Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19045)

Vierailija
7522/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä outoa on syödä sama aamupala joka päivä? Mulla aina samat aamurutiinit: sängyn petaus, hampaiden harjaus, pikakahvia ja pakastimesta ruisleivän siivu, johon levitettä+kalkkunaleikkele+kurkkua+tomaattia. Lisäksi monivitamiiniporetabletti vedessä. Ahdistuisin jos joku käskisi mun syödä mysliä aamupalaksi, jäisi todellakin syömättä. Lukuisat kilpaurheilija syövät myös aina sen kaurapuuron aamulla - kalliissa hotelleissakin.

Niin, ei kai se outoa ole, mutta on tylsää ja kyllästyttävää. Toisille ne rutiinit ovat tosi tärkeitä. Minä taas ahdistuisin jos huomaisin, että olen ikäänkuin rutiinieni orja. Että enkö tosiaan pysty tekemään asioita muilla tavoilla kuin tietyillä maneereilla. Rikon rutiineja joskus tahallani etten muuttuisi ihan robotiksi. Myös tällä iällä pitää haastaa aivojaan ja itseään, olenko urautunut liikaa samaan. 

En kyllä aamupalaani vaihda. Matkustelu avartaa ja silloin saa ihan tarpeeksi eksyillä ja muuta. Pelaan myös puhelimella sanapeliä joka ilta ja teen sanaristikoita. En halua muuttaa ruokarytmejäni tai sekoittaa suolistosni syömällä jotain epämääräistä. Välttelen hiilareita, lihaa, marjoja, hedelmiä, jogurttia, sokeria jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7523/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua! Kukkakaalit euron kilo. Voiko joku kertoa mulle reseptejä tänne Kamppiin kun mä en niinqu tiedä.Mitä tehdä kukkakaalista?

Kampin pimu

Kukkakaalikeitto, kukkakaali wingsit, vehnäjauhoton pitsapohja, wokkiin, dippikasviksina, hummusta, salaattiin jne.

Vierailija
7524/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen koko päivän Jyväskylän seudulla rallia katsomassa. 

Päivän ruoka- ja juomalasku € 117.-

Onneksi omat huvit on lähes ilmaisia. Luontoretket, puutarhanhoito, piirtäminen, lukeminen ja runojen kirjoitus. Ei tarvitse hillua missään ihmisväestö keskuudessa keräten kaiken maailman koronoita ja syöden jotain 15€:n salaatteja. Teen mieluummin itse, oman puutarhan antimia käyttäen, ja otan viltin ja muut tarvittavat sekä ystävän tai puolison mukaan ja menen puistoon/metsään/rannalle/kalliolle//takapihalle tms. Nauttimaan sitä salaattia tai leipää.

Miksi kaikkien muidenkin pitäisi olla kotona lukemassa ilmaisia runoja ja istua viltillä metsässä? Tässä ketjussa on kyllä pahimmat moraalisaarnaajat ja harvinaisen ankeat ihmiset koolla. Itse on varmaan vielä nuorempana menty ja matkusteltu vaikka missä, niin kelpaahan sitä kotona malkoilla sen jälkeen ja arvostella muiden valintoja. 

Vierailija
7525/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupala: kaurapuuroa, pakasteesta mustikoita. Proteiinijauhetta.

Lounas: salaattia, tofua, linssejä, kurkkua, tomaattia, kvinoaa.

Välipala: pala ruisleipää ja nektariini

illallinen: pastaa, soijarouhebolognesekastiketta ja höyrytettyä parsakaalia.

Iltapala: maapähkinöitä ja viinirypäleitä.

Ostan lidlistä ruoat, tulee halvemmaksi kuin muualla. 

Tämä on kyllä niin mauton ja ankea ruokavalio, että tekee jo pahaa lukea. Aika niukasti syödään myös.  Proteiinijauhe, tofu, linssit, soijarouhe, huh. En tykkää yhtään. Kvinoasta en tiedä miltä maistuu. 

Vierailija
7526/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin mauton ja ankea ruokavalio, että tekee jo pahaa lukea. Aika niukasti syödään myös.  Proteiinijauhe, tofu, linssit, soijarouhe, huh. En tykkää yhtään. Kvinoasta en tiedä miltä maistuu. 

Oletko koskaan kuullut mausteista? ;) et varmaan, jos lyllerö vaan pekonia mussuttaa, rasva ja juusto on ainoa "mauste".

Vierailija
7527/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin eilen koko päivän Jyväskylän seudulla rallia katsomassa. 

Päivän ruoka- ja juomalasku € 117.-

Onneksi omat huvit on lähes ilmaisia. Luontoretket, puutarhanhoito, piirtäminen, lukeminen ja runojen kirjoitus. Ei tarvitse hillua missään ihmisväestö keskuudessa keräten kaiken maailman koronoita ja syöden jotain 15€:n salaatteja. Teen mieluummin itse, oman puutarhan antimia käyttäen, ja otan viltin ja muut tarvittavat sekä ystävän tai puolison mukaan ja menen puistoon/metsään/rannalle/kalliolle//takapihalle tms. Nauttimaan sitä salaattia tai leipää.

Miksi kaikkien muidenkin pitäisi olla kotona lukemassa ilmaisia runoja ja istua viltillä metsässä? Tässä ketjussa on kyllä pahimmat moraalisaarnaajat ja harvinaisen ankeat ihmiset koolla. Itse on varmaan vielä nuorempan

En tarkoittanut että kaikilla tarvitsee olla samoja harrastuksia ja elämäntapa. Tykkään rauhallisesta elämästä ja nuoruuden yli-extroverttous, festivaalit ja lukuisat maailmanympärimatkat ovat kyllä takana päin, niin kuin arvelitkin. Olen myös asunut Aasiassa ja Australiassa vuosikausia niin ihan kiva nauttia välillä myös rauhallisesta Suomesta. Lähinnä vain ahdistaisi jotkut rallit ja ihmispaljous. Eläkkeellä ajattelin muuttaa Italiaan, Espanjaan tai Kreikkaan. Mutta ei kaikkien tarvitse elää samalla lailla.

Vierailija
7528/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaalipihvit on parasta! Pieksee rapeudella ja chilimausteella mennen tullen jotkut rasvasikajutut. Kukkakaali wingsit myös aivan ihania! Vähän kuin chicken wingsit mutta parempia ja maistui rasvailla miehillekin. Saahan niitä pakastealtaastakin mutta parempi kun tekee ite

Vierailija
7529/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut mausteista? ;) et varmaan, jos lyllerö vaan pekonia mussuttaa, rasva ja juusto on ainoa "mauste".

Mausteet ei paljon auta tuollaista ruokavaliota. Eikä mausteilla olemattomaan makua saada. Kaurapuuroonko niitä laitetaan? Ainoa ruoka, johon voisi laittaa mausteita oli tuo soijarouhehäslinki. Siihen laittaisinkin aika paljon. Jotain makua saadakseni. Parsakaali on ihan hyvää lisukkeena. 

Vierailija
7530/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tosi hyvän kuuloinen päivän ruokavalio. Tosin jättäisin aamupalasta pois proteiinijauheen enkä tarvitse välipalaleipää ja hedelmää. Eli skippasin välipalan ja söisin sen ruisleivän illalliseksi. Eli skippaisin sen nektariinin, maapähkinät ja viinirypäleet kokonaan ja pärjäisin ihan hyvin. Toisaalta sen tilalle voisin ottaa muutaman jalapenoviipaleen salaattiin ja pastan kanssa (rakastan tulisuutta).  

Toki aamulla joisin 1-2 kuppia kahvia ja illalla 1 teepussin. Päivän aikana 2 litraa vettä.

Vierailija
7531/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua! Kukkakaalit euron kilo. Voiko joku kertoa mulle reseptejä tänne Kamppiin kun mä en niinqu tiedä.Mitä tehdä kukkakaalista?

Kampin pimu

Mikähän diagnoosi sulla on?

-Kampi pimu, se oikea

Vierailija
7532/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä luet mun viestejä kuin piru raamattua, muttet silti muista, että mun anoppini on jo palvelutalossa? Aika hassua, koska kukaan ei oikeassa elämässä ole koskaan ollut noin kiinnostunut minusta kuin sinä.

Ske, se aito - jolla on tänään vapaapäivä sienestyksestä kaatosateen vuoksi.

En minä koskaan kirjoita "mä" -muodossa viestejäni. Kannattaa huomoida nämä, kun joku tänne nimimerkilläni näitä valeviestejä suoltaa.

Ske, The Real One

Vierailija
7533/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä syödään ankeasti tai niukasti? Ite syön 2 kertaa päivässä (aamupäivällä salaatin ja illalla sit jotain pastaa/pitsaa/lasagnea/risottoa/wingsejä/ranskalaisia tms. Ja siis en santsaile vaan lautasellinen ruokaa riittää hyvin. Asun toki lämpimässä maassa niin ei tee mieli edes mitään aamuisin ja ruoka halvempaa muutenkin.

Vierailija
7534/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatista tulee herkkua kun tekee itse yrttiöljyn salaatinkastikkeeksi, kannattaa testata!

Vierailija
7535/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia dillejä täälläkin. Miten jonkun syömiset jaksaa jotain tuntematonta raastaa. Mitäpä tuosta, tykkään kyllä kukkakaalista ja hyvät reseptit on aina tervetulleita 😃

Viime viikolla muuten mulla oli Lidlin äpissä lyömätön tarjous: broilerin suikaleet 450 grammaa nolla euroa! Hain ne tietysti ja palautin pulloja samalla. Olisko ollut eka kerta kun lähdin kaupasta rikkaampana ulos kuin olin sinne mennessä 👍

-Kampin pimu

Vierailija
7536/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kaurapuuro maustetaan suolalla. Jotkut laittaa jopa kanelia tai sokeria tai margariinia. Itse laitan soijakastiketta ja valkosipulijauhetta usein kastikkeeseen.

Vierailija
7537/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tosi hyvän kuuloinen päivän ruokavalio. Tosin jättäisin aamupalasta pois proteiinijauheen enkä tarvitse välipalaleipää ja hedelmää. Eli skippasin välipalan ja

Käyn paljon salilla, niin proteiinilisä on tarpeen :) chiliä laitan pastaan ja salaattiin, tulisuus on herkkua!

Vierailija
7538/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla kympillä saa vaikka monen viikon ruuat kertoo Kokoomuksen kansanedustaja Sari Sarkomaa.

https://www.tiktok.com/@iltalehti/video/7159199494792334597?lang=fi-FI

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4503f497-6d4d-488d-87fb-0289daa8a…

Vierailija
7539/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa mulla meni 11€ ruokaan ja 15€ alkoholijuomiin. Metsässä liikuin paljon ja keräilin juttuja ja söin vanhaksi meneviä säilykkeitä ja pakastimesta ruokaa. Parina päivänä kävin naapurilla syömässä grilliruokaa. Pari kertaa kävin myös ongella. Käyn muutenkin 2 kertaa kuukaudessa kaupassa vaan hakemassa jotain pientä kuten pastaa ja kasviksia.

Vierailija
7540/19045 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa tänään vasta elokuun kulutus, olen lähdössä kaupoille kohtapuolin (riippuu tuosta ukkosesta, että kauanko pyörii päällä). Kasviksia enimmäkseen ostoslistalla, kiitos muistutuksesta, että taas on kukkakaalikaaos meneillään.

Kaikilla meillä on tarkoitus ja merkitys. Saadaan ainakin jonkun elämään sisältöä, kun hän viitsii tehdä itsestään i d iootin täällä.

Ensi viikolla alkaa suurin osa kouluista, ja töihinkin pitää palata. Se tarkoittaa sitä, että lounaita ei tarvitse miettiä kuin omalle kohdalleni, kalenterista katsoin, että kahtena päivänä pitää mennä toimistolle ensi viikolla. Jos tekisin vaikka raikkaan salaatin ;-)  tai kasvissosekeittoa!

Heinäkuussa meni ruokaan sekä K-kauppoihin että S-liikkeelle pyöristettynä molempiin 170€ (tarkkojen summien mukaan eroa oli 16 senttiä!). Tokmannille meni huimat 4,15 € ja yksi hampurilaisateria tohon päälle. Eli reilusti pyöristellen 355 € viidelle hengelle, noin 71 €/hlö. Tämä on muuten ollut jokakesäinen trendi, heinäkuussa menee jostain syystä tosi vähän rahaa ruokaan. Toukokuussahan meni paljon enemmän, kesäkuu oli noin 100 €/hlö.

Yksinkertaisin selitys, ja varmaan se oikea, on se, että pakastinta on ahkerasti tyhjennetty, jotta sinne saadaan tilaa marjoille, sienille ja kasviksille. Osaselitys on sitten se, että kun ollaan kaikki oltu kotona, niin on tehty sitten tavanomaista enemmänkin ruokaa itse, ei ole ollut eineksiä juuri lainkaan. Ja ne sienet... Vuosi sitten syötiin jo tatteja, nyt ei ole vielä löytynyt. Eikä ole pihassakaan kasvanut herkkusieniä vielä, se on oikeastaan suurempi harmi.

Ske