita.
Kampin Pimu
Kampin Pimu kirjoitti:
Mä luen Sken juttuja mielelläni ja ainakn sata kertaa mielummin kuin noita iänikuisia rutinoita.
Luet siis omia juttujasi? No sepä hauskaa.
Meillä on taas sairastupalaisia. Ymmärtäisin sen, jos olisi joku intissä, sieltähän ne taudit tulisi, mutta vaan koululaisia, kesken päivän joutui lähtemään kotiin. No, lohdutukseksi teen tänään uunimakkaraa ja pannukakkua (ja paistinperunoita ja paistettuja sieniä). Pannukakkua jo ihan senkin takia, että joku voi paheksua sokerin tai rasvan määrää! Ja ajatelkaas, sen kanssa on mansikkaHILLOA! Sokeria sokerin päällä.
Uunimakkarat Prismasta niitä Kotimaista-makkaroita. Viime viikolla kun ostin ne, maksoivat 1,19€/kpl, tänään näyttää olevan S-kaupan mukaan hinta 0,99€/kpl. No, tässä oli kuun vaihde välissä, silloin ne hinnat muuttuu. Uuniin menee makkaran kanssa kesäkurpitsaa ja tomaatteja, ja keitän spagettia (sitä "kallista" 0,79€/kg). Kun pilkon vielä puoli kiloa porkkanoita ja muutaman omenan, niin eiköhän siinä ole riittävästi sekä hyvää että pahaa.
Joku vanha ukkeli oli meidän autotallin takana keräämässä sieniä. Jokaisen oikeudella saa kerätä sieniä, mutta ei kotirauhan piirissä! Oli vielä puolisolle ihmetellyt, kun ei sieniä löydy... (ei kai, kun olen ne kerännyt pois). En todellakaan mene edes näköetäisyydelle muiden taloista/pihoista, ja tuo ukkeli oli meidän nurmikolla.
Kiusa se on pienikin kiusa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdotonta laskea ruokakuluja. Juustoihin menee jo viikottain 10€. Sipsiin ja karkkiin kans 10€. Viinit ja kaljat 30€. Tossa ei vielä edes mitään ruokaa ja olis jo 200€/kk.
Tässähän on puhuttu ruokakuluista. Käsittääkseni sipsit, karkit, viinit ja kaljat eivät ole ruokaa, joten miksi lasket ne ruokakuluihin? Eihän bensaa, sähköä tai puhelinliittymääkään lasketa ruokakuluihin.
Miten niin ei ole ruokakuluja? Kaikki mikä nautitaan suun kautta, on ostettu kaupasta ja sisältää kaloreita lasketaan kyllä ruokakuluiksi.
Lasketaan myös ne kalorittomat mehut yms!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin nämä miinusmerkit kommenteista katoaa täältä aina yön aikana.
Kannattaa lämmittää popparikulho ja tsekkailla aina joka aamu mihin aikaan ja missä ketjuissa on aktiviteettia klo 23 jälkeen, niin löytyy muitakin jänniä asioita ;DDDDD
-winner-
Viime yönä 11 ketjua on saanut päivitystä klo 23 jälkeen, viimeisin klo 2:45. Ei oo samat aukioloajat kaikille :DDDD
-winner-
Päivitystä? Se ei tarkoita, että olisi tullut uusia viestejä enää klo 23 jälkeen. Joten kyllä on ihan samat aukioloajat kaikille, foliohatuillekin.
Ei ole ruokaa? Mutta pikaisella laskelmilla tuosta tulee yhteensä 1kg juustoa eli 3300 kcal, sipsiä 1kg on 5500 kcal ja olutta 8 litraa on 2960 kcal eli yhteensä 11 750 kcal viikossa.
Oma kalorintarve on 1500kcal/pvä eli itse eläisin tolla ruokavaliolla kyllä sen viikon mutta lihoisin. (Vaikka en söisi yhtään pastaa, kasvista, lihaa, leipää, puuroa tms. Kunnon ruokaa)