Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19062)

Vierailija
8381/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, mehu lihottaa ja tekee kakkaa hampaille. Itse haluan kyllä pitää solakat linjani ja valkoiset hampaani, mutta tehkää te vaan miten haluatte :D

Miten esim. sokeriton mehu pilaa hampaat ja lihottaa, aterian yhteydessä, jos sen jälkeen syö purukumia?  

Miten purukumi auttaa hampaan kiilteeseen?

Vierailija
8382/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HK lihapulla pussi ja ketsuppi kuukauden pärjää 1-2€ päivä. Venäläiset keittää pelkkää kaalia keittona eikä liho millään. Ei kuukaudessa mene ruokaan paljonkaan pari kymppiä vain viini maksaa. Tölkki viini jotain 12€ litra. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8383/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa jos tyypit ei käy edes naapurissa kylässä. Kotonako vaan pelaa tietokoneella päivät pitkät? Toisaalta ehkä hesoissa on eri kuviot kun täällä maalla.

Sulla siis tuollaiset vaihdoehdot ainoastaan.Meillä muilla on runsaasti muitakin elämisen muotoja.

korjaus ennenkuin kielipoliisi ehtii- vaihtoehdot

Vierailija
8384/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, mehu lihottaa ja tekee kakkaa hampaille. Itse haluan kyllä pitää solakat linjani ja valkoiset hampaani, mutta tehkää te vaan miten haluatte :D

Miten esim. sokeriton mehu pilaa hampaat ja lihottaa, aterian yhteydessä, jos sen jälkeen syö purukumia?  

Miksi ihmeessä pitää juoda lisäaineellista mehua? Mitä vikaa vedessä on? Jos haluat vaihtelua niin laita sinne vesikannuun kurkku tai appelsiiniviipale joukkoon. Tai vaikka puolukka.

Ainakaan täysmehussa ei ole mitään ylimääräistä, ei lisätä sokeria eikä makeutusaineita.

Vierailija
8385/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän outoa jos ei naapureilla edes käydä kylässä. Ei tarvitse joka päivä toki käydä mutta useamman kerran vuodessa nyt sentään. Pelkkä moikkaus päivittäin ja joku joulukukka ei kerro kovin hyvistä naapurisuhteista. Mikä suomalaisia vaivaa, että keskitytään vain itseen eikä välitetä enää mistään muusta? Kuten niistä kanssaeläjistä.

Vierailija
8386/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitää juoda lisäaineellista mehua? Mitä vikaa vedessä on? Jos haluat vaihtelua niin laita sinne vesikannuun kurkku tai appelsiiniviipale joukkoon. Tai vaikka puolukka.

Ainakaan täysmehussa ei ole mitään ylimääräistä, ei lisätä sokeria eikä makeutusaineita.

Meinasitko mahduttaa töysmehut satasen budjettiin? Ja kyllä, on niissä silti hedelmäsokeria ja happoa, joka on haitallista hampaille.

Vierailija
8387/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasitko mahduttaa töysmehut satasen budjettiin? Ja kyllä, on niissä silti hedelmäsokeria ja happoa, joka on haitallista h

Joo, ostan silloin tällöin ja mahtuu budjettiin, olen taitava. 

Vierailija
8388/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se vähän outoa jos ei naapureilla edes käydä kylässä. Ei tarvitse joka päivä toki käydä mutta useamman kerran vuodessa nyt sentään. Pelkkä moikkaus päivittäin ja joku joulukukka ei kerro kovin hyvistä naapurisuhteista. Mikä suomalaisia vaivaa, että keskitytään vain itseen eikä välitetä enää mistään muusta? Kuten niistä kanssaeläjistä.

Välittämistäkö on ruotia vauvapalstalla naapurin lapsen mehun ja vanhempien oluen juontia? Tuosta viestistä kyllä paistoi läpi ihan jotain muuta kuin välittämistä.

Vierailija
8389/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittämistäkö on ruotia vauvapalstalla naapurin lapsen mehun ja vanhempien oluen juontia? Tuosta viestistä kyllä paistoi läpi ihan jotain muuta kuin välittämistä.

Kuulostaa siltä, sttä itse juomat lapsillesi limuja ja mehuja ja taitaa itsellesi arkisin myös olut maistua? Varo ettei naapuri tee lasua.

Vierailija
8390/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt koskaan naapureissani kylässä, eivätkä hekään minulla. Eikä keskitytä vain itseemme. Kovasti tuntuu naapureilla käyvän vieraita, lapsia ym. Minulla vain joskus mutta vietän aktiivista elämää, paljon ystävien kanssa tapaamista, harrastuksia jne. Tervehdimme naapureiden kanssa kyllä toisiamme. 

Vierailija
8391/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt koskaan naapureissani kylässä, eivätkä hekään minulla. Eikä keskitytä vain itseemme. Kovasti tuntuu naapureilla käyvän vieraita, lapsia ym. Minulla vain joskus mutta vietän aktiivista elämää, paljon ystävien kanssa tapaamista, harrastuksia jne. Tervehdimme naapureiden kanssa kyllä toisiamme. 

Kuka sinulla käy sitten ulkomaanmatkojen aikana kastelemassa kukkia jos ei naapurin kanssa edes olla kuin moikkausväleissä?

Vierailija
8392/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasitko mahduttaa töysmehut satasen budjettiin? Ja kyllä, on niissä silti hedelmäsokeria ja happoa, joka on haitallista h

Eihän mehut ole ruokaa, joten ei niitä lasketa satasen ruokakuluihin.

