Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19790)

Vierailija
7821/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ainakin 60-70e viikossa ja olen hoikka nainen, yksineläjä. Ja teen itse kaikki ruuat. Niin vaikee ymmärtää... 

Sama täällä, tämä on mielestäni järkevän ja monipuolisen ruokavalion minimisumma nykyään, ilman että tarvitsee olla nälässä. Eineslihapullat ja nakit jää omalla kohdalla kauppaan, pyrin syömään mahdollisimman vähän prosessoituja ruokia, paljon kasviksia ja laadukasta proteiinia.

Vierailija
7822/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee ainakin 60-70e viikossa ja olen hoikka nainen, yksineläjä. Ja teen itse kaikki ruuat. Niin vaikee ymmärtää... 

Sama täällä, tämä on mielestäni järkevän ja monipuolisen ruokavalion minimisumma nykyään, ilman että tarvitsee olla nälässä. Eineslihapullat ja nakit jää omalla kohdalla kauppaan, pyrin syömään mahdollisimman vähän prosessoituja ruokia, paljon kasviksia ja laadukasta proteiinia.

Tulet tänne etkä sitten viitsi laittaa mitä syöt/hankit ja mihin hintaan? Vaikee ymmärtää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7823/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä syöt? Itse ostin just kurkkua ja avomaankurkkua reilusti kun hinta oli 0,99€/1kg. Ei toi nyt ole kovin kallista kasvista. Ruisleipää käytän ja tofupaketin 200g ostin 1,09€. Salaattijuusto myös paljon halvempaa kuin fetajuusto ja ainoastaan merkki maksaa. Välillä ostan kanan jauhelihaa. Mutta ostan paljon tuotteita mitkä on silloin edullista kaupassa. Eli en osta paprikaa vain siksi, että tekee mieli, jos kilohinta on yli 4€. Sitten voi valita muita kasviksia. Prismassa tuoretta baby pinaattia 1,3€ 200g iso pussi. Sitä lisään mm. Salaatin ja munakkaan joukkoon. Pakastettua pinaattia 0,35€ käytän puolestaan pinaattilettuihin ja keittoon.

Itsekin siis teen paljon ite. No säilykkeenä ostan esimerkiksi hillosipuleita, oliiveja ja jalapenoja. Mutta niissäkin käy halpismerkki. Muokkaan myös reseptejä edullisemmaksi eli korvaan vaikka kerman maidolla ja lisään enemmän kasviksia/kasvistuotteita ja vähennän lihan määrää.

Halpis tortillapohjia minulla kuitenkin aina varalla. Niistä saa tehtyä pikapitsat jos haluaa vaihtelua tortilloihin. Voi myös tehdä niistä paljon muutakin. Mutta suunnitelmallisesti käyn kaupassa ja teen ruokia. 120€/kk menee mulla rahaan ruokiin ja juomiin, tuohon kuuluu siis viinipullo, kahvi, maito, monivitamiiniporetabletit ja saunasiiderit. 

Vierailija
7824/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka haluaisi syödä enemmän koska kokee tarvitsevansa lisää energiaa vaikka juuri on syönyt ja maha täynnä. Kyllä mieluummin kaikki haluaa syödä vähemmän, terveellisesti ja kevyempää. Eli näitä vähintään 4000kcal päivässä laskevia on sit bodari tai kilpaurheilijat. Tavallinen tyyppi (mä) oon iloinen jos saan vatsani täyteen kevyellä ja terveellisellä ruoalla. En kaatele öljyä joka ruokaan tai syö pekonia kaloreiden toivossa. Ei haittaa, vaikka painoa putous muutama kilo. Se on itseasiassa tarkoitus eli kokonaan kasvisruokapäiviä koitan lisätä ja jättää makkarat ja kermat kauppaan.

Vierailija
7825/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on kikherneestä tehty hummus. Eli se valmis purkki n. 1€ sitten joukkoon vettä, öljyä, valkosipulia, pippuria, suolaa ja sitruunamehua ja survottua sekaisin. Ja päälle vielä öljyä ja suolaa. Tulee monta desiä toukkaa proteiinitahnaa, jota lisään melkein joka ruokaan, dippinä ja leivän päälle :) Protskut saa huomaamatta ja bodarimiehet kans rakastaa 

Vierailija
7826/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä syö. Minä nainen syön enemmän määrällisesti, useammin ja monipuolisemmin esim. Kasviksia ja maitotuotteita (juustot, maustamaton jogurtti jne.) painan 40kg vähemmän kuin puolisoni, joka syö 1 kerran päivässä, ja hänellä menee enemmän rahaa kuin minulla. Hän syö siis hyvin yksipuolisesti pitsaa, wingsejä, leipää, proteiinirahkaa, sipsiä, karkkia, pyttipannua, makkaraa jne. Joskus tekee ribsejä tai lohta. Hänellä menee tuplasti enemmän rahaa kauppaan kuin minulla, vaikka ei edes ahmi tai syö suuria annoksia mielestäni. Alholia tosin juo, itse hyvin harvoin.

Vierailija
7827/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Yksinelävä nainen. Tykkään tehdä kerralla ison annoksen ja pakastan loput niin ei aina tarvitse kokkailla. Ostan sitä mikä on tarjouksessa ja kehittelen siitä. Lisäksi kaksi parveketta jotka syötävää täynnä ja vanhemmat kuskaavat omalta pihaltaan ylijääneitä omenia ja marjoja. Tykkään pikkelöidä ja tehdä hilloja yms.

Tänään syöty:

Aamupuuro kauramaitoon maapähkinävoilla, itse kerätyillä mustikoilla ja banaanilla. Kaurahiutaleet ostan Lidlistä luomuna ja alle euron paketti. MyllyKivi taitaa olla merkki. Litran luomu kauramaito maksaa lähikaupassa euro kuus viis ja siitä keittää mikrossa useat puurot (2dl per annos eli 5 puurolautasta per purkki). Maapähkinävoin ostan aina 100% ja se maksaa jonnin verran (taitaa olla suunnilleen 4e), mutta puuroon riittää ruokalusikallinen, joten purkki kestää kauan. Mustikat pyöreä 0 koska keräsin itse. Banaani lähikaupasta 99 senttiä kilo.

Välipalana vanhemmilta saatu omena 0e. 

Päivällä kuppi kahvia ja alennuksessa ollut voisilmäpulla. Kahvipaketin ostin joku aika sitten tarjouksesta. Tummapaahteista Kulta Katriinaa kolme ja puoli euroa. Voisilmäpulla lähikaupasta 65 senttiä.

Välipalana kourallinen viinirypäleitä joita ostin tarjouksesta 1.99 kilo.

Ruokana kanaa ja pussimuusia. Kanat oli "kanaboksi"sta, n. vitosen boksi josta syö vähintään viidesti. Säilöin loput annosrasioihin. Mummon muusin hintaa en muista. Yhdestä pussista saa kolme annosta säilöin loput. Ja lisäsin siihen nokareen voita ja vähän suolaa. Voi oli luomuvoita 2.99 paketti. Lisänä vihersalaatti jonka ainekset omalta parvekkeelta plus oliiviöljyä (se maksaa, mutta kestää kauan, 6e pullo), suolaa, pippuria ja sitruunamehua. Sitruunat omia. 

Kohta juon vielä varmaan kupillisen vihreää teetä jonka hintaa en nyt muista ja luultavasti syön myös pari luumua, jotka lähikaupassa tarjouksessa eurolla puolen kilon rasia. 

Vierailija
7828/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön. Yksinelävä nainen. Tykkään tehdä kerralla ison annoksen ja pakastan loput niin ei aina tarvitse kokkailla. Ostan sitä mikä on tarjouksessa ja kehittelen siitä. Lisäksi kaksi parveketta jotka syötävää täynnä ja vanhemmat kuskaavat omalta pihaltaan ylijääneitä omenia ja marjoja. Tykkään pikkelöidä ja tehdä hilloja yms.

Tänään syöty:

Aamupuuro kauramaitoon maapähkinävoilla, itse kerätyillä mustikoilla ja banaanilla. Kaurahiutaleet ostan Lidlistä luomuna ja alle euron paketti. MyllyKivi taitaa olla merkki. Litran luomu kauramaito maksaa lähikaupassa euro kuus viis ja siitä keittää mikrossa useat puurot (2dl per annos eli 5 puurolautasta per purkki). Maapähkinävoin ostan aina 100% ja se maksaa jonnin verran (taitaa olla suunnilleen 4e), mutta puuroon riittää ruokalusikallinen, joten purkki kestää kauan. Mustikat pyöreä 0 koska keräsin itse. Banaani lähikaupasta 99 senttiä kilo.

Välipalana vanhemmilta saa

Sitruunat omia?

Vierailija
7829/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun nykyisin puu täynnä omenoita ja joudun niitä heittämään kaatopaikalle kun en jaksa niistä mitään tehdä saatika syödä. Ja ennen omenapuuta niin ostin aina kaupasta omenia ympäri vuoden :D Näköjään aina haluaa sitä mitä ei ole :D Ei siis edes naurata!! Mutta mieli on outo juttu, kun just sitä mitä on ilmaiseksi tai halvalla niin ei teekkään mieli vaan nyt tekis mieli kiiwiä ja appelsiinia. Vaikka tiedän et appelsiineja saa talvella aina n. 1€/kg. Ja nyt kun saa halvalla kurkkua ja tomaattia niin haluankin kallista naurista ja lanttua, vaikka niitäkin saa kohta halvalla :D Ihan sairas tää mun mieli. Pitäis opetella syömään sitä, mitä on tarjolla. Eikä aina vaan havitella jotain, mitä ei oo :D Ja sit kun just oston uuden kalliin imurin kun kaikilla muillakin, niin enää ei edes kiinnosta imuroida ja haluankin uuden käsilaukun :D

Vierailija
7830/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään syöty:

Aamupuuro kauramaitoon maapähkinävoilla, itse kerätyillä mustikoilla ja banaanilla. Kaurahiutaleet ostan Lidlistä luomuna ja alle euron paketti. MyllyKivi taitaa olla merkki. Litran luomu kauramaito maksaa lähikaupassa euro kuus viis ja siitä keittää mikrossa useat puurot (2dl per annos eli 5 puurolautasta per purkki). Maapähkinävoin ostan aina 100% ja se maksaa jonnin verran (taitaa olla suunnilleen 4e), mutta puuroon riittää ruokalusikallinen, joten purkki kestää kauan. Mustikat pyöreä 0 koska keräsin itse. Banaani lähikaupasta 99

Joo, fiksua on ostaa / kerätä satokauden mukaan

Vierailija
7831/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottavista syistä joutunut karsimaan kaikesta, kun työkyky meni. Terveellisestä ruuasta en haluaisi luopua, mutta nyt on pakko. Ennen työttömyysaikoina n. 10 euroa päivässä riitti sinkkutaloudessa, mutta nyt ei enää mitenkään. Hiilarihöttöä ja tomaattirasia silloin tällöin proteiinien lisäksi. No paino ainakin tippunut normaalin alarajoille, kun jatkuvalla kalorivaje. Sokerit viturallaan.

Vierailija
7832/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakottavista syistä joutunut karsimaan kaikesta, kun työkyky meni. Terveellisestä ruuasta en haluaisi luopua, mutta nyt on pakko. Ennen työttömyysaikoina n. 10 euroa päivässä riitti sinkkutaloudessa, mutta nyt ei enää mitenkään. Hiilarihöttöä ja tomaattirasia silloin tällöin proteiinien lisäksi. No paino ainakin tippunut normaalin alarajoille, kun jatkuvalla kalorivaje. Sokerit viturallaan.

Avaisitko vähän että mitä syöt päivisin? Edullisia kasvisruokia saa vieläkin tehtyä. Itse en syö hiilareita vaan pelkkää kasvisruokaa ja proteiinia, ja pärjään hyvin 3€/päivä sis. Kahvit, maidot, herkuttelut

7833/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalana jälleen kerran sämpylä, tänään välissä oli viipale juustomunakasta! Ja teetä, tietenkin. Viime viikolla leipomistani sämpylöistä on vielä jäljellä kaksi. Max 0,50€ aamupala.

Lounaaksi paistoin graavilohenjämät ja laitoin ruisleipien päälle, juomana earl grey- tee, löysin jonkun työmatkan jäljiltä teepussin ;-) Oikein hyviä lohileipiä, tosin kohtalaisen suolaisia. Onneksi se ei ole minulle ongelma, verenpaineeni kaipaa buustia muutenkin aina välillä. Söin muutamia viipaleita vesimelonia, koska tiesin, että se suola alkaa janottaa, ja vihanneksena 0,10€ tomaatin. Lohileivät 0,50€ ja vesimeloni 0,20€. Paistoin myös sieniä, koska ajattelin, että illalla en ehdi. Lohi oli siis punalaputettuna 6,93€/kg maksanutta, suolasin siitä pienen palan itse ja olen yhden nuoren kanssa sitä graavilohta syönyt.

Iltaruuaksi tein kasviskuskusta, uunikanaa ja paistettuja perunoita sekä niitä sieniä (orakasta, kantarellia). Kanan tilalla söin juustomunakasta. Toi kasviskuskus on noiden nuorten (paitsi yhden) uusi lempiruoka, kuusi desiä kuskusryynejä, puoli kiloa pieneksi silputtuja kasviksia  - ja mitään ei jäänyt jäljelle. Kuskus 1,79€, kanat (1,4 kg)  noin 8€, kasvikset 0,50€, oma juustomunakkaankikkareeni max. 0,50€. Syöjiä viisi, mutta oma annokseni maksoi euron verran, kanansyöjien hieman alle 2,50€. (koulua käyvät syövät lounaan koulussa, joten tämä on päivän ainoa meidän ruokabudjettiin sisältyvä lämmin ruoka heidän osaltaan). Kanaa jäi yli, huomiseksi jollekulle nälkäiselle ehkä.

Koska tiesin, että käytän uunia, niin tein sämpylätaikinan ja pannukakkutaikinan. Aika nappi ajastus, kun kana oli valmista, pannukakku meni uuniin, ja kun pannukakku oli kypsä ja kullanruskea, niin olikin jo eka sämpyläpellillinen valmiina uuniin. Pannukakku 2€/20 palaa, sämpylät 1€/24 sämpylää. Joku saattaa vielä illalla ottaa pannukakkua, itse en jaksa.

Janojuomana päärynämehua, ehkä 0,30€ arvosta (laimennan aika laimeaksi). Koko päivän ruokakustannukset minun osaltani 2,60€. 

Meillä ei syödä mitään hirveitä määriä leipää, paahtoleipää ehkä eniten, sitten sämpylöitä/vaaleaa leipää ja ruisleipää. Nyt kun olen leiponut sämpylöitä, niin paahtoleivän menekki on romahtanut. Omatekoiset sämpylät on kuulemma parempia kuin kaupan sämpylät. Mulle ookoo, koska noi sämpylät on paljon halvempia kuin kaupan sämpylät tai paahtoleipä, ja niiden syönti voi olla pois jostain muusta, vaikka porcornista.

Joko alkaa olla riittävän tarkasti kerrottu, mitä syön päivän aikana? Joo joo, pyöristän summia holtittomasti ylöspäin, koska en jaksa kirjoittaa tänne jonkun maksavan 0,2875€, se on 0,30€, ja 0,004€ on helposti 0,05€ tai jopa 0,10€, koska kymmensenttiset on helppo laskea yhteen. Tuon ei luulisi olevan ongelma ainakaan tässä ketjussa!

Tämän viikon kauppareissulla ostin punalaputettuna jauhelihaa, kananmunia, paahtoleipää, juustoa, maitoa sekä kanaa. Kasvikset olivat 0,99€-1,00€/kg, lukuunottamatta 0,69€/rasia maksaneita miniluumutomaatteja. Perunat kaivan tällä hetkellä suoraan kasvimaalta (niille en maksa hintaa), ja marjoja ja sieniä kerään metsästä, naapurin pihasta ja omasta pihastakin. Sieniä on taas paljon, kun koko viikonlopun satoi.

Kiusa se on pienikin kiusa

7834/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas alehamsterin ostoksia:

mango smoothie 250 ml, luomumuna m6, snellman kuoreton grillimakkara 400 g, kanan fileeleike mausteöljyssä 800 g, lemppari kaurasämpylä 300 g, nämä 60 %m yht 9,23 e.

Hevikkilaatikko 2 e: : 9 tomaattia, 4 valkosipulia, iso bataatti, paprika, tummia luumuja 500 g, rypälemix 500 g, 2 avomaankurkkua, kruunutillipuntti 250 g, Kaikki yht. 11,23 e, kuun alusta 50,42 e.

Aletuotteita taas aika runsaasti kaupassa: 7 eri lihaa, 3 einestä, munia, macaroneja, kaurajugurtteja, leipiä, makkaraa, leikkeleitä. Nyt en vaan tarvinnut yhtään mitään enempää. Paitsi hillo-marmeladi sokerin unohdin, sitä enää 1 pkt jäljellä kaapissa ja pitäisi alkaa keitellä.

Mä olen sulle alehamsteri kateellinen noista hevikkilaatikoista. En ole niitä nähnyt pitkään aikaan täkäläisissä kaupoissa. Citymarkettiin on tullut ne hyvikki-leipäkassit, vitosella kassillinen leipää sokkona.

Vierailija
7835/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtonaiset tomaatit on kilohinnaltaan halvempia. Ja kasviksia saa edullisesti ympäri vuoden ja kananmunia. Myös silliä ja sika/nautaa ja kanan jauhelihaa. Myös wingsejä, kalapuikkoja, soijasuikaleita, tofua ja esim. pekonia. Kurkku on nyt halpaa. Ja säilykkeenä tomaattimurska, suolakurkut ja oliivit aina. Ei terveellinen ruoka olw kallista, elimistö tarvitsee vain monipuolisuutta ja se on sitä terveellisyyttä. Eli jotain kasvista, hiilaria ja protskuja. Eli kuitua, rasva ja vitamiineja. Toki suolaa, magnesiumia ja rautaa myös jne. Mutta ainakin suolaa ihmiset syö aivan liikaa.

Ne kaupan 3€/kg lihapiirakatkaan ei ole huono juttu jos haluaa nautiskella valmiilla kaloripitoisella tuotteella silloin tällöin. 2 x lihapiirakka oli joku 0,60€ ja kurkkua ja ketsuppia vaan väliin. Jos haluaa joskus päästä helpolla. Vaikka porkkanatikkuja lisäksi.

Viikonloppuisin tai kun vieraita tulee niin tarjoan heille K-Menun rukiista pakaste riisipiirakoita. Kilohinta alle 2€. Yhden ison hinta on 0,08€. Lisäksi munamargariinia ja kurkkuviipaleita. Juomaksi teetä. Jos vieras syö teetä muutaman mukillisen ja 2 riisipiitakkaa munavoilla ja kurkulla + porkkanatikkuja niin se maksaa n. 0,25€. Suolakeksit kans superhalpoja (3 pakettia 1€ Lidlissä) ja päälle 1€:n tuorejuustolevitettä.

Vierailija
7836/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Itsekin kaupunkilaissinkkuna niin söin joka päivä lounaan ja illallisen ravintoloissa ja juomiin meni vähintään 30€/päivä noiden 40€:n lisäks. No aamupalaa tai iltapalaa en syönyt, enkä ikinä ollut kotona.

No, tupakka kärysi kans.

Nykyisin ei kiinnosta käydä syömässä ulkona edes 1 kerran vuodessa. Nautin, että pääsen sienestämään tai onkimaan. Tai löydän hyviä tarjouksia ruokakaupasta. Rakastan kokkailla kotona terveellistä ruokaa. Näin ne ajat muuttuu. Kivat säästöt kuitenkin nyt kasassa ja olen päässyt myös matkustelemaan onneksi. Eli eri ikäisenä sitä nauttii eri asioista. Nykyisin iskisi kamala morkkis jos menisi arkipäivänä 70€ pelkkään ruokaan/juomaan.

Vierailija
7837/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kympillä pitäisi saada ihan hyvät ruokatarpeet. Vai onko tilanne se, ettet kykene laittamaan ruokaa. Näissäkin olisi ennaltaehkäisevänä kodinhoitaja ratkaisevassa asemassa, mutta kun sitä ei saa.

Vierailija
7838/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata, nyt pari päivää ketjua seuranneena. Ne jotka syö edullisesti niin luettelee syömisensä ja niiden hinnat. Ne ketkä sanoo ettei ole mahdollista, niin eivät avaa oman päivän ruokakuluja. Sanovat vaan, että jos niin noin halvasti syö niin sitten on anorektikko tms. Eivät osaa itse kertoa, mihin se heidän 300€/kk sinkkuruokaraha tarkalleen menee. Kuulemma pelkkään terveelliseen ruokaan, koska halvemmalla ei saa. Okei? Esimerkkejä kiitos. Ruoan määrä ja hinta per ruokailu. Vaikka 1 peruspäivä esimerkki riittää. Kuka vaan?? Ei oo tähän asti kukaan uskaltanut kertoa

7839/19790 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suosikki on kikherneestä tehty hummus. Eli se valmis purkki n. 1€ sitten joukkoon vettä, öljyä, valkosipulia, pippuria, suolaa ja sitruunamehua ja survottua sekaisin. Ja päälle vielä öljyä ja suolaa. Tulee monta desiä toukkaa proteiinitahnaa, jota lisään melkein joka ruokaan, dippinä ja leivän päälle :) Protskut saa huomaamatta ja bodarimiehet kans rakastaa 

Ehkä ei ihan toukkaa tahnaa, mutta minä kanssa tykkään hummuksesta. Laitan siihen yleensä seesamiöljyä, alunperin käytin tahinia, mutta toi öljy tuo saman maun ja säilyy paremmin (ja tulee edullisemmaksi). Leivän päällä hyvää.

Vierailija
7840/19790 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä huomata, nyt pari päivää ketjua seuranneena. Ne jotka syö edullisesti niin luettelee syömisensä ja niiden hinnat. Ne ketkä sanoo ettei ole mahdollista, niin eivät avaa oman päivän ruokakuluja. Sanovat vaan, että jos niin noin halvasti syö niin sitten on anorektikko tms. Eivät osaa itse kertoa, mihin se heidän 300€/kk sinkkuruokaraha tarkalleen menee. Kuulemma pelkkään terveelliseen ruokaan, koska halvemmalla ei saa. Okei? Esimerkkejä kiitos. Ruoan määrä ja hinta per ruokailu. Vaikka 1 peruspäivä esimerkki riittää. Kuka vaan?? Ei oo tähän asti kukaan uskaltanut kertoa.

On täällä moni aiemmin kertonut, kommentit on aina hupaisaa luettavaa. Parhaita kommentteja joskus oli kun joku kertoi syöneensä 1 e kanankoiven ja täällä se riitti ruokkimaan kolmihenkisen perheen niin että ähky tuli. Tai sitten taivastellaan paljon liikkuvalle ihmiselle, joka syö 5 krt päivässä ja huolehtii proteiininsaannista, että eikö elämässä ole muuta sisältöä kuin syöminen, onkohan tämä lihava, ei joka päivä tarvitse syödä mitään kiloa kasviksia (ilmoitettu määrä paljon alempi), välillä voi paastota kokonaisia päiviä, mitä ne proteiinit oikein on, ei minun isovanhemmat tienneet niistä mitään ja mummo eli hyvin 90-vuotiaaksi, kuka nyt mitään kaloreita enää nykyään laskee jne. Asiallisia kommentteja harvemmin tulee yhtään.

Mikä tässä on osalle niin vaikeaa ymmärtää, ettei siinä kalliimmassakaan ruokavaliossa ole välttämättä mitään karsittavaa eikä henkilö välttämättä edes kaipaa mitään halvennusvinkkejä? Kunhan toteaa, että esim. liikunnallisen ihmisen ruokavalio maksaa näin ja näin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän