Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19076)

Vierailija
6401/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teinipoika syö yksin paketillisen sika-nautaa 2€ ja sen vaihtaa soijarouheeseen 0,50€ niin onhan toi jo joku 75% säästöä. Koulussa varmasti saa edelleenkin lihasoossia ja muuta, että tuskin kuolee lihan puutteeseen vaikka kotona söis muutakin. Mun mielestä vanhemmat päättää mitä kotona syödään, ja lapset saa esittää toivomuksia. Mutta tosiaan jos lapset eivät ole edes huomanneet, että liha on jäänyt niin tuskin heitä edes harmittaa. Ja tosiaan jos ovat jo ylipainoisia niin mielestäni se on vanhemman tehtävä vähän keventää ruokavaliota huomaamatta, ilman että tarvitsee lapselle huomauttaa hänen painostaan.

Soijarouheenkin voi jättää kauppaan ja sijoittaa nekin rahat kalaverkkoon ja muutaman kympin soutuveneeseen torista. Ennen kouluun lähtöö verkot järveen ja koulun jälkeen ylös ja eiku syömään.

Monikohan prosentti edes Suomen väestöstä asuu vakituisesti jossain kalavesistön äärellä? Mitä kaupungissa tekee sillä veneellä ja verkolla? Ensin tarvitsee vain tosiaan ostaa se järvenrantamökki, niin pääsee ilmaiseen kalaan käsiksi, paljonkohan tulikaan kalakilolle hintaa? Järvikalaakaan ei saisi muuten syödä liian usein, sillä moniin kaloihin voi olla kertyneenä elohopeaa, joten kyllä siellä ruokakaupassa joutuu edelleen käymään.

Vierailija
6402/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa on muuten nettiversiossa artikkeli, missä kerrotaan miten monipuolinen ruokavalio vaikuttaa positiivisesti suoliston bakteereihin. Yksipuolinen ravinto = yksipuolinen mikrobisto ja se vaikuttaa suolistosairauksen puhkeamiseen negatiivisesti.Mutta onneksi on iso sijoitustili jolla voi sitten maksaa terveyskulunsa vai miten se meni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6403/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä satku oikeasti riittää monipuoliseen ja terveelliseen ruokaan, välillä itsellänikin menee vain 50€ ruokaan, mutta oikeasti haluan myös välillä ostaa vaikka sitä viiniä ja valmiiksi pestyä salaattia. Ostan myös toisinaan valmista ja sienisalaattia vaikka tiedän kilohinnan olevan aivan kaamea versus että jaksaisi itse tehdä ja menisi 10 minuuttia. Itse kerättyjä sieniäkin olisi vielä joku pussi pakastimessa. Mutta joskus haluan vaan päästä helpolla ja varsinkin nälkäisenä kaupassa niin valitsen helppoja ratkaisuja.

Anna sitten vaikka päivän mittainen esimerkki tästä 50 euron syömisestä? Paljonko viiniä menee päivässä?

Vierailija
6404/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en eläimistä tai koirista tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että lähes kaikkien koirat ja kissat tarvitsee nykyisin jotain kallista erikoisruokaa. Onko eläinten allergiat sitten lisääntynyt tosi paljon? Onhan se aika harmi jos näin on. Ettei niillä perusnappuloilla ja välillä jollain makkaralla tai puruluulla enää pärjää.

Olen huomannut että monilla vähävaraisilla on useampikin eläin. Ymmärrän toki että niistä ei voi luopua mutta ei eläimiä ainakaan pidä  ottaa jos on vähissä varoissa. On todellista köyhyyttä, sairautta ja työttömyyttä ja sitten niitä jotka itse sössivät raha-asiansa. Voi kysyä että olivatko ne kaikki kulutusluotot välttämättömiä että päästiin esim matkustamaan tai saatiin uusi sohva? Toki elämäntilanne voi muuttua. Sairaus tai työttömyys vaikuttaa siihen että lainojen lyhennys vaikeutuu.

Mä itse en ole onneksi tilanteessa jossa satasen olisi pakko riittää ruokaan. Joudun katsomaan hintoja mutta aina ei tarvitse halvinta ostaa.      

Vierailija
6405/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä satku oikeasti riittää monipuoliseen ja terveelliseen ruokaan, välillä itsellänikin menee vain 50€ ruokaan, mutta oikeasti haluan myös välillä ostaa vaikka sitä viiniä ja valmiiksi pestyä salaattia. Ostan myös toisinaan valmista ja sienisalaattia vaikka tiedän kilohinnan olevan aivan kaamea versus että jaksaisi itse tehdä ja menisi 10 minuuttia. Itse kerättyjä sieniäkin olisi vielä joku pussi pakastimessa. Mutta joskus haluan vaan päästä helpolla ja varsinkin nälkäisenä kaupassa niin valitsen helppoja ratkaisuja.

Anna sitten vaikka päivän mittainen esimerkki tästä 50 euron syömisestä? Paljonko viiniä menee päivässä?

Toi 50€ budjetti sisältää ihan vaan kaurapuuroa, pastaa, perunaa, kaalia, edullisia kasviksia, kananmunaa, soijarouhetta jne. Mutta jos elän mielitekojen mukaan niin viiniin menee 200€ ja ruokaan 200€ kuukaudessa. Jonain kuukautena en ryyppää ja pihistelen, joskus vedän ihan överit

Vierailija
6406/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, jos joi esimerkisi olutta päivittäin se vie ruokahalun. En tarkoita, että niin kaikki tekevät, kenellä on pieni ruokabudjetti. Mutta nälän tunne jotenkin hukkuu ja ei kiinnosta syödä, olen tätä kuullut. En tosin tiedä onko faktaa kun en itse juo päivittäin.

Vierailija
6407/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teinipoika syö yksin paketillisen sika-nautaa 2€ ja sen vaihtaa soijarouheeseen 0,50€ niin onhan toi jo joku 75% säästöä. Koulussa varmasti saa edelleenkin lihasoossia ja muuta, että tuskin kuolee lihan puutteeseen vaikka kotona söis muutakin. Mun mielestä vanhemmat päättää mitä kotona syödään, ja lapset saa esittää toivomuksia. Mutta tosiaan jos lapset eivät ole edes huomanneet, että liha on jäänyt niin tuskin heitä edes harmittaa. Ja tosiaan jos ovat jo ylipainoisia niin mielestäni se on vanhemman tehtävä vähän keventää ruokavaliota huomaamatta, ilman että tarvitsee lapselle huomauttaa hänen painostaan.

Soijarouheenkin voi jättää kauppaan ja sijoittaa nekin rahat kalaverkkoon ja muutaman kympin soutuveneeseen torista. Ennen kouluun lähtöö verkot järveen ja koulun jälkeen ylös ja eiku syömään.

Vierailija
6408/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi 50€ budjetti sisältää ihan vaan kaurapuuroa, pastaa, perunaa, kaalia, edullisia kasviksia, kananmunaa, soijarouhetta jne. Mutta jos elän mielitekojen mukaan niin vii

Kyllä kai satasen budjetti lasketaan vuoden, tai kahden keskiarvona. Kyllähän jokainen viikon tai pari voi puurokuurilla olla.

Vierailija
6409/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten osa elää välillä mielitekojen mukaan ja välillä pihistelee. Itse ainakin syön aina suunnilleen samat ruokavalion peruspilarit, eikä energiantarve vaihtele minkään vuodenajan, mielitekojen, tai pihistelyn mukaan. Pystyn helposti luettelemaan päivän syömiset aterian ja välipalojen tarkkuudella, rahaa tähän tosin menee aina n. 200 e/kk.