Ja pitäähän vierailuperinnettä pitää yllä, että pääsee auttamaan naapureita ja tuttavia... ettei heidän ostama ylimääräinen ruoka vanhene kaappeihin ja joudu biojätteeksi.

Vierailija
8393/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kyllä jonain mielenterveysongelmaisina näitä naapureita, jotka kiusaa normaaleja ihmisiä harva se päivä. Koti on monelle se rauhoittumisen paikka, jonne mennään työpäivän jälkeen. Aina ei välttämättä ole paikat putsissa, pyykit voi olla levällään, meneillään voi olla jotain intiimimpiä asioita jne. Miksei toisen kotirauhaa kunnioiteta? Eri asia, jos naapurin kanssa on oikeasti ystävystynyt, mutta nykyään on siltikin kohteliasta sopia silti kyläilyhetket etukäteen.

Vierailija
8394/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka stressaatte linjoista tai hampaista, ettekö koskaan osta mitään mikä voisi vahingoittaa terveyttä? Kaikki on aina mahdollisimman terveellistä?

Vierailija
8395/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän mehut ole ruokaa, joten ei niitä lasketa satasen ruokakuluihin.

Ja pitäähän vierailuperinnettä pitää yllä, että pääsee auttamaan naapureita ja tuttavia... ettei heidän ostama ylimääräinen ruoka vanhene kaappeihin ja joudu biojätteeksi."

Eli pääasia onkin mennä lokkeilemaan ilmaiset eväät? Itse varmaan lähtisin aina lenkille tai pihahommiin kun tälläinen vieras tulisi paikalle. Lenkkiseuraksi saisi toki lähteä, mutta mitään ruokintaa ei ole luvassa ja mitoitan ruuat aina omiin tarpeisiin.

Vierailija
8396/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin kyllä jonain mielenterveysongelmaisina näitä naapureita, jotka kiusaa normaaleja ihmisiä harva se päivä. Koti on monelle se rauhoittumisen paikka, jonne mennään työpäivän jälkeen. Aina ei välttämättä ole paikat putsissa, pyykit voi olla levällään, meneillään voi olla jotain intiimimpiä asioita jne. Miksei toisen kotirauhaa kunnioiteta? Eri asia, jos naapurin kanssa on oikeasti ystävystynyt, mutta nykyään on siltikin kohteliasta sopia silti kyläilyhetket etukäteen.

Normaali ihminen osaa pitää kotinsa siistinä vaikka tulisi päivittäin yllätysvieraita. Pyykit myös harvoin levällään kuivumassa olohuoneessa. Ja kyllä itsellänikin on aina vierasvaraa valmiina kuten pakastimessa pelillinen omenapiirakkaa valmiina paloina. Lisäksi keksiä ja teetä ja kahvia ja vettä. Itse pitäisin mt-ongelmaisena naapuriani jos siellä olisi aina sotkuista ja intiimit puuhat menossa. Varainkin kun kirjoittaja sanoi että siellä lamppaa päivittäin paljon muita ihmisiä ja lapsia.

Vierailija
8397/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinulla käy sitten ulkomaanmatkojen aikana kastelemassa kukkia jos ei naapurin kanssa edes olla kuin moikkausväleissä?

No ei ainakaan naapurit. En antaisi avainta heille. Sisarukset ja ystävät asuvat Helsingissä niinkuin minäkin. Autamme puolin ja toisin tarvittaessa toisiamme. Toisaalta en tarvitse kukkien kasteluun mitään apua. Kukat on mahdollista hoitaa hyvin ilmankin.

Vierailija
8398/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen osaa pitää kotinsa siistinä vaikka tulisi päivittäin yllätysvieraita. Pyykit myös harvoin levällään kuivumassa olohuoneessa. Ja kyllä itsellänikin on aina vierasvaraa valmiina kuten pakastimessa pelillinen omenapiirakkaa valmiina paloina. Lisäksi keksiä ja teetä ja kahvia ja vettä. Itse pitäisin mt-ongelmaisena naapuriani jos siellä olisi aina sotkuista ja intiimit puuhat meno

Normaali ihminen osaa myös ilmoittaa tulostaan etukäteen, jolloin tilanteeseen osaa varautua. Ei minun kotini ole ainakaan mikään ilmainen kahvila minne voi lompsia milloin huvittaa. Syön terveellisesti eikä kaapeissa ole mitään vierastarjottavia edes koskaan valmiina. Arkena ja viikonloppuna on sen verran paljon menoa ja harrastuksia, että joku paikalle pölähtävä henkilö sotkee kyllä aikataulut täysin. 

Vierailija
8399/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisen aikataulutettua on hesalaisten elämä kun vieraiskin sotker kaikki aikataulut eikä todellakaan haluta tarjota mitään syömistä kuulumisten vaihdon yhteydessä. Surullista, mutta onneksi minun ei tarvitse elää sellaista elämää. Meille saa aina tulla kylään ja aivan varmasti tarjoan ainakin teetä ja keksiä.

Vierailija
8400/19062 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullisen aikataulutettua on hesalaisten elämä kun vieraiskin sotker kaikki aikataulut eikä todellakaan haluta tarjota mitään syömistä kuulumisten vaihdon yhteydessä. Surullista, mutta onneksi minun ei tarvitse elää sellaista elämää. Meille saa aina tulla kylään ja aivan varmasti tarjoan ainakin teetä ja keksiä.

Sinun elämä on sinun elämääsi ja jonkun toisen elämä hänen omaansa. Miksi toisten elämä liikuttaa sinua niin paljon? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi