Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö täällä joku tyyliin 100€/kk? Mitä syöt päivän aikana?

Vierailija
09.11.2023 |

Tarkasti siis. Jotenkin tuntuu mahdottomalta, alle 25€/vko!

Kommentit (19086)

Vierailija
6281/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko vähääkään, että osa näistä 100 euron ruokakuluista pitäisi paikkaansa. Osa täällä vaikuttaa kommenttien perusteella olevan niin irrallaan todellisuudesta, että ihme jos hahmottaa ruokakaupassa mitään hintoja tältä vuosituhannelta.

Vierailija
6282/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin netistä, että Lumolla on kimppa-asunnoksi kelpaavia (luki siinä ilmoituksessa!) asuntoja 5h+k (neljä about identtistä makuuhuonetta ja olohuone) pikkukaupungissa vuokrattavana, 1100€/kk (vieläpä junaseisakkeen lähellä). Tuohon mahtuisi neljä asukasta, vuokra alle 300€/kk - varmasti menee kelan tukiehtojen sisään! Kun vaan löytäisi ne kolme muuta...

Pikkukaupungissa tuskin löytyy töitä niille kaikille kolmelle muulle, ja se solukämpän säästö valuu lopulta hukkaan, kun täytyy matkustaa junalla isompaan kaupunkiin töiden/opintojen perässä ja myös vapaa-aikaa kuluu matkustamiseen. Jostain syrjäseudultakim vuokraisi aina halvalla kokonaisen omakotitalon, mutta auto on siinä vaiheessa jo pakollinen ja nostaa kuluja, että saa edes ruokaa pöytään, töistä puhumattakaa

10 km edestakaisin talvipakkasessa ja syksyn vesisateissa ruokakauppaan tarpoen? Juu kyllä varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6283/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi jotkut valittaa sairauttaan ja sen tuomaan työttömyyttä ja liian pieniä tukia. Eikös silloin kannata alkaa yrittäjäksi. Joka ikinen voi tehdä vaikka pyörätuolissa käsin verkkoluentoja tai alkaa somevaikuttajaksi tai markkinoijaksi. Jos ei osaa mitään, niin aika opiskella edes jotain. Vaikka luennoida niistä eläimistä tai lapsen kasvatuksesta tai puutarhasta tai muodista. Outoa negatiivisuutta ja saamattomuutta täällä. Tekisi varmaan hyvää myös mielenterveyspotilaille keskittyä välillä muuhun kun niihin päänsisäisiin ongelmiin ja rahattomuuteen. Instagram-sivujen perustaminen ei maksa mitään ja kestää minuutti luoda oma tili. Näköjään netti jo onkin, jos täällä on aikaa märehtiä.

Se on niin, että kun ryhtyy yrittäjäksi menettää työttömyyskorvauksen. Jos yritys ei menes

Ei ihme että valtio köyhtyy, jos neuvotaan ettei kannata alkaa yrittäjäksi kun työttömyyskorvausrahat loppuvat :D Wtf? Aikuinen ihminen voi kyllä elättää itsensä

Ja tuo on vasta yksi: - älä ryhdy yrittäjäksi, korvaukset loppuu, jätä se sika niin saat paremmin tukia, ei kannata ajatella kimppakämppää, niin saa paremmin tukia. Tukia, tukia, tukia. Ja jokaiseen esitettyyn keinoon selviytyä ITSE paremmin keksitään mitä mielikuvituksellisimpia tekosyitä. 

Vierailija
6284/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Lumon kämpät ovat lähellä rautatieseisaketta. Kuukausilippu junaan esimerkiksi Helsinkiin opiskelijahinnalla on 80€/normihinta 160€. Edelleen edullisempaa kuin asua Helsingissä, etenkin, jos saa asumistukea. Tuossa näytti olevan Lidliä ja Prismaakin kävelymatkan päässä. Varmaan kaikissa radanvarsikaupungeissa on paljon Hrsassa opiskelemasa käyviä. Ainakin aamun lähijunat täyttyy kouluvuoden aikana nuorista...

Vierailija
6285/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytäpä päivän ruokalista 3,3 euron budjetilla. Eikä vastaus ole, että leipää margariinilla ja kaali täyttää mahaa.

Vierailija
6286/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne Lumon kämpät ovat lähellä rautatieseisaketta. Kuukausilippu junaan esimerkiksi Helsinkiin opiskelijahinnalla on 80€/normihinta 160€. Edelleen edullisempaa kuin asua Helsingissä, etenkin, jos saa asumistukea. Tuossa näytti olevan Lidliä ja Prismaakin kävelymatkan päässä. Varmaan kaikissa radanvarsikaupungeissa on paljon Hrsassa opiskelemasa käyviä. Ainakin aamun lähijunat täyttyy kouluvuoden aikana nuorista...

Miksi opiskelijan pitäisi asua jossain Lumon kämpissä, kun opiskelija-asuntoja löytyy Helsingistäkin?

Vierailija
6287/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkina mulla menee normaalisti rahaa ruokaan 30€ kuussa ja juomiin ehkä 500€. Syön siis töissä aina, kotona syön vaan puuroa tai leipää. Tai ostan vaan roiskeläpän tai uunilenkin. Aikoinaan kun asuin kaupungissa niin ostin kerran päivässä euron hampparin enkä syönyt kotona ollenkaan. Noihin juomiin puolestaan kuuluu energiajuomat, oluet ja mehut. Kahvia en juo. Joku siis varmaan luulee että kokeilla menis just kauheasti rahaa ruokaan kun pitää olla parasta laatua, mausteet ja tuoreet yrtit. Mutta en kuuna päivänä kokkais kotona kun sitä tekee jo töissä tarpeeksi ja siellä syö + maistelee jatkuvasti koko ajan jotain kastiketta jne.

Vierailija
6288/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään tabletti ei korvaa ravinnosta saatavia ravintoaineita. Tämä on lukuisissa tutkimuksissa todettu. 

Onko kukaan väittänyt? Olen tämän jo täällä kertonut, mutta kerron uudestaan:  Itse otan vitamiini ja omega3-pillerit aamulla kahvin ja puuron 0,30€ kanssa. Ja samalla juon monivitamiini poretabletin mehun korvikkeena, kun en halua ostaa kalliita mehuja. Mutta en noilla tietenkään korvaa vitamiineja, vaan syön aina itsetehdyn lounassalaatin, jossa fetaa 0,60€. Illalla vielä kasviksia ja perunaa tai vastaavaa 0,50-1€ ja illalla ruisleipää 0,10€. Mulla menee päivässä rahaa ruokaan 1,5-2€ mikä tekee kuukaudessa 48-64€. Olen vain pieniruokainen ja tykkään syödä kevyesti. Mulla ruoka ja juoma budjetti on 600€ eli ois tossa varaa syödä herkkuja tai kallista kalaakin vaikka joka päivä, mutta en halua. Baariin tuhlailen sitten viikonloppuisin.

Vierailija
6289/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin netistä, että Lumolla on kimppa-asunnoksi kelpaavia (luki siinä ilmoituksessa!) asuntoja 5h+k (neljä about identtistä makuuhuonetta ja olohuone) pikkukaupungissa vuokrattavana, 1100€/kk (vieläpä junaseisakkeen lähellä). Tuohon mahtuisi neljä asukasta, vuokra alle 300€/kk - varmasti menee kelan tukiehtojen sisään! Kun vaan löytäisi ne kolme muuta...

Pikkukaupungissa tuskin löytyy töitä niille kaikille kolmelle muulle, ja se solukämpän säästö valuu lopulta hukkaan, kun täytyy matkustaa junalla isompaan kaupunkiin töiden/opintojen perässä ja myös vapaa-aikaa kuluu matkustamiseen. Jostain syrjäseudultakim vuokraisi aina halvalla kokonaisen omakotitalon, mutta auto on siinä vaiheessa jo pakollinen ja nostaa kuluja, ett

Et oo ikinä kuullut suksista?

Vierailija
6290/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytäpä päivän ruokalista 3,3 euron budjetilla. Eikä vastaus ole, että leipää margariinilla ja kaali täyttää mahaa.

Määrät voi myös ilmoittaa karkeasti grammoina/deseinä, täällä on osaavia ja ravitsemukseen perehtyneitä ihmisiä, niin voidaan helposti laskea päivän ruokalistan kalorit, proteiinit jne.

Vierailija
6291/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään tabletti ei korvaa ravinnosta saatavia ravintoaineita. Tämä on lukuisissa tutkimuksissa todettu. 

Onko kukaan väittänyt? Olen tämän jo täällä kertonut, mutta kerron uudestaan:  Itse otan vitamiini ja omega3-pillerit aamulla kahvin ja puuron 0,30€ kanssa. Ja samalla juon monivitamiini poretabletin mehun korvikkeena, kun en halua ostaa kalliita mehuja. Mutta en noilla tietenkään korvaa vitamiineja, vaan syön aina itsetehdyn lounassalaatin, jossa fetaa 0,60€. Illalla vielä kasviksia ja perunaa tai vastaavaa 0,50-1€ ja illalla ruisleipää 0,10€. Mulla menee päivässä rahaa ruokaan 1,5-2€ mikä tekee kuukaudessa 48-64€. Olen vain pieniruokainen ja tykkään syödä kevyesti. Mulla ruoka ja juoma budjetti on 600€ eli ois tossa varaa syödä herkkuja tai kallista kalaakin vaikka joka päivä, mutta en halua. Baariin tuhlailen sitten viikonloppuisin.

Eli mitä ne sun syömättä salaatit sisältää ja kuikka paljon? Mitä se tarkoittaa, että syö kasviksia tai perunaa? Mitä se ruoka konkreettisesti sisältää?

Vierailija
6292/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lainattua tekstiä, mutta joku pullasorsa tuolla väittää, että 5km kauppamatka on mahdoton ilman autoa? :D Kertoi että pyörä on, siinä menee 10min suuntaansa. Tai talvella hiihtäen tai potkukelkalla? Miksei vois woltata tai tilata ruokia kotiinkin? Tai mennä samaan aikaan sillä autolla kauppaan kun se kämppiskin menee? Ja miksi ei voisi kävellä reppu selässä kauppaan? :D Ihme sohvaperunakansaa täällä :D Ite pyöräilen töihin joka päivä 21 km suuntaansa eikä tunnu missään :D

Vierailija
6293/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kiskot kuukaudessa kurkusta alas yli 500 euron edestä alkoholia? No tämä selittääkin paljon, että arkena ei ruoka maistu, kun viikonloppuna kiskoo tuhansia kaloreita nestemäisenä alas.

Vierailija
6294/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan väittänyt? Olen tämän jo täällä kertonut, mutta kerron uudestaan:  Itse otan vitamiini ja omega3-pillerit aamulla kahvin ja puuron 0,30€ kanssa. Ja samalla juon monivitamiini poretabletin mehun korvikkeena, kun en halua ostaa kalliita mehuja. Mutta en noilla tietenkään korvaa vitamiineja, vaan syön aina itsetehdyn lounassalaatin, jossa fetaa 0,60€. Illalla vielä kasviksia ja perunaa tai vastaavaa 0,50-1€ ja illalla ruisleipää 0,10€. Mulla menee päivässä rahaa ruokaan 1,5-2€ mikä tekee kuukaudessa 48-64€. Olen vain pieniruokainen ja tykkään syödä kevyesti. Mulla ruoka ja juoma budjetti on 600€ eli ois tossa varaa syödä herkkuja tai kallista kalaakin vaikka joka päivä, mutta en halua. Baarii

Vertailen kilohintoja ja käyn ostamassa halvimmat tuotteet kerran viikossa samalla reissulla eri kaupoista. Mutta siis mun lounassalaattiin jäävuorisalaattia ja pinaattia, jotka revin ja hiihtelen siivilässä. Sitten leikkaan suoraan lautaselle pari kurkkuviipaletta, muutama kirsikkatomaatti/puolikas tavallinen, 3 kalkkunaviipaletta pilkottuna, salaattijuustoa, balsamicoa ja öljyä. Iltaruoka on tavallista kotiruokaa eli vaikka keitettyjä perunoita ja itsetehtyjä kasvispullia (kaalia, porkkanaa, muna, soijarouhe tms.) tai vaikka soijarouhemakaroonimössöä tai pakaste 1,95€/kg kasviksia tai wokpussi 400g 0,99€ pannulle ja soijasuikaleita ja mausteita mukaan tms. Tai vaikka kasvissosekeittoa. Tai riisiä ja kanankoipia. Tai spaghettia ja ketsuppia. Riippuu mitä tuotteita menossa vanhaksi, eli mitkä käytetään eka pois jääkaapista.

Vierailija
6295/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan väittänyt? Olen tämän jo täällä kertonut, mutta kerron uudestaan:  Itse otan vitamiini ja omega3-pillerit aamulla kahvin ja puuron 0,30€ kanssa. Ja samalla juon monivitamiini poretabletin mehun korvikkeena, kun en halua ostaa kalliita mehuja. Mutta en noilla tietenkään korvaa vitamiineja, vaan syön aina itsetehdyn lounassalaatin, jossa fetaa 0,60€. Illalla vielä kasviksia ja perunaa tai vastaavaa 0,50-1€ ja illalla ruisleipää 0,10€. Mulla menee päivässä rahaa ruokaan 1,5-2€ mikä tekee kuukaudessa 48-64€. Olen vain pieniruokainen ja tykkään syödä kevyesti. Mulla ruoka ja juoma budjetti on 600€ eli ois tossa varaa syödä herkkuja tai kallista kalaakin vaikka joka päivä, mutta en halua. Baarii

Ei mulla mene 100€ juomiin per viikonloppu. Ehkä 30-40€. Toi 600€/kk on vaan mulla budjetoitu ruokaan ja juomaan per kuukausi, mutta aina siitä on jäänyt säästöön enemmän rahaa. Ei siis ole ikinä mennyt 600€ ruokaan ja juomaan kuukaudessa oikeesti. 200€ on lähempänä totuutta. Mutta mulla tapana aina budjetoida asiat yläkanttiin, ettei mene suunnitelmat ainakaan miinukselle. Kivempi kun saakin säästöön ajateltua enemmän:)

Vierailija
6296/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa lainattua tekstiä, mutta joku pullasorsa tuolla väittää, että 5km kauppamatka on mahdoton ilman autoa? :D Kertoi että pyörä on, siinä menee 10min suuntaansa. Tai talvella hiihtäen tai potkukelkalla? Miksei vois woltata tai tilata ruokia kotiinkin? Tai mennä samaan aikaan sillä autolla kauppaan kun se kämppiskin menee? Ja miksi ei voisi kävellä reppu selässä kauppaan? :D Ihme sohvaperunakansaa täällä :D Ite pyöräilen töihin joka päivä 21 km suuntaansa eikä tunnu missään :D

5 kilometriä 10 minuuttiin pyörällä saa jo polkea 30 km/h vauhtia, mikä on suunnilleen maantiepyöräilijöiden keskinopeus, tässä ketjussa toki onnistuu millä vain mummopyörällä kesät talvet.

Vierailija
6297/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan väittänyt? Olen tämän jo täällä kertonut, mutta kerron uudestaan:  Itse otan vitamiini ja omega3-pillerit aamulla kahvin ja puuron 0,30€ kanssa. Ja samalla juon monivitamiini poretabletin mehun korvikkeena, kun en halua ostaa kalliita mehuja. Mutta en noilla tietenkään korvaa vitamiineja, vaan syön aina itsetehdyn lounassalaatin, jossa fetaa 0,60€. Illalla vielä kasviksia ja perunaa tai vastaavaa 0,50-1€ ja illalla ruisleipää 0,10€. Mulla menee päivässä rahaa ruokaan 1,5-2€ mikä tekee kuukaudessa 48-64€. Olen vain pieniruokainen ja tykkään syödä kevyesti. Mulla ruoka ja juoma budjetti on 600€ eli ois tossa varaa syödä herkkuja tai kallista

Näistähän tulee paljon enemmän kuin satanen kuussa.

Vierailija
6298/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ka lisään vielä, ennen kuin joku ehtii jotain sanomaan, että jos laittaa pannulle 400g 0,99€ maksavan wokkipussin ja soijasuikaleita niin maksaahan se yli euron annos. Niin tosiaan jos laitan koko pussin ja lisään 100g soijasuikaleita 0,60€ jotka turpoaa 300grammaksi, niin tosta tulee 2 x 350g täyttävää annosta ja yhden annoksen hinnaksi silloin 0,80€.

Vierailija
6299/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen soijarouhe-makaronikattilan ystävä! Makaroni 400g maksaa 0,41€ ja sinne soijarouhetta joukkoon 0,30€ ja ketsuppia 0,05€ ja tosta tulee ihan täysi kattilallinen sikahyvää mutta täyttävää ruokaa. Koko kattilallinen siis 0,75€ ja tosta syö helposti 4 kertaa mikä tekis sitten annoshinnaksi 0,18€. Ei kovin kallista mutta hyvää. Toki sit kannattaa laittaa vaikka vähän herne-maissi-paprikaa joukkoon tai lisukkeeksi porkkanaraastetta tai kaaliraastetta tai jotain mitä nyt on, että saa ne kasviksetkin syötyä.

Vierailija
6300/19086 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen soijarouhe-makaronikattilan ystävä! Makaroni 400g maksaa 0,41€ ja sinne soijarouhetta joukkoon 0,30€ ja ketsuppia 0,05€ ja tosta tulee ihan täysi kattilallinen sikahyvää mutta täyttävää ruokaa. Koko kattilallinen siis 0,75€ ja tosta syö helposti 4 kertaa mikä tekis sitten annoshinnaksi 0,18€. Ei kovin kallista mutta hyvää. Toki sit kannattaa laittaa vaikka vähän herne-maissi-paprikaa joukkoon tai lisukkeeksi porkkanaraastetta tai kaaliraastetta tai jotain mitä nyt on, että saa ne kasviksetkin syötyä.

Mikä tästä tekee sikahyvän ruoan? Kuulostaa nimenomaan siltä, mahdollisimman halvalta sikojen ruokintamössöltä. Syökö aikuiset ihmiset oikeasti tälläsiä mössöjä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi