Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19790)

Vierailija
7541/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 100 e/kk ei pystyisi. Olen pitänyt tarkkaa kirjaa menoistani jo melkein 2 vuoden ajan. Puhtaasti ruokaan (ei sisällä turhia herkkuja, joita tulee myös osteltua) menee keskimäärin 250 e/kk. Parina kuukautena olen päässyt himpun verran alle 200 e/kk.

Yhden hengen talous siis kyseessä. Ruoka suht terveellistä ja tasapainoista. 171cm pitkä, 36v nainen olen, liikuntaa harrastan jonkin verran, työ istumatyötä.

Suunnittelua ja viitseliäisyyttä vaan, niin hyvin menee!

Vierailija
7542/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa ja ostin: viisi leipää (anopin tyttärelle, joka tulee ulkomailta kylään), eineksiä, porkkanoita (koiralle jolla on taas matoja suolessa), tomaattia, salaattia (romanosalaatti), piparkakkuja (olivat 70 pros tarjouksessa), hevosille heinää(naapurilla on hevostila), kissalle ruokaa ja teineille pyyhekumeja ja uudet alushousut.

Ske (täältä ukkosen keskeltä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7543/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kukkakaaliresepteistä. Kävin juuri Hakaniemen torilta hakemassa kukkakaalia ja laitan höyrystimeen, sellainen japanilainen, ostin sen sieltä japanilaisesta kaupasta.

Kampin pimu

Vierailija
7544/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuussa mulla meni 11€ ruokaan ja 15€ alkoholijuomiin. Metsässä liikuin paljon ja keräilin juttuja ja söin vanhaksi meneviä säilykkeitä ja pakastimesta ruokaa. Parina päivänä kävin naapurilla syömässä grilliruokaa. Pari kertaa kävin myös ongella. Käyn muutenkin 2 kertaa kuukaudessa kaupassa vaan hakemassa jotain pientä kuten pastaa ja kasviksia.

Se on kiva asua mutsin kanssa.

Vierailija
7545/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuussa mulla meni 11€ ruokaan ja 15€ alkoholijuomiin. Metsässä liikuin paljon ja keräilin juttuja ja söin vanhaksi meneviä säilykkeitä ja pakastimesta ruokaa. Parina päivänä kävin naapurilla syömässä grilliruokaa. Pari kertaa kävin myös ongella. Käyn muutenkin 2 kertaa kuukaudessa kaupassa vaan hakemassa jotain pientä kuten pastaa ja kasviksia.

Se on kiva asua mutsin kanssa.

Tai joku tykkää leipoa ja syödä edullisia ruokia kuten pastaa ka perunaa ja halpoja kasviksia. Ja pakastimessa voi olla vaikka kaverilta ilmaiseksi saatua hirvenlihaa 5 kiloa ja mökiltä kalasteltua kalaa vakuumissa. Sekä tarjouksesta ostettua jäätelöä 7 litraa (1l oli 1€) ja muita tarjouksia ja pakastekasviksia (niin kuin mulla). Säilykkeenä varmaan ollut hernekeittoa ja tonnikalaa ainakin. Mulla myös kilotolkulla suolakurkkuja ja vaikka ja mitä.

Ei joka kuukausi mene kaikilla tasan 100€. Jos täydentää varastoja niin voi mennä enemmän ja jouluna tai jos järjestää isot juhlat. Jos on kipeä/reissussa/syö jo ostettuja juttuja/syö tuoreena itse ongittua kaloja ja sieniä ja marjoja ja omenapuun omenoita jne. Niin kauppalasku toki aika pieni. Mahdotonta laskea yhdelle pihan omenalle hintaa, jos puu on saatu 20 vuotta sitten lahjaksi ja ilman mitään hoitoa se tekee joka vuosi noin 200 omenaa.

Vierailija
7546/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan 100 e/kk ei pystyisi. Olen pitänyt tarkkaa kirjaa menoistani jo melkein 2 vuoden ajan. Puhtaasti ruokaan (ei sisällä turhia herkkuja, joita tulee myös osteltua) menee keskimäärin 250 e/kk. Parina kuukautena olen päässyt himpun verran alle 200 e/kk.

Yhden hengen talous siis kyseessä. Ruoka suht terveellistä ja tasapainoista. 171cm pitkä, 36v nainen olen, liikuntaa harrastan jonkin verran, työ istumatyötä.

Vaikuttaa siltä, että koitat ottaa mallia joistain hyvinvointivalmentajista ja yrität syödä terveellisesti ja siksi teet kalliita smoothieita, ja ostat kalliita hedelmiä tai marjoja. Tuhlaat rahasi joihinkin avocadoihin, vaikka ilmankin pärjäisi.hyvässä lykyssä syöt toisinaan jotain aivan turhia proteiinipatukoita. Ei tavallinen ruoka maksa mitään 200€/kk

Vierailija
7547/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että koitat ottaa mallia joistain hyvinvointivalmentajista ja yrität syödä terveellisesti ja siksi teet kalliita smoothieita, ja ostat kalliita hedelmiä tai marjoja. Tuhlaat rahasi joihinkin avocadoihin, vaikka ilmankin pärjäisi.hyvässä lykyssä syöt toisinaan jotain aivan turhia proteiinipatukoita. Ei tavallinen ruoka maksa mitään 200€/kk

Ka miksi et laske herkkuja ruokaan? Jos syöt pussillisen sipsiä päivässä niin et varmasti jaksa syödä enää mitään kotiruokaa päivän aikana. Kyllä ne herkut täyttävät vatsalaukkunsa ja nostavat kalorimäärää, joka taas luonnollisesti pienentää sitä salaatti- tai pasta-annosta eli menee vähemmän rahaa perusruokaa jos syö tai juo jotain muuta.

Vierailija
7548/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään japanilaisittain maustettuja sieniä ja kesäkurpitsaspagettia. Mustikkakukkoa ja jäätelöä. Kasvisdippiä ( kukkakaali, porkkana ja kurkku).

Sienet ja mustikat ilmaisia. Kukkakaali, kurkku, kesäkurpitsa alle euron kilo. Jäätelö euron litra.

Vierailija
7549/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään japanilaisittain maustettuja sieniä ja kesäkurpitsaspagettia. Mustikkakukkoa ja jäätelöä. Kasvisdippiä ( kukkakaali, porkkana ja kurkku).

Sienet ja mustikat ilmaisia. Kukkakaali, kurkku, kesäkurpitsa alle euron kilo. Jäätelö euron litra.

Tälläkö elää koko päivän? Aamupala, välipala, iltapala...?

Vierailija
7550/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläkö elää koko päivän? Aamupala, välipala, iltapala...?

Voihan sieniä syödä vaikka aamulla ja illalla. Samoin kuin kasviksia useamman kerran muutenkin päivässä. Ei ollut puhetta myöskään annoskoosta eikä määristä.

Vierailija
7551/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut pystyvät vuodesta toiseen syömään saman aamupalan? Kaurapuuro on hyvää silloin tällöin, mutta jos joka aamu olisi kaurapuuroa voisilmällä ja mustikoita, tykkään kyllä niistäkin, niin luulisi tökkivän ja kyllästyttävän. 

Tykkään paljon juustosta esimerkiksi, mutta en jatkuvasti samaa juustoa haluaisi leivän päälle. Vaihtelu virkistää. Kun vaihtelee aamupalaa hiukan niin maistuu taas hyvältä. Vai perustuuko nämä dieetit juuri niille ihmisille joilla ei ole niin väliä mitä syövät. Tärkeintä on saada säästöä. 

Säästäminen vapaaehtoisesti on eri kuin niillä, joille se on pakko. Silloin ei voi useinkaan valita kovin paljon. 

Syön aamupalan puoliunessa ja on ihan se ja sama mitä sitä napaansa silloin tunkee. Puuro on halvin vaihtoehto silloin kun rahaa ei yksinkertaisesti ole. Yksi hiutalepaketti maksaa tuurista riippuen 1- 1,5e ja sillä saa kuukauden puurot. Päälle pieni voisilmä ja jotain hedelmää/marjaa/kanelisokeria/kuivattua luumua mitä nyt sattuu olemaan jos on.

Kyllä minäkin juustoa vaihtelen, mutta hinta määrää mitä on valittava. Dieetti, my ass. Kyllä tämän "dieetin" määrää tasan se mihin se sentti ja sen myötä mielikuvitus venyy. Siinä on usein kaksi vaihtoehtoa, silloin kun halvalla tai ilmaiseksi saa, ota tai jätä. Onneksi ei ole allergioita eikä muita rajoitteita.

7552/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannekatsaus: kukkakaalit ovat loppu koko naapurikaupungista, ja vein viimeiset avomaankurkut. Kesäkurpitsaa on, riittävästi :-) 

Löysin myös punalaputettua lohta, sitä olisi ollut enemmänkin, mutta tähän aikaan vuodesta kannattaa himmailla siinä, mitä meinaa pakastimeen laittaa. Tuo nyt oli kokonainen lohi, enkä ole kovin näppärä fileoimaan, mutta yrittänyttä ei laiteta. Kilohinta 6,30€, ruodot vie tietenkin osan, mutta niistä voi keittää liemen kalasoppaan.

Huomenna tosiaan alkaa kouluvuosi ja työtkin loman jälkeen. Tänään pitäisi sen fileerauksen lisäksi vielä miettiä huomiset eväät (no, ostin Cittarin eväsbanaaneja 0,79€/kg eli irtonaisia vähän ruskistuneita), kouluun menijät saavat toki koulussa lounaan. Aamupalat itseleivottuja sämpylöitä+leikkeleitä tai jotain levitettä, salaattia/kaalinlehtiä, kurkkua ja/tai tomaattia.

On muuten täkäläisissä kaupoissa ihan turva mennä etsimään punalaputettuja aarteita näin sunnuntaina, hyllyt tyhjiä eikä alennettuja tuotteita kalahyllyn lisäksi ole. 

Kiusa se on pienikin kiusa

7553/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S k e kirjoitti:

Tilannekatsaus: kukkakaalit ovat loppu koko naapurikaupungista, ja vein viimeiset avomaankurkut. Kesäkurpitsaa on, riittävästi :-) 

Löysin myös punalaputettua lohta, sitä olisi ollut enemmänkin, mutta tähän aikaan vuodesta kannattaa himmailla siinä, mitä meinaa pakastimeen laittaa. Tuo nyt oli kokonainen lohi, enkä ole kovin näppärä fileoimaan, mutta yrittänyttä ei laiteta. Kilohinta 6,30€, ruodot vie tietenkin osan, mutta niistä voi keittää liemen kalasoppaan.

Huomenna tosiaan alkaa kouluvuosi ja työtkin loman jälkeen. Tänään pitäisi sen fileerauksen lisäksi vielä miettiä huomiset eväät (no, ostin Cittarin eväsbanaaneja 0,79€/kg eli irtonaisia vähän ruskistuneita), kouluun menijät saavat toki koulussa lounaan. Aamupalat itseleivottuja sämpylöitä+leikkeleitä tai jotain levitettä, salaattia/kaalinlehtiä, kurkkua ja/tai tomaattia.

On muuten täkäläisissä kaupoissa ihan turva mennä etsimään punalaputettuja aarteita näin sunnuntaina, hyllyt tyhjiä eikä alennettuja tuotteita kalahyllyn lisäksi ole. 

👍

Kampin Pimu

Vierailija
7554/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö helpostialle satasella.

Jopa suurempi perhe.

Ja tässä on myös sellainen epäkohta, että yksinäinen saa huomattavasti vähemmän palveluita kuin perheellinen.

Ainakin pääkaupunkiseudulla

Meitä kaksi aikuista ja kaksi alle 10v lasta.

Ruoat haetaan pääasiassa kirkon, ruokajakelun tai muiden järjestöiden jakelusta.

Vain esim suola, sokeri ja tuon kaltaiset tuotteet ostetaan marketista.

Juuri katsoin, niin edellsivuoden ruokaostot kauppaan olivat 1056e.

Vierailija
7555/19790 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30€ maitoa, 28 kahvia, kaalta, sipulia, jauhoja, 30sentin rasvaa4kpl, kaurahiutaleita 2 kpl, jauhelihaa, kanaa,munia, porkkanaa, perunoita, pastaa, tonnikala=100€. 

Leivän leivon, piirakat, pullat, keittoja, laatikoita, munakkaita. 

Meillä 2 aikuista, työtön/ sairaseläke.

Näillä mennään joka kk!

Mustikkaa, mansikkaa, omenaa, puolukkaa pakkasessa.

Kaikki "rippeet" pakkaseen ha munakkaaseen, lämppäreihin, pasteijoihin jne hyötyyn.

Vierailija
7556/19790 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa laskussa ottaa huomioon kaikki rahaa vieneet asiat, kuten karkit ja ostetut marjat.

Vierailija
7557/19790 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun yksin ja ruoka on suorastaan intohimoni ja harrastukseni. Tykkään kokeilla uutuuksia ja ostan mitä mieleni tekee syödä. Ja pidän myös kirjaa kaikista menoistani. Olen pienituloinen, mutta säästän sitten kaikessa muussa. Esim. en matkustele, ostan vaatteeni kirppikseltä enkä muutenkaan haali tavaroita kotiini. Ruokaan menee keskimäärin 350 euroa kuukaudessa.

Vierailija
7558/19790 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nelihenkinen perhe: minä, mieheni ja kaksi alakouluikästä lasta. Ruokamenot koko perheeltä 80-100 euroa kuukaudessa ja hyvin pärjätään. Hävikkiä ei jää ollenkaan, joten siitä tulee paljon säästöä.

Vierailija
7559/19790 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitänyt koskaan kirjaa menoistani, mutta villi veikkaus, että ei varmasti mene 100euroa enemää rahaa ruokakauppaan (asun yksin).

Vierailija
7560/19790 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satasella pärjää kun ei käy kalliissa ravintoloissa syömässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi