Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19076)

Vierailija
6441/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti voi elää ilman autoa. Tekee vaan kauppatilauksen himaan jos ei pääse kävellen kauppaan. Eikä sitä viinaa ole pakko Saksasta tilata jos ei muutenkaan käytä. Voi juoda juhannuksena kraanavettä, johon laittaa kurkkuviipaleen ja sitruunaviipaleen. Mä en nyt ymmärrä mikä ongelma tässä on? Joillain vanhemmilla on pakko olla aito, että saa kuskailtua lapsiaan harrastuksiin ja vietyä päiväkotilaiset aamuisin sinne 6km päähän tarhaan. Ei se tarkoita, että kaikilla pitäisi nyt olla päiväkoti-ikäisiä lapsia ja tarha 6km päässä.

Vierailija
6442/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin ihan omaksi ansiokseni laskea sen että asun omakotitalossa keskellä marjamaita ja kalaisia järviä. Olisin voinut muuttaa isoon kaupunkiin, mutta halusin maalle. Elämänvalinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6443/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä voin ihan omaksi ansiokseni laskea sen että asun omakotitalossa keskellä marjamaita ja kalaisia järviä. Olisin voinut muuttaa isoon kaupunkiin, mutta halusin maalle. Elämänvalinta.

No just näin. Täällähän oli se joku tyyppi, joka oli muuttanut maalle omakotitaloon 2 muun randomin kanssa tekemään etätöitä. Ilman autoa ja käveli kauppaan 5km päähän. Olisi sekin kai voinut jäädä kaupunkiin. Itse asun sairaan äitini kanssa maaseudulla kahdestaan ja teen myös etätöitä. Meillä myös oma puutarha ja kasvatetaan paljon kasviksia, juureksia ja yrttejä. Kanoja ollaan suunniteltu hankkivan mutta ei olla saatu vielä aikaiseksi. Auto meillä kyllä on mutta käytetään sitä lähinnä vain kauppareissulla ja kyläilyjä varten. Tai jos pitää lääkärissä käydä. Pärjäisi varmaan ilmankin, mutta aikoinaan tuosta 900€ maksettukin ja hyvin toiminut, mutta tuskinpa järkeä sitä myydä. Meillä ei ole taloudellisia vaikeuksia kun rahaa ei mene juuri mihinkään turhaan. Teatterissa käydään ehkä kerran vuodessa mutta kesäisin toisinaan torilla tai ilmaistapahtumissa missä livemusiikkia tai tanssimahdollisuus. Kivaa elämää eletään vaikkei kotiinkuljetuksella kerran kuukaudessa mitään pitsoja tilaillakkaan. Lapsia en itse halua eli päätän sitten aikanaan, että pidänkö maalaistalon vai muutanko esimerkiksi Espanjaan tekemään niitä etätöitä. Kaupassa vertaillaan kilohintoja ja biojätettä meillä ei synny oikeastaan yhtään. Kierrätetään kaikki tavara eikä uutena osteta juuri mitään. Leppoisaa maalaiselämää ja saan säästöön kaikkien menojen jälkeen 500-1000€/kk. Kaupungissa tuskin saisin aikaiseksi mitään säästöjä. Kävisin ehkä vaan ravintoloissa ja leffateattereissa kun ei olisi muuta tekemistä.

Vierailija
6444/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti voi elää ilman autoa. Tekee vaan kauppatilauksen himaan jos ei pääse kävellen kauppaan. Eikä sitä viinaa ole pakko Saksasta tilata jos ei muutenkaan käytä. Voi juoda juhannuksena kraanavettä, johon laittaa kurkkuviipaleen ja sitruunaviipaleen. Mä en nyt ymmärrä mikä ongelma tässä on? Joillain vanhemmilla on pakko olla aito, että saa kuskailtua lapsiaan harrastuksiin ja vietyä päiväkotilaiset aamuisin sinne 6km päähän tarhaan. Ei se tarkoita, että kaikilla pitäisi nyt olla päiväkoti-ikäisiä lapsia ja tarha 6km päässä.

Voi hyvät hyssykät, nyt menee vielä hullummaksi. En sanonut missään, etten voi elää ilman autoa. Totesin vain, ettei kaikilla ole autoa, edes korttia.

Koko juttu lähti siitä, kun tämä eräs kertoi säästävänsä kun hakee viinat omalla autolla Saksasta. Kun kerroin, ettei kaikillaole omaa autoa tai ettei edes käytä alkoholia kuin nimeksi niin alkoi vänkäämään, että valitan,  pitäisi lainata jonkun kaverin autoa tähän roadtrippiin. Kun edelleen kerroin, etten lainaa kenenkään ulkopulosen auutoa, minulla ei tarvetta niin roadtrippiinkuin mihinkään osoksiin. Ei Saksasta eikä Baltian maista. Se trippi ei tuo minulle mitään säästöä, päinvastoin. 

Yritin juuri selittää, etten tarvitse autoa tämänkaltaisiin säästövinkkeihin. En sitä, etten voi elää ilman autoa. Luekaa nyt ihmiset ennenkuin kommentoitte. Va ettekö ymmärrä lukemaanne. 

Vierailija
6445/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvät hyssykät, nyt menee vielä hullummaksi. En sanonut missään, etten voi elää ilman autoa. Totesin vain, ettei kaikilla ole autoa, edes korttia.

Koko juttu lähti siitä, kun tämä eräs kertoi säästävänsä kun hakee viinat omalla autolla Saksasta. Kun kerroin, ettei kaikillaole omaa autoa tai ettei edes

Oletko ajatellut, että kaikki säästövinkki ei ole tarkoitettu juuri sinua varten? On täällä varmaati myös niitä, joilla on auto tai viinaa juovat. Joka ikistä säästövinkki ei tarvitse kommentoida. Varsinkaan jos se ei liikuta sinua millään tavalla.

Vierailija
6446/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa säästöä niin kannattaa alkaa yrittäjäksi tai etsiä työ missä etämahdollisuus. Omakotitalon saa syrjäseudulla jopa 20 000€:lla ja pääkaupunkiseudulla voi maksaa sama vanha mötikkä 150 000€. Myös omakotitalojen vuokrat on maalla jotain 200€ ja pääkaupunkiseudulla 1000€. Säästöähän se on asua Helsingin ulkopuolella. Usein nämä on valintoja, että minne suuntaan sitä elämäänsä haluaa kuljettaa niillä eväillä mitä luoja on suonut. Aina voi opiskella eri aiheista lisää kuten talojen korjauksista tai vaikka perunan istuttamisesta. Tai vaikka säästämisestä. Kaikkea ei tietenkään voi saada heti vaan pitää tehdä paljon töitä unelmiensa eteen.

Vierailija
6447/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko juttu lähti siitä, kun tämä eräs kertoi säästävänsä kun hakee viinat omalla autolla Saksasta. Kun k

Olen ajatellut, en ole ääliö. Mutta tämän henkilön kommentit olivat kohdistettu minun kommenttiini ja  minulle. Ja jatkui vielä kun selvitykseni ei miellyttänyt. Olisit kyllä sen huomannut jos olisit keskittynyt lukemaan. 

Vierailija
6448/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tarjotaan yrittäjyyttä toistuvasti. Kertokaa silloin myös mikä olisi sellainen yritys millä myös elää ja maksaa kulunsa. Ei mitään aivopieruja, kiitos! Järkevät ja potentiaaliset ideat ovat tervetulleita. 

Vierailija
6449/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa säästöä niin kannattaa alkaa yrittäjäksi tai etsiä työ missä etämahdollisuus. Omakotitalon saa syrjäseudulla jopa 20 000€:lla ja pääkaupunkiseudulla voi maksaa sama vanha mötikkä 150 000€. Myös omakotitalojen vuokrat on maalla jotain 200€ ja pääkaupunkiseudulla 1000€. Säästöähän se on asua Helsingin ulkopuolella. Usein nämä on valintoja, että minne suuntaan sitä elämäänsä haluaa kuljettaa niillä eväillä mitä luoja on suonut. Aina voi opiskella eri aiheista lisää kuten talojen korjauksista tai vaikka perunan istuttamisesta. Tai vaikka säästämisestä. Kaikkea ei tietenkään voi saada heti vaan pitää tehdä paljon töitä unelmiensa eteen.

Kannattaisi ehkä selata asuntoilmoituksia hetki netissä, kun ei ole ihan nykyhintataso selvillä. Esim. Helsingistä ja Vantaalta ei kyllä omakotitaloa 1000 eurolla vuokraa, vaan hinnat on alkaen 2000 e/kk jopa yli 4000 e/kk saakka. 20 000 eurolla saa maaseudulla lähinnä purkukuntoisia taloja, joihin saisi upottaa vähintäänkin useita kymmeniä tuhansia euroja remontteihin ja siltikin talot voi olla täysiä terveysriskejä. Kokonaista omakotitaloa ei kyllä mistään vuokraa 200 e/kk, tai sitten ei ole osannut katsoa ilmoituksesta, että talo on jaettu useampaan asuntoon ja kyseessä on yksi huone/talon alakerta.

Vierailija
6450/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoa, joka asuu maalla kahdestaan omakotitalossa vanhan ja muistisairaan äitini kanssa, niin meidän talon arvo on ainakin 24 000€. Juuri vuosi sitten kävi kiinteistövälittäjä arvioimassa. On joo aika vanha talo ja maksettu jo vuosikymmeniä sitten pois lainat. Varmasti rempattavaa olisi, mutta meitä ei haittaa vaikka vähän maalipinta olisi rapistunut. Hometta ei ole ja leivinuuni toimii niin kuin saunakin. Ja on meillä ihan astianpesukonekin ja useampi makuuhuone tosiaan. Pihamaalla myös varastoja/liitereitä ja omaa maata aika mukavasti istutuksille ja juureksille. On myös oma omenapuu. Omaa järveä ei ole, mutta kalastusmahdollisuus 4km päässä.

Vierailija
6451/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tarjotaan yrittäjyyttä toistuvasti. Kertokaa silloin myös mikä olisi sellainen yritys millä myös elää ja maksaa kulunsa. Ei mitään aivopieruja, kiitos! Järkevät ja potentiaaliset ideat ovat tervetulleita. 

Tämä kiinnostaa myös! Olen jopa selannut valtavat määrät myytäviä yrityksiä, mutta monesta pystyy nopeasti päättelemään, ettei vanhatkaan yritykset aina mitään varsinaisia kultakaivoksia ole, kuten vaikka joku kangaskauppa/kahvila jossain pienessä kaupungissa.

Vierailija
6452/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastusta kannattaisi hyödyntää myös kaupunkilaiset. Joku silta tai järvi löytyy aivan varmasti pyöräilymatkan päästä. Tai ainakin sillä paikallisbussin kyydillä. Mato-onki (vapa, siimat, koukku, koho) maksaa jo joku 5€, mutta sillä saa ne ilmaiset proteiinit aika helposti eli pidemmällä aika välillä tuottaa kivasti. No varmaan jo 2 inhotun ahvenen jälkeen on maksanut itsensä jo takaisin ja kaikki muu päälle on vaan extra rahan säästöä.

Vierailija
6453/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just näin. Täällähän oli se joku tyyppi, joka oli muuttanut maalle omakotitaloon 2 muun randomin kanssa tekemään etätöitä. Ilman autoa ja käveli kauppaan 5km päähän. Olisi sekin kai voinut jäädä kaupunkiin. Itse asun sairaan äitini kanssa maaseudulla kahdestaan ja teen myös etätöitä. Meillä myös oma puutarha ja kasvatetaan paljon kasviksia, juureksia ja yrttejä. Kanoja ollaan suunniteltu hankkivan mutta ei olla saatu vielä aikaiseksi. Auto meillä kyllä on mutta käytetään sitä lähinnä vain kauppareissulla ja kyläilyjä varten. Tai jos pitää lääkärissä käydä. Pärjäisi varmaan ilmankin, mutta aikoinaan tuosta 900€ maksettukin ja hyvin toiminut, mutta tuskinpa järk

Mua kiinnostaa se, että kuinka paljon vuosittain menee rahaa siihen, että hankkii tarvittavat asiat viljelyynsä. Paljonko sulla menee ja minkäkokoinen kasvimaa ?

Vierailija
6454/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastusta kannattaisi hyödyntää myös kaupunkilaiset. Joku silta tai järvi löytyy aivan varmasti pyöräilymatkan päästä. Tai ainakin sillä paikallisbussin kyydillä. Mato-onki (vapa, siimat, koukku, koho) maksaa jo joku 5€, mutta sillä saa ne ilmaiset proteiinit aika helposti eli pidemmällä aika välillä tuottaa kivasti. No varmaan jo 2 inhotun ahvenen jälkeen on maksanut itsensä jo takaisin ja kaikki muu päälle on vaan extra rahan säästöä.

"Helsingin kaupunki suositteleekin, että lahdesta kalastettuja haukia ja isoja ahvenia ei toistaiseksi syötäisi"

Linkki juttuun:

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/6845712

Vierailija
6455/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyisin yrittäjät ole esimerkiksi somevaikuttajia. Myy verkkokursseja esim. Fitnestä, personal traineria tai ihan vain kursseja, että miten voit vaurastua yrittäjänä/kotiäitinä/etätöillä. Liity Vauras nainen -Facebook ryhmään jos olet nainen. Miesten vastaavasta ryhmästä en tiedä. Mutta en aio jakaa täällä omia patenttejani ja liikeideoitani. Yrittäjänä työskentelee myös maanviljelijät tai kirpputorin pitäjät. Sen kus vaan alat tekemään mikä sinua kiinnostaa ja päätät itse työaikasi ja asiakkaasi jne. Ahkerimmat monesti myös ehtii tienaamaan enemmän rahaa kuukaudessa. Mutta joo tosiaan, laiskottelevien vellihousujen tuskin kannattaa alkaa yrittäjäksi. Eihän ne saisi mitään edes aikaiseksi jos kukaan ei olisi käskyttämässä.ä ja neuvomassa.

Vierailija
6456/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just näin. Täällähän oli se joku tyyppi, joka oli muuttanut maalle omakotitaloon 2 muun randomin kanssa tekemään etätöitä. Ilman autoa ja käveli kauppaan 5km päähän. Olisi sekin kai voinut jäädä kaupunkiin. Itse asun sairaan äitini kanssa maaseudulla kahdestaan ja teen myös etätöitä. Meillä myös oma puutarha ja kasvatetaan paljon kasviksia, juureksia ja yrttejä. Kanoja ollaan suunniteltu hankkivan mutta ei olla saatu vielä aikaiseksi. Auto meillä kyllä on mutta käytetään sitä lähinnä vain kauppareissulla ja kyläilyjä varten. Tai jos pitää lääkärissä käydä. Pärjäisi varmaan ilmankin, mutta aikoinaan tuosta 900€

Ostetaan tarpeeseen ja tarjouksista esimerkiksi multaa. Kasvimaan kuokat ja ämpärit on ostettu vuosikymmeniä sitten ja on edelleen käytössä. Ei käytetä mitään kemikaaleja vaan ihan luomusti mennään. Uuden puutarhahanskat ja jätesäkkejä ostin pari vuotta sitten. En ole eritellyt mitään erityistä puutarhabudjettia, sen verran pienet kuukausimenot on. Sahat ja Viikate yms. tosiaan jo melkein perintökamaa mutta toimii edelleen niin ei tarvetta uusia. Mulle on kaikesta huolimatta kertynyt varsin mainio puskuri, että raha-asiat ei pelota vaan hyvin tullaan pärjäämään. Eikä mun työt ole loppumassa jos terveenä pysyn. Ja voisin näitä etätöitä vähän sairaanakin tehdä.

Meillä myös hyvät välit niin kutsuttuihin naapureihin. Heillä on kalliimpia traktoreita ja talvisin auraavat ilmaiseksi myös meidän pihaamme. Nuoria ja kauniita tyttösiä kun ollaan :D No vitsi vitsi. Kyllä toki viedään kiitokseksi välillä kahviapaketti ja itsetehtyjä leipomuksia, rahaa eivät halua. 

Vierailija
6457/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu vaan, jos jotakuta ei haittaa että talosta lähtee maali tai pitää kyykkiä jossain perunapellossa ja ajaa 900€ autolla. Me jotkut muut halutaan kyllä Aika paljon enemmän.että ei todellakaan voi verrata. Ja monet harrastukset maksaa myös niin kuin pleikat ja suoratoistolaitteet, että niihin nyt vaan menee rahaa. 

Vierailija
6458/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyisin yrittäjät ole esimerkiksi somevaikuttajia. Myy verkkokursseja esim. Fitnestä, personal traineria tai ihan vain kursseja, että miten voit vaurastua yrittäjänä/kotiäitinä/etätöillä. Liity Vauras nainen -Facebook ryhmään jos olet nainen. Miesten vastaavasta ryhmästä en tiedä. Mutta en aio jakaa täällä omia patenttejani ja liikeideoitani. Yrittäjänä työskentelee myös maanviljelijät tai kirpputorin pitäjät. Sen kus vaan alat tekemään mikä sinua kiinnostaa ja päätät itse työaikasi ja asiakkaasi jne. Ahkerimmat monesti myös ehtii tienaamaan enemmän rahaa kuukaudessa. Mutta joo tosiaan, laiskottelevien vellihousujen tuskin kannattaa a

Kiitos kommentista! Noita somejuttuja joku jo tarjosikin, taidat olla sama henkilökin. Verkkokursseja ja fitnessiä jne. on jo maa pullollaan. Tuskin on markkinanarakoa sellaiselle, jola ei ole ennestään mitään kokemusta somekäytännöistä. En usko, että niillä tuloilla tuntematon alpittaja elättää itsensä. Maanviljelijäksi harva onnistuu pääsemään ilman suurehkoa alkupottia tai perittyä tilaa. Siinä on nykyään niin paljon byrokratiaa, vaatii hyvät laitteet ja amattitaitoakin. Kirppareita on täällä pienessä kaupungissa todella monta. Pari yrittäjää pitää pintansa, osa aloittaa ja lopettaa, näitä on ollut useita. Aina ei pelkkä ahkeruus riitä, vaikka olisi kuinka yritteliäs. Monella ei ole varaa vuosikausien kannattavuuden odotteluun tai yrityksen perustamiseen ja lopettamiseen kun ei kannattanutaan

Kiitos myös "ystävällisestä" loppukaneetista. Siitä tulikin sitten ilmi, jos ei ennen, ettei kommenttisi edes ollut tarkoitettu ketään aloittelevaa auttamaan tai kannustamaan. Pääsit ilmoittamaan, että itsellä kyllä on liikeideoita ja mitä kaikkea onkaan. Ja  tulihan sieltä ne vellihousut ja laiskottelijatkin. Tarkoituksena sanoa, että olette ihan eri sorttia, surkimuksia, eri kuin minä itse. 

Vierailija
6459/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykyisin yrittäjät ole esimerkiksi somevaikuttajia. Myy verkkokursseja esim. Fitnestä, personal traineria tai ihan vain kursseja, että miten voit vaurastua yrittäjänä/kotiäitinä/etätöillä. Liity Vauras nainen -Facebook ryhmään jos olet nainen. Miesten vastaavasta ryhmästä en tiedä. Mutta en aio jakaa täällä omia patenttejani ja liikeideoitani. Yrittäjänä työskentelee myös maanviljelijät tai kirpputorin pitäjät. Sen kus vaan alat tekemään mikä sinua kiinnostaa ja päätät itse työaikasi ja asiakkaasi jne. Ahkerimmat monesti myös ehtii tienaamaan enemmän rahaa kuukaudessa. Mutta joo tosiaan, laiskottelevien vellihousujen tuskin kannattaa a

No et sinä kyllä yritysmaailmasta mitään tiedä näköjään, kun yrität selittää, että maanviljelijänä tienaisi elantonsa.  Saa olla rikas, että niin kallista harrastusta pystyy ylläpitämään. Maitotilat pyörii yleensä metsätuloilla, sit kun on metsät myyty, niin ei ole paljon enää muuta vaihtoehtoa kuin mennä molempien ulkopuolelle töihin (siihen asti isäntä pystyy yleensä olemaan pelkissä tilan töissä, vaimo on muualla töissä koko ajan, paitsi äitiyslomat). EU-tuet? Joo, maksetaanhan niitä. Niillä ostetaan rehut, lannoitteet, polttoaineet, maksetaan sähköt, tietoliikenneyhteydet, korjataan koneet... Investoinnit? Jos kahdella miljoonalla lainaa saa tehtyä uuden lainmukaisen navetan, niin voi olla varma, että viiden vuoden päästä se täytyy muuttaa toisenlaiseksi, kun tulee uudet säädökset.

Kirpputorinpitäjä... et oo tosissas. Somevaikuttaja? No OnlyFansissahan pyllyilemällä saattaa saada muutamia satasia kasaan kuussa, se taitaa olla se varmin tulonlähde noille influenssereille. Mutta sullahan on ne patentit ja liikeideat - mitä hittoa sitten teet täällä satanen kuussa ruokaan- ketjussa? ettet vaan kuitenkin eläisi sillä toimeentulotuella, työmarkkinatuella tai jopa eläkkeellä.

Vierailija
6460/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just näin. Täällähän oli se joku tyyppi, joka oli muuttanut maalle omakotitaloon 2 muun randomin kanssa tekemään etätöitä. Ilman autoa ja käveli kauppaan 5km päähän. Olisi sekin kai voinut jäädä kaupunkiin. Itse asun sairaan äitini kanssa maaseudulla kahdestaan ja teen myös etätöitä. Meillä myös oma puutarha ja kasvatetaan paljon kasviksia, juureksia ja yrttejä. Kanoja ollaan suunniteltu hankkivan mutta ei olla saatu vielä aikaiseksi. Auto meillä kyllä on mutta käytetään sitä lähinnä vain kauppareissulla ja kyläilyjä varten. Tai jos pitää lääkärissä käydä. Pärjäisi varmaan ilmankin, mutta aikoinaan tuosta 900€

Asun Helsingissä rivarissa ja takapihalla mulla omenapuu. Nolla euroa on mennyt sen hoitoon 6 vuoden aikana. Tuottaa syksyisin omenoita enemmän kuin ehdin syödä ja käyttää. Kai noita oksia vois joskus harventaa, moottorisaha ois naapurilla, mutta en oo jaksanut kun hyvin tulee satoa muutenkin. Ei siis tartte mitään multaa tai vastaavaa. Enkä sitä ole kyllä kastellutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi