Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19790)

Vierailija
7841/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä huomata, nyt pari päivää ketjua seuranneena. Ne jotka syö edullisesti niin luettelee syömisensä ja niiden hinnat. Ne ketkä sanoo ettei ole mahdollista, niin eivät avaa oman päivän ruokakuluja. Sanovat vaan, että jos niin noin halvasti syö niin sitten on anorektikko tms. Eivät osaa itse kertoa, mihin se heidän 300€/kk sinkkuruokaraha tarkalleen menee. Kuulemma pelkkään terveelliseen ruokaan, koska halvemmalla ei saa. Okei? Esimerkkejä kiitos. Ruoan määrä ja hinta per ruokailu. Vaikka 1 peruspäivä esimerkki riittää. Kuka vaan?? Ei oo tähän asti kukaan uskaltanut kertoa.

On täällä moni aiemmin kertonut, kommentit on aina hupaisaa luettavaa. Parhaita kommentteja joskus oli kun joku kertoi syöneensä 1 e kanankoiven ja täällä se riitti ruokkimaan kolmihenkisen perheen niin että ähky tuli. Tai sitten taivastellaan paljon liikkuvalle ihmiselle, joka syö 5 krt päiväss

Moniko edullisesti syövä on saanut asiallisia kommentteja - ehkä täällä ylipäätään kaikki vastaukset ennemmin kettuilevia etenkin jos erilainen elämäntilanne.

Vierailija
7842/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään herkuteltiin, kun aikuinen lapsi tuli käymään. Tein vietnamilaisia kesärullia tarjouksia hyödyntäen. Yhteisen aterian hinnaksi tuli 9e 10snt, ihan kaikki aineet laskettuina. Tästä suurimman osan veivät katkaravut, 3,50e. Söimme molemmat 5 rullaa itsetehtyyn dippikastikkeeseen ( laskettu mukaan hintaan) dipaten. Parempaa kuin ravintolassa!

Tästä jäi huomiseksi hyvä salaatti.

Aamulla söin banaanin ja viilin, illalla syön sienikaalilaatikkoa ja viinimarjoja sekä lasillisen maitoa.

Ruokakuluni / kk ovat yksinasujana ( + vierailijat) 200e. Syön kasvispainotteisesti satokauden mukaan tarjouksia hyödyntäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7843/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua, että joidenkin mielestä 300 € kuukaudessa yhdelle ihmiselle on jotenkin erityisen paljon. Ei se nykyhinnoilla todellakaan ole. Trolleja te kai olettekin?

Vierailija
7844/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua, että joidenkin mielestä 300 € kuukaudessa yhdelle ihmiselle on jotenkin erityisen paljon. Ei se nykyhinnoilla todellakaan ole. Trolleja te kai olettekin?

Kyse siitä että alle 300 e/kk voi myös syödä ihan riittävästi, terveellisesti ja monipuolisesti. Minkä usea yrittää kiistää. Siis ihan ok jos menee 300 muttei se tarkoita että vaikka 150 e/kk tai vielä vähemmän olisi mahdotonta tai välttämättä edes vaikeaa.

Vierailija
7845/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään herkuteltiin, kun aikuinen lapsi tuli käymään. Tein vietnamilaisia kesärullia tarjouksia hyödyntäen. Yhteisen aterian hinnaksi tuli 9e 10snt, ihan kaikki aineet laskettuina. Tästä suurimman osan veivät katkaravut, 3,50e. Söimme molemmat 5 rullaa itsetehtyyn dippikastikkeeseen ( laskettu mukaan hintaan) dipaten. Parempaa kuin ravintolassa!

Tästä jäi huomiseksi hyvä salaatti.

Aamulla söin banaanin ja viilin, illalla syön sienikaalilaatikkoa ja viinimarjoja sekä lasillisen maitoa.

Ruokakuluni / kk ovat yksinasujana ( + vierailijat) 200e. Syön kasvispainotteisesti satokauden mukaan tarjouksia hyödyntäen.

Tuo hyvä pointti että kestitsemisten määrä vaikuttaa aika paljonkin.

Vierailija
7846/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee vieraita niin yleensä teen jonkun ison keiton vieraille ja tuoretta leipää. Tai vaikka makaronilaatikon. Jos on paljon eri-ikäisiä ja allergikkojen niin Yöeensä tarjolle tortilloja ja kasvis-paputäyte yhteen kulhoon ja jauheliha-paputäyte yhteen. Lisäksi kurkut ja maissit ja tomaatti ja salaatti omiin kulhoihin. Ja salsakastike jne. Kaikki voivat koota oman annoksensa ja on aika edullista mutta näyttävää.

Tänään tein ruoaksi spaghettia ja eineslihapullat 0,99€ pannulle + kastikkeeksi kaupan valmis herkkusienijauhepussista puolet (lisää vain vesi+maito) kastikkeeksi pannulle. nyt kaikki saa haukkua että eineksiä ja lisäaineita, mutta monesti käytän jotain puolivalmista osana ruokaa. En todellakaan aina jaksa alkaa vääntämän jauhelihasta lihapullia kun kaupasta saa 30? Lihapullaa alle eurolla valmiina. Lisäksi keitän jotain  Tosta 1,70€ annoksesta syön 3 kertaa eli 0,55€ annos. Illalla sitten jotain kasviswokkia niin saan päivän kasvikset. Tekis mieli kans tehdä uunissa lämpimiä voileipiä mutta teen niitä varmaan huomenna illalla sitten.

Vierailija
7847/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri kuukausina menee eri määrä rahaa. Ostin ämpärillisen kantarelleja, kun en tänä syksynä itse pysty sieniä keräämään.  40e. Käsittelin ja pakastin, tuli 10 annosta. Hinta 4e. Jokaisesta tulee ainakin 2x syötävä ruoka, eli annoksen pääproteiini 2e/ kerta.

Vierailija
7848/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri kuukausina menee eri määrä rahaa. Ostin ämpärillisen kantarelleja, kun en tänä syksynä itse pysty sieniä keräämään.  40e. Käsittelin ja pakastin, tuli 10 annosta. Hinta 4e. Jokaisesta tulee ainakin 2x syötävä ruoka, eli annoksen pääproteiini 2e/ kerta.

En oo tajunnutkaan kuinka kalliiksi kantarellit voi tulla. Itse kun käyn joka vuos keräämässä ja rakas eläkkeellä oleva tuttavani käy myös viikottain sienimetsällä harrastuksenaan ja kiikuttaa niitä minulle viikottain aina syksyisin kun ei häneen omaan pakastimeeseen enää mahdu.

Jos ei olisi mahdollista saada ilmaiseksi kantarelleja niin jättäisin varmaan syömättä ja ostaisin kaupasta herkkusieniä ja aasialaiskaupasta muita sieniä. Ja joskus kaupan valmista sienisalaattia tai tekisin herkkusienistä itse.

Vierailija
7849/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee vieraita niin yleensä teen jonkun ison keiton vieraille ja tuoretta leipää. Tai vaikka makaronilaatikon. Jos on paljon eri-ikäisiä ja allergikkojen niin Yöeensä tarjolle tortilloja ja kasvis-paputäyte yhteen kulhoon ja jauheliha-paputäyte yhteen. Lisäksi kurkut ja maissit ja tomaatti ja salaatti omiin kulhoihin. Ja salsakastike jne. Kaikki voivat koota oman annoksensa ja on aika edullista mutta näyttävää.

Tänään tein ruoaksi spaghettia ja eineslihapullat 0,99€ pannulle + kastikkeeksi kaupan valmis herkkusienijauhepussista puolet (lisää vain vesi+maito) kastikkeeksi pannulle. nyt kaikki saa haukkua että eineksiä ja lisäaineita, mutta monesti käytän jotain puolivalmista osana ruokaa. En todellakaan aina jaksa alkaa vääntämän jauhelihasta lihapullia kun kaupasta saa 30? Lihapullaa alle eurolla valmiina. Lisäksi keitän jotain  Tosta 1,70€ annoksesta syön 3 kertaa eli 0,55€ annos. Illalla sitten jotain kasviswokkia niin saan p

Tavallaan ymmärrän nuo einesten käytön, mutta ihan vilpittömästi se eineslihapullien maku aika kauhea. Ei meillä maistu koirallekaan. Ehkä menisi eläinrääkkäyksen puolellekin. Sori, en tarkoittanut pahalla. Meillä tehdään yleensä lihapullia muutaman kg satsi kerralla, ylimääräiset pakastetaan. Nuo tortillat/fajitakset hyviä.

Vierailija
7850/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tein ruoaksi spaghettia ja eineslihapullat 0,99€ pannulle + kastikkeeksi kaupan valmis herkkusienijauhepussista puolet (lisää vain vesi+maito) kastikkeeksi pannulle. nyt kaikki saa haukkua että eineksiä ja lisäaineita, mutta monesti käytän jotain puolivalmista osana ruokaa. En todellakaan aina jaksa alkaa vääntämän jauhelihasta lihapullia kun kaupasta saa 30? Lihapullaa alle eurolla valmiina. Lisäksi keitän jotain  Tosta 1,70€ annoksesta syön 3 kertaa eli 0,55€ a

Maustan siis kyllä kaikki einestuotteet ja puolivalmisteet :D En syö niitä raakana paketista vaan kuullotan margariinissa ja lisään valkosipulijauhetta ja chilimaustetta, ennen kuin laitan sen herkkusienisoossin joukkoon jne. Mulle ainakin maistuu, mutta eihän sun tartte syödä samaa kuin mä! Mulla kans kaveri joka tykkää etanoista tai jostain äyriäisistä ja itseäni oksettaa jo olla saman pöydän äärellä :D

Vierailija
7851/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tein ruoaksi spaghettia ja eineslihapullat 0,99€ pannulle + kastikkeeksi kaupan valmis herkkusienijauhepussista puolet (lisää vain vesi+maito) kastikkeeksi pannulle. nyt kaikki saa haukkua että eineksiä ja lisäaineita, mutta monesti käytän jotain puolivalmista osana ruokaa. En todellakaan aina jaksa alkaa vääntämän jauhelihasta lihapullia kun kaupasta saa 30? Lihapullaa alle eurolla valmiina. Lisäksi keitän jotain  T

Maustan siis kyllä kaikki einestuotteet ja puolivalmisteet :D En syö niitä raakana paketista vaan kuullotan margariinissa ja lisään valkosipulijauhetta ja chilimaustetta, ennen kuin laitan sen herkkusienisoossin joukkoon jne. Mulle ainakin maistuu, mutta eihän sun tartte syödä samaa kuin mä! Mulla kans kaveri joka tykkää etanoista tai jostain äyriäisistä ja itseäni oksettaa jo olla saman pöydän äärellä :D

Minäkin tykkään etanoista :)

-sama-

Vierailija
7852/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väärää käyttää välillä eineslihapullia ja nuudeleita tai pakaste peruna-sipulipussia tai vaikka valmista salaattikastiketta. Ei kaikkea tarvitse tehdä aina alusta asti itse, varsinkaan jos on yh-äiti 3 pienelle lapselle tai yksin elävä sinkku. Jos perheessä on useampi ruoanlaittaja niin on yleensä myös enemmän aikaa kokkailla - samaan aikaan kun toinen siivoaa. Lapset voivat samalla kattaa pöydän ja osallistua myös ruoanlaittoon. Ruokaa tekee myös mielellään kerralla enemmän kun sitä voi kaikki ottaa myös seuraavana päivänä töihin evääksi.

Monilla myös säilyke hernekeittoa kaapissa. Itselläni puolestaan pussikuivakeittoja, joita syön aina kipeänä. Lisään vain veden. Yksi 1€ pussista saa 4 annosta eli maksaa 0,25€ lautasellinen ja saa samalla nesteitä kun makaa vain sängyssä/sohvalla ja hikoilee.

Vierailija
7853/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pitää kantarellia 20g 2€ ruoka-annoksen pääproteiinina? Itse sienestän paljon ja ämpärillinen kantarelleja pannulla paiston jälkeen menee litran pakastepussiin.

Vierailija
7854/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka pitää kantarellia 20g 2€ ruoka-annoksen pääproteiinina? Itse sienestän paljon ja ämpärillinen kantarelleja pannulla paiston jälkeen menee litran pakastepussiin.

Kysymys sinulle - jos 10 ltr ämpärillinen, niin kuinka moneen annokseen se sinulla riittää?

-eri-

Vierailija
7855/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä myytiin jotain pientä mustikkarasian kokoista rasiaa kantarelleja hintaan 4,50€ vai oliko joka 6,50€. No en ostanut. Siihen rasiaan mahtui 4-5 kpl. Itse saan saman määrän kerättyä kotiovelta lähdettyä niin 15 minuutissa. Ja kerralla niitä löytyy kyllä 20kpl ei 5kpl. Eli pääsisin ihan hyville tuntiliksoille, vaikka itselle sienestys on suurimmaksi osaksi hyödyllinen harrastus ja intohimo. Etanoita olisi myös piha pullollaan ilmaiseksi, mutta ei kiitos. Syökää te muut.

Vierailija
7856/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä huomata, nyt pari päivää ketjua seuranneena. Ne jotka syö edullisesti niin luettelee syömisensä ja niiden hinnat. Ne ketkä sanoo ettei ole mahdollista, niin eivät avaa oman päivän ruokakuluja. Sanovat vaan, että jos niin noin halvasti syö niin sitten on anorektikko tms. Eivät osaa itse kertoa, mihin se heidän 300€/kk sinkkuruokaraha tarkalleen menee. Kuulemma pelkkään terveelliseen ruokaan, koska halvemmalla ei saa. Okei? Esimerkkejä kiitos. Ruoan määrä ja hinta per ruokailu. Vaikka 1 peruspäivä esimerkki riittää. Kuka vaan?? Ei oo tähän asti kukaan uskaltanut kertoa.

On täällä moni aiemmin kertonut, kommentit on aina hupaisaa luettavaa. Parhaita kommentteja joskus oli kun joku kertoi syöneensä 1 e kanankoiven ja täällä se riitti ruokkimaan kolmihenkisen perheen niin että ähky tuli. Tai sitten taivastellaan pal

Moniko edullisesti syövä on saanut asiallisia kommentteja - ehkä täällä ylipäätään kaikki vastaukset ennemmin kettuilevia etenkin jos erilainen elämäntilanne.

"Happamia!" sanoivat ketut pihlajanmarjoista (kun eivät yltäneet syömään, vaikka mieli olisi tehnyt). Sama se on nyt punalaputettujen ruokien tai kalorienlaskijoiden kanssa.

4,5 kg kevyempi sitten juhannusviikon kun vähensin turhaa ruokailua -60%, Vauvassa roikkumista ja aloin liikkua sen +60% enemmän... Tarttis varmaan syyä jottain just nyt, eikä mennä vasta puolen tunnin päästä kauppaan ;D

Tuo kolmen hengen ateriaähky yhdestä kanankoivesta on kyllä hassu. Varmaan jättivät luun syömättä ja tekivät siitä seuraavana päivänä maukasta keittoa, jota söivät sitten 9 viikkoa ja koko kylä tai suku kävi syömässä tai jotain ;DDD

-winner-

Vierailija
7857/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yritetään kertoa näille(kin), että oikeaan aikaan kaupassa käymällä voisi syödä ne ihan samat ruuat ja säästäisi sen -60% siitä 300:sta... Mistään ei siis tarvitsisi luopua, ei edes niistä kaikista rahoistaan.

Trollejahan syötetään, ei ne koskaan ruuistaan mitään maksa ;D

-winner-

Vierailija
7858/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys sinulle - jos 10 ltr ämpärillinen, niin kuinka moneen annokseen se sinulla riittää?

-eri-

Pannullinen kantarelleja kermakastikkeessa ja 1 kantarellikeitto valmiiseen keittopussiin tehtynä. Kermakastike syödään puolison kanssa saman tien (dippaillaan leipään tai perunan/pastan kanssa tai salaattiin tai sellaisenaankin) ja keitosta tulee 4 annosta. Eli 6 annosta.

Vierailija
7859/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön alle sadalla eurolla kuukaudessa. Olen 22v köyhä työtön nainen. Mulla on syömishäiriö ja painan 48kg ja oon 168cm pitkä. Mua ei kiinnosta käydä palkkatöissä vaan elän tosi vapaata taiteilijaelämää ja oon mielelläni sillä kustannuksella köyhä. Oon tosi onnellinen ja nautin mun elämästä kaikkeine vaikeilujeni kanssa, mutten voi kiistää ettenkö olisi sairas  :-) 

Oon kasvissyöjä, syön yleensä leipää, puuroa, jogurttia ja kaikenlaisia sörsseleitä mihin laitan kasviksia, couscousta,quinoaa, riisiä ja jotain proteiinia kuten tofua. Välillä saa dyykattua lähi K-marketin roskiksesta jotain herkkuja mihin ei yleensä ois rahaa. Mutta ruokailu on aika vähäistä,, n. 1-3 kertaa päivässä. 

Vierailija
7860/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on mennyt täysin ohi joku kanankoipiähky 3:lle henkilölle, varmaan kaksi aikuista ja lapsi, 1 aikuinen ja kaksi lasta vai joku aikuisten kimppakämppä? Mutta siis itse olen tehnyt itselleni, puolisolle ja 10-vuotiaalle 1 kanankoivesta maittavan aterian. Oli siis kovien lisäksi eiliseltä jämä riisiä, jotka heitin pannulle rasvaan ja nypin kanankoivesta lihat ja nahat irti ja pilkoin sinne joukkoon. Lisäksi lisäsin joukkoon jämäkasvikset ja avatun kermapurkin. Kaikki me 3 söimme itsemme ihan täyteen ja ruokaa jäi vielä 1 annos seuraavaan kertaan. Ei toki olla mitään kilpaurheilijoita vaan solakoita ja suhteellisen pieniruokaisia näköjään kaikki. Oltais toki varmasti tultu täyteen ilman sitä kanankoipeakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän