Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19086)

Vierailija
6301/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen soijarouhe-makaronikattilan ystävä! Makaroni 400g maksaa 0,41€ ja sinne soijarouhetta joukkoon 0,30€ ja ketsuppia 0,05€ ja tosta tulee ihan täysi kattilallinen sikahyvää mutta täyttävää ruokaa. Koko kattilallinen siis 0,75€ ja tosta syö helposti 4 kertaa mikä tekis sitten annoshinnaksi 0,18€. Ei kovin kallista mutta hyvää. Toki sit kannattaa laittaa vaikka vähän herne-maissi-paprikaa joukkoon tai lisukkeeksi porkkanaraastetta tai kaaliraastetta tai jotain mitä nyt on, että saa ne kasviksetkin syötyä.

Mikä tästä tekee sikahyvän ruoan? Kuulostaa nimenomaan siltä, mahdollisimman halvalta sikojen ruokintamössöltä. Syökö aikuiset ihmiset oikeasti tälläsiä mössöjä? 

Maistuu tosi hyvältä jos laittaa vaikka vielä vähän valkosipulijauhetta joukkoon. Ja siis itselle tää on yks lempparimättö, koska ainekset on aina himassa, tarttee vaan sen pastan ja soijarouheen + mausteita mitä haluaa. Eikä esimerkiksi kesällä ole huolta pilaantumisesta, että olisi tuote lämmennyt tai säilytetty vääriin. Helppo ottaa mukaan vaikka reppuun, autoon tai mökille. Tarvitsee tasan 1 kattilan/trangian, ei mitään pannuja. Valmistuu 10 minuutissa eikä ruokaa voi pilata mitenkään vaikka kuinka mössöksi menisi, ei tartte olla al dente. Ja maksaa tosiaan joku 0,15€  annos. Mikä tekisi tästä ruoasta huonon? Muistaa vaan vetää niitä kasviksia napaan kans päivän aikana ja vaikka se maitolasillinen. Mutta ei kaikkia maailman raaka-aineita tarvitse syödä joka aterialla joka ikinen päivä, ettei kuolisi puutostiloihin. 

Vierailija
6302/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin olisin syönyt ruokaa, joka maksaisi yli 2€/annos. Käytännössä kaikki mun syömät ateriat maksaa alle 1€ eli aika hilkulle tohon sataseen varmaan mennään. Syön toki monen muun tapaan edullisia leipiä ja puuroa, myslejä tai muroja en ole varmaan syönyt sitten päiväkoti-iän. Eikä mitkään smoothiet ole mun juttu, liikaa tiskiä. Mutta: Eli jos ostan kallista raaka-ainetta kuten kanaa, niin syön sitä vain vähän aterialla ja lisänä halpoja lisukkeita kuten se X-ttan riisiä ja pakastekasviksia tai tarjouskurkkua/vesimelonia tms. Eli syön kyllä kalliitakin aineksia kuten grillijuustoa ja tarjousohta, mutta pidän huolta ettei annos tule maksamaan yli 1€ eli kallista tuotetta vähemmän aterialla (niin kestääkin useamman päivää) ja edullisia tuotteita lautaselle enemmän. Ihan terve olen ja normaalipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6303/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen soijarouhe-makaronikattilan ystävä! Makaroni 400g maksaa 0,41€ ja sinne soijarouhetta joukkoon 0,30€ ja ketsuppia 0,05€ ja tosta tulee ihan täysi kattilallinen sikahyvää mutta täyttävää ruokaa. Koko kattilallinen siis 0,75€ ja tosta syö helposti 4 kertaa mikä tekis sitten annoshinnaksi 0,18€. Ei kovin kallista mutta hyvää. Toki sit kannattaa laittaa vaikka vähän herne-maissi-paprikaa joukkoon tai lisukkeeksi porkkanaraastetta tai kaaliraastetta tai jotain mitä nyt on, että saa ne kasviksetkin syötyä.

Mikä tästä tekee sikahyvän ruoan? Kuulostaa nimenomaan siltä, mahdollisimman halvalta sikojen ruokintamössöltä. Syökö aikuiset ihmiset oikeasti tälläsiä mössöjä? 

Vaikutat ihmiseltä, joka nyrpistelee nenäänsä kaikelle. Sulla varmaan tosi hyvät tulot ja syöt päivittäin kaviaaria. Mutta monet perus työläiset joutuu toisinaan syömään ihan tosi halpoja ruokia myös pysyäkseen budjetissa tai että rahat riittää siihen suklaalevyn, josta haaveillut jo pari päivää. Elämän suuria valintoja.

Vierailija
6304/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä joo ihan hyviä vinkkejä ollut mutta meillä puoliso maksaa ruoat tai mulla rinnakkaiskortti, että voin käydä kans kaupassa Millon huvittaa ostamassa mitä huvittaa, niin ei tartte onneks laskea hintoja tai miettiä. Ostan just mitä milloinkin tekee mieli ja saatan maksaa 6 euroa ihan huvikseen jostain uutuus terveysshotista

Vierailija
6305/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on minä ja mieheni ja eläimet, ja asumme maalaistalossa pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Meillä on tuottoisan omat perunamaa ja mansikkamaa ja mieheni on rakentanut meille pari huvilamökkiä myös, jotka ovat vuokrakäytössä. Mieheni myös kalastaa ja metsästää eli lihaa on pakkaset täynnä ja kalaa syömme tuoreeltaan tai annamme eteenpäin ilmaiseksi. Emme käy palkkatöissä vaan tuo mökkivuokraus ja omavaraisuus on tavallaan työtämme. Vapaaehtoistyötä teemme kylällämme. Joku voisi pitää meitä hyväosaisia ja toki olemme kiitollisia elämäntilanteestamme. Olemme aika vanhoillisia ja tosiaan perusruoka maistuu meille, ei mitkään aasialaiset sushit ja muut. Sienisalaattia, perunasalaattia, punajuurisalaattia ostamme kaupasta. Ja Turun sinappia ja suolaa. WC-paperia ja talouspaperia ja shampoo. Tuoreita herneitä joskus, tilliä ja jäätelöä. Ja toki salaattia, leipää, kurkkua ja tomaattia. Koitetaan ostaa aina suomalaista laatua. Alkoholit tilataan Saksasta kotiovelle. Mutta en nyt yhtään osaa arvioida paljon meillä menisi rahaa ruokaan. Leivontatarvikkeita ostan välillä ja kuohukermaa, tykkään tehdä kakkuja. LähiKauppa meillä 12km päässä, autoja löytyy kyllä useampia, mutta kyllähän siinä bensaa kuluu. Tosin menemme mökkikohteisiimme kaupan ohi, niin samalla reissulla tulee kaupassa käytyä. Ai niin ja jääpaloja ostetaan kesäisin kaupasta paljon, mutta ne ostetaan tutulta, ei varsinaisesti S-Marketista. Todella vaikea arvioida maksaako tuon 100€ kuukaudessa kun minulla ei ole mitään faktaa.

Vierailija
6306/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä syökö jollain aterialla pelkkää makaronia, soijarouhetta ja ketsuppia? Jokuhan syö pitsaakin ilman salaattia tai tilaa Mäkissä jonkun Bic Mac -aterian ilman että söisi samalla pannullisen wok-vihanneksia. Hohhoijaa taas. 

Vierailija
6307/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ihmiseltä, joka nyrpistelee nenäänsä kaikelle. Sulla varmaan tosi hyvät tulot ja syöt päivi

Työssäkäyvänä on kyllä talouden hallinnassa jotain todella pahasti pielessä, jos ei pysty ostamaan 0,59 e maksavaa xtra suklaalevyä milloin vaan. 

Vierailija
6308/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tsekata. Kotipizzan Tropicana-pitsassa eli kinkku-ananas, on proteiini per 100g 12,33g. Pelkässä perus Myllyn paras makaronissa on proteiinia 100g 13g. Halpis soijarouheessa 100g jo 53g. Joku vois nopeesti laskea, kummasta saa enemmän proteiinia tai rasvaa. Ja maksatko 13€ vai 0,10€.

Vierailija
6309/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ihmiseltä, joka nyrpistelee nenäänsä kaike

Miksi mieliteoille pitäisi antaa aina periksi? Ehkä myös diabetes, kolesterolia tai liikalihavuutta, ettei todellakaan edes tarvitse sitä suklaalevyä

Vierailija
6310/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat ihmiseltä, joka nyrpistelee nenäänsä kaike

Mielenkiinnosta, paljon sulla on omaisuutta ja säästöissä rahaa? Jos ostelet huvikseen suklaapatukoita milloin huvittaa. Mulla on tilillä 135k ja talossa ja sijoituksissa lisää. Mutta mä en ostakaan suklaapatukoita joka kauppareissulla jos naaman eteen osuu ja tekis mieli.

Vierailija
6311/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi jotkut valittaa sairauttaan ja sen tuomaan työttömyyttä ja liian pieniä tukia. Eikös silloin kannata alkaa yrittäjäksi. Joka ikinen voi tehdä vaikka pyörätuolissa käsin verkkoluentoja tai alkaa somevaikuttajaksi tai markkinoijaksi. Jos ei osaa mitään, niin aika opiskella edes jotain. Vaikka luennoida niistä eläimistä tai lapsen kasvatuksesta tai puutarhasta tai muodista. Outoa negatiivisuutta ja saamattomuutta täällä. Tekisi varmaan hyvää myös mielenterveyspotilaille keskittyä välillä muuhun kun niihin päänsisäisiin ongelmiin ja rahattomuuteen. Instagram-sivujen perustaminen ei maksa mitään ja kestää minuutti luoda oma tili. Näköjään netti jo onkin, jos täällä on aikaa märehtiä.

Se on niin, että kun ryhtyy yrittäjäksi me

Miten aikuinen ihminen elättää itsensä, jos ryhtyy yrittäjäksi ja yritys ei tuo tuottoa? Yrittäminen on aina epävarmaa. Työttömyysraha loppuu, starttiraha on pieni ja lyhytaikainen, milläs maksaa mahdolliset yrityksen kulut plus kaikki omaan talouteen liittyvät kulut? Ei ne siihen lopu.Mistä ihmeestä sitä rahaa silloin tulee, kertokaapas se. Taivaastako sitä tipahtaa. Lisäksi pakolliset YEL-maksut ovat suurempia kun työnantaja ei maksa isoa osaa, kuten työssä ollessa. ALV-velvollisuus on miltei joka yrityksessä. Jos niitä et maksa niin menee ulosottoon. Yrittäjän vakuutukset. Yrittäjänä on paljon sellaisia menoja joita ei tiedä ellei ole itse kokeillut. Jos rahaa ei tarpeeksi tule yrityksestä sitä ei tule mistään muualtakaan. Yritystuet menevät ihan muihin suihin. 

Kerroin todellisuuteen perustuvan esimerkin elämästä. Se ei näköjään kelpaa vaan pitää rääpiä. Nämä monet ihmiset ovat tosiaan ihan ulkona todellisuudesta, kunhan soittavat täällä suutaan. Ja nämä ovat pahimpia jotka eivät ole itse toimineet yrittäjänä päivääkään. Eivätkä tule toimimaan. 

Kerroin, että työttömyysraha loppuu. Eikö ole sillloin järkevää tietää aloittavien yrittäjien, että näin on asia. En huutanut tukien perän vaan totesin, että loppuu. Ei sen tilalle mitään muita tukia ole haettavissa, ainakaan kuin ihan alussa. Ja kulut nousevat. 

Vierailija
6312/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tässä ketjussa oppiikin kaikkea, 100 000 euron sijoitukset syntyy, kun et osta harvoin kaupasta 0,59 euron hintaista suklaalevyä.

Vierailija
6313/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä pitää jatkuvasti heittää jotain utopistisia ideoita, minkä kannattavuudesta ja rahallisesta hyödystä ei ole kirjoittajalla oikeasti mitään käsitystä/tietoa? Ketjun aihe pitäisi muutenkin olla syökö joku 100 e/kk eikä miten asua halvalla solukämpässä tai elättää itsensä somella.

Yksi ihminen keskustelee itsensä kanssa. Esittää jonkun idean/kysymyksen ja alkaa vastailla siihen itse. Se näyttää olevan tämän ketjun idea.

Luulen, että nämä (tai tämä), joka heittelee näitä aivopieruja on itse sohvalla ja naputtelee piruuuttaan näitä utopioitaan. Hän itse tuskin noudattaa omia ideoitaan. 5 kilometrin pyöräily pikavauhdilla kauppaan kesät talvet, kannattavan yrityksen perustaminen someen, mitä näitä nyt on ollut. Kuhan nyt lämpimikseen kirjoittelee. 

Samoin nämä "maistuvan" soijaouhe/makaronimössön syöjät. Kukaan ei pysty päiväkausia syömään pellkästään tätä, alkaa jo tulemaan korvistakin ulos. Muutenkaan en usko näin paljon jotain soijarouhetta ihmisten käyttävän kuin täällä mainostetaan. Itse en tunne oikeastaan yhtäkään. 

Vierailija
6314/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli pakko tsekata. Kotipizzan Tropicana-pitsassa eli kinkku-ananas, on proteiini per 100g 12,33g. Pelkässä perus Myllyn paras makaronissa on proteiinia 100g 13g. Halpis soijarouheessa 100g jo 53g. Joku vois nopeesti laskea, kummasta saa enemmän proteiinia tai rasvaa. Ja maksatko 13€ vai 0,10€.

Pitsa on monesta eri aineksesta koostuva ruokalaji eikä varsinaisesti puhdas proteiininlähde.

Sydänliiton sivuilla on koottuna hyviä esimerkkejä ruokien proteiinipitoisuuksista:

https://sydan.fi/fakta/proteiinia-sopivasti/#:~:text=Proteiinia%20on%20….

Vierailija
6315/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tässä ketjussa oppiikin kaikkea, 100 000 euron sijoitukset syntyy, kun et osta harvoin kaupasta 0,59 euron hintaista suklaalevyä.

Niinpä. 0,59 sentin sulkaahan on täällä luokiteltu paholaisen keksimäksi ja siihen lankeavat heikot ihmiset. Näillä itsellähän ei mitään mielitekoja ole. Eivätkä ymmärrä miksi niitä joillakin on. Harvoin on yhdessä näin hyveellistä sakkia kuin täällä. Tileillä heillä on rahaa ja sijoituksia. Mutta sitten itseään kiusataan mitä karmeimmilla ruukilla tai lasketaan senttejä. No, kukin tavallaan. Mutta itse ajattelen, että eikö elämästä pitäisi myös hiukan joskus nauttiakin. Ei ihminen siitä pahene jos joskus antaa kiusaukselle periksi ja ostaa reilusti sen suklaan tai muun herkun mistä tykkää. Jääköönkin se euro tai muutama sitten sillä kertaa pois sijoituksista. 

Vierailija
6316/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täällä näyttää olevan yksinkertaisia, jos eivät ymmärrä suu-seuraus-suhteita. Jos olet heikko luonne ja sorrut joka kauppareissulla siihen suklaalevyn, niin mihinköhän muuhunkin turhaan ja helppoon viskata rahasi? Kyllä ne rikkaat on yleensä omalla kurinalaisuudella ja järjellä vaurastuneet. Eivät laiskalla asenteellaan.

Vierailija
6317/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä pitää jatkuvasti heittää jotain utopistisia ideoita, minkä kannattavuudesta ja rahallisesta hyödystä ei ole kirjoittajalla oikeasti mitään käsitystä/tietoa? Ketjun aihe pitäisi muutenkin olla syökö joku 100 e/kk eikä miten asua halvalla solukämpässä tai elättää itsensä somella.

Yksi ihminen keskustelee itsensä kanssa. Esittää jonkun idean/kysymyksen ja alkaa vastailla siihen itse. Se näyttää olevan tämän ketjun idea.

Luulen, että nämä (tai tämä), joka heittelee näitä aivopieruja on itse sohvalla ja naputtelee piruuuttaan näitä utopioitaan. Hän itse tuskin noudattaa omia ideoitaan. 5 kilometrin pyöräily pikavauhdilla kauppaan kesät talvet, kannattavan yrityksen perustaminen someen, mitä näitä nyt on ollut. Kuhan nyt lämpimikseen kirjoittelee. 

Kuka täällä on kirjoittanut, että söisi joka päivä jotain makaronimössöä? Ei yhtään kukaan. Nyt korkki kiinni tai simahdat jo ennen saunaa.

Vierailija
6318/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki täällä näyttää olevan yksinkertaisia, jos eivät ymmärrä suu-seuraus-suhteita. Jos olet heikko luonne ja sorrut joka kauppareissulla siihen suklaalevyn, niin mihinköhän muuhunkin turhaan ja helppoon viskata rahasi? Kyllä ne rikkaat on yleensä omalla kurinalaisuudella ja järjellä vaurastuneet. Eivät laiskalla asenteellaan.

Itse olen sitten hiukan vähemmän kurinalainen, järkevä ja laiskottelukin on terveellistä joskus. Ihmisen täytyisi osata olla joskus jouten tai ajatella mikä nyt olisi hyödyllistä. En perusta elämääni tiukkaan kuriin, kieltäytymiseen ja jokahetkiseen hyödylliseen toimintaan. Olen mieluummin sitten köyhempi.

Nämä kurinalaiset ja säästäväiset yms. ovat usein myös erittäin ankaria niin itseään kuin muitakin kohtaan. He harvoin ymmärtävät heikompia ihmisiä tai yleensä muuta elämäntapaa kuin omansa. Ruoskivat itseään niinkuin muitakin, ankarastikin. Pienikin heikkous on tuomittavaa. Rahaa ja omaisuutta varmaan on, ehkä valtaakin. Mutta pystyvätkö siitä nauttimaan, kuka tietää. 

Vierailija
6319/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. 0,59 sentin sulkaahan on täällä luokiteltu paholaisen keksimäksi ja siihen lankeavat heikot ihmiset. Näillä itsellähän ei mitään mielitekoja ole. Eivätkä ymmärrä miksi niitä joillakin on. Harvoin on yhdessä näin hyveellistä sakkia kuin täällä. Tileillä heillä on rahaa ja sijoituksia. Mutta sitten itseään kiusataan mitä karmeimmilla ruukilla tai lasketaan senttejä. No, kukin tavallaan. Mutta itse ajattelen, että eikö elämästä pitäisi myös hiukan joskus nauttiakin. Ei ihminen siitä pahene jos joskus antaa kiusaukselle periksi ja ostaa reilusti sen suklaan tai muun herkun mistä tykkää. Jääköönkin se euro tai muutama sitten sillä kertaa pois sijoituksista. 

Tunnen monia joilla ihan tavallinen palkka mutta tilillä satoja tonneja. Elävät kurinalaisesti ja harvoin ostavat mitään turhaa. Viiniiä sitten meneekin ja tupakkaan rahaa, mutta just vaikka karkkiin tai uuteen takkiin ei mene. Nää rikkaimmat myös yleensä käyttää kirjastoja aika paljon ja omilla tutuilla ei myöskään ole mitään suoratoistopalveluja, koska käyttävät vapaa-aikansa mieluummin lenkkeilyyn tai mihin lie sitten milloinkin. Ovat myös matkustelleet paljon ja joka vuosi vähintään pari reissua tekevät. Että kyllä sivullisen puolesta toi elämästä nauttimisesta näyttää jos urheilee ja matkustelee. Ei se suklaa tai Netflix takaa mitään onnellisuutta. Ehkä kertoo enemmän vain luonteesta.

Vierailija
6320/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että nämä (tai tämä), joka heittelee näitä aivopieruja on itse sohvalla ja naputtelee piruuuttaan näitä utopioitaan. Hän itse tuskin noudattaa omia ideoitaan. 5 kilometrin pyöräily pikavauhdilla kauppaan kesät talvet, kannattavan yrityksen perustaminen someen, mitä näitä nyt on ollu

En ole ottanut tippaakaan. Mutta kyllähän tuo yksi ainakin julisti tehneensä koko kattilallisen makaroni-soijamössöä ja syöneensä sitä neljä päivää. Oli vielä maistuvaa, kuulemma. Luepa itse tarkemmin ennenkuin kuuntelet muille. Vai oletko nyt itse tämä soijamössötyyppi? 

Muutenkin soijaa täällä tuputetaan joka ruokaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan