Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19076)

Vierailija
6481/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on yli 10 vuoden saliharrastustausta ja olen jopa käynyt pari kertaa kilpailemassa voimailun parissa, mutta en silti näe pt:n uraa mitenkään järkevänä vaihtoehtona. Jossain vaiheessa personal trainereita on syntynyt kuin sieniä sateella, joten pitäisi kyetä jotenkin erottumaan sieltä massasta. Yleensähän menestyvät pt:t on itse jonkin sortin julkisuuden henkilöitä, moni myös selvästi käyttää steroideja, joiden avulla myydään sitä mielikuvaa, että juuri sen valmentajan ohjelmilla pääsee samaan kuntoon ja moni varsinkin nuori sitten haksahtaa näiden ohjelmiin. 

Personal trainerin koulutuskaan ei muuten ole mikään ilmainen (voi maksaa tuhansia euroja), tietotaito voi jollain nettikurssilla jäädä hataraksi ja kuitenkin ollaan tekemisissä ihmisten terveyden kanssa, liian tiukalla dieetillä ja treenillä voi hyvinkin pilata asiakkaan kehon pitäksi aikaa. Lisäksi pitäisi yleensäkin olla hyvin ulospäin suuntautunut ihminen, mitä kaikki ei todellakaan ole.

Vierailija
6482/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v. Nainen. 161cm/49kg. Aamupalaa en ole syönyt ikinä, edes lapsena. Päivällä syön puuroa tai säilykejuttuja esim. Oliivia, hillosipulia tai herkkusieniä tabascolla. Juustoa syön lisäksi joka päivä. Joskus syön myös salaattia, sipsejä tai ruisleipää kalkkunaleikkeleellä. Joka päivä saan vähintään 15 000 askelta eli kunto suht ok. Iltaisin menee kyllä joko olut/siideri/viini tai vastaava, mistä tietenkin paljon kaloreita niin siksi varmaan paino pysynyt aina samana. En valita. Terve olen ja rahaa olen saanut säästöön huomaamatta myös ilman budjetointia. Olen myös päässyt nauttimaan elämästä todella paljon ja lukuisissa eri maissa. Ruoka nyt vaan ei ole ikinä kuulunut mun mielenkiinnon kohteisiin. Syön jos muistan ja mitä nyt halpaa vaan sattuu eteen osumaan. En ole kiinnostunut syömään myöskään mitään pihvejä, vaikka varaa kyllä olisi. Olen saanut huomattavat perinnöt ja omilla töillä ansainnut useamman velattoman sijoitusasunnon.

Ymmärrän kyllä hyvin, että joillekin köyhemmille se ruoka voi olla vaikka se ainoa elämän nautinto, kun minulle puolestaan aina ollut menestyminen työelämässä ja matkustelu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6483/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt teoriassa muuttaisi maalle asumaan ja pitäisi raivata kasvimaa tyhjästä, niin mitkä on ne kaikkein arvokkaimmat kasvikset, joilla saa ison säästön kuukauden ruokakuluihin ? Perunahan on kaupassa niin halpaa, että kannattaako sitä edes itse kasvattaa?

Vierailija
6484/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v. Nainen. 161cm/49kg. Aamupalaa en ole syönyt ikinä, edes lapsena. Päivällä syön puuroa tai säilykejuttuja esim. Oliivia, hillosipulia tai herkkusieniä tabascolla. Juustoa syön lisäksi joka päivä. Joskus syön myös salaattia, sipsejä tai ruisleipää kalkkunaleikkeleellä. Joka päivä saan vähintään 15 000 askelta eli kunto suht ok. Iltaisin menee kyllä joko olut/siideri/viini tai vastaava, mistä tietenkin paljon kaloreita niin siksi varmaan paino pysynyt aina samana. En valita. Terve olen ja rahaa olen saanut säästöön huomaamatta myös ilman budjetointia. Olen myös päässyt nauttimaan elämästä todella paljon ja lukuisissa eri maissa. Ruoka nyt vaan ei ole ikinä kuulunut mun mielenkiinnon kohteisiin. Syön jos muistan ja mitä nyt halpaa vaan sattuu eteen osumaan. En ole kiinnostunut syömään myöskään mitään pihvejä, vaikka varaa kyllä olisi. Olen saanut huomattavat perinnöt ja omilla töillä ansainnut useamman velattoman sijoitusasun

Onnittelut sinulle jos olet päässyt tavoitteeseesi. Itselle vaikea mieltää matkustelua ilman tutustumista ja nauttimista paikallisesta ruokakulttuurista.

Vierailija
6485/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on yli 10 vuoden saliharrastustausta ja olen jopa käynyt pari kertaa kilpailemassa voimailun parissa, mutta en silti näe pt:n uraa mitenkään järkevänä vaihtoehtona. Jossain vaiheessa personal trainereita on syntynyt kuin sieniä sateella, joten pitäisi kyetä jotenkin erottumaan sieltä massasta. Yleensähän menestyvät pt:t on itse jonkin sortin julkisuuden henkilöitä, moni myös selvästi käyttää steroideja, joiden avulla myydään sitä mielikuvaa, että juuri sen valmentajan ohjelmilla pääsee samaan kuntoon ja moni varsinkin nuori sitten haksahtaa näiden ohjelmiin. 

Personal trainerin koulutuskaan ei muuten ole mikään ilmainen (voi maksaa tuhansia euroja), tietotaito voi jollain nettikurssilla jäädä hataraksi ja kuitenkin ollaan tekemisissä ihmisten terveyden kanssa, liian tiukalla dieetillä ja treenillä voi hyvinkin pilata asiakkaan kehon pitäksi aikaa. Lisäksi pitäisi yleensäkin olla hyvin ulospäin suuntautunut ihminen, mit

Julkkikseksi pääseminen ei maksa yhtään mitään. Senkus vain valitset jonkun julkkiskumppanin tai osallistut itse johonkin tosi-tv-ohjelmaan. Tai valitset julkisen ammatin kuten radiojuontaja, kirjailija tai urheilija tms. Taitavat ihmiset menestyy aina lajissaan, vaikka personal trainerina, tai mikä se nyt onkaan. Keskinkertaiset tarvitsevat jo ripauksen onnea. Huonoa ei kukaan palkkaa. Eli itse voit kyllä vaikuttaa työhösi ja tulotasoosi.

Vierailija
6486/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v. Nainen. 161cm/49kg. Aamupalaa en ole syönyt ikinä, edes lapsena. Päivällä syön puuroa tai säilykejuttuja esim. Oliivia, hillosipulia tai herkkusieniä tabascolla. Juustoa syön lisäksi joka päivä. Joskus syön myös salaattia, sipsejä tai ruisleipää kalkkunaleikkeleellä. Joka päivä saan vähintään 15 000 askelta eli kunto suht ok. Iltaisin menee kyllä joko olut/siideri/viini tai vastaava, mistä tietenkin paljon kaloreita niin siksi varmaan paino pysynyt aina samana. En valita. Terve olen ja rahaa olen saanut säästöön huomaamatta myös ilman budjetointia. Olen myös päässyt nauttimaan elämästä todella paljon ja lukuisissa eri maissa. Ruoka nyt vaan ei ole ikinä kuulunut mun mielenkiinnon kohteisiin. Syön jos muistan ja mitä nyt halpaa vaan sattuu eteen osumaan. En ole kiinnostunut syömään myöskään mitään pihvejä, vaikka varaa kyllä olisi. Olen saanut huomattavat perinnöt ja omilla

Varmaan kerran kun maistaa paikalliset ruoat läpi voi palata siihen tavalliseen mitä syö? Tai jos reissaat vaikka 2 vuotta Australiassa, niin etkö voisi syödä sitä Aldin juustoa ja suolakurkkuja normaalisti, vai pitääkö joka päivä syödä kengurua ja bataattia?

Vierailija
6487/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää senkus-jankkaaja on taas vauhdissa. Kuka hullu haluaa "päästä julkkikseksi".

Vierailija
6488/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt teoriassa muuttaisi maalle asumaan ja pitäisi raivata kasvimaa tyhjästä, niin mitkä on ne kaikkein arvokkaimmat kasvikset, joilla saa ison säästön kuukauden ruokakuluihin ? Perunahan on kaupassa niin halpaa, että kannattaako sitä edes itse kasvattaa?

Lähtökohta tietenkin että mistä itse pidät ja mikä ei ole liian halpaa kaupassa. Mä olen kasvattanut kaikenlaisia ihan mielenkiinnosta aikanaan ja sittemmin laiskistunut selviämään mahdollisimman vähällä vaivalla. Eli suosittelisin marjapensaita, omenapuuta tai muita hedelmäpuita, maa-artisokkaa, pientä mansikkamaata, kesäkurpitsoja ja kurpitsoja, hieman myös sitä perunaa, koska omasta maasta nostettu uusi peruna on jotain ihan muuta kuin mitä kaupasta saa, mutta talviperunat kannattaa ostaa kaupasta. Persilja ja ruohosipuli myös hyviä. Jos miettii maallemuuttoa niin pihassa jo kasvavat hedelmäpuut ja marjapensaat plussaa. Olen siis muuttanut aikanaan - 2 omenapuuta, 14 marjapensasta, 2 raparperia, hyvälaatuista villivadelmikkoa oli valmiina, ja reilusti tilaa.

Vierailija
6489/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin veikata, että mitä nyt syö? Meillä lapsuudessa kasvatettiin erityisesti perunaa, porkkanaa ja sipulia, koska niitä meni käytännössä joka päivä. Oli kyseessä sit keitto tai kastike. Aina sai tuoretta eikä tarvinnut kaupassa käydä kun harvakseltaan, eikä silloinkaan kantaa tolkuton määrä ruokaa mukanaan kotiin. Perus suola, kahvi, kaakao, jauheliha, vehnäjauho, ruisjauhoja, voi,  kana, kananmunat jne. Tietenkin, mutta juurekset painaa tosi paljon eikä mulla ollut veljiä. Ja oma isä kuollut. Eli äiti elätti meidät siskokset maatilalla lapsuudessani. Hienoja muistoja. Perunoita kasvatan nykyisinkin ihan ämpärissä partsillani. Ja chilejä kaupan Chilien siemenistä. Jotain harrastuksia sentään tällaisella lukutoukkalla pitää olla :) Joku päivä voisi hyvinkin muuttaa taas maalle. Mutta eka suoritan opiskelut ainakin loppuun. 

Vierailija
6490/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää senkus-jankkaaja on taas vauhdissa. Kuka hullu haluaa "päästä julkkikseksi".

Tavallaan haluaisi elää samanlaisessa maailmassa, että mikä vain onnistuu ja on helppoa, sen kun vain alkaa reippaana tekemään. Mitään vastoinkäymisiä ei tule koskaan, kaikki menee 100% niin kuin on etukäteen itse suunnitellut. Ei vain taida toimia ihan oikeassa elämässä näin.

Vierailija
6491/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Personal trainerin koulutuskaan ei muuten ole mikään ilmainen (voi maksaa tuhansia euroja), tietotaito voi jollain nettikurssilla jäädä hataraksi ja kuitenkin ollaan tekemisissä ihmisten terveyden kanssa, liian tiukalla dieetillä ja treenillä voi hyvinkin pilata asiakkaan kehon pitäksi aikaa. Lisäksi pitäisi yleensäkin olla hyvin ulospäin suuntautunut ihminen, mit

Miksi sinusta tulisi PT jos et ole ulospäin suuntautunut henkilö ja halua auttaa muita? Ehkä silloin kannattaisi mieluummin valita vaikka se koodaus. Sen voi opiskella itsekseen ilmaiseksi ja tienestit helposti parempia. Saa kans olla introvertti ja tehdä etätöitä. 

Vierailija
6492/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan haluaisi elää samanlaisessa maailmassa, että mikä vain onnistuu ja on helppoa, sen kun vain alkaa reippaana tekemään. Mitään vastoinkäymisiä ei tule koskaan, kaikki menee 100% niin kuin on etukäteen itse suunnitellut. Ei vain taida toimia ihan oikeassa elämässä näin.

Ei varmaan kaikilla, varsinkin jos on jo etukäteen luovuttanut ja negatiivinen. Mutta mistä se sanonta tulee, että asioilla on tapana järjestyä. Yleensä kyl järjestyy, mutta luovuttajat ja valittajat on aina oma kerhonsa. En haluaisi sellaisia ystäväkseni myöskään. Masentuisin varmaan itsekin jo etukäteen - ekan kahvikupposen aikana. Ne tekijäluonteet on aina saanut aikaiseksi ja menestynyt. Alalla ei ole mitään väliä.

Vierailija
6493/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä ihmisiä, jotka menestyy ihan kaikessa mitä mieleen juolahtaa. Saanut vissiin aika hyvän lapsuuden, että aikuisena kaikki onnistuu. Taitavia ja mukavia ihmisiä ovat, en sitä kiellä. Jotkut näköjään vaan sit osaa kaiken.

Vierailija
6494/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohta tietenkin että mistä itse pidät ja mikä ei ole liian halpaa kaupassa. Mä olen kasvattanut kaikenlaisia ihan mielenkiinnosta aikanaan ja sittemmin laiskistunut selviämään mahdollisimman vähällä vaivalla. Eli suosittelisin marjapensaita, omenapuuta tai muita hedelmäpuita, maa-artisokkaa, pientä mansikkamaata, kesäkurpitsoja ja kurpitsoja, hieman myös sitä perunaa, koska omasta maasta nostettu uusi peruna on jotain ihan muuta kuin mitä kaupasta saa, mutta talviperunat kannattaa ostaa kaupasta. Persilja ja ruohosipuli myös hyviä. Jos miettii maallemuuttoa niin pihassa jo kasvavat hedelmäpuut ja marjapensaat plussaa.

Lisättäköön vielä että asun silti alle 2 km päässä tämän pienehkön maaseututaajaman keskustasta eli kaupat, koulut, kirjasto, terveyskeskus ja ravintolat kävelymatkan päässä tai talvella vaikka potkukelkalla.

Vierailija
6495/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista myös maakellari ja julmetusti pakastintilaa sähköä jauhamaan ympäri vuoden.

Vierailija
6496/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pakastin vie 50€-150€/vuosi sähköä, joten parilla punalappukierroksella saa kuitattua sähkönkulutuksen. Jos sinne säilöö marjoja ja sieniä, niin sehän vaan nopeuttaa sähkön takaisinmaksua. Ja jos ottaa laskelmiin mukaan kauppareissut, joita ei tarvitse tehdä, kun pakastimessa on syötävää, niin alkaa olla voiton puolella.

Vierailija
6497/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen köökkipuutarhan ja muut kotitarveviljemät lähinnä harrastuksena, eikä niinkään merkittävänä säästöä tuovana puuhana.

Pitää myös tietää mitä tekee. Mun vanhemmat muutti maalle ja pari kertaa kun perunasato epäonnistui täysin, päättivät antaa olla. Ei onnistunut laatikossakaan. Ei sen varaan oikein parane vuoden ruokahuoltoa laskea.

Vierailija
6498/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen köökkipuutarhan ja muut kotitarveviljemät lähinnä harrastuksena, eikä niinkään merkittävänä säästöä tuovana puuhana.

Pitää myös tietää mitä tekee. Mun vanhemmat muutti maalle ja pari kertaa kun perunasato epäonnistui täysin, päättivät antaa olla. Ei onnistunut laatikossakaan. Ei sen varaan oikein parane vuoden ruokahuoltoa laskea.

No onhan se harmillista jos koko ruokahuolto perustuu perunasatoon. Varmaan kannattaisi mieluummin vaikka myydä niitä kerättyjä sieniä ja marjoja ja säästää se extra raha pahan päivän varalle. Tai käydä lenkittämässä toisten koiria, josta saa 10€/kerta helposti. 10 eurolla saa jo yli 10 kiloa perunaa ja tulee varmasti toimeen sen viikon peruminen osalta. Eikä vaadi edes koulutusta ulkoiluttaa jonkun muun koiraa.

Vierailija
6499/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se harmillista jos koko ruokahuolto perustuu perunasatoon. Varmaan kannattaisi mieluummin vaikka myydä niitä kerättyjä sieniä ja marjoja ja säästää se extra raha pahan päivän varalle. Tai käydä lenkittämässä toisten koiria, josta saa 10€/kerta helposti. 10 eurolla saa jo yli 10 kiloa perunaa ja tulee varmasti toimeen sen viikon peruminen osalta. Eikä vaadi edes koulutusta ulkoiluttaa jonkun muun koiraa.

Joo, mutsi 80 v. raijaa naapurin hurttaa lenkille. Ei niitä muutenkaan maalla ulkoiluteta. Pihalla pyörivät.

Minkä ikäiset ihmiset tällaisia "vinkkejä" keksii.

Juu, ei, ei ollut heilläkään vuoden ruokahuolto laskettu pottusadon varaan vaan kuten kirjoitin, harrastuksenaan piuhastelevat eläkepäivien ratoksi.

Vierailija
6500/19076 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurekset on halpoja talvellakin ja nehän yleensä säilyy kellarissa, joten aika vähissä on säästöt mitkä tulee. Ennemmin se on siinä arvossa, minkä saat ehkä paremmassa maussa.Kyllä nämä säästövinkit on täällä niin hatusta vedettyjä.