Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?
Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!
Kommentit (19062)
Onpa outoa jos tyypit ei käy edes naapurissa kylässä. Kotonako vaan pelaa tietokoneella päivät pitkät? Toisaalta ehkä hesoissa on eri kuviot kun täällä maalla.
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa jos tyypit ei käy edes naapurissa kylässä. Kotonako vaan pelaa tietokoneella päivät pitkät? Toisaalta ehkä hesoissa on eri kuviot kun täällä maalla.
Itse käyn töissä päivällä ja myös naapuri on työssäkäyvä. Kun tulen töistä, syön tai kokkaan ruokaa, tai lähden omiin harrastuksiin tai teen kotitöitä. Arjessa ei olisi todellakaan aikaa katsella mitään naapuria pyörimässä nurkissa joka päivä. Eikö teillä päin käydä töissä tai vietetä muutenkaan mitään omaa elämää?
Asuu varmaan jossain pienessä paikassa kunnan rivitalossa jossa naapurit tosiaan voi tulla sisään milloin tahansa kun ulko-ovi on auki. Ja siellä kaikki on kotona kun ei oo duunia tai asukkaat ongelmaisia.
Darrapäivä. En ole vielä syönyt mitään. Eilen meni 70€ baariin. Tänään varmaan 1kg ranskalaisia 1,20€ vaan uuniin ja sitten lihapullat 360g 1€. Eiköhän noilla selviä päivän. Ehkä yks pikakahvi ja paljon vettä 0,10€. 2,30€ siis tänään ruokiin. Ei tee mieli yhtään lasviksia. No ehkä laitan 2 porkkanaa kans uuniin eli 2,50€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn töissä päivällä ja myös naapuri on työssäkäyvä. Kun tulen töistä, syön tai kokkaan ruokaa, tai lähden omiin harrastuksiin tai teen kotitöitä. Arjessa ei olisi todellakaan aikaa katsella mitään naapuria pyörimässä nurkissa joka päivä. Eikö teillä päin käydä töissä tai vietetä muutenkaan mitään omaa elämää?
Ei käydä töissä täällä maalla. Tai no naapurin kanssa täytellään yhdessä ristikoita ja niitä lähetellään eteenpäin ja kerran voitettiin 20€ Yhteishyvän ristikosta muistaakseni. Välillä käydään sienessä tai uimassa. Siinäpä ne harrastukset. No naapureilla myös kaljan juonti on harrastus, itse en käytä alkoholia. En haluaisi edes hesoissa asua jos pitää kaikki päivät olla töissä ja tehdä vaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Darrapäivä. En ole vielä syönyt mitään. Eilen meni 70€ baariin. Tänään varmaan 1kg ranskalaisia 1,20€ vaan uuniin ja sitten lihapullat 360g 1€. Eiköhän noilla selviä päivän. Ehkä yks pikakahvi ja paljon vettä 0,10€. 2,30€ siis tänään ruokiin. Ei tee mieli yhtään lasviksia. No ehkä laitan 2 porkkanaa kans uuniin eli 2,50€.
Jos vasta heräilee puolen päivän jälkeen ja syö 2 kertaa päivässä niin onhan toi annoskoko jo 780g. Ei varmasti tee mieli enää välipalaa ja tuskin iltapalaakaan. Varsinkin jos makaa vasn päivän sängyssä. Eli joo, voihan sitä noinkin säästää rahaa. 2,50€ x 30 on 75€. Jää varaa vielä ketsuppiin. Ja voihan noita ranskiksia välillä vaihdella vaikka uunijuureksiin tai keitettyihin potkuihin tai kattilallisen pastaa. Ja lihapullat voi olla välillä tofua tai kananmunia tai nakkeja tai lihapiirakkaa tms. Jos ei jaksa tehdä sitä kanakastiketta. Ja porkkanoiden tilalle voi joskus ottaa vaikka omenaa tai banaania tai pakastekasviksia. Ei katsomisesta tarvitse aina tehdä ongelmaa vaan helpollakin voi päästö eikä varmasti tarvitse nähdä nälkää. Tosin itselle toi 780g on liian iso annos, en jaksaisi syödä. Ja vaikka jakaisin ton ruoan kolmeen ruokailukertaan niin 520g on silti iso annos syötäväksi parin tunnin välein enkä jaksaisi sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina huvittanut, kun ihmiset demonisoi tiettyjä ruokia tai juomia, kuten mehun.
Demonisoin mehun sikäli, että turhin kalori on juotu kalori. Ja kun rahaa on oikeasti vähän, niin mieluummin laitan sen ruokaan ja juon vettä.
Minä demonisoi sillä, että se on lähinnä pelkkä sokeripommi. Todella epäterveellistä niin hampaille kuin koko keholle. Jos makeutusaineita, niin sen pahempi. Joo, voihan joissain mehuissa olla vitamiineja, mutta se ei nyt riitä perusteluksi aikuisen ihmisen juoda sitä säännöllisesti. Vitamiinit saa paremmin tuoreesta hedelmästä, josta saa samalla myös kuituja.
No hedelmämehuista (niitä saa ilman lisättyä sokeria ja makeutusaineitakin) on tutkimuksissa löydetty selkeitä terveyshyötyjä.
Esim. tässä tutkimuksessa Fruit Juices: Are They Helpful or Harmful? An Evidence Review
"Two RCTs which compared fresh and juiced fruit showed that -cryptoxanthin, hesperidin and narirutin were significantly more bioavailable and bioaccessible from 100% orange juice than they were from whole orangeseven though the whole fruit has higher levels of these potentially beneficial plant compounds [9,15]. This could be due to the higher pectin levels in the whole fruit inhibiting absorption, or because juicing breaks down cell walls within the fruit, leading to a greater release of polyphenols."
Tässä mielessä hedelmä voi olla täysmehuna jopa parempi.
Asumme mieheni kanssa kahden ja juuri selailin saamaani plussarahaa ni siinä taas havahduttiin kun kesäkuussa ruokaostokset 850e tupakka ja olut ei kuulu mukaan 🙈🙉🙊
Hyi, mehu lihottaa ja tekee kakkaa hampaille. Itse haluan kyllä pitää solakat linjani ja valkoiset hampaani, mutta tehkää te vaan miten haluatte :D
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mehu lihottaa ja tekee kakkaa hampaille. Itse haluan kyllä pitää solakat linjani ja valkoiset hampaani, mutta tehkää te vaan miten haluatte :D
Et juo teetä, kahvia tai punaviiniä? Nuohan ne vasta hampaat värjäävät. Kahvi on muuten hapan juoma, joka myös vahingoittaa hammaskiillettä. Ihmiset juovat sitä monta kertaa päivässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et juo teetä, kahvia tai punaviiniä? Nuohan ne vasta hampaat värjäävät. Kahvi on muuten hapan juoma, joka myös vahingoittaa hammaskiillettä. Ihmiset juovat sitä monta kertaa päivässä!
En juo. Äitini on btw suuhygienisti niin tiedän kyllä hampaiden hoidosta jotain. Ja ei, en edes tupakoi tai käytä nuuskaa. Vettä tai vissyä. Ja ei todellakaan niitä sokeri kivennäisvesiä vaan ihan vissyä kesällä välillä mökillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä ihmiset olettaa, että kaikki juovat alkoholia tai teetä tai kahvia? Voihan olis laittomia jos nyt vasta keksittäisiin eli ei ole mitenkään normaalia noita muutenkaan edes käyttää. Outoa olettaa, että kaikki joisi punaviiniä tai kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Miten esim. sokeriton mehu pilaa hampaat ja lihottaa, aterian yhteydessä, jos sen jälkeen syö purukumia?
Kävin ensimmäistä kertaa ravintolassa syömässä 6 vuoteen ja järkytyin. Sanoin toki heti listan nähtyäni, että minä en muuten sitten maksa ja onneksi treffikumppanini sanoi maksavansa, hänen ideahan koko ravintola olikin. Mutta siis Herttoniemessä Treffipub-nimisessä paikassa niin alkupala etanat oli 15€ ja mun salaatti eli halvin ruoka listalla oli 19,50€! Mies otti jonkun pääruoan 32€ oisko ollut siikaa. Miehellä myös lapsi mukana ja sen hampurilainen oli 12€ ja kaikille jäätelöt jälkiruoaksi niin 10€ per annos. Joo-o. Ei tartte enää mennä taas 5 vuoteen ainakaan ulos syömään paitsi ehkä jos toinen maksaa. Osaan itsekin tehdä salaatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä ihmiset olettaa, että kaikki juovat alkoholia tai teetä tai kahvia? Voihan olis laittomia jos nyt vasta keksittäisiin eli ei ole mitenkään normaalia noita muutenkaan edes käyttää. Outoa olettaa, että kaikki joisi punaviiniä tai kahvia.
On todennäköisempää kohdata joku joka juo jotakin noista kuin joku joka ei juo noista mitään.
No no 31€ KUUKAUSI HK HAMPURILAINEN S MARKET. KUUKAUDEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten esim. sokeriton mehu pilaa hampaat ja lihottaa, aterian yhteydessä, jos sen jälkeen syö purukumia?
Miksi ihmeessä pitää juoda lisäaineellista mehua? Mitä vikaa vedessä on? Jos haluat vaihtelua niin laita sinne vesikannuun kurkku tai appelsiiniviipale joukkoon. Tai vaikka puolukka.
Sekoitan vehnäjauhoja veteen ja juon.
Vierailija kirjoitti:
Sulla siis tuollaiset vaihdoehdot ainoastaan.Meillä muilla on runsaasti muitakin elämisen muotoja.
En minä ole käynyt koskaan naapurissani. Muuttaisin kyllä samantien pois, jos naapuri änkeäsi joka päivä sisään kyttäämään juomisiani ja suupalojani. Ei tuo mitään normaalia elämää ole, että naapuri käy päivittäin, ellei halua vapaaehtoisesti auttaa jotain vanhusta, joka ei saa muuten apua.