Vierailija
6410/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni opiskelee isommassa kaupungissa ja asuu opiskelijasunnossa. Käyvät kaveriporukalla kalassa, saavatkin, esim ahvenia ja osaavat laittaa ne ruuaksi. Ihan hyvä ja terveellinen proteiinilisä kesäajan ruokavalioon.

Vierailija
6411/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mulla menee kuukaudessa alkoholiin 500€ ja ruokiin 600€. Varmasti pystyis ostaa halvempaa tai syödä vähemmän, mutta miksi? Jos on rahaa, niin mun mielestä niitä rahojaan saa käyttää mihin huvittaa. Ja joo, oon joskus syönyt jotain 10€ oäivä budjetilla opiskelijana, Enkä nyt ollut kuolemassa. Nyt vaan ylimääräistä rahaa paljon, niin ostelen mitä huvittaa. Ei luulis olevan ongelma kellekkään. 

Vierailija
6412/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Luin vasta nyt että ruokaa 100€/kk. No helposti siihen pystyy, mutta miksi? Voi pyytää ilmaiseksi apuja tai säästää muusta. 200€ on mun mielestä ok, ja siihen mahtuu kans Mäkkärit ja pari siideriä viikonloppuisin.

Vierailija
6413/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Miksi et muuta maalle?

Vierailija
6414/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten, jos joi esimerkisi olutta päivittäin se vie ruokahalun. En tarkoita, että niin kaikki tekevät, kenellä on pieni ruokabudjetti. Mutta nälän tunne jotenkin hukkuu ja ei kiinnosta syödä, olen tätä kuullut. En tosin tiedä onko faktaa kun en itse juo päivittäin.

No ei alkoholisteila nälkä ole, mutta kai hekin nyt haluavat grillipihviä ja salaattia ja hedelmiä joskus?  Vaikka ei tosiaan omista rahoista haluaisi sitä maksaakaan

Vierailija
6415/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo pystyy. Niin tein ennen, kunnes pääsbi rikkaisiin naimisiin. Nykyäänkin haluan syödä halvalla, mutta puoliso haluaa kallista ja TaKe awayta.  Mutta vastaus kysymykseen: pystyy helposti. Mutta jos haluaa olla julkkis tai sillein niin sit tarttee maksaa enemmän Ja muiden ruoat myös.

Vierailija
6416/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jaa. Mulla 50€ ollut normaali budjetti joka maassa. Oon siis kiertänyt aika paljon maapalloa. Suomessa se on helpppoa, koska täällä esim peruna on tosi halpaa. Ja pakastekasvikset. Myös säilykkeet toisi halpoja! Voin koittaa etsiä kuitteja vuoden ajalta, jos jotain kiinnostaa. Mutta toi 100€ kuulostaa kyllä aika paljolta loppujen lopuksi.  Nojoo, asun asuntovaunussa eli se nyt varmaan ratkaisi tän, et miks saan syötyä halvalla

Vierailija
6417/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä joku tarvitsee apua edulliseen ruokailuun niin autan mielelläni :)Voin ihan antaa yksityisneuvojakin:) Mutta veloitan kyllä jo ekalta tapaamisest. Jos joku koittaa saavansa ilmaista apua

Vierailija
6418/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut meistä joutuu ostamaan kaikki ruoat MCDonaldsista!!! Nii. Ei ole mitään hiton perunaa kotona!

Vierailija
6419/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalastajan puolisona voin vastaa: joo, syödään kalaa tai riistaa päivittäin. Lapset kalastaa kans, lähinnä ahvenia. Mut siis joo, maksaa meille ehkä veneen korjauksen pari vuoden välein? Meillä mökki 8 km. Pääästä ja mennään sinne kyllä aina ilman autoa. Eli kävellen, pyörällä, hiihtäen tms.

Vierailija
6420/19076 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hämmentävää! Jotkut laskee et jos on mökki niin saa kalasteltua ilmaseks ne kalat. Toinen taas on absolutisti ja kolmas ei laske omia 200€ viinakuttujs ruokabudjettiin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä